Gå til innhold

Utstyrshore...


Tore M. Nilsen

Anbefalte innlegg

Kvalmeste innlegget siden jeg sluttet å lese på denne siden. Hva faen er poenget med å kapre så mange, gamle og tildels råtne stenger??

Der var jeg ferdig med Sage, for å si det sånn!

???

Enten så er noen bare delvis heldige med sarkasmen og ironien, eller så har en sur, bitter mann kapret ID'en til den før så høyt elskede JB...  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 143
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Kvalmeste innlegget siden jeg sluttet å lese på denne siden. Hva faen er poenget med å kapre så mange, gamle og tildels råtne stenger??

Der var jeg ferdig med Sage, for å si det sånn!

???

Enten så er noen bare delvis heldige med sarkasmen og ironien, eller så har en sur, bitter mann kapret ID'en til den før så høyt elskede JB...  ;)

Morsomme reaksjoner i kveld. Det er fornøyelig å se at jeg klarer å sette Tore og Andre litt ut. Rett og slett ved simple intellektuelle ironiske krumspring som både Lou Reed og Woody Allen brukte mot etablerte bransjer for over 20 år siden. Leser dere ingenting? Følger derea ikke med i verden? Hva kan dere annet enn å fiske? Jeg må le.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalmeste innlegget siden jeg sluttet å lese på denne siden. Hva faen er poenget med å kapre så mange, gamle og tildels råtne stenger??

Der var jeg ferdig med Sage, for å si det sånn!

???

Enten så er noen bare delvis heldige med sarkasmen og ironien, eller så har en sur, bitter mann kapret ID'en til den før så høyt elskede JB...  ;)

Morsomme reaksjoner i kveld. Det er fornøyelig å se at jeg klarer å sette Tore og Andre litt ut. Rett og slett ved simple intellektuelle ironiske krumspring som både Lou Reed og Woody Allen brukte mot etablerte bransjer for over 20 år siden. Leser dere ingenting? Følger derea ikke med i verden? Hva kan dere annet enn å fiske? Jeg må le.  

..."The United States of JB"...  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er alltid bare et lite øyeblikk i ferd med å melde meg av fluefiskeverden og ihvert fall av denne imbesille siden. Det er for mange nerder, for mange tullinger og altfor mange tapere, men innimellom dukker det opp noen som gir meg håp om at verden kan bestå av mer enn av å synes synd på fattige,  og drukne alt eget håp i de elendiges nederlag (nå er det ikke mitt problem om du ikke føler verden slik, men det er faktisk ditt problem din ingorante dust! Husk 4 milliarder mennesker lever i fattigdom!). F.eks. når tmags skriver om ERN og håndterer nådeløse angrep på en ytterst elegant måte! United states du, ja den var fin.  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tore

Du sier du har vært tro mot sage i alle år men jeg har sett deg med en grå stang i utlandet en gang og den stod det ikke sage på ;D

Vel, det spørs hva du legger i uttrykket "tro". De siste 20 årene har jeg til enhver tid alltid hatt minst 2 Sage stenger, og har alltid oppgradert til de nye seriene. Så det er vel å være "tro" på en måte. Men jeg har testet og brukt mye annet underveis. Det var vel en Loop greyline 9'6" 7'er jeg hadde på Bornholm den gangen.

Jeg synes det finnes stort sett gode stenger på markedet i dag. Forskjellene er minimale. Mindre enn noen gang. Sage har nesten alltid truffet meg på en spesiell måte. det er ikke bare produktene, men hele pakka. Og siden det har blitt noen år så er det mye nostalgi i det også. Og jeg er en nostalgiker av dimensjoner...  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele denne tråden er Sage-reklame. Og det er ikke nok. Stokkebekk er Guideline himslef med god støtte av Robban som får absolutt alt av fiske på GL, og Brun er hyppig innom som representant for Loop og Brekke markedsfører noen stenger jeg aldri har hørt om og som sikkert er produsert et sted med lønn utenfor tariff. Erik Eikre klager på sin side over at han ikke kan skrive om det han kan, nemlig det å markedsføre stenger som bærer hans eget navn. Hva gir dere meg? Utstyrshorer hele gjengen. Og nå er Lenth på laget til G.Loomis. Helt latterlig! Snakk om å havne i red light district!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Hele denne tråden er Sage-reklame. Og det er ikke nok. Stokkebekk er Guideline himslef med god støtte av Robban som får absolutt alt av fiske på GL, og Brun er hyppig innom som representant for Loop og Brekke markedsfører noen stenger jeg aldri har hørt om og som sikkert er produsert et sted med lønn utenfor tariff. Erik Eikre klager på sin side over at han ikke kan skrive om det han kan, nemlig det å markedsføre stenger som bærer hans eget navn. Hva gir dere meg? Utstyrshorer hele gjengen. Og nå er Lenth på laget til G.Loomis. Helt latterlig! Snakk om å havne i red light district!

Nei din tullebukk (ikke negativt ment), jeg klager over at jeg ikke kan skrive om det jeg faktisk kan litt om. Ikke på noe tidspunkt har jeg klaget på at jeg ikke får reklamert for eget utstyr. Skjerp deg gutt!  ;);D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele denne tråden er Sage-reklame. Og det er ikke nok. Stokkebekk er Guideline himslef med god støtte av Robban som får absolutt alt av fiske på GL, og Brun er hyppig innom som representant for Loop og Brekke markedsfører noen stenger jeg aldri har hørt om og som sikkert er produsert et sted med lønn utenfor tariff. Erik Eikre klager på sin side over at han ikke kan skrive om det han kan, nemlig det å markedsføre stenger som bærer hans eget navn. Hva gir dere meg? Utstyrshorer hele gjengen. Og nå er Lenth på laget til G.Loomis. Helt latterlig! Snakk om å havne i red light district!

Welcome to our world, my friend. Have a seat, check out the "goods" and tell us what you fancy. Do you like them light or heavy...?  8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Pokker også. Kjenner jeg ble litt forbanna nå. Er det noen som IKKE har forsøkt å reklamere for egne ting så er jaggu meg. Det jeg har bemerket (egentlig aldri klaget heller) er at jeg f.eks. ikke kan skrive ei flueoppskrift fordi jeg selger ingrediensene. Ikke kan jeg skrive om fortomsoppsettet fordi det finnes ting der som jeg ikke kan nevne. Og begynner jeg å beskrive lengde, aksjon og vektfordeling på stenger så kan det jaggu spores tilbake til noe jeg selger det også. Derfor kan jeg ikke bidra med det jeg kan best i dette forumet. Men kanskje like greit å ikke si en døyt. Det blir forsyne meg galt bare man forklarer at man ikke kan si hva man vil også. 36.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare advarer nybegynnerne. Fluefiskesiden er full av dørselgere. Før internett hadde vi måttet jage slike folk med kjepp og kvast ut av hyggelige medlemsmøter. Kom dem i nærheten av intimsonen var det bare å kjempe med nebb og klør for å holde kontroll på pengebok.  Parasitter. Nå må vi slite med disse gnagerne døgnet rundt. De vil ha litt her og litt der. Lurer deg utpå. Ny stang er et must. Det samme med snelle, bokse, håv, taske, støvler og tåepelig cap. Er det rart jeg er desillusjonert!? Og nå sender horene meg PM'r og lurer på om jeg er vel bevart... Stakkars mennesker, dem burde skjønne at dem har nok med seg selv. Såpass respekt bør jeg kunne forlange - jeg som med over 4.000 innlegg aldri har representert noen utstyrsleverandører  - med et lite unntak for Sage, Lamson, Vision og Danielsson pga svært god kvalitet - og hyggelige rabatter. Pøbler!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne tråden begynner jeg å få sansen for  8) er på vei til å bli et skikkelig basketak og sånt er gøy å se på :D

Jeg har prøvd lenge å prostituere meg, men har nok ikke de rette varene å tilby. Har praia både GL, Sage og  flere til, men de har ikke engang kastet et sideblikk i min retning. (Eneste resultat så langt var et tilbud, fra en jeg ikke skal nevne navnet på, om en gratis 3-pakk møresild mot at jeg skrev at den var en jævel på sjøørrett). Så jeg må nok fortsette å betale for moroa sjæl ;D og det er ingen billig moro, skal jeg si dere - det ryker fort 50 laks i året - før reisingen bokføres. Men reiser kan lett bortforklares som ferie...

Men det sier jeg dere: om jeg noengang lykkes i å bli profesjonell hore, kommer det til å synes - kommer til å fylle tråder opp og ned med morsomme og bildefylte fortellinger om utstyrets fortreffelighet og alle de store fiskene det fanger for meg... for ikke å snakke om alle de fantastiske plassene som utstyret tar meg til... ojamei...

nok om det:

JB treffer mange spikre på hodet her, men syns ikke at de det gjelder skal bli fornærmet - av den delen, i hvert fall... retorikken hans er kanskje vel ironisk, samtidig er JB en av de desidert beste skribentene her inne nettopp pga retorikken, så dette får dere tåle. Hadde jeg lykkes med mine forsøk på å bli utstyrshore, og hans innlegg hadde truffet meg av den grunn, ville jeg følt meg beæret.

Og for at ingen skal tro at jeg tar parti i basketaket:

Til utstyrshorene:

Fortsett med det dere gjør - jeg digger dere alle - dere er fargerike og nyttige innslag i fluefiskesamfunnet vårt - så heng på hjørnene og lokk oss til unevnelige synder med fristende varer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, men nå gliste jeg godt.

Du har rett i minst en sak N/A-J/B: Denne og andre sider er full av folk som ønsker å markedsføre det de selv bruker av utstyr og det er ikke bare fiskeutstyr. Noen er åpenlyst tilknyttet en eller annen, andre gjør det i smug via andre, PM, eller rett og slett skjuler seg bak et alias. Og mange gjør det bare pga. sin hengivenhet. Mange har debattene vært omkring dette og flere kommer sikkert. Hvis vi ikke ønsker å bli påvirket av noe så er det bare å låse døra og slå av lyset. For det er neimen ikke lett å unngå alt man kan glede seg over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes vel at mange her inne kan kalles utstyrshorer  ;D

Jeg forlot "prostitusjonen"  ;) for endel år tilbake - og trives faktisk godt med utstyr som ikke drar avsted med halve/hele månedslønnen  :D.

Det betyr ikke at du ikke er ei hore lengre , du har bare blitt ei billig hore  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe:) Lenge siden jeg har flirt så mye av diskusjoner her inne på lang tid.

Synes JB med sin spøkefulle, småarrogante, ironiske (og selvironiske) tilnærming treffer meg støtt og stadig, til tross for at jeg ikke føler meg som en utstyrshore :)

Synes vel at mange her inne kan kalles utstyrshorer  ;D

Jeg forlot "prostitusjonen"  ;) for endel år tilbake - og trives faktisk godt med utstyr som ikke drar avsted med halve/hele månedslønnen  :D.

Det betyr ikke at du ikke er ei hore lengre , du har bare blitt ei billig hore  ;D

;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pokker også. Kjenner jeg ble litt forbanna nå. Er det noen som IKKE har forsøkt å reklamere for egne ting så er jaggu meg. Det jeg har bemerket (egentlig aldri klaget heller) er at jeg f.eks. ikke kan skrive ei flueoppskrift fordi jeg selger ingrediensene. Ikke kan jeg skrive om fortomsoppsettet fordi det finnes ting der som jeg ikke kan nevne. Og begynner jeg å beskrive lengde, aksjon og vektfordeling på stenger så kan det jaggu spores tilbake til noe jeg selger det også. Derfor kan jeg ikke bidra med det jeg kan best i dette forumet. Men kanskje like greit å ikke si en døyt. Det blir forsyne meg galt bare man forklarer at man ikke kan si hva man vil også. 36.gif

Hvis en moderator her kan bekrefte at du ikke har lov til å skrive om et fluemønster pga det inneholder materialer fra Hends så melder jeg meg ut av denne siden på dagen. Tror nok heller det er du som har tolket reglene vel strengt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pokker også. Kjenner jeg ble litt forbanna nå. Er det noen som IKKE har forsøkt å reklamere for egne ting så er jaggu meg. Det jeg har bemerket (egentlig aldri klaget heller) er at jeg f.eks. ikke kan skrive ei flueoppskrift fordi jeg selger ingrediensene. Ikke kan jeg skrive om fortomsoppsettet fordi det finnes ting der som jeg ikke kan nevne. Og begynner jeg å beskrive lengde, aksjon og vektfordeling på stenger så kan det jaggu spores tilbake til noe jeg selger det også. Derfor kan jeg ikke bidra med det jeg kan best i dette forumet. Men kanskje like greit å ikke si en døyt. Det blir forsyne meg galt bare man forklarer at man ikke kan si hva man vil også. 36.gif

Hvis en moderator her kan bekrefte at du ikke har lov til å skrive om et fluemønster pga det inneholder materialer fra Hends så melder jeg meg ut av denne siden på dagen. Tror nok heller det er du som har tolket reglene vel strengt.

Nå er det vel slik at hele "Kortline-tråden" samt en tråd om fluestenger fremstår som en eneste lang reklame for Eikre-produkter, selv om det ikke er Erik som er skribenten, og slik blir det gjerne når bransjefolka ikke får drive pr for sine produkter selv.

Det er alltids noen som kjenner dem som tar den jobben for dem . . .

Det gjør ikke meg noe, men det hadde sett mindre tullete ut om det ble åpnet for at bransjefolkene selv kunne omtale sine produkter.

Syntes jeg,da . . .  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det er feil om de som gjerne er mest kompetente til å uttale seg om "sitt" utstyr, ikke skal få lov til det, selv om de måtte være aldri så kjøpt og betalt. Hvis man istedet for vidomsordene som mange har nederst på innlegga sine, opplyste om hvilken tilknytningen man har til bransjen (sponset av SAGE, forhandler av LOOP etc), kunne de vært gitt mye større frihet i omtale av egne produkter. Altså pliktig opplysning om eventuell bransjetilknytning. Da kan vi også lese uttalelser med bedre forståelse eller skepsis der det trengs. Og de som smører for mye på vil fort miste kredibilitet, tror jeg. Jeg skjønner jo Erik Eikres irritasjon (selv om han ikke kler å være sint :)), og at han og andre vil dele sin kunnskap med oss på forumet er gull verdt. Vi må ikke miste noen av de største kapasitetene og inspiratorene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør ikke meg noe, men det hadde sett mindre tullete ut om det ble åpnet for at bransjefolkene selv kunne omtale sine produkter.

Syntes jeg,da . . .  ;)

Men det er en veldig stor forskjell på å omtale en ny stang og det å omtale et fluemønster hvor et par produkter en selv fører er brukt. Det er jo heller ikke nødvendig å skrive merket på alt i mønsterbeskrivelsen heller dersom det ikke er veldig vesentlig for flua.

Edit:

Her er et mønster Rune Stokkebekk har lagt ut på forumet:

Krok: TMC 112Y str. 17.  (Guideline fører Tiemco kroker, men kroken er jo en viktig del av en mønsterbeskrivelse så den er grei)

Tråd: TMC 16/0 - Grey. (Hadde det kanskje holdt å nevne at det var grå tynn bindetråd? Fluen hadde sikkert blitt like bra med UTC)

Bakkropp: Nat. grå cdc. (Her utelukker Rune at han brukte Guideline CDC og det er bra. Hadde han her skrevet "Guideline CDC grå #12" ville det vært klar snikreklame etter mitt syn)

Vinge: Hvit Dry Wing. (Nok et Tiemco produkt (faktisk har vel Guideline en kopi også), men merke nevnes ikke og det er bra)

Hackle/Thoax: Svart cdc. (igjen bra å kun nevne farge på produktet)

Selv med et par produkter som er spesifisert med produsent så er ikke en slik mønsterbeskrivelse noe noen vil se på som en reklame for Guideline sine produkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pokker også. Kjenner jeg ble litt forbanna nå. Er det noen som IKKE har forsøkt å reklamere for egne ting så er jaggu meg. Det jeg har bemerket (egentlig aldri klaget heller) er at jeg f.eks. ikke kan skrive ei flueoppskrift fordi jeg selger ingrediensene. Ikke kan jeg skrive om fortomsoppsettet fordi det finnes ting der som jeg ikke kan nevne. Og begynner jeg å beskrive lengde, aksjon og vektfordeling på stenger så kan det jaggu spores tilbake til noe jeg selger det også. Derfor kan jeg ikke bidra med det jeg kan best i dette forumet. Men kanskje like greit å ikke si en døyt. Det blir forsyne meg galt bare man forklarer at man ikke kan si hva man vil også. 36.gif

Hvis en moderator her kan bekrefte at du ikke har lov til å skrive om et fluemønster pga det inneholder materialer fra Hends så melder jeg meg ut av denne siden på dagen. Tror nok heller det er du som har tolket reglene vel strengt.

Nå er det vel slik at hele "Kortline-tråden" samt en tråd om fluestenger fremstår som en eneste lang reklame for Eikre-produkter, selv om det ikke er Erik som er skribenten, og slik blir det gjerne når bransjefolka ikke får drive pr for sine produkter selv.

Det er alltids noen som kjenner dem som tar den jobben for dem . . .

Det gjør ikke meg noe, men det hadde sett mindre tullete ut om det ble åpnet for at bransjefolkene selv kunne omtale sine produkter.

Syntes jeg,da . . .  ;)

Bransjefolka står jo fritt fram til å skrive om produktene sine.. Vi har da vitterlig en egen del av forumet som er tilegnet annonsører

Når man leser "fiskemetodetråder" (uten å nevne navn) så ser man at annonsørforumet kanskje har utspilt sin rolle.

Disiplene til bransjefolka har tatt jobben i egne hender, og selvfølgelig uten annen interesse enn å tipse om bra utstyr. At de fleste anbefalingene blir rettet mot et firma er bare tilfeldigheter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel slik at hele "Kortline-tråden" samt en tråd om fluestenger fremstår som en eneste lang reklame for Eikre-produkter, selv om det ikke er Erik som er skribenten, og slik blir det gjerne når bransjefolka ikke får drive pr for sine produkter selv.

Det er alltids noen som kjenner dem som tar den jobben for dem . . .

Det gjør ikke meg noe, men det hadde sett mindre tullete ut om det ble åpnet for at bransjefolkene selv kunne omtale sine produkter.

Syntes jeg,da . . .  ;)

Ikke alltid jeg er enig med deg Lars, men her er jeg delvis enig.

Uenig:

At kortlinetråden har fått en "slagside" mot Eikre produkter er kanskje riktig, men det skyldes vel at Eikres produkter egner seg bra til dette fisket, og kortline fiskerne liker produktene. Jeg er en av dem. Noen direkte reklametråd er jeg ikke enig i at det er. Det er en "metode" tråd hvor trådstarter ønsker å opplyse og utveksle erfaringer rundt denne fiskeformen.

Enig:

Hverdagen vår er full av reklame, det er dette forumet også, og det må vi leve med.  Er absolutt enig i at det hadde blitt mindre tullete om bransjefolka kunne få omtale sine produkter her. Selvsagt under forutsetning av at bransjetilknytning kommer tydelig frem og at informasjon er saklig.

En bi effekt av dette hadde kanskje vært at fluefiskesiden, som web side, hadde blitt mer stabil også....(les råd til bedre hosting)  :) :)

Ellers så tror jeg du trenger litt frisk luft JB. Det er vel snart skiføre i Lillomarka. Og jeg ønsker deg god tur! Ble ærlig talt litt skuffet over retorikken din tidligere i tråden her. Likner ikke deg. Har alltid hatt inntrykk av at du pleier å tenke før du skriver.

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...