Gå til innhold

oslofjorden


vake

Anbefalte innlegg

Bandt litt fluer igår med guttungen,og vi planla en liten tur på hvaler idag. Friske griser og lopper må jo testes ut:) Og junior ble litt gira på å få fisk på selvbindt.

Med litt assistanse så klarte han å binde seg noen cdc reker og lopper:) Håper bare ikke vinterfisket knekker fiskelysten før våren..hehe

Var først innom en stor kile,men der var det slush...håpløst.

Reiste videre lenger ut,og prøvde et sted som pleier å gi bra med fisk på våren..når vi ankom så var det enda ikke tegn til vindpust.

Det er nå aldri et godt tegn,men det var kjekt med litt sol. Reneste vårfølelsen.

Fiska over plassen,og hadde et skikkelig tilslag. Så aldri fisken,men den kjentes tung ut.. dro avgårde en 20 meter før den slapp..junior sto bare og glisa..

Lyserosa gris falt i smak,men men.. neste gang..

Ser i etterkant at jeg posta feil...pytt pytt...er nå i havet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisket området rundt vollen og fornebu/ snarøya i dag - skikkelig møkkaforhold! Vindstille, helt blank overflate, sol, glassklart vann og ekstemt lav vannstand... mao ingen fisk på meg i dag...  :P

Fikk testet ut en del nye fluer/ varianter så det ble ikke helt bomtur  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig med kaffe og juging i dag karer, mye fint å se på langs stiene også :) Syns vi må dra et sted med mindre fisk neste gang...

Var en fin dag ved fjorden i dag, selv om fisket var beyond ræva. Juging og kaffe er alltid hyggelig. Christian fikk en torsk i skumringen, det var det eneste. Hadde trua i dag, med dagen i går i tankene pluss vakende fisk ved ankomst i dag. Neste gang ;D

Wulfern, lå det ikke is på Fornebu/Snarøya? Hvor var det isåfall isfritt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig med kaffe og juging i dag karer, mye fint å se på langs stiene også :) Syns vi må dra et sted med mindre fisk neste gang...

Var en fin dag ved fjorden i dag, selv om fisket var beyond ræva. Juging og kaffe er alltid hyggelig. Christian fikk en torsk i skumringen, det var det eneste. Hadde trua i dag, med dagen i går i tankene pluss vakende fisk ved ankomst i dag. Neste gang ;D

Wulfern, lå det ikke is på Fornebu/Snarøya? Hvor var det isåfall isfritt?

var ikke noe problem å fiske på Halden brygge og noen plasser lengre ut - var nok bevegelse i vannmassene utover dagen slik at isen forflyttet seg  8) Var ikke til stor hjelp slik forholdene var i dag... kunne like gjerne kastet stein i vannet  moose

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Slenger meg på med litt bilder. Herlige rapporter og jeg er gla over at min følger de andre, bilder på vakkert landskap og ingen fisk. Var på tur med yngel og møtte opp med "Knutish no fish S", Martin og Christian på Bygdøy. Har ikke tenkt å kjede dere med en story om fiskene vi ikke fikk. Christian tok en torsk mot slutten. Det var et nydelig vær. Min nye Danielsson 6nine fikk sin premiæretur, og den likte det nydelige været og er veldig nysgjerrig på hva det nye livet utenfor butikken vil gi. "Mye fisk og knarr i bremsen" har jeg lovt.

Et par bilder på en digg morgen ved fjorden og min nye unge.

113007_s.jpg

113008_s.jpg

Takk for digg tur gutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Det er en Vision Extreme Plus. Jeg syns den er fantastisk. Veier nesten ikke noe. Det er en #8. Holder utrolig fint i sterk vind. Den fungerer også veldig bra med Guideline Coastal Int. En bra kombo. Skal dokk innskaffe en Loop Opti Coast til 4seven-snellen.

Legger ved et bilde som Thomas tok når han kom ned og testet nye kameraet. En D5 et eller annet.

5384229511_1ab12b7a92.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Swede - Var det den nye snella du var nede og hentet på fredagen? Vision-stang?

Åssen var stanga syns du?

TCXen kaster som en hest sparker. Men jeg merket at det var for lenge siden forrige tur, da den krever bedre timing enn selv en relativt rask Orvis TLS tippflex gjorde. Vi skal nok bli bestevenner etter hvert.  ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...