Gå til innhold

Mårn !


-Lars-

Anbefalte innlegg

Dere er pinadø noen raringer...

Kan ikke annet enn å flire litt, dere skal ha takk for det ihvertfall ;)

Ja vi er ganske fornøyd med godt over 3.000 visninger på et ganske begrenset tema, men så lenge vi kan hjelpe folk til å holde hodet oppe og komme seg igjennom hverdagen til 20 i stil,  så er det verdt det. Det viktigste er tross alt at vi ser hverandre og tar vare på hverandre.  <<l  hhhart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sssick sssick sssick sssick

Aaaarghhhh! ORKER ikke mer! Dere må jo inneha så jædrans mye innestengte metrofile følelser for å få frem dette at det ikke er i nærheten av en god unnskyldning å kalle det "ironi/sarkasme", eller whatever!

fffighting fffighting fffighting

Eeeer det muuulig?

Jeg anbefaler sterkt å stille hos Jan Thomas og be om å få polert "korkhåndtaket".

Jeg mener, om man ser på dagens nyhetsbilde, så flyter jo Livet over av tragedier fra ende til annen.

Det er krig nerri der, fortsatt, det er økonomisk ragnarokk yber alles, fortsatt, og alt går ad dundas.

Se bare på debatten rundt Marte Krogh.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10072330

Jeg mener, ærlig talt altså, går det an å kritisere slikt?

Jeg blir så lei meg på alle milliardær-koners vegne, altså!

Nei, skjerp dere, og send en kjærlig hilsen til denne misforståtte felegnikkeren, med full støtte og kanskje et lite bidrag til hennes personlige trener.

Det, Gentlemen, er Løøøøøøve!  hhhart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mårn-mårn . . . for ikke å si Gooood morgen, alle sammen  :D

For en utrolig fantastisk dag dette kommer til å bli  hhhart Man trenger ikke være rakettforsker for å skjønne det !

Fredagen har kommet, dere . . . Selve indrefileten blant hverdagene  <<l

Kos dere, og nyyyyt dagen  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mårn mårn alle sammen.

En utrolig spennende start på dagen med minstejente som er febersyk og stygg hoste. Da blir det for diskusjon om hvem som skal bli hjemme og passe familiens hjørnestein. Vi fant ut at vi deler slik at begge kan få sjangsen til å prøve de tykke kozepleddene. Min heldige utkårede tar første økt og jeg andre. Da bør jo stuetempen ha kommet opp i 29-30 grader og passe kosevarmt. Åh nei nå er vi på gli dere aaapplaus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken tøymykner har dere best erfaring med når dere vasker stangfuteralene deres, gutter ?:) Har brukt Milo tidligere, men skulle gjerne hatt noe som gir enda bedre lukt, og kanskje gjør trekket enda mykere :)

Litt usikker, men skal spørre Terese hva hu bruker. Lukter skikkelig godt skal jeg si deg.

Kan kanskje legge ut datablad og et par fotos av det senere i dag :)

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken tøymykner har dere best erfaring med når dere vasker stangfuteralene deres, gutter ?:) Har brukt Milo tidligere, men skulle gjerne hatt noe som gir enda bedre lukt, og kanskje gjør trekket enda mykere :)

Litt usikker, men skal spørre Terese hva hu bruker. Lukter skikkelig godt skal jeg si deg.

Kan kanskje legge ut datablad og et par fotos av det senere i dag :)

:)

Det hadde vært fabelaktig, Henning . . . Er så flaut når fiskekompisene griner på nesa når man tar av lokket på stangtuba :-\ Ikke noe hyggelig med skrukkete og illeluktende stangtrekk !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken tøymykner har dere best erfaring med når dere vasker stangfuteralene deres, gutter ?:) Har brukt Milo tidligere, men skulle gjerne hatt noe som gir enda bedre lukt, og kanskje gjør trekket enda mykere :)

Litt usikker, men skal spørre Terese hva hu bruker. Lukter skikkelig godt skal jeg si deg.

Kan kanskje legge ut datablad og et par fotos av det senere i dag :)

:)

Det hadde vært fabelaktig, Henning . . . Er så flaut når fiskekompisene griner på nesa når man tar av lokket på stangtuba :-\ Ikke noe hyggelig med skrukkete og illeluktende stangtrekk !

Ser helt klart den. For ikke å snakke om når kompisens stangtrekk lukter vidunderlig. Blir fort litt misunnelse i gjengen da. Og det er jo det som er så kjempeflott med et slikt forum som her, at en kan dele gode og dårlige erfaringer. Og jeg for min del er helt overbevist om at stengene trives bedre i en omgivelse som lukter godt. Helt overbevist. En glad stang gir helt klart bedre kast en hva en missfornøyd vil gjøre. Det er det ikke mange av kastegutta som tenker på nei. En gang hørte jeg at dette var Tom Syversens S i ermet, da han kasta fletta av gutta på brygga. Alle lurte på hvordan han gjorde disse flotte kastene. Han dekka det til med en masse data og anna fjas, men egentlig så var det lukta av stangtrekket/lykkelig stang som var svaret.

Så da kunne vi kanskje lage en egen tråd der vi kan forske på hvilke lukter/skyllemiddel/tøymykner som gir de gladeste stengene........... LURT. Mårn mårn :)

Kjenner dette helt klart blir en god dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sssick sssick sssick sssick

Aaaarghhhh! ORKER ikke mer! Dere må jo inneha så jædrans mye innestengte metrofile følelser for å få frem dette at det ikke er i nærheten av en god unnskyldning å kalle det "ironi/sarkasme", eller whatever!

fffighting fffighting fffighting

Litt trist å lese Dryflyfool. Du skjønner det, at veldig mange av oss menn som liker å pusle med fjær, farger og glitterbånd, samt bevege oss elegant i flott tøy for å svinge ut små fjærkledde småkroker på lekkert vis, er i utgangspunktet nokså androgyne. Vi driver ikke med havfiske og slikt, for å si det sånn. Hvis du tror at imitasjonsfluefiske etter ørret er en gammel machogreie, så er du nok på feil hylle. Ta deg en tur til Hunnselva i mai, så kan vi diskutere dette videre over en kopp kamillete. Han en koselig helg!  hhhart  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[attachimg=1]

Veldig interessant det med tøymykner og stangtrekk generelt. Jeg brukte Milo før, men har gått over til Comfort Flower Dream pga den deilige duften, herlig innslag av sjasmin og lavendel.  <<l  

Har noen Winston-stenger, spesielt fordi stangtrekkene er i mykt bomull. Stangtrekkene til Sage er til sammenligning rene striesekken. Syntetisk og fælt. :'(  Hadde jeg drevet med stangutvikling, så ville jeg nok tenkt i en retning av et trekk i krepp. Det hadde vært deilig det!  hhhart

For øvrig helt enig med Knut R.S., stangtrekk må strykes, gjør meg vondt å se skrukkete trekk. Mister fiskelysten rett og slett.  

post-2261-13949894259853_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fomsydde nettopp et stangtrekk i jeans/ola stoff fra en gamel LEE bukse. Det er både miljøvennlig og forfriskende i en verden stort sett forbeholdt Khakhi fargt stoff. Da kan jeg forresten vaske det på 60 og vite at all smuss og ufyseligheter blir vasket bort. Selvsagt brukse Comfort tøymykner, duft av lavendell. Samme jeg bruker på silketrusene mine fffishing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herrejemini . . . Igjen må jeg bare bøye meg i støvet over kompetansen som finnes her på ffs  <<l

Tusen takk, kjære dere . . .  hhhart Da prøver jeg Comfort som anbefalt. Det som er bra nok for Jørn og Sigve er bra nok for meg, også  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[attachimg=1]

Veldig interessant det med tøymykner og stangtrekk generelt. Jeg brukte Milo før, men har gått over til Comfort Flower Dream pga den deilige duften, herlig innslag av sjasmin og lavendel.  <<l  

Har noen Winston-stenger, spesielt fordi stangtrekkene er i mykt bomull. Stangtrekkene til Sage er til sammenligning rene striesekken. Syntetisk og fælt. :'(  Hadde jeg drevet med stangutvikling, så ville jeg nok tenkt i en retning av et trekk i krepp. Det hadde vært deilig det!  hhhart

For øvrig helt enig med Knut R.S., stangtrekk må strykes, gjør meg vondt å se skrukkete trekk. Mister fiskelysten rett og slett.  

Jeg har vært på FFS siden 2007, dette er hittils det beste innlegget jeg har lest  <<l

Her er det masse prøving, feiling og kunnskaper som ligger bak. I tillegg tar Jørn seg tid til å legge inn bilde for å illustrere poenget. Dette er FFS på sitt beste. Takk Jørn  <<lhhhart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[attachimg=1]

Veldig interessant det med tøymykner og stangtrekk generelt. Jeg brukte Milo før, men har gått over til Comfort Flower Dream pga den deilige duften, herlig innslag av sjasmin og lavendel.  <<l  

Har noen Winston-stenger, spesielt fordi stangtrekkene er i mykt bomull. Stangtrekkene til Sage er til sammenligning rene striesekken. Syntetisk og fælt. :'(  Hadde jeg drevet med stangutvikling, så ville jeg nok tenkt i en retning av et trekk i krepp. Det hadde vært deilig det!  hhhart

For øvrig helt enig med Knut R.S., stangtrekk må strykes, gjør meg vondt å se skrukkete trekk. Mister fiskelysten rett og slett.  

Jeg har vært på FFS siden 2007, dette er hittils det beste innlegget jeg har lest  <<l

Her er det masse prøving, feiling og kunnskaper som ligger bak. I tillegg tar Jørn seg tid til å legge inn bilde for å illustrere poenget. Dette er FFS på sitt beste. Takk Jørn  <<lhhhart

Ja, er det ikke herlig med folk som virkelig gir av seg selv, Stian ?  :)

Jeg har ofte vært oppgitt over folk som tror ffs står for FlueFiskeSkolen, altså et sted for å lære og lære bort, men noen ganger kan selv de beste ha nytte av tips & triks.

Det er skremmende lite info å finne om dette med vedlikehold av stangtrekk på nettet, men her viser det seg altså at mange legger sjela si i dette, og deler kunnskap av hjertens lyst  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemelding, bare hyggelig å dele kunnskap Stian. Er det ikke derfor vi har dette forumet?  <<l En viktig grunn til at jeg foretrekker Comfort er at den har det som kalles "fiber care system" med under 5 % ikke-ioniske overflateaktige stoffer. Det gjør at man unngår nupper på bomullstrekk, og dessuten beholder den fargene godt. Også skader det jo heller ikke at man identifiserer seg godt med merket, og det Comfort står for. Se det nydelige verset bakpå flasken.  hhhart

[attachimg=1]

EDIT: Kanskje greit å understreke at jeg ikke har noen form for økonomisk binding til Comfort, og det jeg får av testprodukter er som regel vedheftet magasiner jeg kjøper til full pris.

post-2261-13949894260848_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir meg ende over, nok en gang . . . Tenk at de på Comfort fabrikken tar seg tid til å skrive slike koselige ting på produktene sine  :D

Fikk ikke akkurat mindre lyst til å reise på butikken å handle nå med en gang !

Lurer jammen meg på om jeg ikke skal prøve dette vidunderlige produktet på caps'ene mine også  hhhart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...