Gå til innhold

Åpen jobbsøknad.


Dryflyfool

Anbefalte innlegg

Hvor lang erfaring må man inneha før man med god samvittighet kan klappe seg selv litt på skuldern og mumle eller utbasunere "Jeg er en meget erfaren fluefisker, jeg gitt, så det så!" ?

Fem år? Ti år? 20?

Eller, la meg snu litt på flisa:

Hvorfor er ikke jeg blitt tilbudt plass i et eneste jækla "team"? Er det skjegget? Er det den billige deodoranten? Er det fordi den som eventuelt skulle følge etter meg i teamet ville fått altfor store sko å fylle(Bruker 46+)?

Altså. Nå har jeg denget flue i over tjue år.

Tenk på det, dere unge jyplinger her inne. Da far din fiflet og foflet med mor di, noe som endte opp med, nettopp, deg, stod kanskje jeg utvadet i ei nydelig elv, og la ut flua på vakende aure. Jadda. Og før dere insiniuerer noe, så fisket jeg ikke bare fordi det ikke ble noe på meg. En av grunnene til at jeg begynte å bruke mye tid i vadere, var at det virket som den eneste muligheten til å komme seg unna hordene av innpåslitne hunkjønn.

For la oss være enige i èn ting; De derre tjukke neoprenevaderne som var hot den gangen, var ikke akkurat hot i jentenes øyne. Og så er det rart med det. Det er ikke mett med kvinns langs norske elver.

Så det ble som sagt et fristed for meg.

Var det en digresjon?

Neida!

Men hvor var jeg? Jo, -team.

Er det egentlig så mange av disse teamene igjen?  

Men først og fremst: Hvorfor har ingen spurt meg? Hæ?

Derfor legger jeg her inn en åpen søknad:

Jeg er en mann i min nest beste alder.

Både Damen og Mamma("Neida, gutten min. Du har ikke tynne bein. Du har slanke og lange atletiske!") sier jeg er riktig så kjekk.

Jeg kan kaste ganske langt. Og lengre enn langt. Noen ganger kaster jeg gjerne forbi vaket, sånn bare for å imponere fisken.

Jeg er litt av en ordeks ... ordelvk ... ordeskb ... ganske flink med ord. I hverfall har jeg såpass skrive/snakkekløe at jeg garantert skal få folk jeg treffer til å prøve, og sikkert kjøpe stangmerket jeg skal representere. Får jeg et dugelig kaffebudsjett i tillegg, vil jeg påstå at det kommer til å bli salg på stedet. Folk har en tendens til å gjøre mye rart for å få meg til å holde kjeft...

Messer og slikt er kanskje ikke min beste side. Jeg kan riktignok vise til meget gode salgstall fra sportsbransjen, men jeg må innrømme at jeg faktisk måtte slutte der, da jeg var så usedvanlig god til å prate og overbevise mange folk på en gang, at jeg fikk tendenser til hyperventlilering og småbesvimelser.

Men en gruppe med fire-fem uoppmerksomme fiskere langs elva skal jeg fint greie.

Jeg tenkte på litt god kamuflering, lav sniking, og en ny og spennende tilnærming jeg har kommet frem til. En helt ny måte å nærme seg andre fluefiskere, nemlig!:

"Sett no vak eller?"  

Jeg har jo lang erfaring. Jeg har mistet usedvanlig mye stor fisk. Men det er noe jeg gjør med vilje, da jeg allikevel kjører en C&R-policy.

En gang mistet jeg over tjue tokilos aurer. Det var riktignok da jeg leverte matvarer til restauranter i Oslo, og bakdøra på bilen stod åpen. Men, uansett, C&R var det! På en måte.

For tiden bruker jeg mest Vision fluestenger. Samt St.Croix. Litt Slate finnes vel og i boden. Og et par gamle Vangen glassfiber. Dette er fantastiske stenger, som altfor sjelden blir nevnt.

Men jeg er ingen fanatiker. Skjønt, med et godt knippe gratis-stenger, kan jeg gjerne bli det.

Uansett merke. Skulle merket bli noe annet enn de jeg fisker med nå, så vil jeg garantert glemme de gamle, og bare mumle utydelig, feks:

"Viisssjooon? Nei det har jeg egentlig ikke hørt om jeg. Sikkert godknalle stenger det, men, se her, prøv den nye ZXRQ fra ...."

Alt i alt tør jeg påstå at jeg er et funn for et slikt team.

Har også enkle krav:

-Nevnte kaffebudsjett må på plass.

-En annen viktig sak er representasjonskonto for øl og god whisky. Dette skal jo først og fremst brukes til å få potensielle kunder på glid utover kvelden. Selv vil jeg bare nippe forsiktig, sånn for å være "en i gjengen". Men, det er klart, noen ganger treffer man vanskelige kunder. Og det kan ta lang tid. Da kan det hende jeg må nippe litt fortere og mere, for å være enda mere "en i gjengen".

Dette skjønner jo selvfølgelig alle som har litt snøring på markedføring og kundekontakt.

-Jeg må jo også passe på å nevne at noe særlig mer en to-tre sponsaturer til Kola kan bli vanskelig for meg.

Føler det kan bli litt mye da det sikkert blir pliktturer etter bonefish og lignende i tillegg.

Venter med spenning på respons.

PS: Ikke bli skuffet om jeg ikke svarer på PM umiddelbart. Jeg regner med at jeg kommer til å måtte tømme innboksen fortløpende for at den ikke skal bli altfor full. Og slikt kan ta litt tid.

   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi mannnen et team, og jeg skal kjøpe en stang av ham.  

Skjønner at du ikke er helt fornøyd med Relaxteam, for som det står i siste årsrapport:

" (...) Relaxteam har ikke klart å konstituere en fornuftig organisasjonsform, har en sterkt fallende medlemsutvikling og har ikke klart å stable på beina en eneste aktivitet for sine medlemmer. Latskap, ignoranse, psykisk ustabilitet og et høyt alkoholinntak er hovedforklaringen på den sterk stagnerende utviklingen, både hva gjelder organisasjon, aktiviteter og økonomi. Styret kan ikke annet enn å konkludere med at det hele har vært en katastrofe. Alle styremedlemmer, men unntak av JB, ber på sine knær om å få bli løst fra sine styreverv. Et slikt verv legger en sterk demper på alt som er av betydning og glede ellers i livet. Fri og bevare oss.  

Styret i Relaxteam

Torsdag 16. februar 2012 "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker på om dette er seriøst eller ikke....

Seriøst skøyeraktig var det, ihvertfall  ;D

Jeg treffer alt for ofte folk som hverken er i et team eller er egnet for å være i noe team langs elva, og slike folk har som regel fint lite kunnskap å bidra med.

Jeg gidder rett og slett ikke bruke tid på slike.

Selv er jeg direktør i Team Power-Lars, men det er et enmannsforetak, så der er det ikke rom for flere tullinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...