Jump to content

Inspirasjonstråd - Vanninsekter (øyenstikkere, biller, krepsdyr, etc.)

Recommended Posts

Dette er litt småfrekkt må jeg si. Jeg har en leverandør i italia som driver stort med produksjon av fluebindematerialer til de anerkjente firmaene. Han viser meg litt saker innimellom som kommer på markedet eller som han har tenkt at skal komme. Når han viste meg "mop-chenillen" fikk jeg litt los og så potensialet i libella med det samme. Jeg ba self. om samples tvert :8_laughing: Jeg har testet litt og må si at det er meget lovende. Garnet er 6mm i dia slik at man kan binde det inn as is bare svi tuppen litt. Eller legge dobbelt (tvinne) som jeg har gjort her for litt mer stivhet og tykkelse på kroppen, svir litt mer rundt på den varianten. Garnet er sterkt som pokker og komprimeres godt ved innbinding.  Fargen jeg fikk var hvit med svarte prikker så jeg farga opp en bit her i brown-olive. Jeg har testet flua i oppvaskkummen og i tjern og den synker veldig fint. Akuratt passe slow intermediate som de skal. Og den er stabil i vannet, står rett. Bakkroppen blir myk og fin og hekter seg ikke ved kasting. Håper dette her kommer på markedet for jeg fikk skikkelig trua. Flua holder også godt på vann slik at den synker kast etter kast.. bare bløt den opp litt før man fisker og gi gass. Noe ekstra vekt er ikke nødvendig.

• Replies 200
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I år skal jeg teste ut en ny variant på øyenstikkernymfe. Kommer tilbake med mer info når jeg har fått samlet meg litt erfaring utenfor bindestikka og oppvaskkummen ;-) Hei gjest! For å se skjult innhold må du være medlem av foreningen. Klikk her for å lese om medlemskap.

2 av 5 slike jeg bandt i kveld. Jeg får lage noen med intvinna mono også da Truls! Her er oppskrift på flua:  Hei gjest! For å se skjult innhold må du være medlem av foreningen. Klikk her for å lese om medlemskap. Hei gjest! For å se skjult innhold må du være medlem av foreningen. Klikk her for å lese om medlemskap.

Jeg bruker også Oliven vannymfe, hannen og hunnen har som kjent ulik farge. Hunnen til Stor Blåvannymfe og vanlig Metall Vannymfe er gjerne oliven/grønn. Noen hunner er også kobberrøde. Hvis du lurer på om dette er no vits å ha i boksen så ta en titt på det første minuttet her: Hei gjest! For å se skjult innhold må du være medlem av foreningen. Klikk her for å lese om medlemskap. Hei gjest! For å se skjult innhold må du være medlem av foreningen. Klikk her for å lese om medlemskap.

Posted Images

• Create New...