Gå til innhold

hva er ørretfiske for deg ? hva handler det om for den enkelte ?


sandefjordingen

Anbefalte innlegg

  • Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

For meg gir det en meget laaang vinter :-\ men den roen og avkoblingen når du står i vakker natur og man for holde på med det man liker aller best er u erstattelig, rett å slett en hobby jeg ikke kunne vært foruten  ;D

Ps! håper ikke frua leser dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å fiske ørret med flue er en fantastisk anledning til å vise at man har fått til noe her i livet.

Ikke at jeg får til så veldig mye her heller, men slipper vanligvis å bli avslørt, da jeg stort sett sitter på land og venter på at vinden skal roe seg, eller at det skal vake  ;D

Ellers er det jo utrolig gøy da, samt at man  får være mye på tur, og dermed slipper å være med på hagestell og det som verre er hjemme  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

fluefiske er en erstatnig for en psykolog...... de fleste fluefiskere jeg kjenner går på en streng av nevroser, dersom man faller den ene eller annen vei fra denne strengen så betyr dette ofte at man må ty til psykolog.......dette er egentlig bare tull og tøys!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler om å koble ut alt. Komme seg ut og bort fra hverdagen. Få seg frisk luft og se flott natur, samt spenningen i alt med fisket. Og ikke minst utfordringen og mestringsfølelsen 8)

Godt sagt :) er sånn fluefiske skal være :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å fiske med flue ?,Fluestang vil jeg si,og er mye mer enn ørretfiske !

Fikk fiskebasillen i 10-årspresang og har aldri blitt helbredet,bare lindret....

Tilstanden beter seg sånn at jeg får lyst til å fiske og lysten øker,hvis jeg ikke kommer meg avgårde så jeg tilslutt!

(Kunne godt ha dratt nå,men drøyer til i morgen,er jo blitt eldre  :) )  Hvis ikke blir jeg løve i bur og får ikke ro i rumpa.

Og jeg drar gjerne alene,hvis jeg må,men setter stor pris på noen å fiske sammen med.

Og det har bragt meg mye fint:Flotte,spennende og vakre naturopplevelser,godt kameratskap og mange turer jeg nok ikke hadde tatt hvis det ikke var for fiskingen.Og at jeg har tatt mange turer uten stanga med,naturopplevelsen har blitt en stor del av det.

Så fluefiske er: Lidenskap,lidenskap og lidenskap ! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger ikke legge opp på grunn av alder ;D En fotballspiller som legger opp 38 år gammel, ja han er gammel han. En fluefisker på 48 år, og som har drevet med det i mesteparten av sitt liv, er ikke gammel, han har bare erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...