Gå til innhold

Lese pm


Ruffen

Anbefalte innlegg

Vanskelig å lese PM er det i alle fall ikke.

Man trenger ikke veldig god datakunnskap hvis man har admin/rottilgang. Litt avhengig av hvilke verktøy som er installert på server, men vanligvis klarer du deg helt uten bruk av tastatur (MyPHPAdmin), kun med museklikk.

Om det faktisk gjøres er en helt annen diskusjon...

Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan alt som er inne på serveren leses av oss som har root-tilgang. Det er helt riktitg som Claus antyder, at det ikke finnes noen funksjon for dette, men alt ligger jo inne i databasen. Blir det gjort; nei, overhodet ikke. Den dagen vi gjør dette har vi forbrutt oss på medlemmenes tillit, og hele grunnlaget for forumet forsvinner. Vanlig folkeskikk gjelder jo så klart også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

desverre så har jeg hørt at PM`er blir lest.

Det kan tenkes situasjoner hvor moderatorene bør kunne gå inn å kikke på dette, men info som jeg har fått går ut på at det sjekkes/leses for fiskeplasser etc noe som IKKE er en slik situasjon. Om ikke dette gjøres regelmessig, så hvertfall i spesielle situasjoner.

Jeg mener at brukerne her inne bør ha det i bakhodet i forhold til å formidle info som de ikke vil dele med moderatorene og deres venner....Jeg tror IKKE at ALLE moderatorene dermed bryter "grunnlaget for forumet", men her som ellers så finnes det alltid noen som tøyer grensene.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oliver

Jeg er sikker på at vi som er moderatorer ikke kan lese PM i det hele tatt. Er det noen som kan dette, så må det være de som "driver og styrer" det tekniske her på siden. Jeg sitter ikke på noen database i det hele tatt. Har bare et par mer "knapper" en dere andre brukere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

desverre så har jeg hørt at PM`er blir lest.

Det kan tenkes situasjoner hvor moderatorene bør kunne gå inn å kikke på dette, men info som jeg har fått går ut på at det sjekkes/leses for fiskeplasser etc noe som IKKE er en slik situasjon. Om ikke dette gjøres regelmessig, så hvertfall i spesielle situasjoner.

Jeg mener at brukerne her inne bør ha det i bakhodet i forhold til å formidle info som de ikke vil dele med moderatorene og deres venner....Jeg tror IKKE at ALLE moderatorene dermed bryter "grunnlaget for forumet", men her som ellers så finnes det alltid noen som tøyer grensene.

 

Temmelig drøy påstand dette! Jeg kan med glede fortelle at den ikke har noen rot i virkeligheten, og vedkommende som har fortalt deg dette har enten en livlig fantasi, eller er ute etter å spre løgn.

Riktig som Henning sier; moderatorene har ingen mulighet for å lese PM. De særdeles få med adgang til databasen har åpenbart muligheten, men som tidligere nevnt blir, og har dette aldri blitt gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, Tormod - men jeg lurer på hvordan du kan være så sikker på at dette ikke blir gjort?

Vedkommende som har fortalt meg om dette har ingen grunn til å spre usannheter, og jeg hadde heller ikke kommet ut med dette her med mindre jeg hadde vurdert infoen som "sikker".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen tro på at moderator leser pm... At de misbruker denne muligheten (de som tilfeldighvis skulle ha en slik funksjon) er en av fluefiskesidens moderatorer er bare tull... Det medfører både straff og en meget dårlig rykte å gjøre dette, og jeg tror ikke Runde & co noensinne nedlater seg til slike handlinger..

MB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo nesten morsomt, har ledd godt her nå.

Et par av oss har sikkert mulighet til å lese PM. Men det er ganske mye jobb for å finne de meldingene. Det ligger ikke noen funksjon i forumet hvor vi kan gjøre dette. Dere kan være trygg på at det ikke blir gjort. Kunne ikke falle meg inn å sitte å rote i andre sine meldinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Er overbevist over at Rune, Tormod og 2m sitter annenhver kveld og finkjemmer pm'er for å se om det er noen som røper hemmelige vann og elver, er slik de opererer. Fyyyy! ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oliver

Er overbevist over at Rune, Tormod og 2m sitter annenhver kveld og finkjemmer pm'er for å se om det er noen som røper hemmelige vann og elver, er slik de opererer. Fyyyy! ;D ;D

Tror det som ikke Rune vet om fiskeplasser i norge ikke er verdt å vite :)

Har du tenkt på noen gang om hvor mange invitasjoner/PMer han har fått ang fiskeplasser i Norge?

Han skal printe de ut og sende de til meg i posten i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er overbevist over at Rune, Tormod og 2m sitter annenhver kveld og finkjemmer pm'er for å se om det er noen som røper hemmelige vann og elver, er slik de opererer. Fyyyy! ;D ;D

Tror det som ikke Rune vet om fiskeplasser i norge ikke er verdt å vite :)

Har du tenkt på noen gang om hvor mange invitasjoner/PMer han har fått ang fiskeplasser i Norge?

Han skal printe de ut og sende de til meg i posten i morgen :)

Og du må gjerne gi meg en kopi  ;D

MB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...