Gå til innhold

Å kaste langt.


Tom Syversen

Anbefalte innlegg

For all del, Tom . . . Klamrer meg til håpet om at talent er ubtydelig jeg, for jeg har antakelig ikke talent for noe som helst  ;D

Egentlig ikke noe å bry seg om Lars.

Du er ikke alene.

Allikevel er det en haug med flinke folk rundt omkring.

Du er også en av dem.

Tom.

Tom, du har som vanlig ikke lært noen ting av diskusjonen. Kanskje du ikke har talent for å høre på andre?

Det er selvfølgelig sånn at alle som du og vi andre kaller flinke - f.eks. Lars - har talent, selv om de ikke vet det selv.

Og; Talent er et fenomen som fluekastere kan være tildelt i varierende grad..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 325
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Tenk å tru at mennesker ikke er født med forskjellig genetikk og dermed heller ikke inneha evnen til å utvikle seg forskjellig fra hverandre a! Det er rart det...  ;)

Nei det er ikke rart i det hele tatt. Vi er alle helt like og egner oss for akkurat det samme.

Om en jente er flink til suge eller lage kjøttkaker kommer kun an på trening og atter trening.

Ser foressten en nabogutt har trent seg til å bli ufattelig flink til å tegne. Søsteren og. De begynte nok en god stund før de ble født. En annen guttunge i nabolaget har trent seg til å bli veldig flink i fotball selv om en  annen gutt har trent mer og ikke blitt så god. Han har nok bare ikke trent fornuftig nok.

Selv er jeg utrolig lang og dum. Men jeg skal love dere at det ikke har kommet gratis! Som jeg har trent for å bli det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk å tru at mennesker ikke er født med forskjellig genetikk og dermed heller ikke inneha evnen til å utvikle seg forskjellig fra hverandre a! Det er rart det...  ;)

:) Ha ha, ja å betvile at alle har ulike talenter, blir faktisk det samme som å forkaste alt av vitenskap omkring genetikk - altså alt i arv-delen av begrepet 'arv og miljø'. Og da må man vel enten være dypt religiøs, eller tilhøre en radikal del av sosiologien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk å tru at mennesker ikke er født med forskjellig genetikk og dermed heller ikke inneha evnen til å utvikle seg forskjellig fra hverandre a! Det er rart det...  ;)

:) Ha ha, ja å betvile at alle har ulike talenter, blir faktisk det samme som å forkaste alt av vitenskap omkring genetikk - altså alt i arv-delen av begrepet 'arv og miljø'. Og da må man vel enten være dypt religiøs, eller tilhøre en radikal del av sosiologien.

Det finnes et annet alternativ, man kan ha trenet seg opp til å bli ..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter å ser på et program om Wolfgang Amadeus Mozart, han må jaggu ha kommet i gang med etthundre og ti prosent riktig trening tidlig...

Hvis du er intressert i akkurat Mozart så søk på nettet angående trening og talent.

Du vil finne en god del opplysninger omring emnet som du kanskje kan ha glede av å lese om.

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Jan.

Leste litt,veldig interessant.(Skal lese mer.)

Nå beveger du deg inn i området autist,intelligens,geni erklæring...

Og hvor mye tid enkelte bruker på sitt interesseområde?

Fant du ut noe om Mozart?

Hvordan ville de ha utviklet seg som fluekastere tro,om deres interesseområde

hadde vært fluekasting? ;D

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Baetrix

Har trådstarter lest gjennom hva de skriver om emnet i linken til Olympiatoppen? Eller er det uinteressant så lenge det trolig ikke passer med trådstarters oppfatning av hva som er riktig? Hvor lang tid bruker denne mannen på å kaste lenger enn for eksempel trådstarter, som vitterlig har trent mye og riktig?, om han prøver seg? Det tror jeg ikke hadde tatt lang tid selv om han ikke er prototypen på en idrettsmann. Talentet skinner utrolig nok gjennom både flesk, alkohol og røyk og er udiskutabelt.

John-Daly-Smoking.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Jan.

Leste litt,veldig interessant.(Skal lese mer.)

Nå beveger du deg inn i området autist,intelligens,geni erklæring...

Og hvor mye tid enkelte bruker på sitt interesseområde?

Fant du ut noe om Mozart?

Hvordan ville de ha utviklet seg som fluekastere tro,om deres interesseområde

hadde vært fluekasting? ;D

Tom.

Mozart gjorde visstnok rent bord i Guideline Cup i 1775 og 1780, så han var et råskinn med fluestanga  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slett ikke sikkert at noen de to hadde gjort seg som fluekastere, men det er ditt syn på at ingen har bedre eller dårligere naturgitte muligheter/evner jeg ikke er enig i Tom. Det jeg videre prøver å vise, er at om det finnes genier innen noen aktiviteter, så finnes de også innenfor andre, selv om de kanskje ikke er like åpenbare. Synes Bjørnar sitt innlegg, hvor han fremhever Knut og Trond Syrstad, beskriver det nærmeste jeg kan komme talenter innenfor fluekasting forøvrig, og det finnes garantert flere. Ingen blir verdensmester av talent alene, men de beste innenfor nær sagt hva det skal være, har ofte eller alltid en naturgitt fordel mener nå jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Genier og talent er missbrukte ord i min verden.

Og du og jeg er så uenig som vi kan bli.Og ikke noe feil med det egentlig. :)

Å ha interesse og pågangsmot for noe,er i mine øyne ikke genetisk betinget.

Positiv Approach. ;D

Hvis vi virkelig hadde tatt oss tid til å få oversikt over all treningsmengde/tidsforbruk,og ikke minst påvirkningen

fra foreldre eller andre,som ligger bak i tilfellene så ville jeg for min del vedde på at den er større enn de fleste forestiller seg?

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi er inne på den musikalske verden.

Noen har gehør og musikalske evner som andre ikke har. Noen kan høre et musikkstykke og sette seg ned og spille det samme stykket etterpå uten å noen gang ha øvd eller trent på det stykket. Trur det heter absolutt gehør. En som absolutt ikke har gehør vil aldri kunne greie å komme opp på det samme nivå med kun øving og trening fordi han ikke evner å høre det han eller hun spiller selv på samme måte.

I et musikkorps med skoleungdom vil det alltid være noen som er mye bedre enn andre selv om de starter i samme alder har den samme dirigent, samme lærer og øver like mye. Alle i et skolekorps er ikke like gode.

Kan fortsette med kor osv. men poenget er fortsatt at noen har evner og det vi kaller talent for det de driver med.

Parallell til musikkutøvelse er heller ikke dum med tanke på fluekasting, for det handler mye om rytme.

Kjellemann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Baetrix

Glem det Kjell. Han er ikke interessert i hva andre mener. Alle må svare ham, men svaret må passe ham ellers så blir man bare bedt om å finne seg noe annet å gjøre. Ikke har andre peil, ikke gidder han å svare selv når det ikke passer ham, folk blir spurt om de selv tror på det de sier og så bortetter. Han sier selv det er kult å være uenig og det er bevis nok for at han er vrang bare for å være vrang. Ydmykhet er nok mer fraværende i hans verden enn ordet talent når alt kommer til alt. Talent er tross alt en gammel myntenhet. For å si det rett ut så vil enhver med slike holdninger i min vennekrets veldig glatt unngå alle sosiale invitasjoner og raskt få betegnelsen sensurert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...