Gå til innhold

Noe du lurer på? Fyr løs! -Lars- og JB svarer.


.JB

Anbefalte innlegg

Det heter Syversen og meg.

 

Det er ikke høflig å henvise til seg selv først.  Selv når det er Syversen det henvises til.

Tas til etterretning, Lillevann (eller skrives det Taes til etterretning) ?

Her har jeg utvilsomt vært både taktløs og for rask på labben, og slik skal vi ikke ha det her på ffs !

Beklager ikke minst til Syversen, som først og fremst ble berørt her, og takk til Lillevann, som gjorde meg oppmerksom på brøleren :-)

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett at det har vært skrevet om CCS her før, men er det noen som gidder å ta en liten recap? Hva var det CCS-systemet egentlig gikk ut på igjen?

Hadde vært suverent med en recap, ja !

Jeg har helt glemt hva S'en sto for, og det er litt krise, siden jeg skal undervise en gruppe unge og lovende fluefiskere om ccs her førstkommende fredag.

Det viser seg at mange nye fluefiskere tror det bare er å komme seg ut å fiske, uten å ha den minste aning om ccs, og det bekymrer meg en smule.

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett at det har vært skrevet om CCS her før, men er det noen som gidder å ta en liten recap? Hva var det CCS-systemet egentlig gikk ut på igjen?

Var ikke det noe man gjorde før i tiden for å regne ut hvor mye man hadde vunnet når man hadde sprettet på stikka?

Man tok de myntene man vant i en pose, hengte den i stangtuppen, og så kunne man regne ut hvor mye man hadde vunnet ved hjelp av noen tallverdier på stanga.

  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars er selfølgelig tilgitt. <<l

En person med slik stor viten,og som i tillegg gir av seg selv oser det respekt av.

Bare å ta av seg hatten for begge egentlig,nemlig JB også.

Når det gjelder opplysninger om CCS i fremtiden,så vil det ikke uten videre bli

like enkelt å få som før.Det er nemlig bare den harde kjernen igjen nå,og de er

ikke like lett å hale opplysninger ut av.Gratis blir det ikke.

Om dette innlegget strider mot trådens opprinnelige hensikt,nemlig at Lars og JB

svarer og vi andre spør så tåler jeg at innlegget mitt kreves slettet.

I all ydmykhet beklager jeg at jeg svarer og ikke spør.

(Tok rett og slett sjansen bare.)

 

Tom.

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

i fotball brukes "Best uten ball"

Kan det brukes i fluefiske?

"Best uten napp"

Takk for spørsmål.

Ja, både det uttrykket du nevner og "best uten fisk" er begreper som kan og som faktisk også benyttes i stor grad allerede. 

La det imidlertid ikke være tvil: Bruker du dette begrepet om deg selv så skjønner man raskt at man her har å gjøre med en person som ikke fikser dette med fluefiske, og som nok hadde gjort seg selv og andre ekte fluefiskere en tjeneste ved å velge en enklere form for sportsfiske. Du har ikke prøvd makrelldorging eller mark og dupp etter abbor? Ganske morsomt det også, skjønner du.  

 

PS! Det er godt å være tilbake etter å leid ut kontoen i en periode. Jeg har mottatt så mange henvendelser om at forumet nå står og faller på -Lars- og meg at jeg ydmykt måtte gi etter. Om noen oppfatter det som patetisk, så får det heller være. Jeg er her fordi dere trenger meg. Husk det!

  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er vanligst dødsårsak blant maur?

Dette er mitt fagfelt, så her har jeg tung kompetanse.

I norge er den mest vanlige dødsårsaken blant maur ganske enkelt halsbrann.

Spør ikke meg hvorfor . . . Det bare er sånn !

Som waffern så lurer jo jeg også på hvorfor du dobbeltposter dette innlegget, når du vet vi har plassmangel her på ffs ?

Jeg vet det foregår en kamp på liv og død om å ha flest innlegg her, men det får da være måte på !

Utrolig provoserende er det, ihvertfall . . .

  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er masse ugler både i og under mosen her på forumet, og har som prinsipp at jeg kun stoler på meg selv.

JB er en luring, men har avslørt seg med profilbildet . . . Den ekte JB hadde et annet bilde, nemlig.

Når det gjelder andre på forumet her så er mitt inntrykk at det er veldig mange psykopater, voldtektsmenn og nynazister . . .

Ikke noe galt med det, men greit å vite hvor man har folk.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vi virkelig inne på de store spørsmål her i livet. "Hvem er egentlig jeg?" og er begrepet "jeg" i det hele tatt meningsfylt når alt forandres både i substans og kontekst gjennom et livsløp? Og det evige "hva skjer med meg når jeg dør?" Jeg vet Lars har svaret, men dere andre kan få gruble litt.

Ps! Spørsmål to og tre henger sammen; Hvilket "jeg" vil du eventuelt gjenfødes som?

Endret av .JB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vi virkelig inne på de store spørsmål her i livet. "Hvem er egentlig jeg?" og er begrepet "jeg" i det hele tatt meningsfylt når alt forandres både i substans og kontekst gjennom et livsløp? Og det evige "hva skjer med meg når jeg dør?" Jeg vet Lars har svaret, men dere andre kan få gruble litt.

Ps! Spørsmål to og tre henger sammen; Hvilket "jeg" vil du eventuelt gjenfødes som?

Nå er vi ute på særdeles dypt og spennende vann her, og det gjør det ikke mindre interessant . . .

Det viser seg at det fortsatt finnes temaer og spørsmål som enda ikke er besvart her på ffs.

Personlig liker jeg slike dype temaer, på nivå med tråden om hvorvidt harren spiser grus eller ikke, min desiderte favoritt på ffs gjennom tidene.

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er masse ugler både i og under mosen her på forumet, og har som prinsipp at jeg kun stoler på meg selv.

JB er en luring, men har avslørt seg med profilbildet . . . Den ekte JB hadde et annet bilde, nemlig.

Når det gjelder andre på forumet her så er mitt inntrykk at det er veldig mange psykopater, voldtektsmenn og nynazister . . .

Ikke noe galt med det, men greit å vite hvor man har folk.

Gleder meg veldig til å se deres fasit på hvem som hører innunder de ulike kategoriene her.

Håper vi kan kategoriseres etter deres uovertrufne vurderingsevne.

Av de du nevner her tror jeg at jeg håper at jeg vurderes under førstnevnte kategori (psykopat). Tross alt...

Endret av THJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vi virkelig inne på de store spørsmål her i livet. "Hvem er egentlig jeg?" og er begrepet "jeg" i det hele tatt meningsfylt når alt forandres både i substans og kontekst gjennom et livsløp? Og det evige "hva skjer med meg når jeg dør?" Jeg vet Lars har svaret, men dere andre kan få gruble litt.

Ps! Spørsmål to og tre henger sammen; Hvilket "jeg" vil du eventuelt gjenfødes som?

 

Det finnes ikke noe "jeg".  Du er kun summen av elektriske signaler som går gjennom noen gitte baner akkurat nå.  Følelser, holdninger, forelskelse, temperament, empati, frykt, kjærlighet - alt kan måles og registreres.  Disse signalene og banene kan man endre gjennom adferdspåvirkning, opplæring, rus, medikamenter, fysisk skade, elektrosjokk, m.m.  "Jeg-et" er således hele tiden i forandring.  Det finnes således ingenting som definerer JB - annet enn akkurat i nuet.  I morgen kan du være en helt annen.  Du kan jo håpe.

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...