Gå til innhold

Hva driver du ellers med?


Haldor

Anbefalte innlegg

Er det trick-sykling du driver med Rune? På bildet ser det ut som hjulene står helt i ro og at du balanserer i speedpositur. Imponerende!

Haha, nei er nok heller fotografen som har klart å fryse det med blitzen sin. Sist jeg var litt for ivrig med å kjekke meg i skauen så butta det godt i mot når jeg ikke helt hadde planlagt hvor jeg kom til å lande og vips! Så gikk jeg over styret og ned i buskaset. Ble jammen en meniskoperasjon av det trikset. <<l Jeg burde nok ha sjekket datostemplinga mi og holdt meg på grus og asfalt som alle disse birkebeinerne gjør på min alder.. Men det blir litt kjedelig synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Eirik, jeg er sikker på at hvis vi går langt nok tilbake så har vi samme mor  :P

Geir, tar du deg i å spotte etter ørretvak når du flyr? ;)

Joda. Og noen ganger fisker jeg på fjellet og flyr ned til bilen. Real fly fishing! Ellers så er det mest sjekking av isforholdene i fjellet fra lufta utover sommeren. Noen ganger få man besøk, og det kan være ganske kult!

Utrolig kult ørnebilde. For meg ser det nesten ut som den la seg på rygg for å få et ordentlig blikk på deg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eirik, jeg er sikker på at hvis vi går langt nok tilbake så har vi samme mor  :P

Geir, tar du deg i å spotte etter ørretvak når du flyr? ;)

Joda. Og noen ganger fisker jeg på fjellet og flyr ned til bilen. Real fly fishing! Ellers så er det mest sjekking av isforholdene i fjellet fra lufta utover sommeren. Noen ganger få man besøk, og det kan være ganske kult!

Utrolig kult ørnebilde. For meg ser det nesten ut som den la seg på rygg for å få et ordentlig blikk på deg :-)

De store rovfuglene har mange uvenner og liker ikke å ha andre rett over seg. De er redd for stupangrep, så her følger ørna godt med på hva jeg foretar meg. Trikset for å komme tett på, er å oppdage ørna under seg når den sirkler seg oppover i ei varmluftsøyle (kalles termikkboble). Da flyr jeg inn i bobla og skrur meg oppover sånn som ørna. Det går gjerne oppover med vertikalhastighet på 2-5 m/s, men har opplevd 8 m/s på det meste (værste!). Ørna er lettere og stiger fortere, så før eller siden tar den meg igjen. Varmluftsøylene er ofte 75-100 meter i diameter, så da må ørna enten passere meg nærme i søyla så jeg kan legge meg på halen dens, eller fly ut av løftområdet og finne seg ei anna boble. Da spørs det hvor lat eller skeptisk ørna er.

Vi bruker blant annet fugler som markører for å finne områder der lufta stiger så vi kan få en lang og fin tur og komme høyt. Her er flere bilder fra den flotte ørneturen i påsken hvor jeg var i lufta i nærmere 5 timer:

http://www.dyvik.net/PGbilder/2013/Paaske2013/Paasken2013.html

I hekketiden kan ørna være hissig, og da er det bare å skygge unna. Jeg har et par kompiser som ikke tok tegna og blei fysisk angrepet i dette området. Heldigvis går ørna etter vingen og ikke piloten som henger under. De fikk noen rifter og klohull i den tynne nylonduken, men ikke så mye at vingen revna. Du kødder ikke med ei sint ørn!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har helst drevet med ting. Mye jakt og dykking. Og liker veldig godt generelt friluftsliv. Rigge leir, fyre bål, lage mat.

Det å sove ute litt mer er noe jeg virkelig vil prøve å ta tak i. Matlaging og nå ølbrygging er hobby nr to etter fiske.

Føler dessverre ukene blir kortere for vært år som går. Liker faktisk å lese og.

Ellers prøver jeg å få med meg fellesrunken i kirken hver onsdags kveld kl 2100. Der er alltid litt trivelig. I alle fall hvis han som spiller orgel og leder an ikke er for gammel og det blir for tregt. Av og til setter de ukas kollekt i en bag foran presten. Da synes jeg det kan gå litt vell fort i svingene. Til og med for meg.

Ps: dette er ikke en katolsk kirke så de kjører aldrersgrense.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Nei du kødder ikke med ei sint ørn. Riktig det. Rovfugl er fasinerende. Har drevet mye med ornitologi og jakt opp gjennom.  Hang mye sammen med min fetter tidlig 80-tall da vi trålte Lista landskapet på fotojakt etter sjeldne fugler. Han tok dette litt videre og er ganske habil :

Etterhvert havnet jeg på no kjør med no fluefiskegreier. Siden har det ballet på seg med video.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Nei du kødder ikke med ei sint ørn. Riktig det. Rovfugl er fasinerende. Har drevet mye med ornitologi og jakt opp gjennom.  Hang mye sammen med min fetter tidlig 80-tall da vi trålte Lista landskapet på fotojakt etter sjeldne fugler. Han tok dette litt videre og er ganske habil :

Etterhvert havnet jeg på no kjør med no fluefiskegreier. Siden har det ballet på seg med video.

Han fetteren din er mere enn bare ganske habil. Dette er fantastiske rovfuglbilder! <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For tiden er jeg særdeles glad i å sitte i sofaen, men driver med slektsforskning når jeg finner motivasjon til å bla i slike kirkebøker (på nett, og gjerne i sofaen det og):

Min tipp-tipp-oldefar Amund Hansen finner du der :)

Eirik

PUH - jeg var ikke alene om å ha to sære hobbyer   ;D

RoyOle, dænsebændmusiker, flugefisker og slektsforsker med pussige aner.

Høres ut som du er tatt rett ut av Flåklypa RoyO!  8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hva jeg ellers driver med? Jeg har drivi med håndball, fotball, turn, basketball, tae kwon do, bryting og submissionfighting og ikke minst speidern, hvor jeg i flere år var aktiv som ulvunge ;D

Akkurat nå gjør jeg fint lite, bortsett fra fluebinding, blir feit/lett trim og online GTA5  pppirat  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers betyr å rippe opp i alt fra drittungestadie til nå? ;D ;D

Ok, jeg har drevet med karate, bryting, kickboxing, submissionfighting, thaiboxing og nå er jeg julefeit og løfter vekter. Med andre ord... pass deg i elva... jeg griser lett...!! pppirat;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter fluefiske som hovedhobby#1så er det egentlig ikke så mye spennende jeg holder på med. Dyrker familien først og fremst, men liker veldig godt å lage mat, samt ølsmaking. Har desverre ikke plass til å brygge mitt eget øl, men har et par kompiser som holder på med ølbrygging så jeg får testet/smakt på myyyye godt øl <<l

Ellers så har jeg store planer om å ta opp igjen skigåing og har klargjort en plass i "furtebua" til skiprepping ;)

11757439416_3725e9b4e5_z.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter fluefiske som hovedhobby#1så er det egentlig ikke så mye spennende jeg holder på med. Dyrker familien først og fremst, men liker veldig godt å lage mat, samt ølsmaking. Har desverre ikke plass til å brygge mitt eget øl, men har et par kompiser som holder på med ølbrygging så jeg får testet/smakt på myyyye godt øl <<l

Ellers så har jeg store planer om å ta opp igjen skigåing og har klargjort en plass i "furtebua" til skiprepping ;)

11757439416_3725e9b4e5_z.jpg

Ærlig talt! Du kan da ikke nedprioritere ølbrygging og rydde plass for noe så jævlig slitsomt og dørgende kjedelig som skigåing? Verden blir galere og galere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter fluefiske som hovedhobby#1så er det egentlig ikke så mye spennende jeg holder på med. Dyrker familien først og fremst, men liker veldig godt å lage mat, samt ølsmaking. Har desverre ikke plass til å brygge mitt eget øl, men har et par kompiser som holder på med ølbrygging så jeg får testet/smakt på myyyye godt øl <<l

Ellers så har jeg store planer om å ta opp igjen skigåing og har klargjort en plass i "furtebua" til skiprepping ;)

11757439416_3725e9b4e5_z.jpg

Ærlig talt! Du kan da ikke nedprioritere ølbrygging og rydde plass for noe så jævlig slitsomt og dørgende kjedelig som skigåing? Verden blir galere og galere!

Ja du kan så si Ruffen ;) Må ha en hobby med litt bevegelse for å holde tritt med all øldrekkinga´å ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig å holde summen av lastene kontstant Jan Erik ;)

Tilføyelser fra opprinnelig innlegg:

Er ellers en til tider DIY'mann - og svinger gjerne hammer og trakterer sag hvis behovet melder seg  :rolleyes:

Startet med kinobygging rundt påsketider i fjor, ble hektiske tre måneder før første film ble spilt.

Går snart i gang med diverse elektro/automasjonsprosjekter til kinoen, automatisk lerret/lysstyring etc så da blir det å dra frem loddebolt og flussmiddel...

Startet i august med bygging av ny terrasse/basseng. Rakk å bli ferdig før frosten kom  :-X

Liker foto/video så noe redigering blir det...

Venter mitt fjerde barn 11/01...

Tror 2014 blir travel  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...