Gå til innhold

Ørretboms - "blogg"


André_Brµn

Anbefalte innlegg

  • Svar 104
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Herregud, så trist.

Vi må være på som faen i tida fremover, det er helt sikkert, ellers tar de våre gjenværende norske perler. Vi må ihvertfall prøve så godt vi kan.

Regjeringens varslede storsatsning på fornybar, "grønn" energi kommer til å innebære rasering av mange uerstattelige elvestrekk her i landet.

Her må vi stå sammen med andre gode krefter hvis vi skal ha en sjangs til å bli hørt. Norges naturvernforbund er, så vidt jeg har registrert, den eneste norske miljøorganisasjonen som har stilt seg kritisk til denne skremmende utviklingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er trist at det går denne veien med vassdrag vi liker å fiske i.

Men sattan så godt å se en annleggsplass med drift i alle maskinene.

Mvh

En bygg og annleggsformann....

Ikke bare i arbeid, men det er alle anleggsmaskine på Island som er i arbeid. 8)

Dette er synd, men heldigvis så finnes det mye mer unikt fiske igjen på Island.

Super side Andrè! Lagt inn på favoritter.  Var litt lite tekst på "Om meg", men deltidsnisse må du ha med. God Jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er trist at det går denne veien med vassdrag vi liker å fiske i.

Men sattan så godt å se en annleggsplass med drift i alle maskinene.

Mvh

En bygg og annleggsformann....

he he, satt og tenkte akkurat det samme Frode. ;D

Men utrolig trist med elver som legges i rør, enten det er Island eller Norge Med ett felles nordisk kraftmarked, samt økt etterspørsel på såkalt grønn energi, går elver og vassdrag en dyster fremtid i møte over hele nordkalotten er jeg redd  :'(. Trodde neste Island var forsynt med det de trengte av energi fra jordvarme, men den gang ei. kjipt :-\

mvh

Prosjekteringsleder bygg & Anlegg ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er trist at det går denne veien med vassdrag vi liker å fiske i.

Men sattan så godt å se en annleggsplass med drift i alle maskinene.

Mvh

En bygg og annleggsformann....

he he, satt og tenkte akkurat det samme Frode. ;D

Men utrolig trist med elver som legges i rør, enten det er Island eller Norge Med ett felles nordisk kraftmarked, samt økt etterspørsel på såkalt grønn energi, går elver og vassdrag en dyster fremtid i møte over hele nordkalotten er jeg redd  :'(. Trodde neste Island var forsynt med det de trengte av energi fra jordvarme, men den gang ei. kjipt :-\

mvh

Prosjekteringsleder bygg & Anlegg ;D

Ja ja. Aldri så galt at det ikke er godt for noe, er det ikke det det heter ;D

Mvh

Militant vannkraftmotstander

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er trist at det går denne veien med vassdrag vi liker å fiske i.

Men sattan så godt å se en annleggsplass med drift i alle maskinene.

Mvh

En bygg og annleggsformann....

he he, satt og tenkte akkurat det samme Frode. ;D

Men utrolig trist med elver som legges i rør, enten det er Island eller Norge Med ett felles nordisk kraftmarked, samt økt etterspørsel på såkalt grønn energi, går elver og vassdrag en dyster fremtid i møte over hele nordkalotten er jeg redd  :'(. Trodde neste Island var forsynt med det de trengte av energi fra jordvarme, men den gang ei. kjipt :-\

mvh

Prosjekteringsleder bygg & Anlegg ;D

Ja ja. Aldri så galt at det ikke er godt for noe, er det ikke det det heter ;D

Mvh

Militant vannkraftmotstander

He he når det er sagt så, bygger vel hverken Heffalompen eller jeg kraftverk. Vi bygger bare næringdsbygg og boliger som selvfølgelig har det ypperste av teknologi for minimere energiforbruket ;D

Gisle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner 8)

Er egentlig ikke spesielt militant av meg, men det bildet av utbygginga i Kaldakvisl får det til å rykke i den nokså utrente sivil ulydighet-muskelen min.

For et par år siden kverka de en liten perle i hjemkommunen min. Et nydelig lite vassdrag i skoggrensen ble ødelagt for alltid. Har ikke vært og kikka der etterpå, klarer ikke.

Der var det neimen ikke mange kilowatt-timer å hente, men med litt statlig subsidiering er det utrolig hva som kan bli lønnsomt for grunneierne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner 8)

Er egentlig ikke spesielt militant av meg, men det bildet av utbygginga i Kaldakvisl får det til å rykke i den nokså utrente sivil ulydighet-muskelen min.

For et par år siden kverka de en liten perle i hjemkommunen min. Et nydelig lite vassdrag i skoggrensen ble ødelagt for alltid. Har ikke vært og kikka der etterpå, klarer ikke.

Der var det neimen ikke mange kilowatt-timer å hente, men med litt statlig subsidiering er det utrolig hva som kan bli lønnsomt for grunneierne...

Blir bare trist av og høre om slikt Håvard. alle disse småkraftverkene som anlegges rundt om, er jo helt meningsløse. Som du sier så blir det minimalt med strøm av dem da de ikke har noe magasin, og kun gir strøm når det er mye nedbør, og god med kapasitet i markedet forøvrig. Samt at intrykket er at det blir lagt liten vekt på at alle de små elvene er unike, og et hvert inngrep ødelegger disse biotopene for alltid :'(. De fleste av disse anleggene kunne vært erstattet med et et par vindmøller som hadde levert mer strøm igjennom et år en disse håpløse småkraftverkene.

Det er bare sørgelig. Er ikke så veldig militant av meg jeg heller, men når det gjelder vassdragsutbygginger for å fore digre hytter på fjellet med varmekabler i oppkjørslen kan jeg fort bli med og rasle med sablen i hvertfall ;D

Sorry for off topic her André

Gisle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er noen vei utenom atomkraft på vår klode. Bølger, vind og sol monner ikke. I hvert fall ikke når man ser noen hundre år frem i tid, slik jeg har for vane å gjøre - når jeg ikke ser noen hundre år bakover i tid da, vel og merke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Hei, Jørn. Du kom meg i forkjøpet med et innlegg  :)

Jeg hadde tenkt å legge til et bilde av Per Erik med en superørret i det forrige innlegget.

Så jeg legger det inn her. Denne brunørreten hans synes jeg er flott altså.

Per Erik er dessuten en meget flink fluefisker og en ytterst trivelig kar.

Bilder fra turen jeg, Per Erik og gutta hadde sammen. http://www.thetroutbum.com/fluefiske/artikler/3-brunguideisland.html

(Jeg har vært på Island mange turer så det blir litt forskjellige bilder. Men dette er fra en kongetur. )

RSnellingen0078.jpg

EDIT:La til et til. Dette må være en av de tyngste røyene på fluefiskesiden  :)

Roar og Dag.

DSC_8505.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Hei, Jørn. Du kom meg i forkjøpet med et innlegg  :)

Jeg hadde tenkt å legge til et bilde av Per Erik med en superørret i det forrige innlegget.

Så jeg legger det inn her. Denne brunørreten hans synes jeg er flott altså.

Per Erik er dessuten en meget flink fluefisker og en ytterst trivelig kar.

Bilder fra turen jeg, Per Erik og gutta hadde sammen. http://www.thetroutbum.com/fluefiske/artikler/3-brunguideisland.html

(Jeg har vært på Island mange turer så det blir litt forskjellige bilder. Men dette er fra en kongetur. )

RSnellingen0078.jpg

EDIT:La til et til. Dette må være en av de tyngste røyene på fluefiskesiden  :)

Roar og Dag.

DSC_8505.jpg

kjekk kar han der Per Erik!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Marius.

Forresten, vi må prøve å få til en trivelig tur; du, jeg, robbers og skarpen som vi prata på i fjor. Om det blir på den ene eller andre siden av "åsen" spiller ingen rolle bare vi får til en trivelig fisketur ilag  :) Vi kan ta det på data-post etterhvert som våren skrider framover  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Marius.

Forresten, vi må prøve å få til en trivelig tur; du, jeg, robbers og skarpen som vi prata på i fjor. Om det blir på den ene eller andre siden av "åsen" spiller ingen rolle bare vi får til en trivelig fisketur ilag  :) Vi kan ta det på data-post etterhvert som våren skrider framover  :)

Ja det må vi få til Andrè. Vil tro Skarpen snart er på beina igjen, er jo ikke lenge til myggen klekker :) Du får hilse hvis du ser han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
  • 2 uker senere...

Hei  :) ØB4- tinga la jeg ut her: http://fluefiskesiden.no/forum/index.php?topic=19251.0

Vinter?

Litt tidlig ekspedisjons-forsøksfiske i februar...igjen  :)

Ikke klikk på dette klippet, nedenfor her, hvis du er av den litt stressa typen som vil at ting skal gå fort  :)

FILMKLIPPET> http://vimeo.com/channels/159147#19848753

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei  :) ØB4- tinga la jeg ut her: http://fluefiskesiden.no/forum/index.php?topic=19251.0

Vinter?

Litt tidlig ekspedisjons-forsøksfiske i februar...igjen  :)

Ikke klikk på dette klippet, nedenfor her, hvis du er av den litt stressa typen som vil at ting skal gå fort  :)

For dette er slow. Dette er slow-André-leter-vakende-ørret-i-februar-type-tregt altså  :D

Og ikke lærer du noe av dette klippet heller.

Dette er bare rolig-harmonisk-vinter-venter-på-vak-egentlig.

Tålmodighet er en dyd, sier de...  ;) Og fant jeg åpent vann? Selvsagt...  :D Etterhvert da.

FILMKLIPPET> http://vimeo.com/channels/159147#19848753

hehe, jeg er tydligvis den stressa typen.. :D Fine bilder! Gleder meg til oppfølgelse!

Pjotr :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...