Gå til innhold

Filmtips ønskes


Tommy S.

Anbefalte innlegg

Heat (Al Pacino, Robert DeNiro)

Ranerne (svensk)

Hamilton

Million Dollar Baby (Eastwood/Swank)

Alt av Beck og Wallander

Den Grønne Mil (Tom Hanks m.fl)

Saving Private Ryan

Full Metal Jacket

Gjøkeredet (Nickolson)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Lock Stock and Two Smoking Barrels"

"Snatch"

"Crank"

"Forrest Gump"

"Big Fish"

"Fargo"

"Night on Earth"

"Ford Fairlane"

"Léon"

"Den siste revejakta"

"The Green Mile"

"12 Monkeys"

"Reservoir Dogs"

"From Dusk till Dawn"

"Up"

"Fear and Loathing in Las Vegas"

"The Big Lebowski"

Sånn til og begynne med... ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte Wonder Boys (Michael Douglas, 2000). Ikke så kjent men veldig bra. Og siste gjensyn med Richard Gere i 'Arbitrage' fra 2012 var positivt. Hvis du holder ut fransk tale så er 'Det Store Blå' fra 1988 en klassiker.

Edit: 'Burn After Reading'. Morsom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Lock Stock and Two Smoking Barrels"

"Snatch"

"Crank"

"Forrest Gump"

"Big Fish"

"Fargo"

"Night on Earth"

"Ford Fairlane"

"Léon"

"Den siste revejakta"

"The Green Mile"

"12 Monkeys"

"Reservoir Dogs"

"From Dusk till Dawn"

"Up"

"Fear and Loathing in Las Vegas"

"The Big Lebowski"

Sånn til og begynne med... ;D

Skjønner at vi detter godt til siden på filmtips her, men dette var en god liste! ;P Glemte o brother where art though, though.. Om noen var i nærheten av anti hip på 80 tallet ligger det en fin en "bones brigade" på netflix.. Men det er vel ingen av de her!? .. ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

City of God – Episk og troverdig historiefortelling fra favelaen i Rio. Koka i nasan og pistol i shortsen. Fet filmmusikk.

Det hvite båndet – Glitrende fra Haneke om tysk mentalitet og samfunnsstruktur i tiden før første verdenskrig.

Grizzly Man – Werner Herzogs portrett av Timothy Treadwell, en selvoppnevnt forsvarer av grizzlybjørner i Alaskas villmark. Herzogs kjølige rasjonalitet (I see no compassion in the bear’s eyes, all I see is the indifference of nature) skaper en interessant kontrast til Treadwells skrudde selviscenesettelse.

This is England – Thatchers England danner bakteppet for denne historien om hvordan den farløse arbeiderklassegutten Shaun finner tilhørighet i den lokale skinhead-gjengen.

Lost Highway – Intrikat thriller fra mesteren selv, David Lynch.

De fem benspænd – Lars von Trier og Jørgen Leth utfordrer hverandre kunstnerisk og kreativt som regissører. Morsom og interessant.

Withnail & I – Hvis Fear &  Loathing in Las Vegas hadde vært lagt til 60-tallets London.

The Corporation - Prisvinnende dokumentar som anvender psykologiens sjekkliste for psykopater på bedrifter.

Og selvfølgelig (nesten) alt av Wes Anderson, Woody Allen og Jim Jarmusch.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Lock Stock and Two Smoking Barrels"

"Snatch"

"Crank"

"Forrest Gump"

"Big Fish"

"Fargo"

"Night on Earth"

"Ford Fairlane"

"Léon"

"Den siste revejakta"

"The Green Mile"

"12 Monkeys"

"Reservoir Dogs"

"From Dusk till Dawn"

"Up"

"Fear and Loathing in Las Vegas"

"The Big Lebowski"

Sånn til og begynne med... ;D

Skjønner at vi detter godt til siden på filmtips her, men dette var en god liste! ;P Glemte o brother where art though, though.. Om noen var i nærheten av anti hip på 80 tallet ligger det en fin en "bones brigade" på netflix.. Men det er vel ingen av de her!? .. ;P

Småskummelt... Akkurat da jeg trykket "Legg til innlegg" mumlet jeg "Å, O Brother..." ja!"

Sorry for OT.

Ok, en til: "Life of Brian". Blir aldri lei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The thin red line av Terrence Malick. En uforglemmelig film for min del. Og Apocalypse Nå (redux versjon). Da snakker vi helaften som får nervene i ulage og rykker en ut av komfortsonen. Vil man ta det helt ut kjører man en kombo med boken Heart of Darkness av Joseph Conrad, som er utgangspunktet for historien i Apocalypse Nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at vi detter godt til siden på filmtips her, men dette var en god liste! ;P Glemte o brother where art though, though.. Om noen var i nærheten av anti hip på 80 tallet ligger det en fin en "bones brigade" på netflix.. Men det er vel ingen av de her!? .. ;P

Bones Brigade-filmen vakte ihvertfall gamle minner hos meg. Litt vondt å se Rodney Mullen, han virker å være en plaget sjel.. Husker en gang for mange herrens år siden (det året forbudet ble opphevet) at Mullen hadde oppvisning på Barry Q-skate park. Ble jo ikke imponert en gang for jeg forstod ikke en dritt av hva han holdt på med.. Men steike så sinnsykt god han var/er!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et tema  :o

Vet ikke hvor jeg skal starte  ???;D

Er det en spesiell sjanger du liker?

Første tittel som popper inn er Kick Ass, siden jeg så den for tredje gang bare noen dager siden.

Ene og alene for de absurde actionscenene.. skikkelig uskyldig gla-vold ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grizzly Man – Werner Herzogs portrett av Timothy Treadwell, en selvoppnevnt forsvarer av grizzlybjørner i Alaskas villmark. Herzogs kjølige rasjonalitet (I see no compassion in the bear’s eyes, all I see is the indifference of nature) skaper en interessant kontrast til Treadwells skrudde selviscenesettelse.

Må henge meg på denne . . . Treadwell var stein gal, men denne filmen har jeg sett gjentatte ganger, og den gjør definitivt inntrykk på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...