Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange typer der. Hva skal du bruke den til, stor eller liten? Sjøl bruker jeg en liten Guidelinesaks til å klippe tråd, hackle og slikt, en billigsaks til å klippe bly, kobberwire og slikt, og en litt lang Fiskars til å klippe av stammen på cdc- fjær når jeg bruker Magic tool. Skulle gjerne hatt saksene til Petitjean, men de er for dyre synes jeg. De sløves vel de også, da kan jeg heller kjøpe flere litt rimeligere, og som gjør samme jobben. Ikke bruk samme saks til alle jobber, da blir den fort sløv!

Skrevet

Jeg fikk nye petitjean sakser i går. Syk pris men det var det faktisk verdt! Eneste problemet var at den ene var så sløv at den ikke klarte å klippe noen ting. Sikkert feilprodusert, så regner med at gero sender ny:)

Skrevet

Det er mye bra sakser om du ser på noen som brukes til søm for eksempel.

Har fått en av en profesjonell syerske, og det er definitivt beste saksene jeg har vært borti.

Skrevet (endret)

Han ene i fluebindergruppa bruker mye frisør sakser og skryter villt av de

Selv har jeg ett lite lager av billigsakser beregna til fluebinding (60-150kr stk) og er fornøyd med de. Når en blir sløv, finner jeg bare fram en ny

Endret av Jarle Eika
  • Lik 1
Skrevet

Kai broderisaks (modell 5100). Livsfarlig skarp. Og dømrade små hull til fingrene, men det går ann å fikse.

Enig, dette er knallgode sakser til en fornuftig pris.

• Lik 1
Skrevet (endret)

Kjøpte og testet en liten saks i dag som har pinsettgrep på Panduro hobby til kr 99. Super skarp og veldig spiss. Funka meget godt, lett å holde og vinkle og godt fornøyd. Billig saks til finarbeid er min foreløpige dom. Kjøpte en stabel veldig billige og pene perlehønefjær i fjonge farger til laksekjøret overmanner meg igjen, i samme slengen...har litt av hvert på Panduro viste det seg...

Endret av Øyvind Jensen
Skrevet

Jepps, sjekk sybutikker. Gode små saker som passer perfekt. KAI-sakser har fått mye skryt, men andre broderisakser kan være like gode.

De har jo tilogmed fluebindemateriale på hobbybutikker. Påfugl og hanehackle i alle fall, lurer på om jeg så rapphøne og der :)

Skrevet (endret)

Ja de har ofte en del forskjellige typer. En del perlehøne i stor størrelse, fasan, marabou og påfugl ol. I tillegg en god del "bling", kobbertråd i ulike farger med mer.

Spotta på Panduro en liten trekommode med 5 brede skuffer som hver er inndelt igjen, til å holde orden på småting til 429 kr. Den må nok kjøpes....

Endret av Øyvind Jensen
  • 11 måneder senere...
Skrevet

Takk for linkene Marius, men begge de der er bøyd. Jeg kunne tenkt meg en rett saks. I tillegg er jeg lei av billig ræl som jeg ikke er fornøyd med, så kunne tenkt meg å få tafse litt på de i butikk før kjøp. Har vært innom en del butikker de siste gangene jeg har vært innom tettsteder med mer enn et coop marked, men ikke funnet noe brukbart. Skal holde øynene åpne etter Stoff & Stil, Truls :)

• Lik 1
  • Opprett ny...