Gå til innhold

Sommerminner 2009


Ruffen

Anbefalte innlegg

  • Svar 223
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

På stedet hvil.....hvil.

 

Her er noen mobilbilder fra i sommer.

Forsiktig ut av hoven...

[attachimg=1]

Holde rolig med hode mot strømmen , og kjenne at ørreten får igjen balansen......[attachimg=2]

 

Sette den forsiktig ned på bunnen, mellom, og i le av noen steiner.....[attachimg=3]

 

Her sto ørreten rolig i 1 time....(det gjorde jeg også).

Det er kaldt og stå utvada og helt stille så lenge......

Så jeg berørte den på halefinnen , og ørreten glei pent og rolig ut i elva og forsvant i dypet........

 

Noe å tenke på når vi slipper ut fisken i elva.

Ikke der det er sterk strøm , men inne langs elvebredden er det små bakevjer , og roligere vann ,

og ørreten får en mulighet til å komme til hektene igjen.

 

 

Hyggelig at du bidrar wilfred :) Så får vi hevdet sørlandet litt  ;)

Er det der jeg tror det er? Regner med du forstår hvilken elv jeg mener.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye fint her nå :D Utrolige lekre elvebilder Flybandit. Ble bare en tur i rennende vann på meg i år, og den regna bort, men fin var den allikavel, takk Lars og Øystein :D.

Blir litt feil å legge noe av året mitt i ørretfiske, men minner er minner. Mesteparten har jeg dynga ut på siden i løpet av året, men nå kan dere nyte meg og co med litt pompøs musikk, seff henta fra "Hva hører du på nå" ;) Advarsel: Litt ørret og mye annet ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye fint her nå :D Utrolige lekre elvebilder Flybandit. Ble bare en tur i rennende vann på meg i år, og den regna bort, men fin var den allikavel, takk Lars og Øystein :D.

Blir litt feil å legge noe av året mitt i ørretfiske, men minner er minner. Mesteparten har jeg dynga ut på siden i løpet av året, men nå kan dere nyte meg og co med litt pompøs musikk, seff henta fra "Hva hører du på nå" ;) Advarsel: Litt ørret og mye annet ;)

 

 

Fantastisk bra, Robban . . . Gøy å se bildene dine (dere andre som deler minner likeså) :)

Dyktig både til å fiske og fotografere, du .

Nei, den elveturen ble våt, men været lever sitt eget liv . . .

Fin tur var det læll  :D

 

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæven som du får mye storfisk Robban :o. De gjeddebeista er jo helt utrolig. Utrolig flott Robert. morro og se.

 

Gisle

 

Må nesten sitere Bjorni: Det blir som " å hoppe etter Wircola" det, Gisle..

 

Jeg tok på meg styrthjelmen og stupte i det, Gisle ;D , tusen takk for hyggelig tilbakemelding.  :D

 

Neste år blir det ikke regn Lars ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for kommentarer Gisle og Willy.

 

Det er ikke mye som er bedre en fersk ørret i panna på fjelltur. 3-4hg fisk passer utmerket til denslags.

 

Må også si meg enig at Mr Salmo trutta er en særs vakker skapning.

Ja,ikke sant,der jeg fisker mest,er elven avhengig av hard beskatning,spiser stort sett fisk på 2-4hg ,mindre går stort sett i lyngen,og større går stort sett ut igjen,i håp om at noen av dem skal bli fiskespisere. ;)

Elva er kultivert i 10 år,og var full av 100grammere,idag får vi oftere og oftere fisk som nærmer seg kiloen. :D

Det hoder ikke med fisken vi tar på flue,i tillegg må det garnfiskes og el-fiskes på yngel.

Det ble litt OT,men bare måtte fortelle! :)

 

Willy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæven som du får mye storfisk Robban :o. De gjeddebeista er jo helt utrolig. Utrolig flott Robert. morro og se.

 

Gisle

 

Må nesten sitere Bjorni: Det blir som " å hoppe etter Wircola" det, Gisle..

 

Jeg tok på meg styrthjelmen og stupte i det, Gisle ;D , tusen takk for hyggelig tilbakemelding.  :D

 

Neste år blir det ikke regn Lars ;D

Ikke vær så beskjeden Robban,det har du ingen grunn til,storkoser meg med vimeo og bra bilder fra deg!

 

Er forøvrig VELDIG mye bra her nå! Takk til alle som bidrar! :D

 

Willy

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en helt sinnsyk bra bildevisning Robban!! Mener det. Flotte bilder av flott fisk, flott satt sammen.

Du har jobbet litt med den :) Det vekket og noen virkelig gode minner for min del. Takk for at jeg fikk være med dere.

Dette var knallbra. Føyer seg inn i rekken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På stedet hvil.....hvil.

 

Her er noen mobilbilder fra i sommer.

Forsiktig ut av hoven...

[attachimg=1]

Holde rolig med hode mot strømmen , og kjenne at ørreten får igjen balansen......[attachimg=2]

 

Sette den forsiktig ned på bunnen, mellom, og i le av noen steiner.....[attachimg=3]

 

Her sto ørreten rolig i 1 time....(det gjorde jeg også).

Det er kaldt og stå utvada og helt stille så lenge......

Så jeg berørte den på halefinnen , og ørreten glei pent og rolig ut i elva og forsvant i dypet........

 

Noe å tenke på når vi slipper ut fisken i elva.

Ikke der det er sterk strøm , men inne langs elvebredden er det små bakevjer , og roligere vann ,

og ørreten får en mulighet til å komme til hektene igjen.

 

 

Hyggelig at du bidrar wilfred :) Så får vi hevdet sørlandet litt  ;)

Er det der jeg tror det er? Regner med du forstår hvilken elv jeg mener.......

Hallo ruffen.

Takk for det.Jo det er det....tror jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en helt sinnsyk bra bildevisning Robban!! Mener det. Flotte bilder av flott fisk, flott satt sammen.

Du har jobbet litt med den :) Det vekket og noen virkelig gode minner for min del. Takk for at jeg fikk være med dere.

Dette var knallbra. Føyer seg inn i rekken.

 

Jeg forventer tur til neste år, finnmark elle hadeland ;D En av de finneste turene vi hadde :-X ihvertfall fiskemessig :D. Vet ikke helt om jeg likte ølintaket :rolleyes: ::):rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en helt sinnsyk bra bildevisning Robban!! Mener det. Flotte bilder av flott fisk, flott satt sammen.

Du har jobbet litt med den :) Det vekket og noen virkelig gode minner for min del. Takk for at jeg fikk være med dere.

Dette var knallbra. Føyer seg inn i rekken.

 

Jeg forventer tur til neste år, finnmark elle hadeland ;D En av de finneste turene vi hadde :-X ihvertfall fiskemessig :D. Vet ikke helt om jeg likte ølintaket :rolleyes: ::):rolleyes:

Du slipper ikke unna må du tro ;) Plutselig står jeg der :D Tror neppe du hadde noe imot ølinntaket :rolleyes:

Akkurat det tar vi som det kommer avhengig av situasjonen :)

Gleder meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for sist Robert. Veldig fine bilder du presenterer ;)

 

Først og fremst gir bildene (alle) i tråden inspirasjon i bøttevis, både foto og fiskemessig.

Hvis jeg klarer å feste noe av den inspirasjonen jeg får her på film/foto neste år skal jeg være happy! :)

 

Kjør på; Nye motiv, vinkler og lys.

 

Mvh

 

Trond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette er fornøyelige saker - fra Robert og også alle andre. Keep 'em coming.

Den lange vinteren blir med ett kortere med gode bilder, minner og klipp  :)

 

 

Satt å tenkte på hva jeg skulle skrive til dere, når jeg hadde kikket ferdig, og så kommer det visdomsord fra Mjøsas bredder (i alle fall litt oppi tangen :D)

Hiver meg ganske enkelt på Andrè...kruttet var oppfunnet :)

 

Fluerøveren og hans eminente Vetle får meg til å håpe/øsnke...men skal ikke pushe min lille Vetleaure.

Det skal komme innenfra, ser ikke akkurat veldig lovende ut ennå..voldsomt temperament...(uti slekta et sted må han ha hentet det...ja, ja...vokser det kanskje av seg med stang i hånden)

 

Robban er en tøffing....to ting jeg aldri kommer til å bedrive; vasse i sivet etter gjedde/sitte i belly etter gjedde.

Kom på en tredje ting; fiske om natten ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette er fornøyelige saker - fra Robert og også alle andre. Keep 'em coming.

Den lange vinteren blir med ett kortere med gode bilder, minner og klipp  :)

 

 

Satt å tenkte på hva jeg skulle skrive til dere, når jeg hadde kikket ferdig, og så kommer det visdomsord fra Mjøsas bredder (i alle fall litt oppi tangen :D)

Hiver meg ganske enkelt på Andrè...kruttet var oppfunnet :)

 

Fluerøveren og hans eminente Vetle får meg til å håpe/øsnke...men skal ikke pushe min lille Vetleaure.

Det skal komme innenfra, ser ikke akkurat veldig lovende ut ennå..voldsomt temperament...(uti slekta et sted må han ha hentet det...ja, ja...vokser det kanskje av seg med stang i hånden)

 

 

Robban er en tøffing....to ting jeg aldri kommer til å bedrive; vasse i sivet etter gjedde/sitte i belly etter gjedde.

Kom på en tredje ting; fiske om natten ;D

 

Detta fixer vi Stig, dvs vasse i sivet osv, fisk om natt osv. Det ligger naturlig for oss fiskere ;D. Ikke ofte jeg ser muligheten for å skryte av andre , men gjør det nå, til deg. Plukka opp utrolig mye ting fra dine bidrag den tiden jeg har vært her, spesielt tusen takk til deg, S.V.N  :D

 

Jada, over til hva hører vi på nå ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget bra fremført flotte bilder og nydelig musikk,men jeg tror ikke du har det lille ekstra til og ta deg helt til finalen.Bare tuller, selvfølgelig skal du videre.

(norske talenter/xfactor) ;D ;D.

Drit bra.Synes spesielt ca.6.10 ut i videon at vi har smukke kropper,jeg med

henge pupper og du med "litt"ribbe fett. :-X

Bra lillebror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget bra fremført flotte bilder og nydelig musikk,men jeg tror ikke du har det lille ekstra til og ta deg helt til finalen.Bare tuller, selvfølgelig skal du videre.

(norske talenter/xfactor) ;D ;D.

Drit bra.Synes spesielt ca.6.10 ut i videon at vi har smukke kropper,jeg med

henge pupper og du med "litt"ribbe fett. :-X

Bra lillebror.

 

Litt ribbefett ;D Ser på meg selv som Knut borge naken, og det er bare i trynet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fluerøveren og hans eminente Vetle får meg til å håpe/øsnke...men skal ikke pushe min lille Vetleaure.

 

Heldigvis har jeg aldri pushet han. Det har vel noe med å "fortelle røverhistorier rundt leirbålet" å gjøre. Noen catcher det og andre ikke ;D En ivrig mink har han iallefall blitt. Men for å sitere Karlsen så har jeg hatt en "lang og ondskapsfull plan" med det hele. Klart det er mye lettere å få dra på fisketur hos mor når det sånn far-sønn greie. I helga er han på Idrettshøgskolen på samling med castingforbundet etter eget initiativ. :)

 

Edit: Dette var OT. Kjør film!

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...