Gå til innhold

Peneste fabrikk enhåndsstang


moby

Anbefalte innlegg

Gjest staffan@epost.no

her er jeg veldig enig med deg...... en fiskestang er et arbeidsredskap..... da er det samme haen om det er briard eller rosewood i snellefestet..... jeg skiter i det fordi jeg ikke er bever og således kan nyttiggjøre meg av treverket...

jeg har privat snakket om det..... med andre på forumet...... det er kanskje endel millionlønninger ute å går her.... men lurer også på hvor mange havregrøtmåltider som blir servert....... eller på hvor mnge kredittkort som blir brukt...... ja det sier jeg som selv har endel godteri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 130
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Kjøpte en T&T Light Presentation her på siden for en stund siden. Det er noe av det flotteste når det gjelder finish jeg har sett på fabrikkstenger. Har saumfart denne stanga opp og ned mange ganger, men finner ikke noen feil i surringer eller lakkering, og det er helt perfekt kork. Dette er en stang som riktignok er merket "Demo" fra fabrikk og var ment som demo og utstillingstang, men utfra det jeg har sett er dette standarden fra T&T.

;D Ja, det er nok den vakreste og mest feilfrie stangen jeg har lagt de klamme hendene mine på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis - klarte jeg å fri meg fra stang/snelle-fetisjen for 15 år siden.

Men nå har jeg blitt fetisjet igjen - som gir absinenser hvis jeg ikke kjøper noe noe dyrt  :-\ - og selvsagt sikkert bra saker.

Håper at sykdommen svinner hen snart  ;) ;)

:( Vi blir nok smittet over nettet. Virus!  :)

Har kjøpt noen av de nevnte amerikanske merker. Eiergleden er stor, men om de er så mye penere enn min #4 GL Le Cie...............??

Heldigvis har innkjøpene ikke resultert i Staffans beskrivelse.

Tilbake til trådstarters spørsmål: Hva er penest av Winston BIIt, SAGE ZXL, Thomas&Thomas WL?

Jeg synes dette er like vannskelig som å bestemme meg for hvem som er den peneste dama da jeg er ute på byen. En har en usedvanlig deilig duvende rumpe (T&T WL 9`#6), en har fantastiske tutter (SAGE ZXL 9`#5), en et

fantastisk smil (BIIt 9`#4) etc. Eg tek........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare flott håndtverk, men de er sannelig helt unike å holde i hånden...cigar er vel og bra, men full wells utgavene er så overlegent hyggelig å holde i hånden med sin perfekte mengde kork og utforming.

Og så kaster de selvsagt magisk bra....

Selvsagt mange pene stenger på marked, men disse er bare vakrest...ikke noe nytt hokus pokus..slik de har vært og fortsetter å være; lekre

post-1338-13949891095426_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare flott håndtverk, men de er sannelig helt unike å holde i hånden...cigar er vel og bra, men full wells utgavene er så overlegent hyggelig å holde i hånden med sin perfekte mengde kork og utforming.

Og så kaster de selvsagt magisk bra....

Selvsagt mange pene stenger på marked, men disse er bare vakrest...ikke noe nytt hokus pokus..slik de har vært og fortsetter å være; lekre

Tubene ble penere etter bIIIx kom :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja :) :)

Mye penere og mer praktisk..lettere/uten "klirre-dunk-dunk" lyd.

Det kjekke med winston finnish er at den er lik på GVX ("billig stangen") som også er surret i montana.

forresten en bedre #5 stang i mine hender enn bIIx var....faktisk holder jeg en knapp på GVX #5 fremfor min BIIIx #5...glad jeg har dem begge dog...og om noen dager kommer GVX #4 9'...jippi..plutselig blir min BIIIx #4 9' stående også..gøy verden disse R.L Winston introduserte meg for. :)

stig

post-1338-13949891095699_thumb.jpg

post-1338-13949891095999_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Hardy Marksmann 9" #4 som jeg syntes er meget pent bygget iforhold til det meste annet  jeg har tatt i.. Meget pene surringer og bra kork ikke minst.. Og snellefeste syntes jeg er meget flott på denne stangen....

Stig: Winston sine stenger har jeg aldri sett live så det ken jeg ikke uttale meg om men hører de skal være bra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selvsagt hatt en slik, nei, to.......... de var magiske den gangen..... tenk vi kunne fiske med en 10,6 ft lang stang..... gjør en henvendelse til Kenneth og spør om en prøvekasting! Det er få....veldig få som behersker slike idag.... kasterytme er totalt ukjent for de fleste!

Jammen er de ikke å få tak i fra Kenneth Boström fremdeles  :D:

http://mars.ymex.com/~s-19816/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kjekke med winston finnish er at den er lik på GVX ("billig stangen") som også er surret i montana.

forresten en bedre #5 stang i mine hender enn bIIx var....faktisk holder jeg en knapp på GVX #5 fremfor min BIIIx #5...glad jeg har dem begge dog...og om noen dager kommer GVX #4 9'...jippi..plutselig blir min BIIIx #4 9' stående også..gøy verden disse R.L Winston introduserte meg for. :)

stig

For noen mnd siden forklarte du meg at BIIIx har boron hele veien, alle 4 delene. (Hadde lest at BIIt hadde kun boron i bunndelen)

Nå sier du at GVX som ikke inneholder boron er bedre.

Er boron i fluestenger det riktige? Tror du Winston kommer til å avvikle bruk av boron?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har veldig lyst til å teste Winston Gvx selv, og håper det byr seg en anledning.

Hva som er best blir nok smak og behag her som ellers, men så populære som boron-stengene til Winston har vært, så er det nok liv laga for dem i fremtiden også  :)

Jeg har trodd at Wt-serien også har har hatt boron i klingen, men det har de visst ikke, viser det seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Ja :) :)

Mye penere og mer praktisk..lettere/uten "klirre-dunk-dunk" lyd.

Det kjekke med winston finnish er at den er lik på GVX ("billig stangen") som også er surret i montana.

forresten en bedre #5 stang i mine hender enn bIIx var....faktisk holder jeg en knapp på GVX #5 fremfor min BIIIx #5...glad jeg har dem begge dog...og om noen dager kommer GVX #4 9'...jippi..plutselig blir min BIIIx #4 9' stående også..gøy verden disse R.L Winston introduserte meg for. :)

stig

Hva med dine Eikre stenger da Stig? ;D ;D

Personlig synes jeg Winston bruker litt vel mye epoxy, men ingen tvil at stengene ser pene ut

Dette må vel være den peneste "fabrikkbygde" enhåndsstanga?

Scott SC

scott_cane.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

For noen mnd siden forklarte du meg at BIIIx har boron hele veien, alle 4 delene. (Hadde lest at BIIt hadde kun boron i bunndelen)

Jeg var så heldig å få teste en Winston B3x 904 i dag. Det er den beste stanga jeg noen gang har prøvd, punktum.

Borte er den slaskete toppen fra B2x. (Som var det eneste problemet med den)

Som det ser ut for meg er det ikke noe savn etter Sam Druckman der i gården.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen mnd siden forklarte du meg at BIIIx har boron hele veien, alle 4 delene. (Hadde lest at BIIt hadde kun boron i bunndelen)

Jeg var så heldig å få teste en Winston B3x 904 i dag. Det er den beste stanga jeg noen gang har prøvd, punktum.

Borte er den slaskete toppen fra B2x. (Som var det eneste problemet med den)

Som det ser ut for meg er det ikke noe savn etter Sam Druckman der i gården.

He he, ja, den er ganske enkelt fantastisk god ;D

og særdeles pen, min favoritt, pga kombinasjon lekker stang, ypperlig håndverk og fantastisk fiskestang!

Dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

For noen mnd siden forklarte du meg at BIIIx har boron hele veien, alle 4 delene. (Hadde lest at BIIt hadde kun

boron i bunndelen)

Jeg var så heldig å få teste en Winston B3x 904 i dag. Det er den beste stanga jeg noen gang har prøvd, punktum.

Borte er den slaskete toppen fra B2x. (Som var det eneste problemet med den)

Som det ser ut for meg er det ikke noe savn etter Sam Druckman der i gården.

He he, ja, den er ganske enkelt fantastisk god ;D

og særdeles pen, min favoritt, pga kombinasjon lekker stang, ypperlig håndverk og fantastisk fiskestang!

Dag

Og takk for lånet !  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var så heldig å få teste en Winston B3x 904 i dag. Det er den beste stanga jeg noen gang har prøvd, punktum.

Borte er den slaskete toppen fra B2x. (Som var det eneste problemet med den)

Som det ser ut for meg er det ikke noe savn etter Sam Druckman der i gården.

Og takk for lånet !   :D

He he, ja, den er ganske enkelt fantastisk god ;D

og særdeles pen, min favoritt, pga kombinasjon lekker stang, ypperlig håndverk og fantastisk fiskestang!

Dag

Bare hyggelig det! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

dette er en stang han lagde til en kompis..... denne er den siste han lagde som norsk stangbygger..... levert på flyplassen før han skulle dra tilbake til USA

post-0-13949891098452_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker at moderne fluestenger skal se moderne ut og ikke liker jeg bling heller.

Loomis IMX 10' #7 stanga jeg kjøpte i 1991 var en utseendemessig revolusjon. Matt svart, svarte surringer og Corduratrukket tube er 100% etter min smak. Hadde valnøtten i snellefestet vært byttet med eksempelvis grovvevd grafitt hadde det vært helt optimalt utseendemessig for meg. Solgte denne stanga fordi jeg ikke helt ble venner med 10' stanglengde.

Har fortsatt ei Guideline 15' tohandstang i tilsvarende design i fra 1994, denne stanga er bygd av Loomis. Tror denne stanga stanga egentlig er en GL3, men ble solgt med Guidelinenavn før Loomis introduserte GL3 serien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke stor fisk, ei heller grov stang...bare vakkert :)

Fikk forresten en vakker Winston GVX #4 9' i hus idag...en forbedring i forhold til hva BIIx #4 9' kunne tilby hva angår følelse...spesielt toppdel.

Ikke like spjong og spenstig som BIIIx #4 9 og Fluvius M #4 9' som jeg gledelig nok også har, men et supert tilskudd til min stangpark, i toppaksjonssegmentet med fremdeles progressiv dyp og behagelig ved belastning.

Sorry avsporing..tilbake til det vakre :) :)

post-1338-13949891137594_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi 2(eller kanskje flere,har ikke lest igjennom tråden,siden jeg stort sett finner den uinteresant ;) )

Ditt aspekt er mer interresant,men det er jo også diskutert i utallige utstyrstråder.

Nå er sikkert jeg litt rar, men PEN er for meg helt irrelevant når det gjelder stenger. "Kaste bra", er et parameter jeg setter pris på når det gjelder stenger. Ikke at noen har hatt fokus på "pen" under jobbinga med stanga.

Jeg skyter meg sikkert selv i foten her, i og med at min egen stangprodusent satser veldig på pene/fine stenger i tillegg til kasteegenskaper på nyeste stangserie.

Men for min del. Pen stang? For min del kunne stenger vært matta ned med 80-korns sandpapir for å ikke gi reflekser når jeg kasta på fisk på 5 meters hold, og surringne kunne gjerne vært helt i samme farge som blanksen for å ikke gi økte kontraster. Og Blanksen kunne gjerne hatt farge som vegetasjonen rundt meg.

Men det er meg  :)

Damer skal være pene - stenger skal være fiskeverktøy  :D

Men jeg har samtidig veldig respekt for de som lager pene stenger altså. Det er - paradoksalt nok - en håndtverk jeg kunne tenkt meg å kunne. Bare så det er sagt altså.

"Damer skal være pene - stenger skal være fiskeverktøy " ;D

Kunne ikke sagt det bedre selv,og jeg ser ærlig talt veldig sjelden særlig mye på stenger.

De skal funke,være gode å kaste og fiske med,gjerne gode til å trøtte ut fisk også(ikke uvesentlig under bonanzafiske  ;) ) ......og skjøtene skal både henge sammen under en dags fiske,og kunne taes greit fra hverandre etter bruk.

Men,sneller kan jeg beundre,enten de bærer preg av håndtverk eller nydelig maskintivirkning.

Bare prisen som ødelegger for de fleste av dem.

Det er ingenting ved teknikken til ei snelle som forsvarer at de skal koste mer enn moderne optikk. ;)

Så her er et selvskudd ! ;D

Kosestanga mi(fordi den er så deilig å bruke en hel dag,Winston BIIx 8,6'#4) og snella som er kjøpt for å passe.

5429867867_f6e50c704f_b.jpg

Er vel samme vakre elva Stig? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...