Gå til innhold

Kortrestriksjoner i Vangrøfta


Olav

Anbefalte innlegg

Endelig har grunneierne fått opp øynene for å ta vare på elver og vann, gjøre det hele attraktivt for (flue)fiskere.

Dette ved å innføre restriksjoner på antall fiskere pr. dag, fluesoner, bag-limit og maksstørrelse på fisk som er lov å drepe.

Flott tiltak som forhåpentligvis vil gi flere og større fisker å fiske på.

Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 73
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gjest storfemti

Håper å få til en tur dit i sommer, så man må vel allerede bestille kort virker det som. Men bra tiltak, skulle ønske det var flere elver som fulgte dette eksempelet (les Nidelva..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobba! Et eksempel til etterfølgelse.

Blir spennende å følge dette. De har satt opp prisene ganske markant også ser jeg.

Hvor ser du kortprisene?

http://www.scanatura.no/webshop/butikk.aspx?FiskeKort=682

Velg dato, kr. 210 per døgn.

Grunneierne er (var ?) ikke akkurat koordinerte der så hvis de ser at dette kan gi penger samtidig som elva forvaltes riktig så

kan dette bli bra etterhvert.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobba! Et eksempel til etterfølgelse.

Blir spennende å følge dette. De har satt opp prisene ganske markant også ser jeg.

Hvor ser du kortprisene?

http://www.scanatura.no/webshop/butikk.aspx?FiskeKort=682

Velg dato, kr. 210 per døgn.

Ok, den er grei.

Men det er litt kjipt for de (som meg) med fleksibel jobb og muligheten til å reise på sparket når klekkeværet slår til. Ikke like lett når en må bestille kort kanskje måneder på forhånd for å sikre seg plass. Men man vet jo hva alternativet er, så jeg er absolutt for dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, Therese Johaug ringte nylig og tilbød meg å fiske på grunneier-retten hennes, mot at jeg overnattet hos henne.

Det regner jeg med betyr fiberkost og tidlig i seng, så jeg lot meg selvfølgelig ikke lure . . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Noen som kan sende meg en pm om hvilken del av elva man bør satse på? Vurderer sterkt å bestille et kort dagen før jeg drar til Rena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, Therese Johaug ringte nylig og tilbød meg å fiske på grunneier-retten hennes, mot at jeg overnattet hos henne.

Det regner jeg med betyr fiberkost og tidlig i seng, så jeg lot meg selvfølgelig ikke lure . . .

;D ;D ;D Du får sagt det Lars!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, Therese Johaug ringte nylig og tilbød meg å fiske på grunneier-retten hennes, mot at jeg overnattet hos henne.

Det regner jeg med betyr fiberkost og tidlig i seng, så jeg lot meg selvfølgelig ikke lure . . .

Jeg har hørt rykter om at langrennsjentene snakker om en de kaller Rod Divine fra vestoppland, trodde det var Åge Skinnstad jeg. Men er det deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, Therese Johaug ringte nylig og tilbød meg å fiske på grunneier-retten hennes, mot at jeg overnattet hos henne.

Det regner jeg med betyr fiberkost og tidlig i seng, så jeg lot meg selvfølgelig ikke lure . . .

Jeg har hørt rykter om at langrennsjentene snakker om en de kaller Rod Divine fra vestoppland, trodde det var Åge Skinnstad jeg. Men er det deg?

Setter pris på om dette ikke blir offentliggjort på åpent nett-forum, men ja, det kan fort være meg  8)

Har man først fått rykte på seg for å være god med 9-fots kjeppen så blir man svært ettertraktet i dette miljøet . . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også synes dette er ett fint tiltak, men hvorfor må fiskekortene være så dyre. Med de prisene der s kommer ikke jeg til å fiske i vanggrøfta i sommer. Men veldig bra at de begrenser antall fiskekort og legger til rette for at dette skal være en like god elv eller bedre i årene som kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...