Gå til innhold

Høsttreff


BjørnarSkj.

Anbefalte innlegg

Ok ok, ser den. Men Red Quill?? Livet er for kort til å bli kastet bort (*pling*) på fluer som fisken nesten garantert refuserer. Du beskrev det jo så nydelig selv...

At Staffan er så pessimistisk at han tror denne tråden er pessimistisk får man vel ikke gjort noe med. Det eneste jeg kan gjøre er i alle fall bare å si at for min egen del så ser jeg ikke frem til høsttreffen på Koppang. Jeg gleder meg noe voldsomt! Akkurat som jeg gleder meg til alle turene til Hallingdalselva, Glomma, Rena, Begna, Guddal, Seljord osv... Det eneste jeg gruer meg til og som gjør meg litt pessimistisk er lakseåpninga i Hemsil. Det marerittet har jeg allerede våknet av, gjennomvåt av svette og måtte trøste nervøse fluestenger som lurer på hva som er galt med pappa. Jeg har forresten ei nifot femmerstang som begynte å henge med toppringen når jeg fortalte om hvor moro vi skulle få det 1. juni. Akkurat som den sa til meg: "Det sier du alltid, men det blir aldri noe av." Jeg så det og sa at i år så får vi helt sikkert sjansen, for ingen kan ha så mye uflaks. Det så ikke ut til å hjelpe. Den lignet mer og mer på en moderne Tjøstheim. Men så fort jeg nevnte Koppang og andre steder så strammet den seg opp i surringene og rettet toppringen så den ble nesten ni og en halv fot. Så bla. Koppang er kun positivt, både for meg og stengene. Litt kvalitetstid må jo vi også få sammen.

Og hvorfor skulle jeg skremme fortomsspissen min ved å true med å sette på en Red Quill? Nei, det gjør jeg ikke!

Aplauderer den erik :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 657
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Ok ok, ser den. Men Red Quill?? Livet er for kort til å bli kastet bort (*pling*) på fluer som fisken nesten garantert refuserer. Du beskrev det jo så nydelig selv...

Gjør ikke noe Erik. Fisken skal ha en rimelig sjanse. Bruk av all verdens moderne teknikker, stenger, kroker og syntetiske bindematerialer bør føre over i refleksjon om hvor vi egentlig bør stoppe. Teknologien vil gjøre alt mulig, men etiske og moralske sperrer må kontinuerlig bryte med teknologien. Dette er en vanskelig kamp med kriger og slag i det indre, der tvilen råder og fristelsene hyppig ramler på. Men det gjelder å stå opp, holde hodet høyt, tenke klart, stå for noe og vise at dyder og rettskaffenhet fortsatt er et begreper som har verdi og relevans i vår tid. Men skulle man likevel gå på en smell, så er det bare å juge om det.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når sånn ca e det tiltenkt....  :)

September i fjor. Før ørretelvene var stengt. Bør legges til slutten av september/første helg i oktober. Da blir jeg nok med. At det er harr gjør ikke noe, bare jeg får låne en håv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når sånn ca e det tiltenkt....  :)

September i fjor. Før ørretelvene var stengt. Bør legges til slutten av september/første helg i oktober. Da blir jeg nok med. At det er harr gjør ikke noe, bare jeg får låne en håv.

God ide. Har du noe forslag til dato?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

~ bare jeg får låne en håv.

Hæ? Du trenger da ikke håv!?!

⬇⬇⬇⬇⬇

~ Jeg legger ut det første kastet for dagen, linen løper fra bambusklingen, strekker seg ut og i enden sitter en Red Quill. Ørreten går opp, snuser, men returnerer. Jeg er likevel storfornøyd med opplevelsen, trekker inn snøret og rusler rolig tilbake til hytta. ~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God ide. Har du noe forslag til dato?

Fredag 30. september til søndag 2. oktober.

Hvorfor ikke? Har noen noen innvendinger? Bjørnar har styrt med booking av hyttene så han får ha et ord med i laget.

Hva sier dere?

Høres veldig greit ut med 30. sept. for meg, for i fjor krasjet koppang-treffet med den helga jeg bruker å avslutte i hemfylla  8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag 30. september til søndag 2. oktober.

Hva  :o Siste fuglejaktehelg før elgjakta begynnet  >:(  Nei, dra det ut til helga deretter. 7 til 9. oktober

Men faen! I fjor var det første helga og nå er det siste helga ;D

Blir du aldri fornøyd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag 30. september til søndag 2. oktober.

Hva  :o Siste fuglejaktehelg før elgjakta begynnet  >:(  Nei, dra det ut til helga deretter. 7 til 9. oktober

Men faen! I fjor var det ørste helga og nå er det siste helga ;D

Blir du aldri fornøyd?

hehe...Fuglejakta før elgjakta er nesten like hellig som aurivilli`n. Det er da det virkelig er muligheter  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag 30. september til søndag 2. oktober.

Hva  :o Siste fuglejaktehelg før elgjakta begynnet  >:(  Nei, dra det ut til helga deretter. 7 til 9. oktober

Fullt mulig å jakte skogsfugl i koppang, Stian  ;)

I fjor hang det en tiur og ei røy på hytteveggen til naboen etter første jaktdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag 30. september til søndag 2. oktober.

Hva  :o Siste fuglejaktehelg før elgjakta begynnet  >:(  Nei, dra det ut til helga deretter. 7 til 9. oktober

Fullt mulig å jakte skogsfugl i koppang, Stian  ;)

I fjor hang det en tiur og ei røy på hytteveggen til naboen etter første jaktdagen.

Men den helga JB never har elgjakta begynt på koppang. De begynner uka før der... Men nok jaktprat. Finn en dato dere, så får jeg vurdere om jeg vil bytte tiursteik mot sprøstekt harr  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God ide. Har du noe forslag til dato?

Fredag 30. september til søndag 2. oktober.

Hvorfor ikke? Har noen noen innvendinger? Bjørnar har styrt med booking av hyttene så han får ha et ord med i laget.

Hva sier dere?

Høres veldig greit ut med 30. sept. for meg, for i fjor krasjet koppang-treffet med den helga jeg bruker å avslutte i hemfylla  8)

Nei, ikke siste helga i september helst for min del, for rundt de tider da er jeg ei uke i et helt annet land og fisker.

Så om jeg skal få komme med et ønske så må det bli tidligere i september eller litt senere i oktobber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

26/08 - 04/09 => VM

09/09 - 11/09 => Harrfestivalen?

16/09 - 18/09 => NM

De fleste ørretelver stenger vel rundt 15/09 til 20/09? Da passer det vel i så fall best å vente til etter det, eller?

Dessuten er det vel mer nærliggende å ta hensyn til hva som skjer innenfor fiske enn innenfor jakta? Er ikke det en helt annen "sport" da? ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

i oktober jaktes det ælj.  :)

Kom heller opp i denne dalen (ikke langt for deg skulle jeg tro) og kjør fort opp til Ulsåk og ned til Robru og oppatt noen ganger etter skumringa. Da slipper du å jakte i oktober.  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

hehe.. kanskje vi skal kjøre treffet samtidig som harrfestivalen? :=) Kanskje noen vil delta, og evt. utfordre herr Eikre ... :-? Jeg kan skrive under på at det er fryktelig moro.. ;)

HYSJ! Sjølvaste Harrkongen har begynt å lese i forumet igjen. Ikke narr ham til å komme da for svarte! Liker ikke når motstanderne blir umulig gode.  :-X

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...