Gå til innhold

Hvorfor forlater ressurspersoner FFS?


Tørrbjørn

Anbefalte innlegg

Problemet med dette forumet er ikke nødvendigvis hva man skriver, men hvordan man skriver det.  Selv blir jeg oppgitt over innlegg - som kanskje det finnes en tanke bak - men som fremføres så undermåls at det er lite fristende å bruke tid på et skikkelig svar.  Jeg tar herved til orde for en innloggingsprosedyre som innebærer en liten test:  3 allmenn-kunnskapsspørsmål som skal besvares korrekt, i tillegg til 3 ord som skal staves riktig.  Med en slik prosedyre vil man utestenge 75% av forumets deltakere, og nivået på trådene vil stige betraktelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 150
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Lørdag kveld.  Sitter i stolen, løfter sakte høyre hånd i en strak bevegelse over hodet. Venstre hånd følger et stykke, men når høyre hånd peker mot øvre hylle i bokhylla skiller venstre hånd lag og forsvinner raskt ned på utsiden av armlenet.  Alt stopper opp et øyeblikk, deretter går venstre hånd raskt opp til et punkt litt opp for pannen.  Høyre hand starter en bevegelse fremover igjen, og når den er rett bak hodet starter venstrehånd en rask bevegelse ned igjen til utsiden av armlenet - mens høyre hånd føres rett frem og stopper med et knekk i håndleddet.  Jeg stirrer intenst ut i ingenting, dvs. omtrent midt i bokhylla - venter, lukker øynene og trekker et langt lettelsens sukk.  Et perfekt kast.

Dama ligger på sofaen og lurer på om jeg synes filmen er dårlig.

Noen flere som har det slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Nei, mi ligger i sofan og fantaserer om skikkelige klekkinger og god lakseoppgang til sommeren... Kanskje en tur til Island...Filmer som ikke omhandler fluefiske og/eller natur bryr a seg ikke om.. FLER som har det sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Tror faktisk jeg skal følge i Erik sine fotspor. Har ingen bransjetilkytning,men er lei det samme hysteriet som blir nevnt i denne tråden. En annen IRRITERENDE tråd begyner å bli innspirasjonstråden for fluebinding. En flue blir lagt ut og med den følger tre sider med skryt om flua og de neste tre er takketaler. Dette begynner å blir til grensa til å være for dumt. Så en som ikke blir savnet kommer nok heller ikke til å ha abstinenser fra forumet på den stund.

Kim Schjerva, Nittedal.

Med all respekt å melde Kim, den uttalelsen om inspirasjonstråden faller på sin egen urimlighet.

Jeg bruker faktisk masse tid på å binde fluer, ta bilder og deretter legge dem ut her på forumet.

Det at jeg får hyggelige tilbakemeldinger på mine fluer bidrar til at jeg får inspirasjon til å fortsette med å bruke tid på dette, og det tror jeg gjelder for de fleste av oss som bruker masse tid på å hole liv i inspirasjonstråden her på forumet.

Hadde jeg ikke fått tilbakemeldinger på det jeg gjør, hadde jeg antakelig ikke orket å legge ut så mange fluer som jeg faktisk gjør.

Når folk kommer med hyggelige tilbakemeldinger, så er jeg sånn skrudd sammen at jeg har lært å takke. Det trodde jeg var elementær folkeskikk.

Hvor mange fluer tror du blir postet på forumet hvis man overhode ikke fikk tilbakemeldinger på det man gjør ? ? ?

Det svaret tror jeg gir seg sjøl, Kim.

Hvis alle skulle tenke og mene det du gjør her i forhold til inspirasjonstråden, så er jeg redd for at vi måtte ha døpt om tråden til UINSPIRASJONSTRÅDEN for fluebinding :rolleyes:

Det må da finnes langt værre ting å irritere seg over enn at folk oppfører seg hyggelig mot hverandre i en tråd som handler om fluer :rolleyes:

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsett å legge ut fluer du Terje. Flott er både fluene og bildene, og mange av oss setter pris på det. Det vet du.

Selv sitter jeg og drømmer om Troms. Rykter om fine ørreter, flott natur og et trivelig turlag med canefiskere.  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Fortsett å legge ut fluer du Terje. Flott er både fluene og bildene, og mange av oss setter pris på det. Det vet du.

Selv sitter jeg og drømmer om Troms. Rykter om fine ørreter, flott natur og et trivelig turlag med canefiskere.  ;D

Hadde ikke tenkt å slutte, Jørn :D

Ble bare litt frustrert over at man kan irritere seg over ting som skjer i en fluebindingstråd, og at man klarer å få det til å høres ut som noe

negativt at folk opptrer hyggelig mot hverandre. Inspirasjonstråden er vel pr dags dato den tråden som er kjemisk fri for krangel og bråk ;D ;D

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsett å legge ut fluer du Terje. Flott er både fluene og bildene, og mange av oss setter pris på det. Det vet du.

Selv sitter jeg og drømmer om Troms. Rykter om fine ørreter, flott natur og et trivelig turlag med canefiskere.  ;D

Hadde ikke tenkt å slutte, Jørn :D

Ble bare litt frustrert over at man kan irritere seg over ting som skjer i en fluebindingstråd, og at man klarer å få det til å høres ut som noe

negativt at folk opptrer hyggelig mot hverandre. Inspirasjonstråden er vel pr dags dato den tråden som er kjemisk fri for krangel og bråk ;D ;D

Terje!

Og godt er det Terje, for du inspirere mange med dine fantastiske fluer (om enn noe overdressede til tider ;D ), neida, seriøst, jeg har lagd mange fluer etter å ha sett hva du steller opp med. Rett og slett dyktig er du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte kan f.eks. skrive om **** uten at det skjer filla, mens andre ikke kan nevne ******** uten at det sier POFF i ett eller annet tastatur.

Her er jeg helt enig med deg, Erik... Noen merker/Leverandører kan det snakkes både positivt og negativt om, uten at det er galt, for hverken moderatorer eller andre brukere.

Mens andre merker/leverandører ikke kan nevnes, uten at det blir haraball av det!

Nei... vi får ringe oppå Koppang tror jeg, og leie hele plassen! Tenker vi kunne løst endel "konflikter" og andre verdensproblemer med ei helg oppå der ;D

hehe - er du sikker på det?

Kanskje det heller vil gå inn i historien som Slaget på Koppang.

Om 300 år omtales det på linje med Stiklestad - slaget som samlet Norges fluefiskere bak et merke, en vektklasse og en snøreprofil. Siden da er det forbudt å fiske med annet vest for Kjølen og nord for Skagerak. De som tapte slaget måtte rømme over havet til Island og Grønland, hvor etterkommerne nå livnærer seg ved -----fiske og annen styggedom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror faktisk jeg skal følge i Erik sine fotspor. Har ingen bransjetilkytning,men er lei det samme hysteriet som blir nevnt i denne tråden. En annen IRRITERENDE tråd begyner å bli innspirasjonstråden for fluebinding. En flue blir lagt ut og med den følger tre sider med skryt om flua og de neste tre er takketaler. Dette begynner å blir til grensa til å være for dumt. Så en som ikke blir savnet kommer nok heller ikke til å ha abstinenser fra forumet på den stund.

Kim Schjerva, Nittedal.

Med all respekt å melde Kim, den uttalelsen om inspirasjonstråden faller på sin egen urimlighet.

Jeg bruker faktisk masse tid på å binde fluer, ta bilder og deretter legge dem ut her på forumet.

Det at jeg får hyggelige tilbakemeldinger på mine fluer bidrar til at jeg får inspirasjon til å fortsette med å bruke tid på dette, og det tror jeg gjelder for de fleste av oss som bruker masse tid på å hole liv i inspirasjonstråden her på forumet.

Hadde jeg ikke fått tilbakemeldinger på det jeg gjør, hadde jeg antakelig ikke orket å legge ut så mange fluer som jeg faktisk gjør.

Når folk kommer med hyggelige tilbakemeldinger, så er jeg sånn skrudd sammen at jeg har lært å takke. Det trodde jeg var elementær folkeskikk.

Hvor mange fluer tror du blir postet på forumet hvis man overhode ikke fikk tilbakemeldinger på det man gjør ? ? ?

Det svaret tror jeg gir seg sjøl, Kim.

Hvis alle skulle tenke og mene det du gjør her i forhold til inspirasjonstråden, så er jeg redd for at vi måtte ha døpt om tråden til UINSPIRASJONSTRÅDEN for fluebinding :rolleyes:

Det må da finnes langt værre ting å irritere seg over enn at folk oppfører seg hyggelig mot hverandre i en tråd som handler om fluer :rolleyes:

Terje!

Fortsett å legge ut fluer, Terje. Du er en stor inspirasjonskilde for meg i hvert fall. Og de fleste andre her også vil jeg tro.

Ikke bare binder du kjempefint, men du er også utprøvende med nye løsninger og materialer, og det fortjener all den rosen det kan få. Keep up :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, aurivilli-perioden, for ikke å si mai-august er hellig, så da er det ikke tid til å få ødelagt fridager med å være bakfull  :D

Selv skal jeg prøve å få med meg vulgata-bonanzaen på gjende i sommer også, så det blir fullt kjør frem til midten av september  8)

Fridager? Har du ikke ordnet deg slik at du har fri hele den perioden?  ;D Det er jo døgnistid. Kan ikke jobbe da  :)

Enkelte ting her i livet er viktigere enn andre. Døgnistid er blant de viktigste generelt, og aurivillitid spesielt.  ;D

Jeg hoppet glatt over de siste sidene, jeg.

For dette Andrè sier her er ekstremt viktig!

Uansett om jeg har vært helt fersk i en jobb, og tilogmed under jobbintervju, så har jeg påpekt at hele Juni er booket. Det var vel egentlig det første jeg sa til min nydelige Dame også.

Man må bare avstå fra tåpelige ideer som jobb, ferieturer, bryllup, fødsler, og begravelser(OK, dette kan unnskyldes, men da bør de fanken meg ha en god en!) i tiden første Juni til Juli.

Sånn ellers:

http://www.youtube.com/watch?v=dx0Shn5Hvpc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Tror faktisk jeg skal følge i Erik sine fotspor. Har ingen bransjetilkytning,men er lei det samme hysteriet som blir nevnt i denne tråden. En annen IRRITERENDE tråd begyner å bli innspirasjonstråden for fluebinding. En flue blir lagt ut og med den følger tre sider med skryt om flua og de neste tre er takketaler. Dette begynner å blir til grensa til å være for dumt. Så en som ikke blir savnet kommer nok heller ikke til å ha abstinenser fra forumet på den stund.

Kim Schjerva, Nittedal.

Med all respekt å melde Kim, den uttalelsen om inspirasjonstråden faller på sin egen urimlighet.

Jeg bruker faktisk masse tid på å binde fluer, ta bilder og deretter legge dem ut her på forumet.

Det at jeg får hyggelige tilbakemeldinger på mine fluer bidrar til at jeg får inspirasjon til å fortsette med å bruke tid på dette, og det tror jeg gjelder for de fleste av oss som bruker masse tid på å hole liv i inspirasjonstråden her på forumet.

Hadde jeg ikke fått tilbakemeldinger på det jeg gjør, hadde jeg antakelig ikke orket å legge ut så mange fluer som jeg faktisk gjør.

Når folk kommer med hyggelige tilbakemeldinger, så er jeg sånn skrudd sammen at jeg har lært å takke. Det trodde jeg var elementær folkeskikk.

Hvor mange fluer tror du blir postet på forumet hvis man overhode ikke fikk tilbakemeldinger på det man gjør ? ? ?

Det svaret tror jeg gir seg sjøl, Kim.

Hvis alle skulle tenke og mene det du gjør her i forhold til inspirasjonstråden, så er jeg redd for at vi måtte ha døpt om tråden til UINSPIRASJONSTRÅDEN for fluebinding :rolleyes:

Det må da finnes langt værre ting å irritere seg over enn at folk oppfører seg hyggelig mot hverandre i en tråd som handler om fluer :rolleyes:

Terje!

Fortsett å legge ut fluer, Terje. Du er en stor inspirasjonskilde for meg i hvert fall. Og de fleste andre her også vil jeg tro.

Ikke bare binder du kjempefint, men du er også utprøvende med nye løsninger og materialer, og det fortjener all den rosen det kan få. Keep up :)

Veldig hyggelig å høre, André :D

Jeg har som sagt ikke tenkt å slutte å legge inn fluer, langt der ifra, men måtte bare svare på innlegget til Kim som jeg synes var lite reflektert med tanke på

at det legges ned masse energi og glede i inspirasjonstrådene. I en sånn sammenheng blir det litt feil å utrykke misnøye med at folk viser respekt ved å gi hyggelig tilbakemeldinger til alle de som holder liv i inspirasjonstrådene.

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg legger ut fluer i inspirasjonstråden så er det faktisk for å vise frem noe jeg er fornøyd med. Det samme regner jeg at alle andre som bidrar gjør, for det er det som inspirerer meg; at andre tar seg tid til å vise vinterens fluer, og fluer som man kanskje har hatt hell med.

Er jeg så heldig at andre liker det jeg er fornøyd med og sier det så takker jeg for det. Jeg er jo danna for faen, ikke en inadvent enstøing som bare klager. Da hadde jeg ikke hatt noe å gjøre som medlem i et sosialt hobbysentrert forum. Ikke facebook heller for den saks skyld.

Det er så utrolig gammelnorsk å si: man skal ikke tro man er noe, men det er det motsatte som skaper resultater. Man skal tro man er noe, og at man som enkeltperson kan få til noe.

Å si at en reklame er drit dårlig betyr ikke at den nødvendigvis er dårlig. Da er du rett og slett ikke i målgruppen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest litt i denne tråden og det er litt rart at enkelte drar alt av tråder over ett. Enkelte ting funker bra og andre ting går ikke så bra, men de har uansett sin funksjon for folket her inne. Og så har jeg lyst til å påpeke en ting, disse såkalte ressurspersonene kommer jo alltid tilbake! De blir ikke borte, med unntak av Erland Fjell da, som virker som han ikke har kommet tilbake selv med et skjult "alias". Ellers så er det jo slik at Rune har skapt landets viktigste arena for seriøse fluefiskere, ingen over ingen ved siden. Så enten er du med eller så driver du med et eget opplegg og jeg tror at de fleste utmeldte kjapt tenker litt over "at dette var kanskje ikke så lurt...", hvem skal se på fluene mine nå, hvem skal jeg snakke med nå, meg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest litt i denne tråden og det er litt rart at enkelte drar alt av tråder over ett. Enkelte ting funker bra og andre ting går ikke så bra, men de har uansett sin funksjon for folket her inne. Og så har jeg lyst til å påpeke en ting, disse såkalte ressurspersonene kommer jo alltid tilbake! De blir ikke borte, med unntak av Erland Fjell da, som virker som han ikke har kommet tilbake selv med et skjult "alias". Ellers så er det jo slik at Rune har skapt landets viktigste arena for seriøse fluefiskere, ingen over ingen ved siden. Så enten er du med eller så driver du med et eget opplegg og jeg tror at de fleste utmeldte kjapt tenker litt over "at dette var kanskje ikke så lurt...", hvem skal se på fluene mine nå, hvem skal jeg snakke med nå, meg selv?

Det du sier er at mange har et så stort ego at de ikke tar sjangsen på å melde seg ut a forumet. Her blir jo mange hyllet av forumets medlemmer :-) Vi trenger alle å bli sett :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest litt i denne tråden og det er litt rart at enkelte drar alt av tråder over ett. Enkelte ting funker bra og andre ting går ikke så bra, men de har uansett sin funksjon for folket her inne. Og så har jeg lyst til å påpeke en ting, disse såkalte ressurspersonene kommer jo alltid tilbake! De blir ikke borte, med unntak av Erland Fjell da, som virker som han ikke har kommet tilbake selv med et skjult "alias". Ellers så er det jo slik at Rune har skapt landets viktigste arena for seriøse fluefiskere, ingen over ingen ved siden. Så enten er du med eller så driver du med et eget opplegg og jeg tror at de fleste utmeldte kjapt tenker litt over "at dette var kanskje ikke så lurt...", hvem skal se på fluene mine nå, hvem skal jeg snakke med nå, meg selv?

Jeg er ihvertfall glad for at ikke alle forsvinner, flaks at Terje kom tilbake,J.B,Björnar osv. disse som du sier "såkalte ressurspersonene" har vi mye å takke for at det ikke blir bare krig her inne + at vi lärer hvis vi vil legge god öye til.

Men det kan komme en dag når sånne som Erik Eikre , SVN, Terje ,J.B, Björnar og mange fler sier nå er det nok nå gidder jeg ikke gå rundt på nåler nå driter jeg i det her.

Hva skjer da med forumet? da tror jeg det blir mange tråder om at dere savner den og den resurspersonen.

Er enig at dette er en flott arena for alle ingen over ingen under, men da må jo folk som har mer fartstid få lov å ytre seg uten spydigheter og sleivspark.

Disse "såkalte resurspersonene" har faktisk lagt ned masse tid på fluefiske ikke så rart at dem vil ha ett takk i gjengjeld for å dele erfaringer.

Dette höres mye mer alvorlig en det er ment men jeg begyner faktisk akkurat som trådstarter å fundere på hvorfor medlemmer trekker seg unna å ikke vil delta i diskusjonene, ikke bare såkalte resurs personer, men andre som kansje ikke blir lagt like godt merke til, men som også er svärt viktige i meningsfylte diskusjoner om fluefiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes alle bør stille på lik linje jeg,enten di er en ressurs person eller ikke...

Selvfølgelig skal man si takk hvis man får et godt svar på et spm. Setter utrolig stor pris på utgreinger om stangaksjoner, snøreprofiler, fluer og måter å fiske dem på, osv osv. Men å behandle folk likt er noe som ser ut t å fungere i verden og sannsynligvis også på ffs :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orker ikke lese hele tråden, så jeg kommenterer det jeg føler for å kommentere. At noen synes det er ille at det blir skrytt av f.eks. inspirasjonstråden er bare helt tøysete. De som er gode til å binde, og som bidrar med forskjellige fluer og bindeteknikker, fortjener all den skryten de får. Dessuten så synes jeg de såkalte ressurspersonene er skikkelig gode til å komme med, i all hovedsak, positive tilbakemeldinger til de som ikke er fullt like drevne som den selv. DET er inspirerende ! Har man problemer med å akseptere at det skrytes, så la være å lese da vel, er ingen som såvidt meg bekjent blir truet til noe som helst her inne.

Såsnart noen får en slags form for stjerne her inne, så blir det liksom feil for noen. Det er kanskje verdt å merke seg at man ikke får stjerner uten å på en eller annen slags måte gjøre seg fortjent til det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lyst til å trekke frem dette gamle svaret fra André jeg for min del.

Det er jo det dette forumet handler om er det ikke det da? Om folk går litt lei må de jo få lov til å ta en pause. På den annen side må folk ha større takhøyde på et forum enn ellers. Enkel matematikk dette folkens, ingen tryllekunst. Ha litt toleranse, tenke seg om 2 ganger før man skriver... så kommer man jævelig langt. Endel mennesker mangler den viktigste ingrediensen, sjølsensur.

Herved lover jeg, at jeg skal tenke meg om to ganger før jeg skriver noe, jeg skal tenke gjennom om det jeg er i ferd med å skrive faktisk interesserer noen, og jeg skal ha større tolernase for hva andre skriver ;)

Håper alle har hatt en fin helg forøvrig...  

Hilsen Martin

Her inne er vi enthusiastiske fluefiskere hele gjengen, og deler info, prater om fine fiskeopplevelser og tipser hverandre om nyttig og moro ting. Og sånn synes jeg FFS er en veldig fin plass, og jeg trives godt med å være her. Du også  :)

God helg, karer!

André  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest fredrik hoffmann

Vi som ikke kan holde oss unna forum av denne typen er "avhengige"

Det er sammenliknbart med spillegalskap.

Det har allerede kommet tilbud til de som er "avhengige" av facebook. 

Antar at FFS har samme effekt, man MÅ bare sjekke innom....

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...