Gå til innhold

Planlegger du å kjøpe ny stang i år?


Tore M. Nilsen

I så fall i hvilken prisklasse?  

105 stemmer

  1. 1. I så fall i hvilken prisklasse?

    • Under kr. 1000
      3
    • Kr. 1000-2000
      22
    • Kr. 2000-3000
      19
    • Kr. 3000-5000
      31
    • Over kr. 5000
      40


Anbefalte innlegg

  • Svar 107
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Jepp 2 stenger #6. En 5 delt Winston LT #6 og en ny Streamstix 10' #6 når den kommer på markedet. Winston stanga setter jeg muligens sammen selv.

Hvorfor disse? Winston stanga glir ned og blir borte i sekken og jeg har blitt glad i disse grønne stengene. Streamstix stanga fordi prototypen bare var fantastisk god å kaste med. Disse stengene vil bli brukt både i sjøen, streamerfiske i stille vann og på fjellet.

 

bjorni

 

Er dette den nye "Stealth serien"??

fra samme serie håper jeg å finne min litt lange #3 stang...er voldsomt spent på denne serien :)

Og 10' #6 sier du??

Hmmmm...kanskje jeg ikke skulle være så brå hastig å ønske meg 9'3 #6 fra den billige serien likevel?

Men den også var god, virkelig god altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter på en Winston BIIt #4-8"6.Skulle komme ca 10 mars.

 

Ingen planer om flere i denne omgang,men planer kan forandre seg fort ;D.

 

kjell

 

 

Ai, ai, ai...du har handlet deg en Moses stav :D

Knall, Kjell :)

 

Stig

Det var nok ikke til å ungå ;D..

Etter å ha fisket med lillebroren i en sesong og den omtalen den stanga har fått ble det sånn ;D ;D.

 

kjell

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer Zpey Switch med Loop opti stillwater i #4.

Har ikke fått prøvd dette ordentlig enda, men det skal gjøres. Hvis ingen her mener det er en utrolig dårlig sammensettning da.

Switch ja... har tenkt mye på å kjøpe meg en sånn for konf pengene i år, men blir liksom litt rart med tohånds etter ørret med tørt...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer Zpey Switch med Loop opti stillwater i #4.

Har ikke fått prøvd dette ordentlig enda, men det skal gjøres. Hvis ingen her mener det er en utrolig dårlig sammensettning da.

Switch ja... har tenkt mye på å kjøpe meg en sånn for konf pengene i år, men blir liksom litt rart med tohånds etter ørret med tørt...

 

Etter hva jeg vet så er det bare å skru av Z korken og vips så har man ei enhåndsstang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Zpey Switch modellen tror jeg denne Z korken følger med. Jeg ser på disse stengene som enhånds men med mulighet for tohåndsfunksjon.

Er det ikke slik?

 

det er slik. og hva jeg har sett av video med disse er det ganske kurrant å ha denne muligneten. man får to stenger i ett på en måte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men da er det vel bare å kjøpe en enhånds :P

 

Det er jo en enhånds..  :-\

 

 

Vurderer Zpey Switch med Loop opti stillwater i #4.

Har ikke fått prøvd dette ordentlig enda, men det skal gjøres. Hvis ingen her mener det er en utrolig dårlig sammensettning da.

 

Har prøvd den stangen med optistream snøret.. og det var en knall kombo, kan tenke meg at med stillwater ville jeg likt det ennå litt bedre.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd den stangen med optistream snøret.. og det var en knall kombo, kan tenke meg at med stillwater ville jeg likt det ennå litt bedre.. :D

 

Jag har prøvd 2 1/2 kast med #3 og stillwater. Dette var tidlig i 2008. Fikk en litt aha opplevelse når det det kommer til bruk av kraft. Det føltes som om snøret bare strømmet ut av ringene, dette er jo ikke noe jeg kjenner hver dag med min kaste/veive teknikk.

Vil derfor iallefall prøve dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ha meg en 9 fots 5`er og en 3èr mellom 8,5-9 fot.

 

Så det var snakk om Zpey stengene her ovenfor. Kastet en del med lean green 905 i går, og den stangen er kanon! Brukte et optistream snøre på den og da gikk antronfluen over hele kastedammen uten særlig anstrengelse ved speykast. Prøvde den også med et av disse nye Zpey snørene og det var også fantastisk.

 

Eneste jeg ikke er fan av er utseende på stangen (korken og den små fightingbut`en)...første jeg gjør er iallefall å kassere krykken ;) Fargen er i og for seg ganske lekker. Mulig det blir en slik om jeg ikke finner noe annet jeg har lyst på før sesongen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt todelt med hensyn til pris.

Kjøpte nettopp en Sage 590 RPL til Kr. 1000,- Dette er rett og slett en nydelig fiskestang ladet med en 6er line.

Ellers er det bestilt en flammeherdet skjønnhet på 8 fot for line 5/6, med en sterk semiparabolsk aksjon, som nok ligger over Kr. 6000,-

Dæven kor æ glede mæ! ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir to på meg i år (så langt); Loop opti creek 8`8 #3,  kroner 4600.

                                        Zpey switch Lean Green 9fot #5, kroner 4400.

Så 9000 tilsammen...

Blir ikke billig å drive med fluefiske i år heller... ;)

 

 

 

Betaler du dette for de også? Eller får du de "billigere" ? :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann alle samma..

 

Har bestillt meg ei "bambus raie " blir fort over 5 laken da gitt.. ;D

 

Men men.må prøve å holde hjula i gang i disse dager.... 8)

 

Håper jeg får`n før sesongen starter......

 

Faan blei litt nyskjærri på den spey stanga jeg nå...... :rolleyes:    Må prøves på lillesrøm.

 

 

Ronny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...