Gå til innhold

Fluesoner


-Lars-

Anbefalte innlegg

Fluefiskesoner er vel ikke så alt for dumt?

Har opplevd i lakseelv at markefiskerene spesielt, ofte tar seg veldig godt tilrette, f. eks. e gang, da jeg sto og kastet på en fisk jeg hadde prøvd meg på en stund, kom det plutselig seilende ei stor, feit markklyse over fluesnøret fra gubben som stod lenger oppe i elva! >:( >:(

Det var jeg ikke særlig begeistra over, i og med at det ikke bare skjedde en gange, men mange...

I tilleg gadd han ikke å flytte seg nedover, så for hver gang jeg hadde fisket meg ned strekket, måtte jeg begynne nedenfor ham >:( >:(

 

Igjen, feil fokus. Dette går ikke på fiskemetode, men holdninger. Som jeg prøvde å si i mitt innlegg, dårlige holdninger hos en fluefisker er like ille som dårlige holdninger hos en markfisker.

 

 

 

Helt enig AR.  Forøvrig et godt innlegg du har over her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 155
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Hvor det er plass til Tmags som tegner flotte bukter i siluett mot en kveldssol, mens en liten pjokk forundret står og ser på og forhåpentligvis får tent den første spede lyst til å lære noe han ikke helt kan forstå seg på - foreløpig.

 

Poetisk innlegg Lillevann, men jeg gjør oppmerksom på at Tmags etter sigende har blitt så glad i burgere at solen så godt som har gått ned dersom den karen står foran.  ;);D

 

*BUUUURRPP* Mer ketchup!!

 

Ellers så tror jeg ikke disse romantiske følelsene som er i spill her gjør saken noen nytte  ;).

Når man begynner å snakke om min silhuett i solnedgang så har det ihvertfall gått for langt!!

 

JB, hvis du tror hamburger-pondusen skyldes grådighet så tar du feil. Det er en plan bak det hele. Jeg feter meg opp for marathonfiske etter sjøørreten. Med en sånn pondus så slipper jeg å kaste bort verdifull fisketid på sånne trivielle ting som inntak av føde.  ;)

 

Ellers så er jeg enig med Erik. Dropp flueSONER. Innfør fluefiske i HELE vassdraget, så slipper vi diskusjoner rundt et såpass ladet ord (som det tydeligvis er...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

*BUUUURRPP* Mer ketchup!!

 

Ellers så tror jeg ikke disse romantiske følelsene som er i spill her gjør saken noen nytte  ;).

 

Du aner ikke hvilke resultater Lillevann har oppnådd ved å spille på romantiske følelser.  Det funker - hver gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

*BUUUURRPP* Mer ketchup!!

 

Ellers så tror jeg ikke disse romantiske følelsene som er i spill her gjør saken noen nytte  ;).

 

Du aner ikke hvilke resultater Lillevann har oppnådd ved å spille på romantiske følelser.  Det funker - hver gang!

 

Dere får i så fall ta fortsettelsen på PM, dette blir for støtende.  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Erik Eikre: Du var nok et spesielt fiskebarn  :). For meg var det helt magisk å sitte og vente på at stangtuppen skulle røre seg ved markfiske. Se snøret plutselig bevege på seg. Spinner og sluk var tingen. I 11-12års alderen begynte jeg å klundre meg til en overgang til fluefiske, og her er jeg i dag. Du snakker om at "lærerne" burde introdusere barn til fluefiske i en ung alder, så de fatter interesse for miljøfiske så fort som mulig. For min egen del hadde jeg ikke andre lærere enn en far som kunne knyte slukknuten og sette på mark for meg. Han var aldri interessert i fluefiske, og forøvrig ingen andre voksne personer i min omgangskrets. Om jeg skulle begynne å pusle med fluefiske på egenhånd i 7-8 årsalderen hadde det effektivt drept min interesse for fiske.

Jeg synes ikke du skal fortelle meg hvor lite glede jeg hadde av andre former for fiske enn fluefiske i min barndom. Det er ikke din oppgave å bestemme hva jeg som barn, eller andre barn forøvrig, har glede av. Du kan fremsi et sunt og ærlig budskap om at fluefiske er en god hobby for barn, men pass på at du ikke forteller andre hva som er morsomt eller ei. Det er nettopp den type ovenfraogned-holdninger som holder mange borte fra fluefiske.om at fluefiske er mye morsommere, mer miljøvennlig og fetere enn alt annet.

 

Det er sånne innlegg som gjør meg småirritert. Jeg har ikke fortalt hva jeg mener om hverken det ene eller det andre i forhold til barn og fiske. Jeg har heller ikke fortalt deg hvor lite glede du eller andre hadde av det ene eller det andre. Jeg har bare stilt spørsmål. Er det så forbanna vanskelig å oppfatte hva jeg sier eller er det så viktig å tillegge andre en ovenfra-og-ned-holdning man på ingen måte har? Hva mener du med at jeg var et spesielt barn? At jeg ikke erindrer alt slik som deg betyr altså at jeg ikke var helt som andre barn... Tar ikke du nå utgangspunkt i at du var normal og jeg uvanlig? Hva slags holdning er det? Og mens vi er igang med det: Var det like god tilgang på "lærere" da som nå? Var de flere eller ferre? Hadde de samme lærebøker som i dag? Var tilgang til "godt" fiske slik som i dag?

 

Jeg bare spør og sier ingenting om hva jeg egentlig mener. Det trenger jeg jo ikke for du vet det jo allerede.  :o Men jeg tror ikke du vet at jeg fisker mark sammen med mine barn og vi har enda ikke fisket med flue sammen. Sjokkert? Som sagt, jeg bare spør.

 

Å la være å fiske fordi man bryr seg om miljøet har vel mildest talt vist seg før at ikke gjør alt "så meget bedre". Hvordan hadde det vært i Rena nå hvis ingen hadde fisket fordi elva ikke tålte beskatningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde slukfiskeren brukt enkeltkrok u/mothake og markfiskeren det samme.

Og i tillegg sluttet å sylte ned alt de fikk og satt tilbake litt mer stor fisk.

Ja, da hadde det kanskje sett annerledes ut. Sånn er det jo WWW.

Det er fluefiskerne som maner til moderasjon og var først ute med det.

Hadde sikkert sett annerledes ut hvis det hadde vært litt mer allment.

 

Også må vi slutte å sutre på at vi ikke kan få herje fritt over alt. "Du kommer ikke inn her uten dress!"

Ok, eller lek et annet sted. Er nok av plasser.....

Det er massevis av regler vi skal følge i samfunnet ellers. Hvorfor skal det viktigste her på kloden være fritt vilt?

Selv bryter jeg ørret- og abbornakker med unga, meiter og steiker. Men ikke der jeg fisker med flue selv.

Der hadde forresten ikke unga fått så mye fisk heller.

 

Synes forresten at det er litt "corny" at laksefiskere får lov til å drive C&R med treble. Skulle vært enkel der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Retoriske spørsmål er en effektiv teknikk, og det er jo denne du bruker her:

 

Tilbake til det med barn: Er det bare meg som mener å erindre fra barndommen at å sitte i lang tid å vente på at stangtoppen skulle røre på seg var møkk kjedelig? Er det bare meg som mener å erindre at å fiske med flue-og-dupp, for ikke å snakke om "ekte fluefiske", var mer "action" og dermed også mer gøy? Er det bare meg som mener å erindre at det nesten var umulig å forstå at alle under 25cm som var kroket i magen eller hadde låste kjever pga. triplekroker skulle settes ut igjen? Burde de ikke svømme med buken ned når de ble satt tilbake? Og er det bare meg som mener å erindre at det var flere fisk over minstemål før i tiden? Og ferre under...

 

Jeg tviler på at du stilte spørsmålene kun fordi du var interessert i hvordan barndommen til forumets medlemmer artet seg. Eller gjorde du det?

 

Hvis ikke må du ha hatt til formål å understreke et poeng, dette tolket jeg som at du mener det ville vært morsommere for de fleste å fiske med flue i barndommen. Jeg skal slutte å tolke, og heller svare konkret på det du spør om. Det er farlig å tolke som jeg gjorde, men det var den eneste sammenhengen jeg så til denne debatten om fluesoner.

 

Jeg vil jo si det er ganske spesielt for et barn med fiskeinteresse å kjede seg over å fiske, og gjøre refleksjoner om hvorvidt skadet fisk skal settes ut igjen. Jeg har ikke møtt noen som har gjort det hittil. Jeg sa ikke det var negativt, det kan være positivt for alt jeg vet. Men jeg tror ikke det er normalen blant barn som fisker å tenke på skadevirkningene på fisken. Det er mulig jeg tar feil, og beklager hvis du følte deg støtet av det. Det var ikke sånn ment.

 

Jeg vet ikke hva du mener med "lærere", det skjønner jeg rett og slett ikke helt. Hvem skal ta ansvar for at barn skal oppleve fluefiskeverden, istedet for slukverden? Hvem er disse lærerne?

 

Jeg er ikke sjokkert over at du fisker mark med barna dine jeg. Selvfølgelig, ut fra dine opplevelser som barn, ville jeg trodd du fisket med flue med dine egne barn, det er vel også derfor du spør om jeg er sjokkert, fordi du forventer det.

 

Hvis man argumenterer for miljøhensyn, er det selvfølgelig best å slutte og fiske nå, og heller bry seg bare om forvaltning. Alle andre enn fluefiskere vil påstå dette. Så da må vi være ærlig nok til å innrømme at vi bryr oss om dette for å best kunne bedrive vår hobby, og kalle en spade for en spade. At vårt engasjement for fluefiske bidrar til bedre oppmerksomhet rundt kultivering og miljøvern, er naturligvis et strålende argument for å ha for eksempel fluesoner, det ser jeg.

 

Men jeg mener dette engasjementet kan skapes i andre miljøer og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde slukfiskeren brukt enkeltkrok u/mothake og markfiskeren det samme.

Og i tillegg sluttet å sylte ned alt de fikk og satt tilbake litt mer stor fisk.

Ja, da hadde det kanskje sett annerledes ut. Sånn er det jo WWW.

Det er fluefiskerne som maner til moderasjon og var først ute med det.

Hadde sikkert sett annerledes ut hvis det hadde vært litt mer allment.

 

Også må vi slutte å sutre på at vi ikke kan få herje fritt over alt. "Du kommer ikke inn her uten dress!"

Ok, eller lek et annet sted. Er nok av plasser.....

Det er massevis av regler vi skal følge i samfunnet ellers. Hvorfor skal det viktigste her på kloden være fritt vilt?

Selv bryter jeg ørret- og abbornakker med unga, meiter og steiker. Men ikke der jeg fisker med flue selv.

Der hadde forresten ikke unga fått så mye fisk heller.

 

Synes forresten at det er litt "corny" at laksefiskere får lov til å drive C&R med treble. Skulle vært enkel der også.

 

Glimrende innlegg!  Helt i Lillevanns ånd.  I og med at du skriver det stikk motsatte av hva du egentlig mener tar jeg innlegget til inntekt for de av oss som er motstandere av fluesoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Bruker man logikk her burde det ikke være fluesoner i elver, men soner begrenset til de som kan bedrive fisket på en sunn måte, og kan bevise det gjennom et slags sertifikat (hvis det er forvaltningen vi har som fokus, og ikke våre egeninteresser). Og det er det LANGT fra alle fluefiskere som kan.

 

Flott innlegg Rune, selv om jeg måtte lese gjennom to ganger. Jeg tolket det også på samme måte som lillevann.  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Jeg tviler på at du stilte spørsmålene kun fordi du var interessert i hvordan barndommen til forumets medlemmer artet seg. Eller gjorde du det?

Ikke tvil så mye. Jeg spurte fordi jeg lurte. Artig å høre. Dessuten kan det ha hatt en innvirkning på videre utvikling innen deres fiske og holdninger. Dette vet jeg ikke en døyt om og er derfor nysjerrig.  ???

 

Hvis ikke må du ha hatt til formål å understreke et poeng, dette tolket jeg som at du mener det ville vært morsommere for de fleste å fiske med flue i barndommen. Jeg skal slutte å tolke, og heller svare konkret på det du spør om. Det er farlig å tolke som jeg gjorde, men det var den eneste sammenhengen jeg så til denne debatten om fluesoner.

Jaja, nå har du lært litt i dag også. Når Erik spør så lurer han på noe. Og han lurer på så mye at han kanskje ikke ser om det er relevant i forhold til diskusjonsemnet eller ikke. ;D

 

Jeg vil jo si det er ganske spesielt for et barn med fiskeinteresse å kjede seg over å fiske, og gjøre refleksjoner om hvorvidt skadet fisk skal settes ut igjen. Jeg har ikke møtt noen som har gjort det hittil. Jeg sa ikke det var negativt, det kan være positivt for alt jeg vet. Men jeg tror ikke det er normalen blant barn som fisker å tenke på skadevirkningene på fisken. Det er mulig jeg tar feil, og beklager hvis du følte deg støtet av det. Det var ikke sånn ment.

Selv mine barn sier "stakkars" når fisken helt klart ikke bør overlates til seg selv. Jeg får til og med klar beskjed om at det er dumt å la den lide. Om den lider vet jeg ikke, men jeg gjør som jeg får beskjed om. Barn er nemlig ikke dumme, men de kan i noen tilfeller være redde for å si hva de mener. Men da er noe veldig galt hvis du spør meg. Altså, jeg tenkte faktisk på fiskens ve og vel ganske så tidlig ja. Jeg likte heller ikke å se skadde fugler eller hva det måtte være.

 

Jeg vet ikke hva du mener med "lærere", det skjønner jeg rett og slett ikke helt. Hvem skal ta ansvar for at barn skal oppleve fluefiskeverden, istedet for slukverden? Hvem er disse lærerne?

Lærere er som regel pappa, men kan selvfølgelig være onkel eller filleonkel eller til og med mamma eller tante. Mine var mamma og pappa og naboen(!). De var rimelig opptatt av kaffe og røyk, hvilket jeg selvfølgelig ikke var. Så å sitte i timesvis og høre på de samme historiene og at en annen nabo hadde kjøpt seg campingvogn, mens det stinket røyk og kaffe var liksom ikke helt kanon hele tiden. Om det var maurene på bakken eller de jeg hadde i rumpa som gjorde at jeg ikke syns det var så kult vet jeg ikke, men det var mye kulere å slenge med sluk, flue og dupp eller aller helst late som om jeg var han "Knut". "Knut" var nemlig bygdas store fluefisker. Han fikk alltid størst og mest fisk og alle beundret ham for det hadde jeg skjønt. Slik ville jeg også bli! For når det først beit en fisk så glemte jeg jo fort all røyk og kaffelukt. Det var jo helt rått når det dro i snøret! Men det jeg altså lurer på er om vi i dagens samfunn ikke tar oss nok tid til å "lære" barna å fiske. Er det ikke litt for lett å bare gi dem noe de mestrer uten at vi behøver å bruke for mye tid på å lære bort? Jeg måtte lære meg å fiske med fiskebolleboks. Jepp, det stemmer! Og det var neimen ikke så forb.... lett. Jeg fikk heller ikke egen stang før jeg kunne vise at jeg klarte alt selv.

 

Om dette er riktig fremgangsmåte vet jeg ikke, men det ødela i alle fall ikke min glede over fiske. Tvert imot! Jeg ble svært så opptatt av å lære mer og mer og mer... For jeg skulle bli som "Knut". Selv om også han visstnok røykte og drakk kaffe... Men det kunne liksom ikke være ofte for han kastet jo hele tiden. Eller nei, ikke hele tiden. Han fikk fisk også. Stooore! De fikk dessverre aldri jeg på flue. For når jeg nesten kastet som "Knut" og nesten tenkte som "Knut" så var nesten alle de stooore borte. Pappa, mamma og meg selv (i litt mindre grad), for ikke å snakke om naboen, hadde i samarbeid med "Knut" fått det meste allerede. Men det var i alle fall mye mer gøy med de som var igjen. Frem til jentene begynte å få rundere former og jeg begynte å røyke... Da ble det en laaang pause. Når jeg hadde gitt opp jentene (alt for raske til å springe) og fant frem fiskestanga igjen så var det jeg trodde var ei bra fiskeelv blitt en elendig etterligning. Full av svensker med "verdens beste" flueutstyr og fiskekorga hengende på siden. Full av markfiskere som hadde fisket siden før jeg begynte å røyke og enda ikke hadde tatt en pause fra begynnelsen av juni til midten av september. Ikke én pause! Og alle klaget. Hvorfor i huleste kunne ikke fiskeforeningen sette ut mer fisk??? Hvorfor kunne de ikke stenge ute disse markfiskerne som "bodde" i elva? Hvorfor kunne de ikke stenge ute disse hersens svenskefa** som trodde de eide hele elva og vasset rundt der hvor marken skulle være? Hvorfor i helsike kunne de ikke forstå at man helst ville fiske alene der man alltid hadde vært alene? Det ble og er vel nesten bare et utsagn som passer i denne sammenhengen og også i denne diskusjonen om soner:

 

Vaktmestern i Trond-Viggo's skikkelse: "Jamen, det skal da vel ikke gå utover meg?!?"

 

 

 

Ble sikkert rotete og masse off topic, men jeg skriver og snakker ofte uten å tenke. Sikkert fordi det er mer moro.  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Han Erik Eikre virker å være en ganske sinna type.  Lett å trekke opp.  Så derfor - jeg oppfordrer herved til ikke å erte unødvendig.  Vi skriver ikke innlegg bare for å provosere.

Er sinnsykt lett å erte opp, hehe.

 

Neida, men blir litt irritert når man tillegger meg meninger og utsagn jeg ikke har kommet med. Spesielt når dette kommer på neste side og mange som ikke gidder å lese hele tråden derfor tror jeg sa akkurat det som påstås. Slik reagerer nok flere enn meg og det er antagelig derfor mange som ikke lenger er aktive i forumet.

 

Og hvis noen lurer på om jeg nå er fiende av AR så er jeg ikke det. Jeg liker diskusjoner og litt temperatur. Det er da vinteren går fortest. Og jeg er sikker på at hverken AR, Lillevann eller noen andre mener å "angripe". Ting kan misforstås og jeg er en ekspert på nettopp det + å lage nye misforståelser. Hvilket jo igjen kan skape enda en ny tråd og diskusjon... ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Eirik....er rødhåra, bare så dere vet det  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Bare hvis du sier at jeg ikke er tørrfluefisker eller at Eikre-puppa er ei elendig flue. Da blir jeg rødhåra!  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erland fjell

Burde kanskje lese alt før man skriver, men har ikke det, bare registret at flere garvede fluefiskere her ser ut til å mene at det er viktig å lære unga markfisking. Det skjønner jeg ikke noe særlig av, men vi har mange myter, en av dem er at man skal begynne med mark - og slik har det jo vært frem til nå, småunger lærer gjerne fisking av`n bæssfar, og han har alltid sverget til markfiske. Etterhvert som denne gjengen her inne får år og erfaring på baken blir det vel flere "bæssfarer" som heller vil lære ungene føluefiske i stedet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For eller mot fluesoner var det det startet med, og vi diskuterer frem og tilbake.

 

Det ble nevnt i et innlegg her av vi diskuterte litt "bokken og havresekken" her, og det er jeg enig i.

 

Som nevnt tidligere så må opprettelsen av soner være av kultiveringsmessige hensyn være seg, redusere fiske trykk o.l i vassdraget.

Mange her inne etter mitt syn er ute etter og få i pose og sekk. Masse fin fisk, lite fiskere og billig fiske. Dette er noe som ikke ikke harmonerer.

For å få til det de har fått til i hemsila har grunneiere brukt mye penger, dette må de få tilbake (sålenge staten ikke lenger spytter in penger til fiske tiltak). Det er noe vi må akseptere og betale ekstra for.

 

Vi har mage fiske muligheter i norge, mange rimeligere også. For de som ønsker rmelig fiske benytt de mulighetene og ikke klag over at enkelte steder er det dyrere. Det dreier seg ikke om diskriminering med kultivering.

 

Jeg er i mot fluesoner/ elver på offentlig grunn (kommune/statsgrunn), men private grunneiere må få forvalte sin egen ressurs som de vil.

 

Jeg er for strengere regler av fiske redskap som bare en krok på spinner/sluk og bruk av sirkel krok på meitefiske der hvor fiske trykket er for stort.

 

Jeg tror vi fluefiskere vil komme lenger med våre syn hvis vi jobber for å få til et slikt regelverk isteden for å ekskludere andre fiskemetoder.

 

Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange interessante synspunkter i denne tråden!

 

Jeg mener bedre tilpasset forvaltning er fremtida. Norges vassdrag er så utrolig forskjellige.

I noen få vassdrag innenfor dagsturgrensen fra Oslo er det åpenbart behov for regulering av fisket. Personlig mener jeg at dette burde kunne gjøres uten rene fluesoner - ser ikke at vi fluefiskere er noe mer skånsomme mot miljøet enn andre fiskere (forutsatt baglimit og oppsyn). Men så er jeg generelt skeptisk til alle sånne tiltak som favoriserer en viss gruppe - jeg mener allemannsretten er noe det viktigste vi har i Norge.

 

Litt OT, men:

I svært mange norske vann og vassdrag fiskes det lite eller nesten ikke i det hele tatt. Jeg vet flere høyfjellsvann der uttaket/dødeligheten er så lav at en stor del av bestanden er store, gamle "returbukker" av noen ørreter som av utseende minner mest som velbrukte lærstøveletter.

Jeg har lest otolittaldre på 25 år+ på sånn fisk. Dette er vann som sannsynligvis ville vært enda mer attraktive med litt forsiktig "luking" i bestanden.

Og tenk på alle de lavlandsvassdragene rundt omkring som er håpløst overbefolket av ørret (og røye)! Mange av disse er utrolig produktive, og ville med rett stell (mye jobb!) kunne bli veldig bra. Dette krever imidlertid store ressurser, og er vel nærmest utopisk i dag. Hvem gidder å rote rundt med massevis av finmaskede garn etter ansjos? Men det funker. Takvatnet i Troms er ett eksempel, men der var det jo Universitetet i Tromsø som gjorde mye av jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gode argumenter på begge sider her. Men vi har nok en jobb å gjøre før Norge er på New Zealandsk standard. Heldigvis gjøres det en god jobb noen steder. Jeg er av de som tror mest på fangstbegrensninger (maksmål, baglimit), begrensninger i antall kroker og bevegelig fiske. Så kan de sluk/markfiskerne som følger dette, gjerne dele elva med oss.

 

Eller kanskje løsningen er å legge alle veier minst en halvtimes gange fra alle elver, så blir vi kvitt 90% av alle fiskerne.  ;D  Da er det kun igjen de som gidder å legge litt innsats i fiskingen, og det er som regel hyggelige folk. Vi jo få hr. Storberget til å sette ned et utvalg, som kan sette igang en prosess.  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller kanskje løsningen er å legge alle veier minst en halvtimes gange fra alle elver, så blir vi kvitt 90% av alle fiskerne.  ;D  Da er det kun igjen de som gidder å legge litt innsats i fiskingen, og det er som regel hyggelige folk.

 

Det er antagelig det som er hovedproblemet til Hemsila. Altfor nærme veien!  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er antagelig det som er hovedproblemet til Hemsila. Altfor nærme veien!  ;)

La oss si at det ble innført egen sluk/marksone i hemsila, der kortprisene ble tilsvarende som i fluesonene . . .

Mon tro om slukfiskerne hadde satt pris på det ?  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er antagelig det som er hovedproblemet til Hemsila. Altfor nærme veien!  ;)

La oss si at det ble innført egen sluk/marksone i hemsila, der kortprisene ble tilsvarende som i fluesonene . . .

Mon tro om slukfiskerne hadde satt pris på det ?  ;D

 

Det er jo sluk sone i hemsil jo.. bare at fluefiskerene får fiske der... hehe..  ;) Vel, det hadde jo egentlig vært på sin plass at fluefiskerene ble utestenkt fra sluk-sonene når det jo er vice versa... men, trur det hadde blitt tumulter og saue-død om sluk og markfiskerene måtte betale "våre" priser for fiske i elva.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Det er antagelig det som er hovedproblemet til Hemsila. Altfor nærme veien!  ;)

La oss si at det ble innført egen sluk/marksone i hemsila, der kortprisene ble tilsvarende som i fluesonene . . .

Mon tro om slukfiskerne hadde satt pris på det ?  ;D

 

Hele verden har sluk og marksoner... UTENOM de veeeldig få stedene som har fluesoner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...