Gå til innhold

Planlegger du å kjøpe ny stang i år?


Tore M. Nilsen

I så fall i hvilken prisklasse?  

105 stemmer

  1. 1. I så fall i hvilken prisklasse?

    • Under kr. 1000
      3
    • Kr. 1000-2000
      22
    • Kr. 2000-3000
      19
    • Kr. 3000-5000
      31
    • Over kr. 5000
      40


Anbefalte innlegg

  • Svar 107
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Jada vi kjøper det som frister og gir mest glede ingen tvil om det. Spørsmålet for min del er om salget kommer til å gå ned.

8000,-  er ganske mye penger. Kan bli mange sinte koner rundt forbi. Har sinnsykt lyst å prøve ei z-acis.

Jeg har alldri vært redd for å bruke litt penger på hobby/meg selv, men en må liksom sette ei grense et sted.

Synes dette begynner å bli litt i overkant. Men det blir vel kjøp til slutt tenker jeg. Vi får se....

 

Jeg tror salget går ned og at de taper på slike priser på lang sikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

 

Og det tenker jeg fremdeles - jeg har utstyr JEG liker. Så kan du kjøpe det DU liker. For de grunnene DU oppgir.

Men kom ikke her og prøv å analysere MINE grunner til å bruke pengene mine slik jeg ønsker. På de stengene JEG liker.

 

 

Var ikke ment sånn at jeg anklager deg for å kjøpe dyrt fordi det er Sage, var satt veldig på spissen og jeg tok vel alle under samme kam. Kjenner et par som bare må kjøpe det aller dyreste fordi det er det dyreste, samme om man trenger det eller ikke. Status er viktig, må vise at man er kar liksom..

 

Så beklager om du misforstod meg, var som sagt ikke siktet til deg som person. Er vel sånn med alt her i livet at det som koster, frister mest. Litt psykologisk tror jeg det er, men det er bare min mening. Har selv en Winston BIIx 9' 4 som er en drøm å kaste med, var griseheldig og fikk den til 2000kr. Ville nok ha vurdert å kjøpt den ny til 5000kr om jeg hadde råd, men ikke om den kosta 8000kr. Da er grensa til vanvidd nådd for lengst i mine øyne. Men som sagt, dette er bare hva jeg mener og jeg har ingenting imot at folk kjøper seg slike dyre stenger, fordømmer ingen. Noen liker mora og noen liker datter'a, mens et fåtall kanskje liker faren.. :);D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

2000-3000, 3000-5000, 5000+.....

Noen som har vært like aktive i f.eks. alpint, motor, sykling eller til og med bowling?

 

For ikke å snakke om moderne meite! Da er det Norsk Tipping som gjelder.

 

Selv om stengene mine varer mye lenger enn bowlingballene så må jeg vel ha meg ei ny ei i år også. Kanskje to. Er jo mann og har mine behov, hehe.

Men når sant skal sies så er jeg i en særstilling og slipper unna med litt mindre enn de fleste. Heldig sånn. Men uansett så ville det vært billigere å kjøpe dem til full pris enn å fortsette med bowling. I alle fall om man skulle ha brukt like mye tid der som på fiske. Fytti katta! Til og med Hemsil er billig da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2000-3000, 3000-5000, 5000+.....

Noen som har vært like aktive i f.eks. alpint, motor, sykling eller til og med bowling?

 

For ikke å snakke om moderne meite! Da er det Norsk Tipping som gjelder.

 

Selv om stengene mine varer mye lenger enn bowlingballene så må jeg vel ha meg ei ny ei i år også. Kanskje to. Er jo mann og har mine behov, hehe.

Men når sant skal sies så er jeg i en særstilling og slipper unna med litt mindre enn de fleste. Heldig sånn. Men uansett så ville det vært billigere å kjøpe dem til full pris enn å fortsette med bowling. I alle fall om man skulle ha brukt like mye tid der som på fiske. Fytti katta! Til og med Hemsil er billig da.

Jeg synes vinklingen blir litt feil for det kan man si om alt egentlig. Bare for å si det en gang for alle, jeg klager ikke på for,ex sage eller andre like dyre stenger!! De må da få lov å ta det de vil for stengene sine.

Men jeg synes det begynner å bli noe i grenseland for hva min lommebok liker. Jeg tilhører jo bare arbeiderklassen  ;) Jeg trenger ikke kjøpe for,ex sage. Det finnes mye annet bra til en rimeligere penge. Men jeg har lyst :D

 

Det jeg lurer på er om dere tror salget kommer til å gå ned mer en de tar inn på å øke prisen.

Jeg prøver ikke å kritisere noen. Folk må få kjøpe hva de vil uten å skulle måtte forklare/forsvare det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere sage stenger, og tilhører også arbeiderklassen. Men folk må da få bruke hva de selv vil på stenger vel??? Er jaggu mye annet rart man betaler dyrt for her i verden. Egentlig en tåplig diskusjon.

Les nå hva jeg skriver da. Det er ikke en diskusjon, men et spørsmål om hva folk tror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oliver

Kjøper heller drømmestanga brukt en sesong eller to. Og ikke helt ny. Jeg kjøpte min ZXL for 2500 tror jeg det var. Og det er en helt annen pris en du må betale for helt ny i butikken. Tror jeg har hatt det like morro med den....fordi om den var brukt når jeg fikk den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper heller drømmestanga brukt en sesong eller to. Og ikke helt ny. Jeg kjøpte min ZXL for 2500 tror jeg det var. Og det er en helt annen pris en du må betale for helt ny i butikken. Tror jeg har hatt det like morro med den....fordi om den var brukt når jeg fikk den.

Ja hvorfor ikke? Dro frem zxl,en min her en dag og kastet litt. Deilig stang  :) De kan si hva de vil jeg synes den er super.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg lurer på er om dere tror salget kommer til å gå ned mer en de tar inn på å øke prisen.

Selvfølgelig.

 

Det har vært en del permiteringer i det siste rundt omkring i landet (ikke at jeg har sett noe til dette her oppe)

Dette i tillegg til at prisene går opp vil selvfølgelig slå ned på salget av antall stenger.

 

Om Ola Nordmann får lyst på en stang han egentlig ikke har råd til, kommer han helt sikkert til å bestille fra utlandet, der det er billigere.

 

La forresten merke til at du nevnte at prisen på stenger gikk opp siden dollaren gikk opp. Når gikk prisene på amerikanske stenger ned i pris når dollaren var lav??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jepp 2 stenger #6. En 5 delt Winston LT #6 og en ny Streamstix 10' #6 når den kommer på markedet. Winston stanga setter jeg muligens sammen selv.

Hvorfor disse? Winston stanga glir ned og blir borte i sekken og jeg har blitt glad i disse grønne stengene. Streamstix stanga fordi prototypen bare var fantastisk god å kaste med. Disse stengene vil bli brukt både i sjøen, streamerfiske i stille vann og på fjellet.

 

bjorni

 

Er dette den nye "Stealth serien"??

fra samme serie håper jeg å finne min litt lange #3 stang...er voldsomt spent på denne serien :)

Og 10' #6 sier du??

Hmmmm...kanskje jeg ikke skulle være så brå hastig å ønske meg 9'3 #6 fra den billige serien likevel?

Men den også var god, virkelig god altså :)

 

Jag testade ett Troutfighter 10' #6 kanske det är ett sådant. ;D mycket bra och prisvärt.

 

J.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La forresten merke til at du nevnte at prisen på stenger gikk opp siden dollaren gikk opp. Når gikk prisene på amerikanske stenger ned i pris når dollaren var lav??

 

Senest i fjor :-)

Både Orvis ZG Helios, SA Sharkskin og div. Simms gikk ned i pris i fjor. Hvorvidt Simms (Tundra) gikk ned i pris som følge av lav dollarkurs er usikkert, men Bios reduserte prisen på sine dyrere merkevarer som følge av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alle har seff rett til å kjøpe det de vil, så mye de vil, så ofte de vil.

 

men alt, uansett merker, status og pris, vil ende opp som søppel. et ufravikelig faktum, kun et spørsmål om tid.

 

Det er vel ikke en oppsiktsvekkende konklusjon du trekker, men det er vel kanskje slik at en billig stang fortere ender opp som søppel enn en dyr stang?

 

Kjøper man stang til tusen spenn behandler man den deretter, samt at terskelen for å bytte ut og prøve noe nytt blir lavere enn dersom man kjøper en stang til fem tusen spenn?  Og at det således ut fra et rent materialistisk forbruks-perspektiv kanskje er bedre å kjøpe noen få dyre stenger fremfor mange billige?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alle har seff rett til å kjøpe det de vil, så mye de vil, så ofte de vil.

 

men alt, uansett merker, status og pris, vil ende opp som søppel. et ufravikelig faktum, kun et spørsmål om tid.

 

Det er vel ikke en oppsiktsvekkende konklusjon du trekker, men det er vel kanskje slik at en billig stang fortere ender opp som søppel enn en dyr stang?

 

Kjøper man stang til tusen spenn behandler man den deretter, samt at terskelen for å bytte ut og prøve noe nytt blir lavere enn dersom man kjøper en stang til fem tusen spenn?  Og at det således ut fra et rent materialistisk forbruks-perspektiv kanskje er bedre å kjøpe noen få dyre stenger fremfor mange billige?

 

 

 

du har antagelig rett, lillevann, at all logikk tilsier at man behandler dyrere ting mer varsom enn billigere, og kanskje bytter ut disse mindre frekvent.

 

likevel tyder mye på - bla som fremkommet i denne tråd - at det dreier seg om prioritering, iaf hvis man har en gjennomsnitlig inntekt i dette landet. så det er, i de aller fleste tilfeller, ikke inntektnivået som begrenser antall ting man handler inn eller ei - uavhengig av prisklasse. å handle inn stenger over 4500 kr ser ikke ut til å være en sjeldenhet eller en økonomisk akrobatikk, iaf.

 

men en søppel-enhet, er en søppel-enhet, uavhengig av sin forhenværende pris. og absolutt alt ender opp som søppel. (ja, dette er seff ingen oppsiktsvekkende konklusjon, men akk så lett å glemme når man er i kjøpelykkerus :P, og det er faktisk veldig få gleder som slår materialistisk glede  ;D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde ei av disse enhånds Zpey-stengene, med det nye Zpey wf-snøret, på lillestrøm i dag . . .

Irriterende behagelig aksjon i de stengene, men jeg har ikke budsjett eller behov for noe nytt på stangfronten akkurat nå, så jeg har prøvd å fortrenge det  :D

 

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Der skal jeg og, Terje, hadde vært hyggelig å treffe deg igjen :D

 

Ses ved kastebassenget på Lørdag Snorre, du finner meg garantert med noen canestenger i hånda :D

Hadde vært hyggelig å treffe deg igjen også Snorre, det er vel 2 år siden sist :)

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye fint på standen til cane-gutta, det er helt klart.

Standen ved siden av Steimler & Co har noen, for meg, ukjente stenger ved navn Beluah (tror jeg det var).

Dette er carbon stenger, men jeg vippet såvidt på en av dem, og de kjentes utrolig myke ut  :o

Omtrent som glassfiber . . . Sikkert artige stenger å fiske med  :)

 

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...