Gå til innhold

Bildetråden 2011


Gisle Helgesen

Anbefalte innlegg

  • Svar 1,6k
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Her er et panorama satt sammen av fire kjappe eksponeringer.

Tatt på Slettnes, Sørøya under fullmåne 10. sept. i år.

6326026781_0238246784_z.jpg

Tunge regnværsskyer truer fra sørvest. Til venstre i bildet sees Snehvit LNG-anlegg.

Utvikler mye varme slik at himmelen ofte er disig over Melkøya.

Hei, Lars. Nydelig og dramatisk himmel på det panoramabildet  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er et panorama satt sammen av fire kjappe eksponeringer.

Tatt på Slettnes, Sørøya under fullmåne 10. sept. i år.

Tunge regnværsskyer truer fra sørvest. Til venstre i bildet sees Snehvit LNG-anlegg.

Utvikler mye varme slik at himmelen ofte er disig over Melkøya.

Hei, Lars. Nydelig og dramatisk himmel på det panoramabildet  :)

Helt rått Lars. Panoramabilden er ikke annet enn helt episk. Solnedgang og nordlys i et bilde. Helt sannsløst.

Tusen takk!!

swedeElvis: Lysbuen til venstre er gassanlegget på Melkøya som går for fulle mugger og lyser opp disen som dannes i luftrommet over øya.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt før Lars;i det bildet er det mange fasetter som tilsammen gjør en nydelig helhet.

(Men er vel ikke lite lystent på det objektivet heller,får se om det er noe som kan bortprioriteres. ;D )

Og takk for LR-delingen,kommer godt med nå som LR3 akurat har ramla inn på pc'en.

Men særlig imponert over UPS er jeg ikke,var så dum å bestille cd istedet for å laste ned,og den tiden UPS har brukt på levere den lille pakken må jo være rekord. :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[attachimg=1]

Glemte jo nesten deg Staffan. ;)

Stilig.......som nesten bare du kan gjøre det,veldig godt sett. :D

Ja, enig, Willy - mannen har jo skikkelig sans for de fine, små underfundige motiver jo - fine motiver som mange bare går forbi :) Bra, Staffan.

Burde hatt en "likerknapp", jeg er stor fan av Staffans bilder,så jeg nøyer meg med denne til deg André. ;)

aaapplaus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, enig Vebjørn - fine strålinger gjennom skyene, og godt komponert bilde også med 'land' mot venstre som gir litt dybde og substans. Godt bilde  :)

Noen digger ikke de klassiske "fotoreglene", men her er et godt eksempel på at det funker som f med 1/3 osv  :) Bevisst eller ubevisst.

Det gir luft ut --> mot høyre, noe som ofte gjør seg. En liten underfundighet her også - uten at jeg skal overtolke bildet ditt eller andres - er at når et bilde har "tyngden" mot venstre så fører det liksom ut i NOE (ubevisst tolkning hos alle) akkurat som vi leser mot høyre er vi vant til at ting skal skje mot høyre. Likeledes tenker hjernen ubevisst at "hjem" er mot venstre. Tenk på det når dere ser film eller bilder, karer. Det brukes bevisst. Ble litt søkt dette, men dog sant  ;) Uansett et fint bilde.

Edit: Skriveleifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ganske fantastisk ja. Og det er ikke photoshoppa, har faktisk desaturert noe i etterbehandlingen. Enkelte ganger er lyset bare slik, men det varer ikke lenge. En må være til stede når det skjer.

De magiske 2 minutta. Lars  8)

Mange som tar bilder knipser hele dagen. Det funker ikke for meg. Alt for blåttstikkende/grøntstikkende lys midt på dagen  og det blir jeg aldri fornøyd med. Jeg kjører mest på kvelden for det er da man har sjansen på kodak momentsa lysmessig, for da står lyset 1) lavt og gir høy kontrast, men samtidig 2) varmt behagelig lys. Som du har gjort her. Men det er bare min mening da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg der Andre, har etterhvert funnet ut at det er når lysforholdene er spesielle at jeg får de beste bildene. Ofte om kvelden, men også tidlig morgen i forbindelse med soloppgang. Bildene i går var bare flaks, tok med fotoapparatet på turen men hadde ingen forventninger om at det ville bli gode fotomuligheter. Det var det heller ikke mesteparten av tiden, men så plutselig var lyset der. Og da var det fint at jeg for en gangs skyld hadde apparatet for hånden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...