Jump to content

Inspirasjonstråd: Fjærmygg, fjærmyggklekkere

Tom Tomassen
 Share

Recommended Posts

Har vært helt bindetørke her i gården også, men jeg fikk i det minste somlet meg til å dra frem boksene i helgen for å få en oversikt over hva som trengs. Det var overraskende lite egentlig, så da blir det kanskje bare et par mønstre jeg ikke har hatt i boksen tidligere, som denne myggklekkeren. En variant av "hatching midge" 

Så nylig buzzer-filmen til Veig, og de fisket med «vertikalmyggen.» En slags shuttlecock i myggdressur. Aldri testet «snowshoe», så det fikk være flottør i dag (originalen bruker hvit cdc, men labb burde vel funke?)

RolvS skrev (19 timer siden):

Så nylig buzzer-filmen til Veig, og de fisket med «vertikalmyggen.» En slags shuttlecock i myggdressur. Aldri testet «snowshoe», så det fikk være flottør i dag (originalen bruker hvit cdc, men labb burde vel funke?)

Det er jaggu ikke ofte jeg bruker snowshoe. Fluene blir veldig fine på bilder da :)

Hadde noen fluer før, men synes det måtte såpass mye snowshoe på for at de skulle flyte bra. Mulig det var jeg som ikke brukte riktig flytemidler på dem. Bruker heller cdc.

1 hour ago, Eirik Rusten said:

Bruker heller cdc.

Tenkte spare den hvite cdc’en min til fluer med litt mer permanent oppholdstillatelse… 🙃 Snowshoe er litt knot å binde med dog, så spørs om det blir med denne batchen…

Sånn! Da har jeg fylte ene siden av flueboksen med mygg. Så blir det daddy, klink og maur på andresiden. Tror det skal bli min universalboks.

Edited by Runar Dankel
La til bilde av boksen

Runar Dankel skrev (1 time siden):

Klinkhammer? Hva er bakkroppen laget av?

Stemmer, eller i hvert fall lignende.

Bakkroppen lager jeg av stangbyggertråd, som man lager pyntesurringer med. Synes det gir en fin effekt. Litt metallisk og med litt gjenskinn. Hadde jeg ikke hatt det hadde jeg brukt noe vanlig sort tråd eller antron e.l

• 3 weeks later...
  • 1 month later...