Gå til innhold

Seriøst døgnfluekaos !


-Lars-

Anbefalte innlegg

Kan jo prøve å fiske på spinnerfallet  ;D ;D ;D

Burde gi bra uttelling det, men man må for all del unngå striping  ;D

Tror tyskere flest forbinder spinnerfall med det som skjer når bilene deres spinner i denne suppa  :rolleyes:

 

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Tyskland er vel ikke kjent for å ha de råeste ørretelvene i verden. Kanskje derfor så mange av disse overlever til dette stadiet  ;D  :o:

http://www.tv2nyhetene.no/snop/article2848651.ece

Noe av det drøyeste jeg har sett . . .

Sjekk video-snutten.

 

Lars

 

Lars......"Rote Traun" er et av de flotteste elvene jeg har fiska i, problemet i Tyskland er at man ikke kan bare kjøpefiskekort....det er noen fiskesertifikater.....private elver....kort sagt de fine elvene er utilgjenglig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihi....nå må jeg legge ut en sak her.....

Bytt ut Heyerdahl i denne sketsjen med Lindstrøm (og plassene i verden med ulike elver/vann i verden)  ;D

 

 

- Staffan; - dette er ment som en artig spøk, men jeg får denne fornemmelsen på mange av trådene du svarer på. OG jeg sitter igjen med - FY, for et berikende fluefiskeliv du må ha hatt frem til i dag  ;D

- om jeg kunne opplevd bare 1/3 del så.....-hadde jeg vært fornøyd.

 

PS - takk for at du deler kunnskapen din ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyskland er vel ikke kjent for å ha de råeste ørretelvene i verden. Kanskje derfor så mange av disse overlever til dette stadiet  ;D  :o:

http://www.tv2nyhetene.no/snop/article2848651.ece

Noe av det drøyeste jeg har sett . . .

Sjekk video-snutten.

 

Lars

 

Lars......"Rote Traun" er et av de flotteste elvene jeg har fiska i, problemet i Tyskland er at man ikke kan bare kjøpefiskekort....det er noen fiskesertifikater.....private elver....kort sagt de fine elvene er utilgjenglig.

Har hørt at det ikke er noen spøk å være sportsfisker der, ja . . .

Må innrømme jeg er usedvanlig glad i landet jeg bor i, jeg  ;)

 

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

det er jeg og selvom jeg ikke ser på dette landet som et så veldig godt ørretland selvom det er mange elver og vann! Desverre for mye surt vann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jeg og selvom jeg ikke ser på dette landet som et så veldig godt ørretland selvom det er mange elver og vann! Desverre for mye surt vann

Joda, det finnes nok flere land hvor ørreten har det bedre enn her, men du verden, vi er jo så priviligerte at vi skulle hatt juling alle mann  :)

Ikke bare kan hvem som helst fiske fin ørret med flue, vi kan gjøre det i uforskammet vakker natur også  :D

 

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

der har du helt rett.......i Rote Trun måtte jeg bare sitte å se på fiskerene og fisken, det var tungt for 20 år siden, men idag helt ok!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg trodde jeg var kommet til himmelen da jeg kom over en fiskeutstyrs-butikk i tyskland for noen år siden, som var 3 ganger så stor som en middels norsk sportsbutikk.

Kom relativt brutalt ned på jorden igjen da jeg oppdaget at det ikke fantes noe som helst som kunne relateres til fluefiske der  :o

Slukstenger i alle varianter, hitlerjugend sneller, og et enormt utvalg av gummi-jiger så langt øyet kunne se  ;D

 

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

tror piskadausen det et færre fluefiskere i Tyskland enn Norge, kjenner folk som driver sportsfiskebutikker der nede.......selger de 10 stenger i året så er det det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

har opplevd danicaklekkinger her, i Gacka......Kroatia......der var det bunndyrgrøt.[attachimg=1][attachimg=2][attachimg=3]

 

siden denne er en elv som bare renner på jordas overflate et par mil eller så er den alltid nedkjølt......har en temp på ca. 12 grader hele året, ph verdien er basisk......kan ikke skape annet enn kremforhold!

 

 

post-0-13949866615045_thumb.jpg

post-0-13949866615654_thumb.jpg

post-0-13949866616206_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror piskadausen det et færre fluefiskere i Tyskland enn Norge, kjenner folk som driver sportsfiskebutikker der nede.......selger de 10 stenger i året så er det det....

Da kjenner du ikke de rette folkene. Er fluefiskebutikker i Tyskland, ja flere av de som er mange x større enn i norge. Som selger vannvittig mye fluefiskeutstyr. Det er bare det at de skjelden ligger på landsbygda...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal til Berlin med kona i begynnelsen av september. Noen som vet om noen store fluefiskebutikker der? Ikke annet en for å skape litt balanse i shoppinga  ;D

Tror denne ligger ganske sentralt: Angelsport Eggers. Søk også på angelsport berlin.... er endel.. Men tyskere er fryktelig dårlige på hjemmesider. Ihvertfall på fiskeutstyr.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Var det noen som så naturprogrammet om svermer på nrk ikveld.........?? det overgår så hensidig  det værste jeg har sett av mengde døgnfluer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...