Gå til innhold

Hvorfor forlater ressurspersoner FFS?


Tørrbjørn

Anbefalte innlegg

Ok Erik, en pause skader aldri - selv om din tilstedeværelse er ønsket. Selv hadde jeg ikke hatt noen problemer med seksjoner hvor det var fritt frem for utstyrsprodusenter og leverandører til å skrive om produkter og dele kunnskap. Tenker det kunne blitt temperatur der også.  ;D Men her er det Stokkebekk som bestemmer, og ikke meg,  og det bør vi være glad for, for da hadde siden vært stengt for lenge siden.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 150
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gjest Terje Refsahl

Du har fått mye skryt opp igjennom årene Erik, både når det gjelder kunnskap, produkter og service. Husker selv jeg skrev i en rose-tråd om måten du hadder fikset en Streamstix-snelle for en kompis- uten å ta betaling for verken frakt eller jobb. Så nå synes jeg ærlig talt at du legger deg på en litt sytete tone. Håper din kone er enig med meg.  ;)

Jeg syns du virker noe faderlig i dette innlegget jeg JB. Min kone er enig med meg.

Er ikke meningen å være sytete. Jeg forklarer bare hvorfor jeg er lei. Det må jeg vel ha lov til uten at det også må analyseres til noe negativt som kanskje kan klare å fyre meg opp. Det er nesten så man bare kan vente på neste lille "sytete", "selvhøytidlig" osv. bemerkning. Det virker som det har gått sport i å kommentere hva slags inntrykk man har av andres (sinns)tilstand...

Men blås. Nå gjør jeg som deg JB og melder meg ut for en god stund. Det kan nemlig aldri gå bra å delta i dette forumet. Man kan som bransjetilknyttet ikke unngå å havne i en eller annen finurlig utlagt felle. Og det syns jeg er det aller største "drawbacket" til forumet. Jeg skulle gjerne lært mer av folk som pga. sin store kunnskap er tilknyttet bransjen.

Erik for pokker, jeg trenger deg sårt i Halford tråden utover våren ;D ;D

Stay god dammit ;D ;D

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har fått mye skryt opp igjennom årene Erik, både når det gjelder kunnskap, produkter og service. Husker selv jeg skrev i en rose-tråd om måten du hadder fikset en Streamstix-snelle for en kompis- uten å ta betaling for verken frakt eller jobb. Så nå synes jeg ærlig talt at du legger deg på en litt sytete tone. Håper din kone er enig med meg.  ;)

Jeg syns du virker noe faderlig i dette innlegget jeg JB. Min kone er enig med meg.

Er ikke meningen å være sytete. Jeg forklarer bare hvorfor jeg er lei. Det må jeg vel ha lov til uten at det også må analyseres til noe negativt som kanskje kan klare å fyre meg opp. Det er nesten så man bare kan vente på neste lille "sytete", "selvhøytidlig" osv. bemerkning. Det virker som det har gått sport i å kommentere hva slags inntrykk man har av andres (sinns)tilstand...

Men blås. Nå gjør jeg som deg JB og melder meg ut for en god stund. Det kan nemlig aldri gå bra å delta i dette forumet. Man kan som bransjetilknyttet ikke unngå å havne i en eller annen finurlig utlagt felle. Og det syns jeg er det aller største "drawbacket" til forumet. Jeg skulle gjerne lært mer av folk som pga. sin store kunnskap er tilknyttet bransjen.

Erik for pokker, jeg trenger deg sårt i Halford tråden utover våren ;D ;D

Stay god dammit ;D ;D

Terje!

Det kan jo være grunn til ikke å melde seg ut. ;D

Han dukker nok opp der skarru se .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ingen skal melde seg ut jeg.  :)

Og Erik, du er en lun og trivelig fyr som også har tonnevis å bidra med. At du har kommet ut med en egen stangserie er jo bare kjempemoro! Og det synes de fleste får jeg håpe. Og jeg er sikker på at alle andre, som klarer å være "enthusiastisk fluefisker" og ikke bare "firmaets mann" alltid, klarer å håpe på at du lykkes. Det gjør i hvert fall jeg.

At jeg på FFS ikke kan snakke om de fantastiske vannkastegenskapene til Evotec- serien, og du ikke kan snakke om de fantastiske nymfeegenskapene til Fluvius- serien, og Rune ikke kan snakke om de fantastiske egenskapene til Fario- serien - ja, det lever vi veldig godt med. Her inne er vi enthusiastiske fluefiskere hele gjengen, og deler info, prater om fine fiskeopplevelser og tipser hverandre om nyttig og moro ting. Og sånn synes jeg FFS er en veldig fin plass, og jeg trives godt med å være her. Du også  :)

God helg, karer!

André  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har fått mye skryt opp igjennom årene Erik, både når det gjelder kunnskap, produkter og service. Husker selv jeg skrev i en rose-tråd om måten du hadder fikset en Streamstix-snelle for en kompis- uten å ta betaling for verken frakt eller jobb. Så nå synes jeg ærlig talt at du legger deg på en litt sytete tone. Håper din kone er enig med meg.  ;)

helt enig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ingen skal melde seg ut jeg.  :)

Og Erik, du er en lun og trivelig fyr som også har tonnevis å bidra med. At du har kommet ut med en egen stangserie er jo bare kjempemoro! Og det synes de fleste får jeg håpe. Og jeg er sikker på at alle andre, som klarer å være "enthusiastisk fluefisker" og ikke bare "firmaets mann" alltid, klarer å håpe på at du lykkes. Det gjør i hvert fall jeg.

At jeg på FFS ikke kan snakke om de fantastiske vannkastegenskapene til Evotec- serien, og du ikke kan snakke om de fantastiske nymfeegenskapene til Fluvius- serien, og Rune ikke kan snakke om de fantastiske egenskapene til Fario- serien - ja, det lever vi veldig godt med. Her inne er vi enthusiastiske fluefiskere hele gjengen, og deler info, prater om fine fiskeopplevelser og tipser hverandre om nyttig og moro ting. Og sånn synes jeg FFS er en veldig fin plass, og jeg trives godt med å være her. Du også  :)

God helg, karer!

André  :)

Bra Brun! Pokker meg det mest fornuftigste jeg har lest på alle disse 9 (!) sidene det har blitt.

God helg til dere alle  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ingen skal melde seg ut jeg.  :)

Og Erik, du er en lun og trivelig fyr som også har tonnevis å bidra med. At du har kommet ut med en egen stangserie er jo bare kjempemoro! Og det synes de fleste får jeg håpe. Og jeg er sikker på at alle andre, som klarer å være "enthusiastisk fluefisker" og ikke bare "firmaets mann" alltid, klarer å håpe på at du lykkes. Det gjør i hvert fall jeg.

At jeg på FFS ikke kan snakke om de fantastiske vannkastegenskapene til Evotec- serien, og du ikke kan snakke om de fantastiske nymfeegenskapene til Fluvius- serien, og Rune ikke kan snakke om de fantastiske egenskapene til Fario- serien - ja, det lever vi veldig godt med. Her inne er vi enthusiastiske fluefiskere hele gjengen, og deler info, prater om fine fiskeopplevelser og tipser hverandre om nyttig og moro ting. Og sånn synes jeg FFS er en veldig fin plass, og jeg trives godt med å være her. Du også  :)

God helg, karer!

André  :)

Bra Brun! Pokker meg det mest fornuftigste jeg har lest på alle disse 9 (!) sidene det har blitt.

God helg til dere alle  :)

Tommel opp !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Lars sier lengre oppe. Egentlig tror jeg de fleste er enige. Hadde vi sittet rundt et bål og diskutert hadde alle disse diskusjonene blitt harmoniske.

Det er litt skummelt å diskutere bak tastaturet. Man sier ting man kansje ikke ville sagt rett i ansiktet. Noen erter bevisst osv.

Helt ærlig. Hvis jeg skulle savne noe, er det at vi alle engang iblant kunne stikke fingeren i jorden og innrømme at nå gikk jeg kansje litt langt, eller at jeg kansje var litt stygg mot noen.

Rett og slett mangler det engang i blant en beklagelse, eller en "unnskyld". Bak tastaturet er det liksom ingen som har feil.

Bare en tanke (nå skal jeg jekke meg en pils... kommer sikkert flere og mer idiotiske tanker da.... beklager :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Lars sier lengre oppe. Egentlig tror jeg de fleste er enige. Hadde vi sittet rundt et bål og diskutert hadde alle disse diskusjonene blitt harmoniske.

Det er litt skummelt å diskutere bak tastaturet. Man sier ting man kansje ikke ville sagt rett i ansiktet. Noen erter bevisst osv.

Helt ærlig. Hvis jeg skulle savne noe, er det at vi alle engang iblant kunne stikke fingeren i jorden og innrømme at nå gikk jeg kansje litt langt, eller at jeg kansje var litt stygg mot noen.

Rett og slett mangler det engang i blant en beklagelse, eller en "unnskyld". Bak tastaturet er det liksom ingen som har feil.

Bare en tanke (nå skal jeg jekke meg en pils... kommer sikkert flere og mer idiotiske tanker da.... beklager :P)

Helt enig, i absolutt alt. Da knekker vi  en pilsner, og så kommer det sikkert mer lurt utover kvelden. Må innrømme at jeg noen morgener har vært litt spent på hva som kom ut. Gikk skikkelig gærnt en gang.  :rolleyes:  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Sa det litt feil egentlig. Melder meg ikke ut av forumet, men ut av diskusjoner for lang tid. Som sagt lei.

Men André, du har misforstått meg litt tror jeg. Det handler ikke om å få snakke om eget merke. Det handler om ikke å bli mistenkt for agendaer i omtrent hvert eneste innlegg en selv eller kamerater skriver. Likhet er det nok heller ikke. Enkelte kan f.eks. skrive om **** uten at det skjer filla, mens andre ikke kan nevne ******** uten at det sier POFF i ett eller annet tastatur. Det handler sikkert om hvordan man ordlegger seg eller har gjort før, men det er ikke alle forunt å være like flinke til å runde av kantene i enhver setning. Jeg syns kort og godt det er litt for mye mistenkeliggjøring. Men det er selvsagt mulig det er jeg som tar feil igjen.

Hvor skulle dere fyre opp et bål sa dere?  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte kan f.eks. skrive om **** uten at det skjer filla, mens andre ikke kan nevne ******** uten at det sier POFF i ett eller annet tastatur.

Her er jeg helt enig med deg, Erik... Noen merker/Leverandører kan det snakkes både positivt og negativt om, uten at det er galt, for hverken moderatorer eller andre brukere.

Mens andre merker/leverandører ikke kan nevnes, uten at det blir haraball av det!

Nei... vi får ringe oppå Koppang tror jeg, og leie hele plassen! Tenker vi kunne løst endel "konflikter" og andre verdensproblemer med ei helg oppå der ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tommy...

Jeg kunne jo sette av et laksevald et døgn, der vi kunne fyre bål, drikke brennevin og gå berserk på hverandre.. FFS treff. ørretfiskere på fremmed grunn. Kommer det laksefiskere kan vi jo bare sende dem til skogs med en myggboks ;D

Dette er jo rein skjær sjikane mot sånne som meg ;D ;D ;D

Noen laksefiskere fisker jo ørret også, jeg kjenner opptil fler som er både hyggelige og dyktige 8) 8) 8)

Tommy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte kan f.eks. skrive om **** uten at det skjer filla, mens andre ikke kan nevne ******** uten at det sier POFF i ett eller annet tastatur.

Her er jeg helt enig med deg, Erik... Noen merker/Leverandører kan det snakkes både positivt og negativt om, uten at det er galt, for hverken moderatorer eller andre brukere.

Mens andre merker/leverandører ikke kan nevnes, uten at det blir haraball av det!

Nei... vi får ringe oppå Koppang tror jeg, og leie hele plassen! Tenker vi kunne løst endel "konflikter" og andre verdensproblemer med ei helg oppå der ;D

Jepp, desverre er det slik.

Eksempel:

Man får mehold om man "rager" mot skittfiske.no, men ikke nfisk og andre "lokale" butikker.

"Ragingen" mot utenlandshandel har gått ned etter enkeltmedlemmer har tatt pause fra forumet, så noe godt har det kommet ut av det hele :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper vi er atskillige her som har bidratt med innlegg som ikke er all verdens å være stolt av i ettertid, men at det er noen mobbekultur her, som noen syntes å mene, det er jeg faktisk ikke med på.

Vi har vel alle skrevet ting vi ikke er stolte av ja Lars, Det var vel desverre meg som trakk inn ordet mobbe her. Jeg mente ikke da og mener ikke nå at det er en mobbekultur her. Men på spørsmålet om hvorfor noen forlater FFS, så mente jeg at noen i enkelte tilfeller kunne føle det slik at de ble hakket på. Det er noe annet Lars.

Mobing er et begrep som er vanskelig å deffinere. Uansett er det kun den utsatte som kan svare på det. Føler man seg utsatt av en mobb, er man pr. deffinisjon mobbet, uansett hva den motsatte part mener.

Men jeg mener ikke det er noen mobbekultur her inne. Vi er vel egentlige bare noen bortskjemte særinger med en idiotisk sær hobby som rotter seg i hop og diskuterer i halvfylla i påvente av sommer og døgnfluer. Da er iallefall lunta til undertegnede relativt kort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte kan f.eks. skrive om **** uten at det skjer filla, mens andre ikke kan nevne ******** uten at det sier POFF i ett eller annet tastatur.

Her er jeg helt enig med deg, Erik... Noen merker/Leverandører kan det snakkes både positivt og negativt om, uten at det er galt, for hverken moderatorer eller andre brukere.

Mens andre merker/leverandører ikke kan nevnes, uten at det blir haraball av det!

Nei... vi får ringe oppå Koppang tror jeg, og leie hele plassen! Tenker vi kunne løst endel "konflikter" og andre verdensproblemer med ei helg oppå der ;D

Til opplysning. Jeg har booket nesten hele campingen samme helga som i fjor! Bør vel snart ta stilling til om treffet skal gjennomføres, eller om det skal avbestilles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror faktisk jeg skal følge i Erik sine fotspor. Har ingen bransjetilkytning,men er lei det samme hysteriet som blir nevnt i denne tråden. En annen IRRITERENDE tråd begyner å bli innspirasjonstråden for fluebinding. En flue blir lagt ut og med den følger tre sider med skryt om flua og de neste tre er takketaler. Dette begynner å blir til grensa til å være for dumt. Så en som ikke blir savnet kommer nok heller ikke til å ha abstinenser fra forumet på den stund.

Kim Schjerva, Nittedal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror faktisk jeg skal følge i Erik sine fotspor. Har ingen bransjetilkytning,men er lei det samme hysteriet som blir nevnt i denne tråden. En annen IRRITERENDE tråd begyner å bli innspirasjonstråden for fluebinding. En flue blir lagt ut og med den følger tre sider med skryt om flua og de neste tre er takketaler. Dette begynner å blir til grensa til å være for dumt. Så en som ikke blir savnet kommer nok heller ikke til å ha abstinenser fra forumet på den stund.

Kim Schjerva, Nittedal.

Ingen tvinger deg til å lese i disse trådene, så irritasjonen kan du takke deg selv for...

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...