Gå til innhold

Mål for sesongen


.JB

Anbefalte innlegg

Fyll ut.

(Det skal ikke så mye til av tenkning for å lage en ny tråd må dere vite. Se dette klarte jeg faktisk helt uten å tenke i det hele tatt, men er vi først inne på temaet, så er målet enkelt: Fisk på annenhvert kast! Noen høyere? Løses enkelt; Ikke fiske i sjøen, vent til klekkingene er intense på stillevann, impregner flua godt og la den flyte til fisken tar; i elv: vent til klekkingene og vakene er intense og du klarer å vade deg i posisjon seks meter fra vaket. Bruk 30 min til å velge flue og konsentrer deg noe sinnsykt om å legge den riktig for flyt og posisjon. Hvor mange kast det blir på meg i år? Ja, skal vi si tretten!  Hvor mange fiske får jeg da? ;D)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 87
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Mine mål for sesongen er (i kronologisk rekkefølge):

1. Tilbringe mer tid med familien.

2. Prioritere ikke-fiskende venner i juni.

3. Gjøre mer hagearbeid.

4. Kunne svare noe fornuftig, uten å måtte slå blikket ned, når svigerfar spør hva jeg har gjort i hele helgen.

5. Svare høflig nei når Øystein vil ha meg med på tur 1.mai helgen, kristihimmelfart og pinsen.

Selv om disse målene er totalt urealistiske, følte jeg på en måte at det var litt godt å få de ned på papiret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tommy...

Mål for sesongen, tja....

-Må bli å fiske mye mindre enn tidligere år...

-slutte å trene fluekasting...

-Slutte med fluebinding, ingen vits m å binde når jeg ikke skal fiske...

-Male huset, klippe plen, holde lanke osv...

På en annen side, hvis jeg fortsetter som før, så er jo sofaen grei nok den og det "andre" greiene er jo oppskrytt...

Tommy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine mål for sesongen er (i kronologisk rekkefølge):

1. Tilbringe mer tid med familien.

2. Prioritere ikke-fiskende venner i juni.

3. Gjøre mer hagearbeid.

4. Kunne svare noe fornuftig, uten å måtte slå blikket ned, når svigerfar spør hva jeg har gjort i hele helgen.

5. Svare høflig nei når Øystein vil ha meg med på tur 1.mai helgen, kristihimmelfart og pinsen.

Selv om disse målene er totalt urealistiske, følte jeg på en måte at det var litt godt å få de ned på papiret.   

En ting er og komme med en "Liten" Hvit løgn.! Men og juge så jævlig det er ikke mulig.! He he he he  ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg MÅ besøke et område som jeg har lengtet etter i flere år nå. Fikk noen rapporter i fjor som var bra derfra. Og jeg skal gå inn til et strekke der som jeg vurderte flere ganger før men aldri gjorde. Dette var før Google Maps. Og nå vet jeg at jeg skulle ha gått inn dit!

Og så var det et område et av medlemmene på forumet tipset meg om som jeg også MÅ besøke. Og det ligger langs noenlunde samme rute. Vel - nordover... ;D

Og i 2010 skal jeg kun fiske med stenger jeg har bygget selv! Har funket greit så langt. Og da går tankene til Kalle. Fisken tok på selvbundet flue bundet på selvbygget stikke, og den ble kjørt på selvbygget stang og snelle...  :o:D. Hvor mange kan si DET?

(Godt å ha deg tilbake JB! Skal prøve å oppføre meg. (Men det er ikke lett...))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) ta ørret større enn 7hg på tørt i norsk elv med selvbundet flue som imiterer insekt fisken spiser

2) lavvotur med kona til hardangervidda og ta ørret i skaupa

3) tur til tufsingdalen med kompis og ta ørret der

4) tur til kaitum-elven med sønn og svigersønn og ta ørret og røye

5) finne bra fluefiske i Tyrkia! (neste episode av: "Tom fisker med flue der ingen ville tru' " )

her er grunnen til 4) (Fyren er en venn av min svigersønn)

[attachimg=1]

[attachimg=2]

bildet nedenfor er ikke noe for sarte purister - bruk fjellvettregel: snu i tide... se en gang til på de to forrige bildene... der kan en innbille seg at fisken lever, men fiskene på neste bilde er både kakket og sløyd...

[attachimg=3]

post-3912-13949876315428_thumb.jpg

post-3912-13949876315788_thumb.jpg

post-3912-13949876316258_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bildet nedenfor er ikke noe for sarte purister - bruk fjellvettregel: snu i tide... se en gang til på de to forrige bildene... der kan en innbille seg at fisken lever, men fiskene på neste bilde er både kakket og sløyd...

[attachimg=3]

Huff & huff  :o Hvor blir det av sensuren på dette forumet ?  ;D

Nei, mine mål for sesongen er følgende :

- Fullføre en sesong uten å kroke meg selv.

- Fullføre en sesong uten å kroke flere trær/buskas enn jeg har fluer til.

- Klare å kaste avslappet fra bellyboat.

- Gjennomføre en dags fiske uten å få floke på fortommen.

- Tilbringe enda mer tid uten samboer.

Et annet mål var å fullføre et år uten å investere i fiskeutstyr, annet enn fortom/spissmateriale, men det gikk skeis før januar var omme  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mål for sesongen er som følgende:

1. Ha det morro og kose meg på fisketur!

2. Utforske de nye stedene jeg har sett meg ut, og faktisk oppleve at de er så bra som det ser ut :)

3. Få brunørret over 1.4kg på tørt! Og SØ over kilo'n på flue.

4. Få min første røye

5. Bli flinkere til å binde fluer, lese elver og strøm og bedre til å kaste!

6. Få flere fluefiskende venner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Ta turen til de 5 nye finnmarkselvene jeg har sett meg ut

2. Ørret over 2 på tørt

3. Få min første HA

4. Ta den svære som jeg har hilst på de to siste sesongene, som alltid svømmer forbi meg i den bittelille kulpen i den bittelille elva.

Legger ved et bilde av en av elvene jeg skal ta en titt på.

post-3502-13949876357349_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Melde meg inn i Hells Anglers.

2. Gå mye mer i fjellet.

3. Utforske nye områder.

4. Spise mer fisk.

5. Slutte å mobbe laksefiskerne.

Hells Anglers . . . Genialt  ;D

Kanskje får dere ledige lokaler til fluebinding og annet moro i tromsø også, om de lykkes i å kvitte seg med originalene  :D

Hvem tar på seg å lage klubb-emblemene ?  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...