Gå til innhold

Høsttreff


BjørnarSkj.

Anbefalte innlegg

Jeg har forhåndsbooket hytter til et nytt treff på Koppang ja. Hvis det er interesse for det, kan jeg allerede nå systematisere dette i en ny tråd og begynne arbeide med organisering. Er det interesse for det?

Jeg kommer i alle fall så lenge vi kjører tacofri sone ;D

Blir det bare halvparten så trivelig som i fjor er det værd en lang kjøretur :)

Tok du den ikke? Poenget?

Og det morsomme er at vi snakker egentlig ikke om å spise taco, eller "taco-fri-sone", men taco som fenomen. Ikke sant?  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 657
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Jeg har forhåndsbooket hytter til et nytt treff på Koppang ja. Hvis det er interesse for det, kan jeg allerede nå systematisere dette i en ny tråd og begynne arbeide med organisering. Er det interesse for det?

Jeg kommer i alle fall så lenge vi kjører tacofri sone ;D

Blir det bare halvparten så trivelig som i fjor er det værd en lang kjøretur :)

Tok du den ikke? Poenget?

Og det morsomme er at vi snakker egentlig ikke om å spise taco, eller "taco-fri-sone", men taco som fenomen. Ikke sant?  :)

Joda Andre. Det var en spøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Jeg har forhåndsbooket hytter til et nytt treff på Koppang ja. Hvis det er interesse for det, kan jeg allerede nå systematisere dette i en ny tråd og begynne arbeide med organisering. Er det interesse for det?

Jeg skal ha bra mye juling for ikke å stille i 2011  !    Jeg utbasunerer samtidig at jeg stiller i 2012 også !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forhåndsbooket hytter til et nytt treff på Koppang ja. Hvis det er interesse for det, kan jeg allerede nå systematisere dette i en ny tråd og begynne arbeide med organisering. Er det interesse for det?

Jeg skal ha bra mye juling for ikke å stille i 2011  !     Jeg utbasunerer samtidig at jeg stiller i 2012 også !

Nei du fikk jo ikke i fjor men du får i år!

;D

Men særiøst dere: Er det interesse for å grille en gris eller et lam?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Jeg har forhåndsbooket hytter til et nytt treff på Koppang ja. Hvis det er interesse for det, kan jeg allerede nå systematisere dette i en ny tråd og begynne arbeide med organisering. Er det interesse for det?

Jeg skal ha bra mye juling for ikke å stille i 2011  !     Jeg utbasunerer samtidig at jeg stiller i 2012 også !

Og du skal mye juling når du stiller i 2011 også! ;);D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Harr lokker ikke i år heller. Vi er en egen klikk med sans for ørret, ja kall oss gjerne utbrytere av denne harrsiden, som har vår egen treff med visesang, currygryte, taco og intime samtaler.   ;D

Du kan jo gjøre som meg, Jørn. Skippe den harr greia og stikke innom festen :D :D

Det finnes overhode ingenting som lokker ved harren, så der er vi helt på linje Jørn :D

Terje

Først skal det bare fiskes tørt og så må det være ørret i tillegg til at den må bli tatt på bambus eller glass. Hva blir det neste? Kun oppstrøms i lav motsol akkompagnert av svalende bris uten retning? Det kan da ikke bli særlig moro den dagen man tar kvelden og hopper i penalet for godt med denne tanken: "Gud bedre så lite jeg fikk fiska!"

Ja jeg er ørretfisker og beskrivelsen av oppstrøms i lav motsol akkompagnert av svalende bris uten retning var rett og slett nydelig :D :D

....... og for ha det sagt så kan jeg godt leve med tanken: "Gud bedre så lite jeg fikk fiska"..... men jeg ville ha lagt til " men gud bedre så glad jeg er for at jeg fiska med flue på den rette måten" :D :D..... da Erik, da kan jeg vandre med et smil rundt munnen mens jeg lukker øya og ser en døgnflueimitasjon på veg ned mot en svær ørret...... og i det øyeblikket ørreten stikker hode over vannet og super i seg døgnflua slukkes lyset og jeg har fred i sjela :D

Terje

Tja, da har du max 2-3 ganger igjen om du skal vente på at svalende bris uten retning skal passe med alt det andre.... Ikke rart du kommer til å smile når ventetiden endelig er over.  :rolleyes:

For min egen del kommer jeg ganske sikkert til å bli forbanna over at det ikke i det minste var en forvokst flaggermus som beit meg i halsen og ga meg evig nattfiske. Heller det enn at lyset slukkes og aldri mer få fiske. Å Herre, gi meg styrke! Eller Lucifer. Jeg gir blaffen om jeg bare kan få noen mort ekstra.  :D

Eller... Nei Herre, jeg mente ikke det med Lucifer. Øhh, men noen få harr til kan jeg vel få? Jeg mener bestemt jeg har noen tilgode til ekstraomganger pga en del skader, sykdom, bortkastet fjortistid osv... for ikke å snakke om VINTER!?! Når og hvorfor fikk Herren den idéen?? Ikke at jeg mener Herren var dum, men alle kan gjøre feil. Selv den beste, som i dette tilfellet. Og da pleier man jo å gi litt kompensasjon til den det går utover. I alle fall for frihetsberøvelse som jo vinteren er. Sikh kan forresten også til nød gå. Bare den han ikke har turban altså. Litt respekt må man jo vise, ikke sant? Der ser du, jeg oppfører meg fint og fortjener maaange turer til.  ;)

Jeg syns faktisk jeg fortjener mer tid jeg enn (de)han derre PuristJåleBukken(e) som bare kaster bort tildelt tid for å se på flittige maur og at gresset faktisk gror.

Jeg skal i alle fall til Koppang! Og hvis Herren forstår så blir det mange ganger.  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Jeg har forhåndsbooket hytter til et nytt treff på Koppang ja. Hvis det er interesse for det, kan jeg allerede nå systematisere dette i en ny tråd og begynne arbeide med organisering. Er det interesse for det?

Jeg skal ha bra mye juling for ikke å stille i 2011  !     Jeg utbasunerer samtidig at jeg stiller i 2012 også !

Nei du fikk jo ikke i fjor men du får i år!

;D

Men særiøst dere: Er det interesse for å grille en gris eller et lam?

Og seriøst. Det er en god ide !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Jeg har forhåndsbooket hytter til et nytt treff på Koppang ja. Hvis det er interesse for det, kan jeg allerede nå systematisere dette i en ny tråd og begynne arbeide med organisering. Er det interesse for det?

Jeg skal ha bra mye juling for ikke å stille i 2011  !     Jeg utbasunerer samtidig at jeg stiller i 2012 også !

Og du skal mye juling når du stiller i 2011 også! ;);D

Ja vi har jo noe å gjøre opp Raymond håper bare ikke du får solgt McFaroutstanga di innen da. For jeg vil sammenlikne !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Jeg har forhåndsbooket hytter til et nytt treff på Koppang ja. Hvis det er interesse for det, kan jeg allerede nå systematisere dette i en ny tråd og begynne arbeide med organisering. Er det interesse for det?

Jeg skal ha bra mye juling for ikke å stille i 2011  !     Jeg utbasunerer samtidig at jeg stiller i 2012 også !

Og du skal mye juling når du stiller i 2011 også! ;);D

Ja vi har jo noe å gjøre opp Raymond håper bare ikke du får solgt McFaroutstanga di innen da. For jeg vil sammenlikne !

Den drar på bedre jaktmarker på tirsdag i bytte mot en splitter ny Winston WT er jeg redd, men det er ikke bare den jeg har av glass da. Kommer forhåpentligvis inn 3 nye før treffet og jeg har fortsatt noen liggende i skapet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Jeg har forhåndsbooket hytter til et nytt treff på Koppang ja. Hvis det er interesse for det, kan jeg allerede nå systematisere dette i en ny tråd og begynne arbeide med organisering. Er det interesse for det?

Jeg skal ha bra mye juling for ikke å stille i 2011  !     Jeg utbasunerer samtidig at jeg stiller i 2012 også !

Og du skal mye juling når du stiller i 2011 også! ;);D

Ja vi har jo noe å gjøre opp Raymond håper bare ikke du får solgt McFaroutstanga di innen da. For jeg vil sammenlikne !

Den drar på bedre jaktmarker på tirsdag i bytte mot en splitter ny Winston WT er jeg redd, men det er ikke bare den jeg har av glass da. Kommer forhåpentligvis inn 3 nye før treffet og jeg har fortsatt noen liggende i skapet :D

Nå skal det sies at jeg fikk prøvd en annen glassfiber, nyutviklet av et større kjent amerklansk merke, med ca samme spesifikasjoner som din. Dvs 8'2'' for #4 Og den var eksakt som din. (Du kjenner meningen min om den stanga.....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harr lokker ikke i år heller. Vi er en egen klikk med sans for ørret, ja kall oss gjerne utbrytere av denne harrsiden, som har vår egen treff med visesang, currygryte, taco og intime samtaler.   ;D

Du kan jo gjøre som meg, Jørn. Skippe den harr greia og stikke innom festen :D :D

Det finnes overhode ingenting som lokker ved harren, så der er vi helt på linje Jørn :D

Terje

Først skal det bare fiskes tørt og så må det være ørret i tillegg til at den må bli tatt på bambus eller glass. Hva blir det neste? Kun oppstrøms i lav motsol akkompagnert av svalende bris uten retning? Det kan da ikke bli særlig moro den dagen man tar kvelden og hopper i penalet for godt med denne tanken: "Gud bedre så lite jeg fikk fiska!"

Ja jeg er ørretfisker og beskrivelsen av oppstrøms i lav motsol akkompagnert av svalende bris uten retning var rett og slett nydelig :D :D

....... og for ha det sagt så kan jeg godt leve med tanken: "Gud bedre så lite jeg fikk fiska"..... men jeg ville ha lagt til " men gud bedre så glad jeg er for at jeg fiska med flue på den rette måten" :D :D..... da Erik, da kan jeg vandre med et smil rundt munnen mens jeg lukker øya og ser en døgnflueimitasjon på veg ned mot en svær ørret...... og i det øyeblikket ørreten stikker hode over vannet og super i seg døgnflua slukkes lyset og jeg har fred i sjela :D

Terje

Tja, da har du max 2-3 ganger igjen om du skal vente på at svalende bris uten retning skal passe med alt det andre.... Ikke rart du kommer til å smile når ventetiden endelig er over.  :rolleyes:

For min egen del kommer jeg ganske sikkert til å bli forbanna over at det ikke i det minste var en forvokst flaggermus som beit meg i halsen og ga meg evig nattfiske. Heller det enn at lyset slukkes og aldri mer få fiske. Å Herre, gi meg styrke! Eller Lucifer. Jeg gir blaffen om jeg bare kan få noen mort ekstra.  :D

Eller... Nei Herre, jeg mente ikke det med Lucifer. Øhh, men noen få harr til kan jeg vel få? Jeg mener bestemt jeg har noen tilgode til ekstraomganger pga en del skader, sykdom, bortkastet fjortistid osv... for ikke å snakke om VINTER!?! Når og hvorfor fikk Herren den idéen?? Ikke at jeg mener Herren var dum, men alle kan gjøre feil. Selv den beste, som i dette tilfellet. Og da pleier man jo å gi litt kompensasjon til den det går utover. I alle fall for frihetsberøvelse som jo vinteren er. Sikh kan forresten også til nød gå. Bare den han ikke har turban altså. Litt respekt må man jo vise, ikke sant? Der ser du, jeg oppfører meg fint og fortjener maaange turer til.  ;)

Jeg syns faktisk jeg fortjener mer tid jeg enn (de)han derre PuristJåleBukken(e) som bare kaster bort tildelt tid for å se på flittige maur og at gresset faktisk gror.

Jeg skal i alle fall til Koppang! Og hvis Herren forstår så blir det mange ganger.  ;D

Ja det skal du! Og i år nytter det ikke å skylde på vannstanden når jeg lurer på noe :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Ja det skal du! Og i år nytter det ikke å skylde på vannstanden når jeg lurer på noe :rolleyes:

Du får holde deg over vann så du hører hva jeg sier da vettu.  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det skal du! Og i år nytter det ikke å skylde på vannstanden når jeg lurer på noe :rolleyes:

Du får holde deg over vann så du hører hva jeg sier da vettu.  ;)

'

Lett for deg å si. Du har ikke nesten 2 meter å holde styr på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utfra responsen jeg allerede nå har fått, begynner jeg å organisere høsttreff 2011. Jeg vil benytte meg av Ruffen som samarbeidspartner for å lage en skikkelig ramme rundt treffet. Målet er at treffet skal være et selvkostopplegg. Dette skal ikke være komersielt der ingen skal tjene penger untatt de som stiller camp til disposisjon.

Hvis vi gjør dette riktig, kan dette bli det store #treffe miljøoglæreavhverandreopplegget" framover. Vi er enige om at tidspunktet er riktig (etter hovedsesong). De som ikke kommer pga at de ikke synes at fisket er bra nok på denne tiden, er ikke moden for å komme ennå. De har i såfall hatt en så miserabel sesong at det ikke er synd på dem!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utfra responsen jeg allerede nå har fått, begynner jeg å organisere høsttreff 2011. Jeg vil benytte meg av Ruffen som samarbeidspartner for å lage en skikkelig ramme rundt treffet. Målet er at treffet skal være et selvkostopplegg. Dette skal ikke være komersielt der ingen skal tjene penger untatt de som stiller camp til disposisjon.

Hvis vi gjør dette riktig, kan dette bli det store #treffe miljøoglæreavhverandreopplegget" framover. Vi er enige om at tidspunktet er riktig (etter hovedsesong). De som ikke kommer pga at de ikke synes at fisket er bra nok på denne tiden, er ikke moden for å komme ennå. De har i såfall hatt en så miserabel sesong at det ikke er synd på dem!!!!

Bjørnar kamerat  :) Hvis du og Frode skal stå for dette, så skal jeg jammen bli med i 2011, for da er det dømt til å bli et trivelig treff  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir knallbra :) Masse hygge og interesange diskusjoner utover kvelden og erfaringsutveksling i elva om dagen.

Og hvis vi i tillegg klemmer til med noe felles godt på lørdagskvelden så burde dette friste.

Kan det bli bedre? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Jeg har forhåndsbooket hytter til et nytt treff på Koppang ja. Hvis det er interesse for det, kan jeg allerede nå systematisere dette i en ny tråd og begynne arbeide med organisering. Er det interesse for det?

Jeg skal ha bra mye juling for ikke å stille i 2011  !     Jeg utbasunerer samtidig at jeg stiller i 2012 også !

Og du skal mye juling når du stiller i 2011 også! ;);D

Ja vi har jo noe å gjøre opp Raymond håper bare ikke du får solgt McFaroutstanga di innen da. For jeg vil sammenlikne !

Den drar på bedre jaktmarker på tirsdag i bytte mot en splitter ny Winston WT er jeg redd, men det er ikke bare den jeg har av glass da. Kommer forhåpentligvis inn 3 nye før treffet og jeg har fortsatt noen liggende i skapet :D

Nå skal det sies at jeg fikk prøvd en annen glassfiber, nyutviklet av et større kjent amerklansk merke, med ca samme spesifikasjoner som din. Dvs 8'2'' for #4 Og den var eksakt som din. (Du kjenner meningen min om den stanga.....)

Større betyr ikke automatisk bedre ;)

Som sagt, skal ha nok stenger til at du også vil sette pris på glass ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

dette er den mest pesimistiske tråden her denne vinteren.......de fleste steder har ikke vinteren sluppet taket en lang flott vår står framfor oss.....en sommer som kommer...... jeg blir rett og slett deppa av denne høsttreffen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men særiøst dere: Er det interesse for å grille en gris eller et lam?

Ja takk, begge deler  :D

Siden all grillmaten ble fordelt på hele koppang innen jeg rakk å skvulpe i meg harrlikøren min i fjor, så stemmer jeg selvfølgelig for mer mat i år.

Kjør på med hel okse over bålet også, så kanskje fordelingen mat/drikke blir mer tilpasset  ;D

Mat eller ikke, jeg stiller med fluestang og balltre i år som i fjor  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er den mest pesimistiske tråden her denne vinteren.......de fleste steder har ikke vinteren sluppet taket en lang flott vår står framfor oss.....en sommer som kommer...... jeg blir rett og slett deppa av denne høsttreffen!

For oss som syntes ørret og røye er oppskrytt, og lagt vår elsk på harren, er det høsten som gjelder  :D

Vår og sommer blir en lang lidelse, nesten på nivå med vinteren, i påvente av å få prøve oss på høst-harren i små intim-elver som glomma  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er den mest pesimistiske tråden her denne vinteren.......de fleste steder har ikke vinteren sluppet taket en lang flott vår står framfor oss.....en sommer som kommer...... jeg blir rett og slett deppa av denne høsttreffen!

For oss som syntes ørret og røye er oppskrytt, og lagt vår elsk på harren, er det høsten som gjelder  :D

Vår og sommer blir en lang lidelse, nesten på nivå med vinteren, i påvente av å få prøve oss på høst-harren i små intim-elver som glomma  ;D

Blir vinteren for lang langt oppe i nord,Staffan ? :rolleyes:

Også jeg som trodde at dette var:Endelig kan vi få fiske små intim-harr i en høst-elv som Glomma ? ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forhåndsbooket hytter til et nytt treff på Koppang ja. Hvis det er interesse for det, kan jeg allerede nå systematisere dette i en ny tråd og begynne arbeide med organisering. Er det interesse for det?

Jeg skal ha bra mye juling for ikke å stille i 2011  !     Jeg utbasunerer samtidig at jeg stiller i 2012 også !

Nei du fikk jo ikke i fjor men du får i år!

;D

Men særiøst dere: Er det interesse for å grille en gris eller et lam?

Det hadde vært knall ja. :D Sitte rundt grisen og tælje ta godstykkene ettersom den blir grillet og skylle ned meg kald øl i høstsola! 8) Det høres nydelig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns faktisk jeg fortjener mer tid jeg enn (de)han derre PuristJåleBukken(e) som bare kaster bort tildelt tid for å se på flittige maur og at gresset faktisk gror.[/i][/color]

Erik på hugget får mer fisk i løpet av to timer enn hva jeg gjør på en hel sesong.

Jeg vandrer rundt, kontemplerer, trekker inn luften, lagrer lydene i mitt indre og berører marken med åpen håndflate.  Lar meg trekke inn og bli i ett med alt rundt meg. Det er harmoni, det er allerede glede, da det plutselig vaker oppstrøms i den lave motsolen. Lyden av fisken som bryter vannflaten er akkompagnert av en svalende bris og vingeslag fra svalene som også nyter klekkeskuespillet denne sommerkvelden. Jeg legger ut det første kastet for dagen, linen løper fra bambusklingen, strekker seg ut og i enden sitter en Red Quill. Ørreten går opp, snuser, men returnerer. Jeg er likevel storfornøyd med opplevelsen, trekker inn snøret og rusler rolig tilbake til hytta. Der venter Martinsen, Abrahamsen og Baronen i festantrekk, vi kjører rett på Hooters og drikker masse kald øl med blikket festet på kjempestore bryster som svaier i poptakt. Det er fullendt.      

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Ok ok, ser den. Men Red Quill?? Livet er for kort til å bli kastet bort (*pling*) på fluer som fisken nesten garantert refuserer. Du beskrev det jo så nydelig selv...

At Staffan er så pessimistisk at han tror denne tråden er pessimistisk får man vel ikke gjort noe med. Det eneste jeg kan gjøre er i alle fall bare å si at for min egen del så ser jeg ikke frem til høsttreffen på Koppang. Jeg gleder meg noe voldsomt! Akkurat som jeg gleder meg til alle turene til Hallingdalselva, Glomma, Rena, Begna, Guddal, Seljord osv... Det eneste jeg gruer meg til og som gjør meg litt pessimistisk er lakseåpninga i Hemsil. Det marerittet har jeg allerede våknet av, gjennomvåt av svette og måtte trøste nervøse fluestenger som lurer på hva som er galt med pappa. Jeg har forresten ei nifot femmerstang som begynte å henge med toppringen når jeg fortalte om hvor moro vi skulle få det 1. juni. Akkurat som den sa til meg: "Det sier du alltid, men det blir aldri noe av." Jeg så det og sa at i år så får vi helt sikkert sjansen, for ingen kan ha så mye uflaks. Det så ikke ut til å hjelpe. Den lignet mer og mer på en moderne Tjøstheim. Men så fort jeg nevnte Koppang og andre steder så strammet den seg opp i surringene og rettet toppringen så den ble nesten ni og en halv fot. Så bla. Koppang er kun positivt, både for meg og stengene. Litt kvalitetstid må jo vi også få sammen.

Og hvorfor skulle jeg skremme fortomsspissen min ved å true med å sette på en Red Quill? Nei, det gjør jeg ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...