Gå til innhold

Ustabilitet.....


Gjest Terje Refsahl

Anbefalte innlegg

 

 

Kan "spamme" trådene ha noe med dette å gjøre, f.eks "hva gjør du akuratt nå" tråden ?!

 

 

 

MB

 

Innlegg med ren tekst har nok fint lite med ustabiliteten

 

 

Betryggende og høre att 3ords "fjortisordlektråden" jeg opprettet ikke belaster og skaper mere problemer for forumet ;D må også huske på att det kun er tre ord per innlegg :rolleyes:

 

Innleggene i seg selv er ikke noe problem, nei, men trafikken/aktivitetsmønsteret slike tråder gjerne skaper, kan i verste fall være svært ressurskrevende. Det største hinderet for at FFS skal kunne kjøre problemfritt på shared hosting er derimot, som jeg allerede har sagt mange ganger, vedleggene (og lokalt opplasta avatarer).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 495
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

 

 

 

Kan "spamme" trådene ha noe med dette å gjøre, f.eks "hva gjør du akuratt nå" tråden ?!

 

 

 

MB

 

Innlegg med ren tekst har nok fint lite med ustabiliteten

 

 

Betryggende og høre att 3ords "fjortisordlektråden" jeg opprettet ikke belaster og skaper mere problemer for forumet ;D må også huske på att det kun er tre ord per innlegg :rolleyes:

 

Innleggene i seg selv er ikke noe problem, nei, men trafikken/aktivitetsmønsteret slike tråder gjerne skaper, kan i verste fall være svært ressurskrevende. Det største hinderet for at FFS skal kunne kjøre problemfritt på shared hosting er derimot, som jeg allerede har sagt mange ganger, vedleggene (og lokalt opplasta avatarer).

 

 

Ja dette har du bedre greie på enn meg...hehe...krangler ikke på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fluefiske.net hadde også litt problemer i starten, men det er mange år siden. Vært rimelig stabilt der de siste årene. Men er endel flere innlegg pr dag på denne siden enn fluefiske.net har for tiden.

 

Det du omtaler som "starten" er veldig lenge siden Oddbjørn. For øvrig er det stor forskjell på antall innlegg og faktisk trafikk... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fluefiske.net hadde også litt problemer i starten, men det er mange år siden. Vært rimelig stabilt der de siste årene. Men er endel flere innlegg pr dag på denne siden enn fluefiske.net har for tiden.

 

Det du omtaler som "starten" er veldig lenge siden Oddbjørn. For øvrig er det stor forskjell på antall innlegg og faktisk trafikk... ;)

 

Fikk feilmeldinger på forumet på fluefiske.net for 5 minutter siden. Fikk feilmeldinger der for et par dager siden også, så de har desverre sitt og slite med de også.

 

Gisle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fluefiske.net hadde også litt problemer i starten, men det er mange år siden. Vært rimelig stabilt der de siste årene. Men er endel flere innlegg pr dag på denne siden enn fluefiske.net har for tiden.

 

Det du omtaler som "starten" er veldig lenge siden Oddbjørn. For øvrig er det stor forskjell på antall innlegg og faktisk trafikk... ;)

 

Fikk feilmeldinger på forumet på fluefiske.net for 5 minutter siden. Fikk feilmeldinger der for et par dager siden også, så de har desverre sitt og slite med de også.

 

Gisle

 

Har du tenkt på at det kanskje er internettleverandøren din det er noe galt med?;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fluefiske.net hadde også litt problemer i starten, men det er mange år siden. Vært rimelig stabilt der de siste årene. Men er endel flere innlegg pr dag på denne siden enn fluefiske.net har for tiden.

 

Det du omtaler som "starten" er veldig lenge siden Oddbjørn. For øvrig er det stor forskjell på antall innlegg og faktisk trafikk... ;)

 

Fikk feilmeldinger på forumet på fluefiske.net for 5 minutter siden. Fikk feilmeldinger der for et par dager siden også, så de har desverre sitt og slite med de også.

 

Gisle

 

Har du tenkt på at det kanskje er internettleverandøren din det er noe galt med?;-)

 

Selvfølgelig er det det, helt naturlig at internettleverandøren stopper trafikk på forumet til fluefiske.net og ingen andre sider. ;)

 

Gisle

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fluefiske.net hadde også litt problemer i starten, men det er mange år siden. Vært rimelig stabilt der de siste årene. Men er endel flere innlegg pr dag på denne siden enn fluefiske.net har for tiden.

 

Det du omtaler som "starten" er veldig lenge siden Oddbjørn. For øvrig er det stor forskjell på antall innlegg og faktisk trafikk... ;)

 

Fikk feilmeldinger på forumet på fluefiske.net for 5 minutter siden. Fikk feilmeldinger der for et par dager siden også, så de har desverre sitt og slite med de også.

 

Gisle

 

Har du tenkt på at det kanskje er internettleverandøren din det er noe galt med?;-)

 

Selvfølgelig er det det, helt naturlig at internettleverandøren stopper trafikk på forumet til fluefiske.net og ingen andre sider. ;)

 

Gisle

 

 

 

Hehe. Ja faktisk:-) Slik forekommer, og geografisk lokasjon kan spille en rolle i forhold til enkeltnettsteder. Men jeg skal ikke kjede deg med slike tekniske detaljer...

 

For øvrig er det jo ikke det denne tråden dreier seg om. Alle servere har nedetid fra tid til annen (selv serveren som hoster min gmail er nede fra tid til annen) og selv om Fluefiske.net kanskje var nede for noen brukere i dag (uten at jeg merket det av den grunn, og tilbrakte tid på forumet samtidig som både du og Nielsen opplevde nedetid), så var mitt innlegg kun ment for å klare opp rundt det som går på at antall innlegg ikke trenger å samsvare med trafikk... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nevnt det tidligere, men jeg gjentardet en gang til. Jeg har nesten hver gang jeg er inne på FFS på morgenen så faller den ut ca kl 08.00. Også nå idag, var nede ca 10 min. Og på kvelden er jeg uten forbindelse mellom kl 21.00 og 22.00. Har det noe med revisjon av server, eller er det noe annet?

 

Magne Fjellstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jajaja. 14 min ute nå.. Dette kommer opp.

Connection Problems

Sorry, SMF was unable to connect to the database. This may be caused by the server being busy. Please try again later.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
Gjest Terje Refsahl

Det var bra lenge men nå har det vært mye tull igjen de siste dagene og håpløst å komme inn i perioder på morgen og sen kveld.

Denen meldingen dukker opp:

Database Error: Unable to connect to the database:Could not connect to MySQL

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det har vært veldig mye krøll i det siste. Ærlig talt! Går det ikke an å få gjordt noe med dette? Blir lei.

Har jo ingen rett til å klage og mener ikke noe personlig men det er da ingen andre nettsider med så mye krøll?

Siden er et fint iniativ så ingen må ta dette som personlig kritikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Terje Refsahl

Synes fortsatt det er en del avbrudd som irriterer :rolleyes:

Det var en periode hvor det var bra men i det siste har det blitt litt for mange sånne meldinger:

Safari kan ikke opprette forbindelse til tjeneren.

Safari kan ikke åpne siden «http://fluefiskesiden.no/forum/». Kunne ikke opprette forbindelse til tjeneren «fluefiskesiden.no».

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å ha lest noe om noe VIP/Støttemedlem på fluefiske.net. Kanskje mulig å få til noe her også? Utelukker man jo ingen som man kanskje gjør om alle vil måtte betale.

Jeg er ihvertfall interessert i å kunne bidra med noe for å ha tillgang døgnet rundt :) Er jo mitt 3. hjem hele vinteren dette her. Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å ha lest noe om noe VIP/Støttemedlem på fluefiske.net. Kanskje mulig å få til noe her også? Utelukker man jo ingen som man kanskje gjør om alle vil måtte betale.

Jeg er ihvertfall interessert i å kunne bidra med noe for å ha tillgang døgnet rundt :) Er jo mitt 3. hjem hele vinteren dette her. Hehe

Har nevnt det ved flere anledninger, men virker ikke som det er interesse for det :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...