Gå til innhold

Gass/Bensin/Rødsprit brenner?


Mack10

Anbefalte innlegg

Men du skriver: "Mr. Brun - dette spørsmålet er stilt før"?  ;D

Synes du det så ut som jeg stilte et spørsmål om brennere for 3- sesongers bruk?  ;D

Ja. Jeg synes det så ut som akkurat det.  Hverken mer eller mindre, men akkurat et spørsmål om brennere for 3 sesongers bruk.  Og så tenkte jeg at det sikkert ikke betyr at den brenneren absolutt må være ubrukelig for 4 sesongers bruk, men at hvis den kan duge på både 3 sesonger og 4 sesonger - og 2 sesonger for den saks skyld - så må det være et godt svar - også for 3 sesongers bruk.

Og så tenkte jeg at du kanskje mente at svaret bør være gass eller rødsprit eller noe slikt, men jeg mener at den beste brenneren - uansett årstid - går på bensin.  Og så tenkte jeg at jeg skulle svare nettopp det - en brenner som går på bensin.  Som både duger i 3 sesonger og 4 sesonger, for jeg mener at det siste ikke bør være diskvalifiserende. Og så svarte jeg MSR Simmerlite.  Fordi det er akkurat en slik fin brenner.  Og så er jeg ikke helt edru, men det er det ingen som merker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 110
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Og så er jeg ikke helt edru, men det er det ingen som merker.

Nei, ingen...  ;D

Joda.. når du sier at man bør bruke bensin til alminnelig sommerfriluftsliv, så merker vi helt klart at du ikke er edru ;D ;D ;D ;D ;D

Svaret var da bra uansett.

Du er bare ute etter bråk.  Siden Lillevann er så diplomatisk av natur lar han det ligge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra det ;D ;D Sannheten er egentlig at jeg er så dårlig på sli ktekniske bensinbrennere at jeg tyr til lettvintløsninger. Kompisen er bensinnerd - derfor er det han som ordner opp med det meste. På dagisfisketurer så kjører han militærets optimus av prinsipp.

Derfor: Bensin er best. Men bra apparatur med gass er mest lettvint (om sommeren ;D)

Dvs. du vinner Lillevann ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra det ;D ;D Sannheten er egentlig at jeg er så dårlig på sli ktekniske bensinbrennere at jeg tyr til lettvintløsninger. Kompisen er bensinnerd - derfor er det han som ordner opp med det meste. På dagisfisketurer så kjører han militærets optimus av prinsipp.

Derfor: Bensin er best. Men bra apparatur med gass er mest lettvint (om sommeren ;D)

Dvs. du vinner Lillevann ;D

Nei, da.  Gass er ok om sommeren.  Du vinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå går jeg OT med fuelbrennere men uansett; hvilken multifuelbrenner gir mest "bang for the buck"?

Har vurdert å bytte ut gassbrennern jeg har nå, for jeg rett og slett har lyst å prøve noe nytt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Primus Omnifuel...... :rolleyes:   KONGE bråker noe inn i hæ.......ete... ;D

Men funker....TIL ALLE ÅRSTIDER tilåmed..... ;D

Kan fyre med alt....... hakke prøvd pellets ennå,   men .........................

Ronny

Helt enig super brenner, men bråker som et jetfly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Primus Omnifuel...... :rolleyes:   KONGE bråker noe inn i hæ.......ete... ;D

Men funker....TIL ALLE ÅRSTIDER tilåmed..... ;D

Kan fyre med alt....... hakke prøvd pellets ennå,   men .........................

Ronny

Helt enig super brenner, men bråker som et jetfly.

Alle brennere med skjold som flammefordeler bråker slik.  Er tøft en stund, men det tar ikke lang tid før man blir litt lei.  Man kan ikke sitte og prate normalt når disse er i gang - det blir roping.  Det er selvfølgelig en klar ulempe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...