Gå til innhold

Hvor i verden vil dere helst dra på fisketur?


Opti

Anbefalte innlegg

Gjest nicolaj brekke

Der jeg har vært og fortsatt drømmer om (utenfor Norge):

NZ

Island

 

Ikke vært, og drømmer om (utenfor Norge):

Østerrike (glassklare regnbueelver, men tror det er jekla dyrt)

Øst og nordvest på Island. Der er en spesiell halvøy, med masse elver som renner ut i sjøen. Ikke veier til noen av stedene og sjørøye i massevis.

Oppsøke urørreten på Corsika hadde vært en slags fin temareise.

Et par elver i Italia, Bosnia jeg har hørt noe om...

Canada generelt. Canadarøye på flue.. geeez. Steelheads, laks, brunørret, harr, osv osv.

Kola i kano og et par tre uker til rådighet.

Kamtchatka (sikkert feilskrevet).

Sør Afrika (pistol i vadebeltet og fluestang i hånda:))

Nordsiden av Svalbard. Steder der isen nettop har gått for første gang. Åpenbarte seg en 4,7 kg røye der... Styggeste skapningen jeg har sett bilde av. Snakker om urfisk!

Delaware River. Home of the paraloop wing. Verdens tetteste og mest mangfoldige døgnflueklekkinger. 2 timer fra Manhattan NY.

Aberdeenshire Scotland (tidligfiske på pen brunørret på March Brown klekkinger)

 

.... det tar aldri slutt.

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 99
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

 

Trives i Norge jeg, så hvis jeg skulle reist ett annet sted måtte det vært for noe som ikke ligner i det hele tatt.

 

Ett sted hvor man kunne fiske i t-trøye og som man kunne bruke vadere som het addidas, umbro el. Uten å fryse nøttene av seg  ;D

 

Florida Key`s kanskje.....  8)

 

Noen som har noen andre tips?? Kjærringa er ikke helt fremmed for denne tanken, så kanskje dette bør bli ferieopplegget neste år..... :)

(Har 2 barn på 6 og 3 år også som også bør trives på denne ferien)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Trives i Norge jeg, så hvis jeg skulle reist ett annet sted måtte det vært for noe som ikke ligner i det hele tatt.

 

Ett sted hvor man kunne fiske i t-trøye og som man kunne bruke vadere som het addidas, umbro el. Uten å fryse nøttene av seg  ;D

 

Florida Key`s kanskje.....  8)

 

Noen som har noen andre tips?? Kjærringa er ikke helt fremmed for denne tanken, så kanskje dette bør bli ferieopplegget neste år..... :)

(Har 2 barn på 6 og 3 år også som også bør trives på denne ferien)

 

Mellom LA og Frisco i California med fluestang i sjøen ;) Nærmere bestemt Santa Barbara og Santa Monica, tror både Konemor og Barna vil stortrives ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Mellom LA og Frisco i California med fluestang i sjøen ;) Nærmere bestemt Santa Barbara og Santa Monica, tror både Konemor og Barna vil stortives ;D ;D ;D

 

Det hørtes digg ut!! Santa Monica.... Ekke det Bay Watch stranda a?? Du skal se jeg kanskje treffer på a Pamela au da jo.....  :o :o ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor SanJuan Rune?

 

Hei Nicco,

 

Jeg har lest om den elva og sett bilder derifra. De som har fisket der påstår at sterkere ørret finnes ikke. Den har jevn temperatur hele året og passe sær fisk. Settingen er også noe helt annet enn det jeg har vært borti.

Men, for all del.. det finnes sikkert elver med vill regnbue som er vel så interessant. Jeg må bare få info om de først  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. En liten lureelv/bekk høyt til fjells nordpå. Sight-fishing etter røye, mye jerv og annen moro. Vannvittig vær- og vannstandsfølsom.

2. Ribnaja, en sideelv til Litza på Kolahalvøya. Deilig deilig liten elv med stor ørret. Bjørn og jerv rett som det er. Hele Kharlovka og Litza for den saks skyld. Det minner om Finnmark, sånn som jeg drømte at det skulle være.

3. Russisk arktis. Røyeekspedisjon med kano.

4. NZ. Ta sekken på ryggen og gå innover fjellet på sør-øya.

5. Mocambique med familien. Jentene kan ligge på stranda mens far fisker store sterke beist med enhånds-tolvern. Drikk og fisk GT.

 

Tok med de to siste for å ha noen sørlige alternativer, men skal jeg være helt ærlig drømmer jeg meg mest nordover...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt lenge på denne her, men krystallklare elver i NZ eller Argentina havner nok på topp. Sikkert andre steder som også kan tilby dette, så her er jeg åpen for innspill. Det å se fisken "i lufta", og lure sky fisk med nymfe eller på tørt må være det ultimate. Såpass vanskelig at jeg nok måtte ha avsett en hel måned skulle det være noe poeng. Om noen få år runder jeg 40, og da holder jeg muligheten åpen for at jeg skal få realisert dette. Hvis ikke blir det Finnmark igjen. Greit det også.  ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Arktisk Canada . Sykt fiske etter verdens største sjørøyer i vakker og nesten jomfuelig natur .

2. En hel sesong (Mars-Oktober)i Montana og omegn, få testet ut alle de kjente klassiske elvene under forskjellig vær og føreforhold.

3. NZ igjen , fortrinnsvis sør , men nord har også sykt bra fiske. Tur skulle vært kombinert med Bonefish på Cook Island som også tilhører NZ.

4. En hel sommer på loffen i Finnmark , med start tidlig så man fikk med sesongen helt fra fjærmyggfisket når isen går i lavlandet.

5. Sjøørret på Falklandsøyene. Tipper det er litt småsært og kjøre fisk mens digre sjøløver ligger på stranda og ser dumt på deg....

 

+ jeg har en helg haug ting til jeg drømmer om......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lett å rangere sånt, men utenom moderlandet :

 

-Montana (mer for opplevelsen enn selve fisket)

-Idaho (mer for opplevelsen enn selve fisket)  ;D

-Kola

-Patagonia (burde kanskje vært på første, men det blåser mye der, og det trekker ned)  ;D

-Alaska (hadde vært gøy med en grizzly i bakslengen)  :o

-Island (under tvil . . . Her finnes vel ikke døgnfluer, og det er ikke noe plaster på såret at det blåser stokker og stein hele året  >:( )

Men spektakulær natur, stooor ørret og røye, det har de der borte  :)

-Bonefish-fiske et eller annet sted, når det er istid her, er sikkert heeelt greit . . . samme hvor, egentlig  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Drømmelisten min er:

 

1. Kola (Kanskje eneste stedet i verden hvor man har sjans til å oppleve 5 kilos steady vakende brunørret)

2. Kola

3. Kola

4. Kamchatka (Stor regnbue på tørrflue samt masse bjørn)

5. Mongolia (Får ikke mere vildmark enn dette. Er som å komme 1000 år tilbake i tiden. Utrolig vakre elver og fin natur)

6. Itchen og Test

7. New Zealand (Stor ørret og regnbue, fin natur og hyggelige lodger)

8. Patagonia (Kan forlenge fiskesesongen ved og dra dit)

9. North America (Montana, Wyoming, Alaska, Canada ++)

10. Island

11. Grønland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmelisten min er:

 

1. Kola (Kanskje eneste stedet i verden hvor man har sjans til å oppleve 5 kilos steady vakende brunørret)

2. Kola

3. Kola

4. Kamchatka (Stor regnbue på tørrflue samt masse bjørn)

5. Mongolia (Får ikke mere vildmark enn dette. Er som å komme 1000 år tilbake i tiden. Utrolig vakre elver og fin natur)

6. Itchen og Test

7. New Zealand (Stor ørret og regnbue, fin natur og hyggelige lodger)

8. Patagonia (Kan forlenge fiskesesongen ved og dra dit)

9. North America (Montana, Wyoming, Alaska, Canada ++)

10. Island

11. Grønland

Dette var ingen dum liste nei :)

Så foresten teaseren din på you tube. Bra :) Kommer det film???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

akanas....finnmark

bow river.....alberta, canada

Bosnia......xjugoslavia

Falklandsøyene.....sør i atlanteren

Sjomenfjella.....nord i Nordland  http://www.gulesider.no/kart/#lat%3D7571510.6549%26lon%3D870325.58167%26zoom%3D16%26layers%3DB0000%26id%3Da_1686104%26offset%3D0%26tab%3Daddress

(spenende å se om dette funka)

hemmlige elver i indre troms

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmelisten min er:

 

1. Kola (Kanskje eneste stedet i verden hvor man har sjans til å oppleve 5 kilos steady vakende brunørret)

2. Kola

3. Kola

4. Kamchatka (Stor regnbue på tørrflue samt masse bjørn)

5. Mongolia (Får ikke mere vildmark enn dette. Er som å komme 1000 år tilbake i tiden. Utrolig vakre elver og fin natur)

6. Itchen og Test

7. New Zealand (Stor ørret og regnbue, fin natur og hyggelige lodger)

8. Patagonia (Kan forlenge fiskesesongen ved og dra dit)

9. North America (Montana, Wyoming, Alaska, Canada ++)

10. Island

11. Grønland

Dette var ingen dum liste nei :)

Så foresten teaseren din på you tube. Bra :) Kommer det film???

 

M&M Fluefiske i Sarpsborg selger filmen nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4. ENGLAND (har som mål å følge i fotsporene til min helt F.M HALFORD ;D ;D)

 

Terje!

 

SOM NR 4 ???!!!! Terje!!!

for dig må det være nr 1.

 

at gå ved de samme vande som Halford (og Skues) :( er fantastisk, jeg har været der 2 gange, man sætter sig under et træ ved et sving, og så taler man med de store mestre, tiden står stille eller rettere sagt man bevægere sig tilbage i tiden, hvad kan man ønske sig mere,

og der er fine fisk, min Pr er en Bækørred (brunørret?) på 2,6 kg

 

 

Jeg skal tilbage

 

1 Itchen

2 Avon

3 Test

4 Itchen

5 Avon

6 Test

7 ja det må jo ikke være i Norge, ellers havde det været Rena

 

/Dan

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jo så bortskjemt med turer nå at jeg knapt bør få åpne kjeften, men .... klarer jeg det? Nei.

Så hvor i verden vil jeg dra på fisketur... (det er lov å være litt filosofisk i romjulsdrømmen?)

 

JEG VIL DRA:

 

 

1. Tilbake !!! (Argentina, Island, Kola, Finnmark (det siste er så vilt at det nesten ikke er Norge :D)

2. Et hvilket som helst nytt sted det er kult å filme, vi har jo snakket om ....nei det får være hemmelig en stund hehe

3. Legenden: på Harley i midtvesten/i statene, Montana, Boulder, Henrys Fork, you name it

5. Bosnia/Serbia, en kar som bodde over mora mi fortalte etter nok slivovitsj om noen avsindig klare elver der og alle dalmatinerene sine og hjortejakt og gudbedre...

6. Nordspania og Portugal, med utgangspunkt i pilgirmsveien til Santiago i Hemingways baskerland. På loffen.

 

oc ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

4. ENGLAND (har som mål å følge i fotsporene til min helt F.M HALFORD ;D ;D)

 

Terje!

 

SOM NR 4 ???!!!! Terje!!!

for dig må det være nr 1.

 

at gå ved de samme vande som Halford (og Skues) :( er fantastisk, jeg har været der 2 gange, man sætter sig under et træ ved et sving, og så taler man med de store mestre, tiden står stille eller rettere sagt man bevægere sig tilbage i tiden, hvad kan man ønske sig mere,

og der er fine fisk, min Pr er en Bækørred (brunørret?) på 2,6 kg

 

 

Jeg skal tilbage

 

1 Itchen

2 Avon

3 Test

4 Itchen

5 Avon

6 Test

7 ja det må jo ikke være i Norge, ellers havde det været Rena

 

/Dan

 

 

Burde kanskje vært nr 1 Dan, men av en eller annen grunn er det andre og varmere steder jeg vil til først :D.......... men en gang i livet må jeg bare gå i fotsporene til Halford, ellers blir alt helt galt ;D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei, gode fluefiskevenner :D Har nå drevet og lest i deres fantastiske forum i godt og vel et (par) år nå. Finner forumet både informativt og inspirerende. Har i lengre tid tenkt at nå må jeg f%#¤ meg få ut fingeren og registrere meg. Nå, gode vadere, gjør jeg det. Tenker at dette er en grei tråd å begynne på..  Ønsker meg selv med dette velkommen på fluefiskesidens forum :P

 

Jeg har flere drømmefiskesteder. Men denne sommeren har jeg og min gode fiskekompis, Entomolog Erik, tenkt å realisere noen av dem. Planen er en slags ”fiskerail” (et nytt konsept??). Vi tenker å kjøpe interrailbilletter, og toge ned til Bosnia, Slovenia, Italia og muligens Kroatia og ta det derfra.. Hva tenker dere kloke, rutinerte fluefiskere om denne planen? Vi er studenter, så derfor vil vi ha mest mulig for en billigst muligst penge. Vi må sikkert leie bil.. Dere som har vært der nede før: Kan vi bo i telt? Bør vi ha guide? HVOR bør vi dra? Alle tips, kritikker, synsinger og tanker mottas med ærbødig takk.

 

Jeg håper på et fruktbart samarbeid ;D Vennligst hilsen Andreas. (Den formelle tonen vil nok tones ned etter hvert som jeg blir mer varm i forumet.. :P)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Høres jævli bra ut. Er sjøl fan av DIY-greia(Do It Yourself, heter vel det i fiskescena for tida :-\) Jeg er en fyr som liker og fiske aleine, eller med et bittelite knippe av gode venner som helst går motsatt vei av hverandre.. Å dra på en fiskecamp eller lignende, blir det samme som å dra på chartertur, all-inklusiv og den driten der.. Overprisa gubbeturer til Kola, nei takk.. :-X Er ihvertfall mye mer spennende å finne ut av ting på egenhånd, feile, kanskje ikke få like mye fisk, men er det egentlig poenget? Fiskerail høres perfekt ut! Skriv om turen og erfaringene dine så kanskje jeg(og flere) knabber idéen din. Har fiska noen ganger på egenhånd i Karibien. Og råda mine er(selv om det blir vanskelig å sammenlikne) spør folk om råd(men ikke stol på for mye av det de sier), prøv på egenhånd, lei guide om det virker riktig(er ikke sikkert det garanterer noe heller).

God tur!

Hei, gode fluefiskevenner :D Har nå drevet og lest i deres fantastiske forum i godt og vel et (par) år nå. Finner forumet både informativt og inspirerende. Har i lengre tid tenkt at nå må jeg f%#¤ meg få ut fingeren og registrere meg. Nå, gode vadere, gjør jeg det. Tenker at dette er en grei tråd å begynne på.. Ønsker meg selv med dette velkommen på fluefiskesidens forum :P

 

Jeg har flere drømmefiskesteder. Men denne sommeren har jeg og min gode fiskekompis, Entomolog Erik, tenkt å realisere noen av dem. Planen er en slags ”fiskerail” (et nytt konsept??). Vi tenker å kjøpe interrailbilletter, og toge ned til Bosnia, Slovenia, Italia og muligens Kroatia og ta det derfra.. Hva tenker dere kloke, rutinerte fluefiskere om denne planen? Vi er studenter, så derfor vil vi ha mest mulig for en billigst muligst penge. Vi må sikkert leie bil.. Dere som har vært der nede før: Kan vi bo i telt? Bør vi ha guide? HVOR bør vi dra? Alle tips, kritikker, synsinger og tanker mottas med ærbødig takk.

 

Jeg håper på et fruktbart samarbeid ;D Vennligst hilsen Andreas. (Den formelle tonen vil nok tones ned etter hvert som jeg blir mer varm i forumet.. :P)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...