Gå til innhold

PÅSKEN 2011 - la oss håpe den blir i ørretens tegn for oss :)


André_Brµn

Anbefalte innlegg

Hei. La oss håpe påsken vil by på noe gromt innlandsørretfiske for en eller annen av oss i påsken.

Sikkert ikke alle, og jeg har ikke helt troa på at den kommer til å gjøre det for meg i hvert fall, men jeg skal nå i hvert fall lengst oppover i Gudbrandsdalen i starten av påsken, så får vi nå se. Og senere i påskeuka blir det vel et helt annet sted, om det første skulle slå feil eller ei.

Selv sitter jeg her nå å binder på en Camou French fortom på 4,5 meter på 3'ersnøret mitt, smører snøret og har tenkt noe sabla flott lettnymfefiske tiltenkt en grunn plass. Om det blir så bra som jeg har i tankene mine gjenstår å se, men jeg har den gode tanken i hvert fall. Og det er jo litt av turen det også i det store og hele  :)

Uansett, så er det ti dager til ende fra og med fredag, så good luck, karer!

Kremt... 10 dager var vel å ta i litt hardt, for jeg har lovet noen av disse dagene med samboer og datter på fjellet. Men det er trivelig det også. Men en del dager på fiske blir det i hvert fall.

Så igjen alle mann; lykke til med fine opplevelser! La oss holde dette som en påskeuke-tråd  :)

André

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper på fint myggvær, og vindstille noen dager i påsken :D

Det blir nok noen turer til Møkkelva... er jeg heldig, får jeg lurt med meg Lars, sånn at han kan rigge utstyret mitt, se over fortom og flue, servere kaffe og sørge for at jeg har noe mykt å sitte på ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper på fint myggvær, og vindstille noen dager i påsken :D

Det blir nok noen turer til Møkkelva... er jeg heldig, får jeg lurt med meg Lars, sånn at han kan rigge utstyret mitt, se over fortom og flue, servere kaffe og sørge for at jeg har noe mykt å sitte på ;D

Så lenge kronasjene fortsetter å tikke inn på konto skal det alltids bli hjelp å få, Tor Arne  :D

Skal se litt på den tvilsomme kasteteknikken din i løpet av påsken . . .  8)

Utover det : Om jeg ikke får enda flere ørret i løpet av påsken skal jeg spise det halvråtne Sharkskin-snøret mitt.

Har sjelden vært mer sikker på å håve inn ørret på mygg  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper på fint myggvær, og vindstille noen dager i påsken :D

Det blir nok noen turer til Møkkelva... er jeg heldig, får jeg lurt med meg Lars, sånn at han kan rigge utstyret mitt, se over fortom og flue, servere kaffe og sørge for at jeg har noe mykt å sitte på ;D

Så lenge kronasjene fortsetter å tikke inn på konto skal det alltids bli hjelp å få, Tor Arne  :D

Skal se litt på den tvilsomme kasteteknikken din i løpet av påsken . . .  8)

Utover det : Om jeg ikke får enda flere ørret i løpet av påsken skal jeg spise det halvråtne Sharkskin-snøret mitt.

Har sjelden vært mer sikker på å håve inn ørret på mygg  ;)

Eneste betalinga som rår her i gården, er i natura ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Offensivt fortomsvalg André,bare husk at hvis du vil se den må du merke den på en eller annen måte. ;) Og den egner seg ypperlig til finfiske med små nymfer og lar seg strekke uten koking(tror ikke jeg kokte min,men nå ble jeg usikker).

Ta en PM til The Stig ,han vet sånt.

Påsken pleier å være den tiden på året jeg har premiére.Det har ofte vært en kombinasjon av Montanafiske og mygg i alle varianter.

I år har jeg hauset opp småfisk på kortline og fått noen ok fisk på mygg,men så er jo påsken litt sein i år da.Og pga. at jeg har hatt en operasjon i høyre skulder valgte jeg å tjuvstarte sesongen,før operasjonen. Nå viser det seg at jeg kan kaste litt,og hvis jeg begrenser meg,kan jeg være ute hele dagen.Og......hvis værmeldingen slår til så blir det nok sånn;ute hele dagen,med litt fisking sånn dann og vann. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snøen smelter i en voldsom fart. Jeg tuller ikke når jeg sier at jeg har sittet på kontoret og sett snøen smelte i bakken. Isen har gått flere steder i fjorden, flere småelver og hva gjør jeg når påsken kommer? Drar til gamlebyen for å klargjøre båt... Heldigvis bor jeg slik til at jeg nesten kan stå i stuevinduet å kaste. Vil og få litt utfordringer med bakslengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får besøk av svigers i påsken, men de får klare seg alene sammen med min kjære :)

Jeg tenker isen har gått om 4 dager i vannet mitt, og om 6 dager i de andre vanna i "fjellet". Da må jeg få fisket ellers blir jeg crazy. Prøver noen å holde meg igjen da, så kommer jeg i avisen ;)

Neida, får dra med svigerfar på fisketur, så kan han sitte å se på meg når jeg fluefisker. Han er en "gammel" nordlending som fisker for å spise, og kommer vel til å få fnatt etter 3 minutter tenker jeg. Er jeg så heldig at jeg får fisk og slipper den ut igjen, kommer jeg vel til å få juling :)

Satser på at det blir fisketur, og at det blir fangst :)

Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får besøk av svigers i påsken, men de får klare seg alene sammen med min kjære :)

Jeg tenker isen har gått om 4 dager i vannet mitt, og om 6 dager i de andre vanna i "fjellet". Da må jeg få fisket ellers blir jeg crazy. Prøver noen å holde meg igjen da, så kommer jeg i avisen ;)

Neida, får dra med svigerfar på fisketur, så kan han sitte å se på meg når jeg fluefisker. Han er en "gammel" nordlending som fisker for å spise, og kommer vel til å få fnatt etter 3 minutter tenker jeg. Er jeg så heldig at jeg får fisk og slipper den ut igjen, kommer jeg vel til å få juling :)

Satser på at det blir fisketur, og at det blir fangst :)

Eirik

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel se å komme i gang. Blir nok en liten tur ned i gamle Lomma i løpet av helgen. Har kjøpt en Redington Redfly 7'6'' kl 4 til eldstegutten vår på 7'5'' år. Ned i noen kulper med guttungen og nymfe litt i finværet. Skulle det komme rapporter om børstemarksverming så prøver jeg en tur i saltvannet også. Børstemarkfiske er det nærmeste man kommer det logiske ferksvannsfluefiske i saltvann, men jeg treffer bare sånn ca. hvert tredje år.  

PS! Værmeldingen gir håp om at de første vannene i marka kan være delvis isfrie neste helg. Da er sesongen for alvor i gang.  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel se å komme i gang. Blir nok en liten tur ned i gamle Lomma i løpet av helgen. Har kjøpt en Redington Redfly 7'6'' kl 4 til eldstegutten vår på 7'5'' år. Ned i noen kulper med guttungen og nymfe litt i finværet. Skulle det komme rapporter om børstemarksverming så prøver jeg en tur i saltvannet også. Børstemarkfiske er det nærmeste man kommer det logiske ferksvannsfluefiske i saltvann, men jeg treffer bare sånn ca. hvert tredje år.  

PS! Værmeldingen gir håp om at de første vannene i marka kan være delvis isfrie neste helg. Da er sesongen for alvor i gang.  :D

Og børstemarken svermer på mandag. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel se å komme i gang. Blir nok en liten tur ned i gamle Lomma i løpet av helgen. Har kjøpt en Redington Redfly 7'6'' kl 4 til eldstegutten vår på 7'5'' år. Ned i noen kulper med guttungen og nymfe litt i finværet. Skulle det komme rapporter om børstemarksverming så prøver jeg en tur i saltvannet også. Børstemarkfiske er det nærmeste man kommer det logiske ferksvannsfluefiske i saltvann, men jeg treffer bare sånn ca. hvert tredje år.  

PS! Værmeldingen gir håp om at de første vannene i marka kan være delvis isfrie neste helg. Da er sesongen for alvor i gang.  :D

Og børstemarken svermer på mandag. ;)

Fint. Har fri!  8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oliver

Regner med min første marginatafanga ørret kommer i dag, eller i hvertfall i påsken.

Har litt bissy skjema i slutten av påsken, så det får bli nå i begynnelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så årets første døgnfluer i går og det er alltid et sikkert vårtegn.

Ble en bitteliten ørret og en sik (!) på mygg. Tenker det blir skikkelig døgnflueklekking i løpet av et par dager.

Sik på mygg ??? Er du heeeeeelt ærlig nå ;)

Må skyte inn at jeg trodde jeg skulle le meg ihel da vi noen minutter før hadde ledd oss skakk av Harr og hvor mye vi gledet oss til Rena og vår nye giver etter denne skapningen. Gledet oss til "poser pics." med løftet finne og alt. Pluuuuuteslig drar Oddbjørn opp en skapning som lignet veldig på Harr i første øyeblikk. Jeg var kameramann, uheldigvis for Oddbjørn som slet voldsomt med smilet. Jeg lo så voldsomt at jeg påførte meg selv migrene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oliver

Så årets første døgnfluer i går og det er alltid et sikkert vårtegn.

Ble en bitteliten ørret og en sik (!) på mygg. Tenker det blir skikkelig døgnflueklekking i løpet av et par dager.

Sik på mygg ??? Er du heeeeeelt ærlig nå ;)

Må skyte inn at jeg trodde jeg skulle le meg ihel da vi noen minutter før hadde ledd oss skakk av Harr og hvor mye vi gledet oss til Rena og vår nye giver etter denne skapningen. Gledet oss til "poser pics." med løftet finne og alt. Pluuuuuteslig drar Oddbjørn opp en skapning som lignet veldig på Harr i første øyeblikk. Jeg var kameramann, uheldigvis for Oddbjørn som slet voldsomt med smilet. Jeg lo så voldsomt at jeg påførte meg selv migrene :D

åhh, skulle ønske jeg var der :) Hadde antagelig ledd LITT jeg også :)

Kjekt å høre at dere koser dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så årets første døgnfluer i går og det er alltid et sikkert vårtegn.

Ble en bitteliten ørret og en sik (!) på mygg. Tenker det blir skikkelig døgnflueklekking i løpet av et par dager.

Sik på mygg ??? Er du heeeeeelt ærlig nå ;)

Hadde visst fortrengt noe der allerede. Muligens bare ørreten som ble tatt på mygg. Siken ble tatt på en baetis imitasjon for å være heeeeelt ærlig.

Var jo moro å få min første sik da, selv om det var på en baetis og ikke mygg  ;D Var til og med på Steimler stanga (tror det er noe galt med den stanga siden jeg bare får harr og sik på den  :rolleyes:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...