Håvard Åsbø Posted May 23, 2016 Report Share Posted May 23, 2016 For en talentløs fotograf med mobilkamera, var denne umulig å få gjengitt tilfredsstillende på film. Siste bildet er nærmere sånn den ser ut med øynene. Nok snakk, inn for landing! 16 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olav Haug Posted May 23, 2016 Report Share Posted May 23, 2016 (edited) Nr.1, kan fungere godt i stille og blanke, vann og elver med kraftig sollys. Nr.2, fanger fisk som bare f, særlig i mørkere tjern, elver og vann, men også i blankt og lekkert Flotters Edited May 24, 2016 by Olav Haug 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robban Posted June 21, 2016 Report Share Posted June 21, 2016 Måtte teste et nytt tullekjøp så da blei det noen fjærmygg, ca 24 stk, og det var digg. Trur det tok bare 2-3 pils he he he Førsteinntrykk er "smuuuut" :) Krok 2488H 20 - 18Kropp: Veniard ultra Chenille sortVing: Khaki GL cdcHackle: Keough's Grizzly/DunTråd: Tmc 16.0 Dark charcoal 19 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robban Posted July 26, 2016 Report Share Posted July 26, 2016 (edited) Noen synke synke mygg idag Noen tungsten, noen glass bead, noen med extra ribb, noen uten Blir seff litt slankere i bakkroppen med vanlig 2488 , men disse skulle være sterke Bindetråd: Tmc 16/0 Dark CharcoalKrok : 2488 H 14-18Ribb 1: Rød Micro Stretch TubingRibb 2 : Nat Grå Rhea FeatherMicro Fine & Dry Dubbing TricoSlotted tungsten Beed Edited July 26, 2016 by Robban 10 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Håvard Åsbø Posted August 2, 2016 Report Share Posted August 2, 2016 Fantastisk! Her har man sittet inne en hel vinter og forsøkt å lage de vakreste fluene man klarer, og så er det denne enkle CDC—dusteflua her man får på?? Har fått fisket ganske mye i sommer, men har ikke truffet på de største klekkingene av noe som helst annet enn mygg. Har hatt flere vindstille myggdager og kvelder på ørretvann hvor ørreten vaker og vaker, men driter i buzzere, små klekkere av kjente typer, og ymse voksne varianter. Uanfaensett hvor små eller store fluene har vært. Men, så hadde jeg noen mørkegrønne jalla cdc—fluer jeg må ha bundet en kveld jeg var utilregnelig etter mangel på søvn som den stakkars småbarnsfaren jeg er.. Så etter å ha prøvd alt, inkludert tynnere og mudda fortommer osv, så knøt jeg på en sånn en... Fytte så bra med fisk jeg fikk i dagslys som etter sola hadde reist. Med bare 3 sånne i boksen, så må jeg nå binde opp flere.. 8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kim W Posted August 21, 2016 Report Share Posted August 21, 2016 Her er en paraloop klekker med cdc flotør, lett å se ute på overflaten. 8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kim W Posted September 20, 2016 Report Share Posted September 20, 2016 Hengende klekkere som skal friste høsttreg ryddefisk.. 7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truls Posted December 27, 2016 Report Share Posted December 27, 2016 Jeg har sånn smått begynt å forberede neste sesong i skogen. Har begynt med noen tørre mygg. CDC mygg (str 17) og en CDC paraloop variant i str 16. Vet ikke hvor brukbar sistnevnte er, men tenkte å prøve i hvert fall. 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truls Posted December 28, 2016 Report Share Posted December 28, 2016 (edited) Må lage opp noen klekkere også. Her er en paraloopklekker med CDC. Ble faktisk ganske fornøyd med den. Har funnet ut at stangbyggertråd i metallic gjør seg godt på klekkere. Har oliven og sort metallic som jeg kommer til å bruke en del. Edited December 28, 2016 by Truls H. Johnsen 7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truls Posted January 3, 2017 Report Share Posted January 3, 2017 (edited) Noe som klekker... Har Forhåpninger om at jeg kommer til å få en og annen fisk på disse. Edited January 3, 2017 by Truls H. Johnsen 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morten D. Posted January 5, 2017 Report Share Posted January 5, 2017 Spent mygg #17 9 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geir Johansen Posted January 7, 2017 Report Share Posted January 7, 2017 La Fontaine ' s " halo midge emerger " Takk for inspirasjon Flunes :-) 12 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rune Stokkebekk Posted January 31, 2017 Report Share Posted January 31, 2017 Jeg har vært litt på myggkjøret siste 2 dagene, jeg har bundet meg opp det jeg trenger av min Hatching Midge. Jeg la ut steg for steg bilder på denne nå i fluedatabasen. Flua ligger her: http://www.fluefiskesiden.no/fluedatabasen/?db=1&flyid=124Jeg har også laget meg en litt større variant for litt større "vårmygg". Slenger ved et par bilder.Flua imiterer myggen rett før den slipper skallet. Det ligger bilder her: http://www.fluefiskesiden.no/artikler/magisk-myggfiske-responsiv/ 10 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rune Stokkebekk Posted January 31, 2017 Report Share Posted January 31, 2017 La Fontaine ' s " halo midge emerger " Takk for inspirasjon Flunes :-) Glemte å kommentere denne, herrrlig! Hva har du brukt i kroppen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geir Johansen Posted February 1, 2017 Report Share Posted February 1, 2017 Det er Turky biot . 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truls Posted February 4, 2017 Report Share Posted February 4, 2017 Har bundet opp flere ulike størrelser med paraloop mygg ala griffiths gnat med påfugl, og med sort dubbing til kropp. Liker uryddigheten disse fluene får. 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truls Posted February 5, 2017 Report Share Posted February 5, 2017 Føler jeg snart har myggboksen klar. Siste varianten som skal lages opp er en paraloop klekker. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truls Posted February 5, 2017 Report Share Posted February 5, 2017 (edited) Fikk tatt et litt bedre bilde. Håper disse fanger! Edited February 5, 2017 by Truls H. Johnsen 11 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
markus glasø Posted February 5, 2017 Report Share Posted February 5, 2017 en enkel mygg, blitt fan av plastikk vinger, ser mer realistisk ut for min del. 8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Håvard Sveen Posted February 9, 2017 Report Share Posted February 9, 2017 Spent mygg str. 24. 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Håvard Åsbø Posted February 11, 2017 Report Share Posted February 11, 2017 Ble noen vinyl-buzzere i efta! 9 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Håvard Åsbø Posted February 12, 2017 Report Share Posted February 12, 2017 Ble noen flere i kveld. 10 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaarder Posted February 14, 2017 Report Share Posted February 14, 2017 (edited) Prøver meg på en spent mygg Tmc 102y #17 Kapok dubbing Hvit cdc Edited February 14, 2017 by Gaarder 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarle TL Posted February 14, 2017 Report Share Posted February 14, 2017 Den var fin Gaarder! Binder du den på kurvet krok (f.eks TMC 212TR) så har du Frisørmyggen! Funker som baetisklekker også den der. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaarder Posted February 14, 2017 Report Share Posted February 14, 2017 1 time siden, Jarle TL skrev: Den var fin Gaarder! Binder du den på kurvet krok (f.eks TMC 212TR) så har du Frisørmyggen! Funker som baetisklekker også den der. Takk! Hyggelig å høre at den falt i smak. Har hørt om frisørmyggen men aldri bundet den. Må Google litt..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts