Gå til innhold

Skeive fluefiskere.


Tørrbjørn

Anbefalte innlegg

Homoer er tungt representert i media for tiden. Og de har sin egen vinkling på stort sett alt. Og de gjør det stort i serier om mote, romantikk og gårdsdrift.

Jeg har selv noen homoer i omgangskretsen. Men jeg har aldri møtt en homofil fluefisker.

Fluefiske burde så avgjort være en uteaktivitet for sorten. Frisk luft, siste nytt i vadetøy, mye juggel og jåleri, bevegelser som minner mer om jazzballett og rytmisk sportsgymnastikk enn kasting. Affektert hyling og skriking når fisken sitter, og luksusen av å bo i telt med en kompis.

Og så slipper man å grise til lankene med å sløye fangsten. Alt slippes jo ut uansett.

Er det bare en tilfeldighet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

;D og når man ser hvilke stenger folk trekker fram som favoritter blir det i alle fall rimelig klart at du har fått med deg noe  ;D ;D

Har har du nok missforstått temmelig kraftig Wowbagger. Antar du sikter til rolig stenger.

Ei stang med medium-aksjon, evnt canestang må behandles rolig og ømt, men bestemt. Ikke ulikt måten man behandler en vakker kvinne.

Disse castingkjeppene deriomot må håndjages med makt! Ikke ulikt noe helt annet.

Uansett stangaksjon vil det aldri bli noen suksess med hengslete håndledd  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Vi driver og snakker om et problem nybegynneren som regel har, en som ikke kan føle anatomien skikkelig på en myk stang......vi snakker om en som ville hatt virkelig problem med å kunne bli fluefisker på -70 tallet, det er bare å gi noen år........eller noen minutter med kasteinstruksjon med lange dobbelttrekk så vil livet med myke stenger være en ren fornøyelse....for det er de myke stengene som er fiskestenger.....AMEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare en tilfeldighet?

Neppe, men de finnes nok. Av ulike grunner kan man nok forstå hvorfor det ikke er førsteprioritet å skrike ut om dette i fluefiskemiljøet? Med alt dette kan føre med seg av fordommer (sier ikke at det må gjøre det)? Dette er jo tendensen i alle andre typiske mannsdominerte miljøer, som f.eks herreidrett. Min fetter er åpen homofil, men identifiserer seg ikke i det hele tatt med de mer eksentriske som kommer fram i media.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neppe, men de finnes nok. Av ulike grunner kan man nok forstå hvorfor det ikke er førsteprioritet å skrike ut om dette i fluefiskemiljøet? Med alt dette kan føre med seg av fordommer (sier ikke at det må gjøre det)? Dette er jo tendensen i alle andre typiske mannsdominerte miljøer, som f.eks herreidrett. Min fetter er åpen homofil, men identifiserer seg ikke i det hele tatt med de mer eksentriske som kommer fram i media.   :)

Der er du nok inne på no. Homsebanden og Jan Thomas har vel fått enkelte til å se rødt på ting, mens den vanlige homsen i gata ikke fremstår likt. At de finnes i fluemiljøet tror jeg gjerne på, men neppe utgaver som nevnt over her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ingen grunn til at denne tråden skal senke kvaliteten på forumet og gjøre det dårligere. Litt humor skal det ha (synest jeg), og ikke dønn teoretisk hele tiden

Back to topic:  Nei, homoer kan være homoer for min del. Jeg driter i det. De er mennesker akuratt som deg og meg  :)

Hadde jeg møtt en homofil i hunnselva, skulle han fått et vanlig håndtrykk som alle andre jeg møter i elva  :)

MB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ingen grunn til at denne tråden skal senke kvaliteten på forumet og gjøre det dårligere. Litt humor skal det ha (synest jeg), og ikke dønn teoretisk hele tiden

Back to topic:  Nei, homoer kan være homoer for min del. Jeg driter i det. De er mennesker akuratt som deg og meg  :)

Hadde jeg møtt en homofil i hunnselva, skulle han fått et vanlig håndtrykk som alle andre jeg møter i elva  :)

MB

Hvordan skulle du vite at han var homse før du tok han i handa ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom det er noen som er opptatt av seksuelle legninger her, Vil jeg nå benytte anledningen å offentliggjøre meg som åpent Heterofil!!!

Uten å vise til noe sosialantropologisk vissvass om emnet, vil jeg anta det er en prosentandel med homofil legning blant fluefiskere som i andre samfunnslag. Mulig prosentandelen er noe høyere blant laksefisker enn ørretfiskere ;D ;D

Utover det driter jeg i hvilken seksuell legning andre har så lenge de holder seg til lovverket.

(jeg fisker ikke bare tørt...jeg skulle kunne kansje da muligens ikke gjerne være nymphoman?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skeive fluefiskere ;D

Trodde det var en hasj tråd 8) He He..

Nei leve mangfoldet!!

Enig i det! Vi må ha et mangfold men vi trenger da ikke homser? Eller samer-svarte-gule-østlendinger-rogalendinger-nordlendinger og venndøler!

Hadde bare alle vært som meg........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg møtt en homofil i hunnselva, skulle han fått et vanlig håndtrykk som alle andre jeg møter i elva  :)

MB

Hvordan skulle du vite at han var homse før du tok han i handa ;)

Vi har våre metoder  ;)

MB

Utdyp gjerne her  ;D

Jeg tilbringer en god del tid i hunnselva, uten at jeg har blitt gjort kjent med noen slike metoder . . .

Er det slik at man kan risikere å få en undersøkende finger opp i "kaviarstjerna" ?  :o

Isåfall skal jeg anskaffe vadebukse med enda flere lag i ræva til neste sesong  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, vi har svipp-håndtak, korkehåndtaket sitter ikke fast.... Drar av korken og erstatter den med en d....  så byner man å kaste. Stopper en forbigående fluefisker, er det "positiv" respons  ;D

Hehe, neida... Det er bare kødd jeg slenger fram nå, så jeg håper kommentaren fra din side var ment som en spøk  ;)

MB

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...