Gå til innhold

Knott. Mer en før?


Ruffen

Anbefalte innlegg

  • Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Det der er Islands knott Andre. Ikke Sørlandsknott!

Å så det er bare slike koseknotter. Ja da skjønner jeg at det ikke er noe videre å ta på vei for.

Tipper Andre hadde blitt liggende med hode i ryggsekken og skreket om hjelp etter 5 min her nede.

;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så det er bare slike koseknotter. Ja da skjønner jeg at det ikke er noe videre å ta på vei for.

Tipper Andre hadde blitt liggende med hode i ryggsekken og skreket om hjelp etter 5 min her nede.

;D ;D

;D Jeg synes det fortsatt er moro at 3 av 4 brukte myggnetting rundt hodet, mens jeg aldri hadde det på  ;D (Og jeg var jo selvsagt den ene, men må innrømme at jeg hadde lyst til å ta på nettingen et par ganger, men gjorde jeg det? Nææ  ;D   ) De beit bokstavelig talt kjøttsår  ;D Men smerten av kjøttsår er jo også psykisk  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Spørsmålet er vel hvordan de blir seende ut etterpå :o

Bushmann smelter plastik, så husk å vask hendene godt før du tar på stanga/lina/vaderne o.l. Ellers vil du få deg en liten kjip overraskelse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer fra nord-norge, og har opplevd en og annen mygg i mitt liv. Men jeg har aldri blitt jaget ned fra fjellet før jeg kom til sørlandet :o

Vi snakker om en liten jævel som samler alt av familie, venner og bekjente til festmåltid i løpet av sekunder. I fjor var jeg på Bortelid rundt 20. juni, og det var et helvete! Verken mer eller mindre!

Hvis jeg sto i ro i over 30 sekunder, så hadde jeg 7000 knott i øret!!! Og øynene var fulle!!! Hver gang jeg åpnet munnen for å puste, så spiste jeg flere titalls knott!!! Og hvis jeg kun pustet med nesen, så kunne jeg kjenne smådjevlene krype inn i bihulene, kun for å lage helvete!!!

Den som påstår at han klarer å psyke ut den sørlandske knotten med å late som den ikke er der er enten en psyk jævel, eller totalt fri for kroppsåpninger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Er ikke så mye bedre her i trøndelag heller, du drar den inn på lungene om du puster inn for lenge. Er som en svart, bevegende vegg rundt deg som surrer. Helt sykt

Klegg og knott er det værste som finnes, myggen har jeg ingenting imot. Den er ufarlig iforhold til de 2 andre jævlene >:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe Det er jo en måte å enke på ;D Skulle ønske jeg klarte det. Knott er grusomt da når det er ville mengder av den. Takke meg til mygg, rene kosedyret i forhold.

Frode, er det en spesielt agressiv knottype på sørlandet?

Jeg vet det er forskjellige typer og det kan jo hende den typen du snakker om er en slik. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe Det er jo en måte å enke på ;D Skulle ønske jeg klarte det. Knott er grusomt da når det er ville mengder av den. Takke meg til mygg, rene kosedyret i forhold.

Frode, er det en spesielt agressiv knottype på sørlandet?

Jeg vet det er forskjellige typer og det kan jo hende den typen du snakker om er en slik. Noen som vet?

Jeg vet ikke Andre. Har alldri opplevd maken andre plasser i landet da. Jaja det var ille på vestlandet på vindstille dager og da. Jobbet ute på Bulandet en stund. Jobbet også et år på Norefjell og der var det og mye knott på denne tiden men den var større og ikke så pågående. Men den var jaggu ille nok. Det som er her nede er at den er så liten og og ingenting hjelper? Prøvde bushman og det hjelper jo litt der hvor du smører deg men å smøre seg i øynene og inne i ørene og i hodebunnen er nok ikke å annbefale.

Det er ikke stikkene som er det værste men det klør og irriterer alle veier på en gang. Jeg mister helt fokuset på det jeg driver med og i tillegg skal det helst være litt trivelig å fiske.

Foressten så hjalp det veldig bra med en slik terrassevarmer som gir strålevarme når vi satt ute i går kveld og grillet litt. Det virket som knotten ikke likte seg der.

Når det gjelder mygg er det ikke sikkert det blir så mye av den i år? har jo vært veldig tørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FlyRite funker mot knott, brukte det et par dager i fjor, men det er rett og slett for drøyt for meg.

Enig, den er ganske heftig!

Per Grønberg fortalte at sprayflasken hans med FlyRite hadde rent ut i sekken hans, og etset hull tvers gjennom! Ikke noe å spøke med det stoffet der!  ;D

Jeg tar med en flaske FlyRite til Finnmark i slutten av neste uke, men kommer ikke til å bruke den med mindre ingenting annet fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FLYRITE er kjempebra, men det er jo ikke lenger mulig å kjøpe den i Norge. Ihvertfall ikke den med 87%deet og det er kun den som har hjulpet meg mot knotten.

Kjøpte ei myggjakke på Grønberg Sport for noen år siden, den fungerer faktisk mot knotten, problemet kommer først når jeg skal ha en kaffeskvett for da må jeg åpne litt på glidelåsen..

Dersom noen har tips om hvor FLYRITE insect repellent selges så mottar jeg slike tips med glede....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FLYRITE er kjempebra, men det er jo ikke lenger mulig å kjøpe den i Norge. Ihvertfall ikke den med 87%deet og det er kun den som har hjulpet meg mot knotten.

Kjøpte ei myggjakke på Grønberg Sport for noen år siden, den fungerer faktisk mot knotten, problemet kommer først når jeg skal ha en kaffeskvett for da må jeg åpne litt på glidelåsen..

Dersom noen har tips om hvor FLYRITE insect repellent selges så mottar jeg slike tips med glede....

Prøv den jeg fortalte deg om Helge. Du vil bli overasket!

http://www.bushman-repellent.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FLYRITE er kjempebra, men det er jo ikke lenger mulig å kjøpe den i Norge. Ihvertfall ikke den med 87%deet og det er kun den som har hjulpet meg mot knotten.

Kjøpte ei myggjakke på Grønberg Sport for noen år siden, den fungerer faktisk mot knotten, problemet kommer først når jeg skal ha en kaffeskvett for da må jeg åpne litt på glidelåsen..

Dersom noen har tips om hvor FLYRITE insect repellent selges så mottar jeg slike tips med glede....

Kanskje du kan få bestilt det herfra?  http://www.flyriteinc.com/index.htm Under kategorien "Gear"!
Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...