Gå til innhold

Bildetråden 2011


Gisle Helgesen

Anbefalte innlegg

Synes det ser meget bra ut hva du får til jeg, Jan Erik  :) Men jeg ville nok ha droppa alt av de etterbehandlingsgreiene du har begynt med. Bildene dine villle nok stått seg mye bedre uten det, for de er bra som de er. Men det blir litt smak og behag, da  :)

Her er jeg faktisk dønn uenig.

Jeg har totalt sansen for alle tre.

Stålgrått og tøft.

Liker også utsnittet.

Er så lei den utrolig konvensjonelle "Det gyldne snitt".  

Men det er mitt smak&behag, da...

Takk for det. Godt at vi har forskjellig smak  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,6k
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Synes det ser meget bra ut hva du får til jeg, Jan Erik  :) Men jeg ville nok ha droppa alt av de etterbehandlingsgreiene du har begynt med. Bildene dine villle nok stått seg mye bedre uten det, for de er bra som de er. Men det blir litt smak og behag, da  :)

Her er jeg faktisk dønn uenig.

Jeg har totalt sansen for alle tre.

Stålgrått og tøft.

Liker også utsnittet.

Er så lei den utrolig konvensjonelle "Det gyldne snitt".  

Men det er mitt smak&behag, da...

Takk for det. Godt at vi har forskjellig smak  ;D

Ja, og det er en av mange ting som gjør fotografering som fenomen interessant også (som for så vidt alt annet i livet hvor vi drar det langt): Vi har forskjellig smak. Redigering, som damer - det henger vel ihop. Noen liker skrukkete grunchy white trash mor, uten moral, men med stort mosebedd --  og noen liker den jomfrulige dattera?  ;D  Sånn er vi bygd forskjellig  ;D Jeg heller nok mer mot sistnevnte i stor grad  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt uvanlige og flotte bilder. De stikker seg klart ut fra det man vanligvis ser og bryter med normene som hele tiden forsøker å kue kreativiteten. Fiskebilder begynner å bli så vanlig at det skal mye til for at noen stopper opp og tar en ekstra titt. Det synes jeg du har fått til med bildene dine.

Flotte bilder av guttungen Henning :) Ellers så er det mange flotte bidrag i tråden.

Her noen fra harrturen i dag. Merkes at det ikke er badetemperatur lengre ;)

6302926111_8a081c8b03_z.jpg

6302929669_8496c04dde_z.jpg

6303457922_b851beae28_z.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt uvanlige og flotte bilder. De stikker seg klart ut fra det man vanligvis ser og bryter med normene som hele tiden forsøker å kue kreativiteten. Fiskebilder begynner å bli så vanlig at det skal mye til for at noen stopper opp og tar en ekstra titt. Det synes jeg du har fått til med bildene dine.

Takk for det Tya :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer kjøring i dag :)

Prøver å legge en plan for kule bilder, men mangler litt lys osv for å gjøre hva jeg har tenkt :)

Har noen gode ideer tror jeg.

Her er et par bilder som jeg knipsa i dag, i sææært lys.

Cross: Fremdeles driiitgøy :)

6315925784_e752b2f800_b.jpg

"Pappa....kan jeg kjøre i dammer?"

"jada....ta den store der da :) "

6315925672_72530bfa86_b.jpg

Ble mye vann :D

6315409201_a643e126da_b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker :)

Det er den 3dje gangen han prøver den. Og synest han kommer seg skikkelig.

Bjørn: Toppfart skal være ca 55 km/t

Jeg spurte han etter at vi var ferdige i dag, og hva han der Bolt sprinteren gjorde etter at han hadde vunnet.

"Sånn vel :) )

6315462711_2c2e54f6ef_z.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Jeg tar av meg hatten for det nordlysbildet, Lars :D

Jeg har et par spørsmål til bildet:

1. Bruker du noen form for filter når du tar disse bildene?

2. Er det mye etterarbeid i photoshop (skarphet, fargejustering, kontrast etc) eller er det mer eller mindre rett fra bildebrikken?

Håper du vil dele "litt" info om hvordan du jobber med et sånt bilde :D

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...