Gå til innhold

??


Anbefalte innlegg

Der traff du godt. Har både unger, kjerring og lav lønn. Men jeg ikke ha den dyreste stanga. Selv om den altså kan kjøpes til halv pris. Ikke tror jeg at jeg har et usunt forhold til hobbyen min heller. Sånn, da var den misforståelsen oppklart.

Men dersom man har et så stort behov for å kunne briefe med ei stang som i Norge koster 7000 at man må kjempe med nebb og klør for å få tak i den på billigst mulig måte så vil jeg si man har et usunt forhold til det å eie ting.

Der traff du godt! Penger er til syvende og sist et spørsmål om prioritering. Og de fleste har vel et usunt forhold til det og eie ting. kjemper mot dette til stadighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 145
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Er tydeligvis en del folk her som tenker mer på dem som driver fluefiskesjappa enn sin egen økonomi. All ære til gutta hos J&B, de er utrolig hyggelige og hjelpsomme, og driver en kanonsjappe som jeg ofte er innom og legger igjen penger hos. Men det er ikke de som er grunnen til at jeg fisker med flue, dvs jeg fisker ikke med flue for at de skal livnære seg. Og kan jeg få stanga jeg sikler etter til halv pris et annet sted går jeg ikke til dem med pengene mine og ber dem gi meg en annen og billigere en for det jeg har råd til.

Har man tre sultne unger og kjerring, og dårlig lønn kommer man ikke briefende med ei stang kjøpt til kr 7000 i den lokale sjappa. Da kjemper du med nebb og klør for å få tak i det beste man kan på billigst mulig måte, enten det er til halv pris i sjappa på hjørnet, til lavpris hos skittfiske eller enda billigere fra USA... Den som ikke skjønner såpass har enten alt for god råd eller et direkte usunt forhold til hobbyen sin ;)

Butikker er til for kundene, ikke motsatt. De som ikke skjønner det vil få det vanskelig...

Der traff du godt. Har både unger, kjerring og lav lønn. Men jeg ikke ha den dyreste stanga. Selv om den altså kan kjøpes til halv pris. Ikke tror jeg at jeg har et usunt forhold til hobbyen min heller. Sånn, da var den misforståelsen oppklart.

Men dersom man har et så stort behov for å kunne briefe med ei stang som i Norge koster 7000 at man må kjempe med nebb og klør for å få tak i den på billigst mulig måte så vil jeg si man har et usunt forhold til det å eie ting.

Jeg er nok glad i å eie ting, men har neppe noe usunt forhold til det. Men hvis det er usunt å prøve å spare penger på et kjøp så er jeg skyldig. Tror du skjønner at det ikke er fornuftig å velge en dårligere stang i Norge i stedet for å kjøpe den beste stanga til samme pris i USA... Hva tjener du i så fall på det? Et tips om godt fiskevann av betjeningen i den lokale sjappa...? Da er det billigere, bedre, og ikke minst mer moro å traske inn i skauen og finne det ut selv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke norske butikker kan konkurrere på pris, må de være bedre på andre ting. Kunden må gis et fortrinn i form av god sørvis, god produktkunnskap, rask levering, oppfølging o.l En fornøyd kunde er en fremtidig kunde. Og en fornøyd kunde forteller alle sine venner hvor de bør handle. Når jeg i flere av mine lokale fluefiskesjapper opplever at varene er dyre, sørvisen suger og kunnskapen om produktene er totalt fraværende, da blir valget desverre lett.

NB. Bør forøvrig nevne at jeg ikke har dårlige erfaringer med norske nettsteder som er nevnt tidligere i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vel blitt nevnt ved flere anledninger tidligere at noen levarandører(og kanskje noen butikker) har blitt for grådige med tiden. Det sier seg selv at om dollarkursen går ned så blir prisen lavere fra USA og dermed til leverandøren. Da bør strengt tatt prisen gå ned her hjemme også.. Noen leverandører innså dette, dog noe sent, men satte ned prisene, og dermed kunne butikkene gjøre det samme (F. eks så har prisene på Scientific Anglers har gått ned kraftig den siste tiden).  

Spørs sikkert hva dollaren var når de handlet inn varene. Ikke hva den er på den aktuelle handledagen til kunden. Ellers er det jo riktig.

Stemmer det. Det er ikke mange leverandører forunt å kunne jonglere etter dagens valutakurs. Til det er produksjon, og leveranser alt for langsiktige. Og man må se på en snitt av dollaren. Rent historisk så var den lav i 2007 & 2008. Hittil i 2009 ligger den på 6,34. Men trenden har vært hyggelig i høst.

Dere må også huske på at butikkene i USA har mye lavere krav til inntjening enn i norge. Varene har mye raskere omløpshastiget og de kan kjøre lavere kalkyler. I tillegg har de langt lavere kostnader på alt der foretar seg, bla. lønn. Også er det faktisk slik at det å kjøpe varer fra US er ikke billig, og leverandørene der gir ikke akuratt stor differanse i pris om man er en distributør eller en butikk. Og det er ikke slik at alle norske butikker kan sitte å handle selv fra usa. Det har de faktisk ikke tid til eller mulighet/råd til. Det medfører oppbinding av mye kapital. Det er mange faktorer innenfor dette. Jeg kunne satt opp regnestykker, men det gjør jeg ikke. Det hadde sikkert bare medført hyl hyl uansett.

Musbakken: Man binder ikke fluer for å spare penger. Det finner du ut når du har drevet med dette i 25-30 år som mange andre her. Summer årssnittet på materialer da og du hadde hatt penger til å reise på flere turer i tillegg til å kjøpe deg de fluene du trenger.. Selv hvis du kjøper de til 22,- stk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bransjefolk i norge er ihvertfall ikke tjent med å fremstå som bitre menn, forbanna på nettbutikker, enten de er norske eller utenlandske, og oppgitt over de som benytter seg av dem.

Jeg har ikke noe problem med å forstå at de gjerne skulle sett at vi handlet alt hos dem, bevares, men i det lange løp er det nok mest lønnsomt å gjøre det beste ut av situasjonen.

Det er kanskje lett å si at istedet for å kjøpe den stanga vi først og fremst ønsker oss fra usa, så bør vi heller kjøpe ei rimeligere stang i norge, all den tid man selv knapt betaler for utstyr til eget bruk ?

Nei, det er nok bare å innse at folk handler der de føler de får mest valuta for pengene, enten det er i norge eller i utlandet, og det beste man kan gjøre er å bare leve med realitetene  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke norske butikker kan konkurrere på pris, må de være bedre på andre ting. Kunden må gis et fortrinn i form av god sørvis, god produktkunnskap, rask levering, oppfølging o.l En fornøyd kunde er en fremtidig kunde. Og en fornøyd kunde forteller alle sine venner hvor de bør handle. Når jeg i flere av mine lokale fluefiskesjapper opplever at varene er dyre, sørvisen suger og kunnskapen om produktene er totalt fraværende, da blir valget desverre lett.

NB. Bør forøvrig nevne at jeg ikke har dårlige erfaringer med norske nettsteder som er nevnt tidligere i denne tråden.

Dette er selve essensen i å kunne konkurrere mot utenladssuget :)

Håper derfor det lar seg gjennomføre for mange å undersøke her "hjemme" før "der borte".

andris; du har gjort en helt vanlig dårlig handel i USA. Ville det ikke være smartere å gjøre en god handel her hjemme...med minst like bra utstyr?

nfisk sine priser på Sage er ikke kjempehøye...ikke på Aktiv sine veil priser på Winston heller....her får du en slik for 4999.- tipper ikke mange kronene du sparer på USA.

Dessverre har dirkete import en pris, at Aktiv ikke til enhver tid vil ha fylt lagre med alle rare stenger fra Winston, og at "inner tierne" kan være tomme akkurat når du ringer for bestilling.

HAdde det vært et ledd til, et import/leverandør ledd som tok all risioko med velfylte varelagre og pengene det kostet, så hadde disse stengene også kostet en tusenlapp og vel så det mer i Norge ;)

Så du skjønner hva jeg sier selvsagt. Istedetfor å handle billig i USA neste gang, så kan du handle billig i Norge ;), både hos Aktiv og Nordisk.

Og så dette med betjeninh/kunnskap.

Hadde jeg jobbet i fiskebutikken igjen, så hadde det vært en glede å hjelpe deg andris med å finne rett produkt til f.eks kortlinefiske under gitte forhold....du hadde ikke en gang trengt tenke på de dyre og eksklusive merkene....fordi de vet ikke mer om slikt fiske og hva som skal til, i forhold til mange andre dyktige smartinger.

Men de er kjempegode på markedsføring, det skal de ha, de store....

Fremdeles vil Guideline sin egen LPxe #4 9' bli rangert øverst av tidenes firerstenger...av noen.

Hadde den i tillegg hatt annet navn og "MAde in USA" så hadde den vel hatt mange flere eiere....til og med hvis prisen var høyere.

Men helt klart, Sage, Scott, Winston mfl. lager kjempeflotte saker...og prisene har gått ned de siste årene...for at kundene skal imøtekommes....så la oss ta Sjur sin flotte tanke; møt kunder med god service og kunnskap, og tjen ei krone eller to på noe greier...nok til å holde driften gående, og kunder fornøyde ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit, men da har vi forskjellige meninger og det er lov...jeg handlet akkurat en sage Xi2 fra statene for 2 lapper alt inkludert ;D

Den hadde riktignok stått utstilt i butikk da...men jeg sitter igjen med en svæææært god følelse av å ha gjort et godt kjøp.

Kjøpte forresten også en Streamstix Salmonseeker 11,1 fot til halv pris på ennellerannen ukjent sjappe i Fredrikstad etter å ha plukket opp annonse her på siden i går, så helt USA grønnsak er jeg ikke :) Ser du Stokkebekk...den sjappa i Fredrikstad hadde jeg aldri besøkt(på nett) hadde jeg ikke sett annonse her på siden ;)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden 7 av til nå 8 sider handler om utenlandshandel og ikke linker til de så trenger vi ikke noe ny tråd til å diskutere det etiske. Kanskje like greit at begge deler finnes i samme tråd?  :)

Vi som jobber i bransjen og snakker med butikkene er kanskje litt mer motstander av utenlandshandel enn gjennomsnittet. Men tro meg når jeg sier at det er ikke fordi vi tenker på egen jobb alene. Det er også fordi vi vet at den stadig økende utlenlandshandelen gjør at butikkene satser mindre på dyre produkter innenfor fluefiske. Og det er store ting som stenger, sneller, bekledning mm.. som butikkene tjener penger på. Det er ikke nok å opprettholde en spesialbutikk bare ved å selge flyrite nr. 20 og gul chenille. Vil dere ikke ha de mer kostbare tingene fra bla. US i norske butikker så er det bare å hamstre fra usa. Mindre fluefiske i butikkene... mindre fokus... mindre rekruttering... Ikke bry dere om det jeg skriver, jeg har skrevet om dette før og det er vel ferdig debattert. Men følte for å ta det med i samme slengen.

Også holder vi tråden på et "ikke personlig" plan.

Mindre rekruttering skriver du Rune. Det er jo nettopp ffs.no og tilgangen på informasjon via internett som øker rekrutteringen.

Ungdommen finner det de trenger på internett.

Dette er en utvikling ingen kan stoppe, med sinne fordeler og ulemper. Føler at man ikke lenger trenger å oppsøke faghandelen ved kjøp av utstyr.

Det jeg trenger informasjon om finner jeg stort sett på denne siden og da er det bare å handle.

Hva er folk opptatt av ved kjøp av en vare - PRIS - distribusjonskanal er sekundert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok neppe lurt av meg å rote meg inn i dette vepsebolet men så er jeg nok dessverre ikke særlig lur heller ;)

Hvorfor begynte jeg med fluefiske? Jo det var pga spenningen rundt dette jeg følte når jeg var i butikken. Det fine miljøet og alle de fine tingene som var i butikken. Alle som kjenner Stein Grønnberg vet hvor trivelig og engasjerende han er. En butikk det er veldig trivelig å bare stikke innom i lunchen, ta en kaffekopp og snakke litt fisking med folk.

Hva hadde fluefiskemiljøet i kristiandsand vært uten grønnberg sport? Anntagelig bare noen selvgode tillflyttet jævla østlendinger ;D

Om han tjener gode penger, det driter jeg i. Jeg håper det :) Det er jo litt morsomt å ha en butikk som har vært der så lenge jeg kan huske med en trivelig betjening som en kjenner. Dette må selvsagt gå litt begge veier. Man må føle at man får et godt kjøp av og til hvis man er lojal. Det tjener begge på.

De må selvsagt vise litt edrulighet da og ikke prise seg helt ut.

Kan nevne at kristiansand har det største kastemiljøet i norge. Det hadde neppe eksistert uten butikken.

Det viktigste for en butikk er å skape et miljø rundt tror jeg.  Et sted det er trivelig å komme til.

Kan nevne xxl som ex, jeg var der og kjøpte familietelt og skulle ha noe i andre enden av butikken så jeg spurte om jeg kunne legge teltet ved disken inne i butikken. Det veier 16 kg :o "nei! jeg skal ikke ha en hel haug med ting slengene rundt disken her" svarte hen surt. Fristende å gå der igjen? Han kalte seg foressten for salgskonsulent ;D ;D Han var østlending ;D ;D

Jeg kan forstå at de som ikke har noe "tilhørlighet" til en butikk ikke helt ser greia. Er du i kristiandsand så svipp innom en tur og kjenn litt på stemningen :)

En slik butikk er og blir et kompetangsesenter men meget flinke folk som kan mye om mye innen fisking.

Og det kommer fluefiskerene her til gode :)

Jeg hadde sikkert vært narkoman-alkoholiker-prostituert og massemorder uten dette miljøet ;)

Jeg vil og si det er dumt å gjøre handling her eller der til noe dumt og toskete. Dette har jeg nevnt før. Hvis en føler og tenker "nei faen det var jo han derre jævla sinnataggen som driver" (tenker ikke på noen spessielle!!) så er det veldig fort å styre unna. Slik en enkel skjel er i alle fall jeg og jeg er ikke alene.

Her legger jeg erfaring i fra jobben min til grunn. Jeg handler fort for millionbeløp i løpet av et år på jobb.

Det nytter ikke å få folk til å handle hos seg med å være negativ. Man må være posetiv og virke fristende :)

Argumenter om hvem som har peiling og hvem som er flinkest til å fiske er ikke salgfremmende.

Dette er kun ment posetivt så ingen trenger å føle seg truffet. Sikter ikke til noen her heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjentar en gang til. Etter å ha sett nøye gjennom innleggene her, Kan  jeg fremdeles ikke se bransjefolk jeg kjenner til som fremstår som gamle bitre menn. Det synes jeg er skivebom - uansett hvor dere handler varene. Jeg ser derimot at det er ulikt syn på slik handel.

Slikt er det med det meste i samfunnet. Det er til og med fifty - fifty holdning til hvordan dette landet skal drives.

Likevel. Hvis det framstilles ting som kansje ikke stemmer  eller er mangelfullt, eller til og med ulovlig. Er det vel greit at noen med mere kunnskap om emnet kan belyse det uten å virke bitter??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke bitter eller sur på noen og skjønner greia. Forsøker kun å belyse litt for å skape forståelse siden det etterspørres.

Det er jo et evig tilbakevendende tema dette med utlandet og priser... Slik er det på alt vi har her i landet..

Nei, du har heller aldri gitt inntrykk av å tilhøre den kategorien, så det var så avgjort ikke deg jeg siktet til . . .  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjentar en gang til. Etter å ha sett nøye gjennom innleggene her, Kan  jeg fremdeles ikke se bransjefolk jeg kjenner til som fremstår som gamle bitre menn. Det synes jeg er skivebom - uansett hvor dere handler varene. Jeg ser derimot at det er ulikt syn på slik handel.

Slikt er det med det meste i samfunnet. Det er til og med fifty - fifty holdning til hvordan dette landet skal drives.

Likevel. Hvis det framstilles ting som kansje ikke stemmer  eller er mangelfullt, eller til og med ulovlig. Er det vel greit at noen med mere kunnskap om emnet kan belyse det uten å virke bitter??

Hvis du tenker på meg så tenkte jeg overhodet ikke på noe som sto i denne tråden :) Jeg tenkte mer sånn generelt.

Det er mange måter å belyse en sak på. :)

Tror du forstår hva jeg mener om denne saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke norske fiskesjapper utenom Guidline er det det går så innmari dårlig med?

Når man titter på 08 tallene for mange av de store aktørene så ser det da ut som de tjener greit med kroner :rolleyes:

Handler kun i norge selv, men blir så lei av å høre argumentet om at det er så smalhans for bransjen, og derfor må forsvare høye priser..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok neppe lurt av meg å rote meg inn i dette vepsebolet men så er jeg nok dessverre ikke særlig lur heller ;)

Hvorfor begynte jeg med fluefiske? Jo det var pga spenningen rundt dette jeg følte når jeg var i butikken. Det fine miljøet og alle de fine tingene som var i butikken. Alle som kjenner Stein Grønnberg vet hvor trivelig og engasjerende han er. En butikk det er veldig trivelig å bare stikke innom i lunchen, ta en kaffekopp og snakke litt fisking med folk.

Hva hadde fluefiskemiljøet i kristiandsand vært uten grønnberg sport? Anntagelig bare noen selvgode tillflyttet jævla østlendinger ;D

Om han tjener gode penger, det driter jeg i. Jeg håper det :) Det er jo litt morsomt å ha en butikk som har vært der så lenge jeg kan huske med en trivelig betjening som en kjenner. Dette må selvsagt gå litt begge veier. Man må føle at man får et godt kjøp av og til hvis man er lojal. Det tjener begge på.

De må selvsagt vise litt edrulighet da og ikke prise seg helt ut.

Kan nevne at kristiansand har det største kastemiljøet i norge. Det hadde neppe eksistert uten butikken.

Det viktigste for en butikk er å skape et miljø rundt tror jeg.  Et sted det er trivelig å komme til.

Kan nevne xxl som ex, jeg var der og kjøpte familietelt og skulle ha noe i andre enden av butikken så jeg spurte om jeg kunne legge teltet ved disken inne i butikken. Det veier 16 kg :o "nei! jeg skal ikke ha en hel haug med ting slengene rundt disken her" svarte hen surt. Fristende å gå der igjen? Han kalte seg foressten for salgskonsulent ;D ;D Han var østlending ;D ;D

Jeg kan forstå at de som ikke har noe "tilhørlighet" til en butikk ikke helt ser greia. Er du i kristiandsand så svipp innom en tur og kjenn litt på stemningen :)

En slik butikk er og blir et kompetangsesenter men meget flinke folk som kan mye om mye innen fisking.

Og det kommer fluefiskerene her til gode :)

Jeg hadde sikkert vært narkoman-alkoholiker-prostituert og massemorder uten dette miljøet ;)

Jeg vil og si det er dumt å gjøre handling her eller der til noe dumt og toskete. Dette har jeg nevnt før. Hvis en føler og tenker "nei faen det var jo han derre jævla sinnataggen som driver" (tenker ikke på noen spessielle!!) så er det veldig fort å styre unna. Slik en enkel skjel er i alle fall jeg og jeg er ikke alene.

Her legger jeg erfaring i fra jobben min til grunn. Jeg handler fort for millionbeløp i løpet av et år på jobb.

Det nytter ikke å få folk til å handle hos seg med å være negativ. Man må være posetiv og virke fristende :)

Argumenter om hvem som har peiling og hvem som er flinkest til å fiske er ikke salgfremmende.

Dette er kun ment posetivt så ingen trenger å føle seg truffet. Sikter ikke til noen her heller :)

Tipper Grønnberg setter pris på alle kaffekoppene når regnskapet skal gjøres opp  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor begynte jeg med fluefiske? Jo det var pga spenningen rundt dette jeg følte når jeg var i butikken. Det fine miljøet og alle de fine tingene som var i butikken.

Jo men der har vi jo tydeligvis forskjellen da...jeg begynte med fluefiske for å få fisk på flue ;D 

Case closed!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor begynte jeg med fluefiske? Jo det var pga spenningen rundt dette jeg følte når jeg var i butikken. Det fine miljøet og alle de fine tingene som var i butikken.

Jo men der har vi jo tydeligvis forskjellen da...jeg begynte med fluefiske for å få fisk på flue ;D  

Case closed!!!

Jeg viste ikke mye om fluefiske når jeg begynte med det. Jeg ble fristet når jeg fikk se det "live".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke norske fiskesjapper utenom Guidline er det det går så innmari dårlig med?

Når man titter på 08 tallene for mange av de store aktørene så ser det da ut som de tjener greit med kroner :rolleyes:

Handler kun i norge selv, men blir så lei av å høre argumentet om at det er så smalhans for bransjen, og derfor må forsvare høye priser..

Guideline er ingen sjappe, men en leverandør. Men som vanlig virker det som om det er leverandører som er ulven? Er vel butikkene som tar størst avanse? Og likevel er det nesten ingen av dem som tjener særlig mye på fluefiskeutstyr. Hvorfor det? Eller er det slike som Guideline, Tundra Outdoor og lignende som er skyld i at man må handle fra bla USA? Altså slik at dersom disse ble borte så ville handelen i Norge vært på topp igjen.

Vet jo at det ikke er en sjappe, mente jo selvfølgelig bransjerelaterte firmaer.. ser jo f.eks at sims importøren har meget hyggelige tall for 08, men mener å huske at de har kutta alle prisene med 25% i 09, og det liker vi ;)

Mener nå at så lenge eierene av firmaene tjener mere enn å ha pengene i banken, så bør de være fornøyd.. Hvertfall i den omsettningsgruppen fiskeutstyrsbransjen i Norge ligger på.

Edit: Nordisk f.eks som sitter igjen med over 10% etter skatt..

Hos andre aktører som har konkuranse fra utlandet, sånn som i bransjen jeg jobber i, så er vi nødt til å presse leverandørene harderer for å få bedre priser hele tiden, eller hente bytte leverandører..

Men klart når det blir lagt ned så mye markedsføring i spesifikke brands så blir jo dette vanskelig, og jeg er glad det ikke bare blir cjingchjong merker i lokalbutikken. Kjøper derfor som sagt alt utstyret mitt lokalt i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

andris; du har gjort en helt vanlig dårlig handel i USA. Ville det ikke være smartere å gjøre en god handel her hjemme...med minst like bra utstyr?

nfisk sine priser på Sage er ikke kjempehøye...ikke på Aktiv sine veil priser på Winston heller....her får du en slik for 4999.- tipper ikke mange kronene du sparer på USA.

Vet ikke helt om du fleiper eller er seriøs...men jeg skal gjøre et forsøk på å svare :)

Jeg kjøpte meg en Scott G2 #4 inkludert Rio LT Trout for $700 med frakt. Fikk også med en Scott og en Loomis t-skjorte som bonus. Det tilsvarer ganske nøyaktig kr 4000 + moms. Sum rundt kr 5000. Stang koster ny i Norge ca kr 6000, snøret kr 700. Differansen er på kr 1700. Dårlig handel???

I tillegg kjøpte jeg en Sage ZXL #5 for kr 2700 av en fra forumet her. Han har igjen kjøpt den fra statene. Stanga var helt strøken, som ny. Sage ZXL koster kr 7000 i norske butikker. Dårlig handel??????

Kjøpte også et SA Trout #5 pluss diverse småtteri som fortommer, fortomsmateriale, impregnering etc for $105 fra Yellowstoneangler. De sender med USPS og spanderer frakt. Snøret koster alene kr 700 i Norge, småtteriet minst kr 500 i norske butikker. Dårlig handel????

Enten er det ekstremt mye vrangvilje ute og går hos enkelte forummedlemmer, eller så er det jeg som har misforstått noe essensielt  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi først snakker om å bestille på nettet så går det fint å be den lokale butikken bestille det for deg.

Da slipper du frakt og du handler lokalt. Dette pleier jeg og gjøre. Finner de tingene jeg vil ha på nettet og hvis han ikke har det inne så spør jeg om ikke han kan ta det inn.

En ting nettet har ødelagt litt, og det er kosen med å kikke litt i hyllene om det har kommet noe nytt. Nå leser en jo om det meste før en får det i hendene.

En ting til: jeg prøvde vel egentlig bare å belyse noen posetive ting rundt det å ha en lokal og hyggelig sjappe med trivelige folk rundt.

Forstår ikke helt hvorfor det må forsvares ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi først snakker om å bestille på nettet så går det fint å be den lokale butikken bestille det for deg.

Da slipper du frakt og du handler lokalt. Dette pleier jeg og gjøre. Finner de tingene jeg vil ha på nettet og hvis han ikke har det inne så spør jeg om ikke han kan ta det inn.

En ting nettet har ødelagt litt, og det er kosen med å kikke litt i hyllene om det har kommet noe nytt. Nå leser en jo om det meste før en får det i hendene.

En ting til: jeg prøvde vel egentlig bare å belyse noen posetive ting rundt det å ha en lokal og hyggelig sjappe med trivelige folk rundt.

Forstår ikke helt hvorfor det må forsvares ???

Nå bor du i en by med over 80k innbyggere og har tilgang til deretter.. Her i emo i rana er det greit med internett for utvalget i lokalsjappa er ikke all verden..

Revehår, coneheads og nedstøvet 6/0 bindetråd er det nok av i alle fall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi først snakker om å bestille på nettet så går det fint å be den lokale butikken bestille det for deg.

Da slipper du frakt og du handler lokalt. Dette pleier jeg og gjøre. Finner de tingene jeg vil ha på nettet og hvis han ikke har det inne så spør jeg om ikke han kan ta det inn.

En ting nettet har ødelagt litt, og det er kosen med å kikke litt i hyllene om det har kommet noe nytt. Nå leser en jo om det meste før en får det i hendene.

En ting til: jeg prøvde vel egentlig bare å belyse noen posetive ting rundt det å ha en lokal og hyggelig sjappe med trivelige folk rundt.

Forstår ikke helt hvorfor det må forsvares ???

Nå bor du i en by med over 80k innbyggere og har tilgang til deretter.. Her i emo i rana er det greit med internett for utvalget i lokalsjappa er ikke all verden..

Revehår, coneheads og nedstøvet 6/0 bindetråd er det nok av i alle fall

Joda jeg ser den Claus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...