Gå til innhold

NZ


Gjest nicolaj brekke

Anbefalte innlegg

  • Svar 161
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Så jo helt greit ut der Tore, :o litt skeptisk til at du driver og frekventerer golfbaner ;D

Prata akkurat med en kompis, som kom ut fra bushen i Fjordland etter 3 dager med bra fiske. Var vist veldig tørt der nede for tiden, men et lite regnvær ga god fiske i et par dager.

Gisle

Ja det varierer veldig. Er ikke mer enn 4-5 uker siden det var et innslag på nyheten om hvordan de måtte åpne slusene sørpå fordi reservoarene var overfulle. Vi pleier faktisk å ha litt høyere strømpris på denne tiden av året, men ikke i år.

Ble jaggu fiskesugen sjæl jeg nå  ;D.

Var forresten ikke mange dagene siden jeg fikk 3 fine snapper med surfcaster utstyr på ei strand ikke langt unna der jeg bor. Fy pokker for en god fisk!! Torsk er totalt uspiselig i forhold!  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som vi er så godt igang syns jeg du må legge ut no bilder Gisle. Sørøya får vel duge, her er et hvor utsikten er helt grei.

Helt grei utsikt der ja.....

Får kompensere med litt brutal virkelighet. For de som tror at det bare er sol og glede på NZ, så må man tro om igjen. ingen elver uten regn.........Er man nedover må man regne med at det ser slik ut 1 av 3 dager. alt annet er bonus

[attachimg=1]

post-2382-13949874943325_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faen gisle. Det er noe av det råeste jeg har sett av fiskebilder :o For en natur!!

Et spørsmål hvis jeg får lov.

Er det greit å kjøpe telt og slikt der nede? Hvis man trenger ting, er det like greit å vente til man kommer ned?

Takk for det Ruffen. :)

Ganske hyggelig sted og være den dalen der....

Kjøpe turutstyr og telt de nede er lurt. utvalget er bra og prisene er greie. Teltet på bildet til Kristian MSR hubba koster 1500 kroner mindre en her hjemme.

Gisle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Helge.

Å treffe med forholdene i den dalen der er verdt en tur alene. Fins klart bedre elver å bruke tiden i fiskemessig, men omgivelsene er helt utrolig flotte.

Ikke noe å lure på det Bjorni, bare ta med seg fruen og reise. NZ får besøk av flere turister hvert år en det det er innbygere i landet.  Så det er jo litt mer en fluefiske å ta seg til der nede. Er man glad i natur, fins det knapt et bedre reisemål.

Gisle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fint bilde! Hva er hemmeligheten bak å få så mye trøkk i bildet?

Takk for det Håvard, vet ikke om jeg har noen triks , men her er hva jeg har gjort med bildet.

Bildet er tatt med Canon 350D og sigma 18-50 1:2.8 EX macro med polfilter.

Av ettebehandling har jeg brukt levels i photoshop, samt en liten runde med sharpen.

Det største trikset her er vel og være i denne dalen når været og lyset er som dette. :)

Gisle

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...