Gå til innhold

Hvorfor forlater ressurspersoner FFS?


Tørrbjørn

Anbefalte innlegg

  • Svar 150
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gjest Pål Andersen

Det er ikke bare her på FFS at dette teamat diskuteres, det er en gjenganger på flere forum i forskjellige kategorier. Ofte er problemet det at man ikke ser ansiktet til den som ytrer en mening, fleip eller hva det skulle være. Når kroppspråket ikke vises i meldingen blir faren for å missoppfatte budskapet større.

Jeg er ihvertfall utrolig glad for at dere med lang erfaring gidder å svare på alt mulig folk lurer på. Ikke uten grunn at jeg er avhengig av FFS, hyggelige folk med en fantastisk felles flueinteresse!! applaus :)

Dette er vel noe av kjernen i problemet. Som Claus nevnte: hadde vi sitti rundt et bål og diskutert istedet....

PS. Er det lov å si i en tråd, som andre spør om råd, akkurat hva man mener: Eksempel, I en pågående tråd diskuterer man hvilke krok som er best til klinkhammer. Der blir det foreslått en Mustadkrok som er fullstendig UEGNET.. Ja, den er uegnet.. Hva hvis jeg skriver det- Er jeg da et arrogant rasshøl, eller er jeg hyggelig som forteller en sannhet?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som er erfarne her. Mange er kjente erfarne fiskere og mange som ikke er så kjente. Noen av disse mener kansje at de burde vært det også? Hva vet jeg?

Lengre oppe her stilles det spørsmål til hvorfor SVN ikke er her så mye lengre. Noen sier det er pga husbygging. Mulig det, jeg kjenner ikke SVN. Men jeg har forstått at ha er en meget erfaren og profilert fisker. Jeg har også forstått at han på deler av fiskeårene sine muligens har vært knyttet opp mot enkeltprodukter.

Men jeg har også forståelse for at han ikke gidder å engasjere seg så mye på denne siden lengre. Etter min mening ble han mobbet vekk i høst!

Må si det enkelte ganger er forbløffende hvor forskjellig man oppfatter det man leser  :)

Noen ganger får jeg inntrykk av at om man ikke er profilert, eller på en eller annen måte er tilknyttet bransjen, så er man neppe særlig erfaren heller. Det er vel ingen automatikk i at man tilegner seg mer fiskeerfaring desto mer profilert man er ?

Når det gjelder Stig : Ja, jeg har registrert at det har vært noen episoder, også episoder som jeg selv har vært innblandet i.

Men å kalle det mobbing ? Det syntes jeg er veldig drøyt, og isåfall har Stig stått for en god del mobbing selv.

Ta kortline-tråden . . . Selv slumpet jeg til å poste et tulle-innlegg der en gang, og fikk veldig klar beskjed om at der skulle man ikke ha usakligheter av noe slag. Det hele løste seg på en grei måte, og siden har jeg begrenset meg til å lese i den tråden.

Jeg driver så langt ikke kortlinefiske selv, men syntes det har vært nokså interessant lesning, og en fin tråd.

Jeg registerer også noe der som Stig's venner på privaten velger å overse : I gjentatte innlegg kommer Stig med usakligheter selv, i form av små stikk til de som foretrekker en annen form for fiske.

Dette er helt uskyldige "stikk" i mine øyne, og ikke noe jeg lar meg provosere av, men jeg registrerer at om det går andre veien så er det mobbing, og helt uakseptabelt. Særlig når det resulterer i at Stig velger å bruke mindre tid på forumet . . .

Såvidt jeg fikk med meg var Stig veldig aktiv frem til noen ytret meninger om utviklingen i tråden om Eikre-Fly stenger.

Spørsmålene som ble stilt der mener jeg selv var legitime nok, men som jeg nevnte innledningsvis ; Det er forbløffende hvor forskjellig man kan tolke det man leser.

Lars.. jeg angrer egentlig på at jeg postet et svar på denne tråden. Det spørsmålet som stilles her er egentlig dømt til å skspe mere og ikke mindre splid. Jeg angrer også litt på at jeg brukte ordet mobbe i mitt innlegg og tar delvis selvkritikk for det. Men bare delvis.

Jeg har forstått at SVN er over gjennomsnittet interessert i fiske og utstyr. Han laget kortlinetråden og ville holde den ren til tross for en haug med fuefiskere som ikke mente dette var bra nok fiske. Men det var ikke der jeg mener problemet hans oppsto. Des flere innlegg han skrev, des mere begynte han å bli beskyldt for ikke å være objektiv når det gjaldt utstyr. Des oftere han skrev meningen sin om produkter, des oftere var det noen som gav han stikkere om at han ikke hadde integriteten sin i behold. Om disse beskyldningene er korekte er det kun SVN som vet. Men at det vil være slitsomt å få slikt slengt mot seg til stadighet er jeg overbevist om.

(deff mobbing: Hvis flere personer driver dette gjentagende, er det etter min mening mobbing)

Jeg savner rett og slett SVN sine glødende meninger her. Da må jeg også få si at (uten at jeg vet det på ordentlig) er utrolig forskjellig fra han når det gjelder fiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare her på FFS at dette teamat diskuteres, det er en gjenganger på flere forum i forskjellige kategorier. Ofte er problemet det at man ikke ser ansiktet til den som ytrer en mening, fleip eller hva det skulle være. Når kroppspråket ikke vises i meldingen blir faren for å missoppfatte budskapet større.

Jeg er ihvertfall utrolig glad for at dere med lang erfaring gidder å svare på alt mulig folk lurer på. Ikke uten grunn at jeg er avhengig av FFS, hyggelige folk med en fantastisk felles flueinteresse!! applaus :)

Dette er vel noe av kjernen i problemet. Som Claus nevnte: hadde vi sitti rundt et bål og diskutert istedet....

PS. Er det lov å si i en tråd, som andre spør om råd, akkurat hva man mener: Eksempel, I en pågående tråd diskuterer man hvilke krok som er best til klinkhammer. Der blir det foreslått en Mustadkrok som er fullstendig UEGNET.. Ja, den er uegnet.. Hva hvis jeg skriver det- Er jeg da et arrogant rasshøl, eller er jeg hyggelig som forteller en sannhet?????

Er det C49 du sikter til da pål? er den fullstendig uegnet?? nei du er ikke et rasshøl hvis du sier det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pål: Dersom du kun skriver at den kroken er "bæsj" uten å si noe mer så kan det sikkert oppfattes som arrogant av andre. Men, hvis du derimot kommer med årsaker som feil på krokgap i forhold til trekkretning, tykkelse på gods, kort og godt fakta og erfaringer så vil du få forståelse. Og ikke minst du skaper interesse for videre diskusjon!

Og det er her jeg synes at mange ofte kommer til kort. Det blir ofte bastant nevnt ditt og datt på dette forumet uten at folk tar seg bryet med å fortelle hvorfor. Det være seg i utstyrstråder, fluer og alt mulig... Når man er bastant i sin dom så mener jeg at da skylder man de andre en forklaring. Og når man er bastant så bør man ha en, hvis ikke så lyser det raskt igjennom at vedkommende egentlig ikke har så peil. Eller bare oppptrer flåsete. Det vil nok alltid være slik at det er mange som ikke har så stor interesse av å diskutere, dvs. ønsker kun å fremme sitt synspunkt uten at det er basert på hverken erfaring eller sammenlikning. I mange diskusjoner er balansen mellom følelser og fornuft/fakta skjev. Klarer man å snu den så blir diskusjonene mer fruktbare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger merke til at debatter som dette har en tendens til å komme i etterkant av at det har vært litt temperatur i enkelte tråder . . .

Temperatur er som regel et resultat av uenigheter.

Man kan unngå begge deler ved å holde kjeft i de tilfellene man er uenig, kun involvere seg i det man er enig i, og i så måte så ville jo alt bare vært fryd og gammen, og ffs hadde vært preget av utelukkende harmoni ?

Nei, det ville skapt et utrolig falskt bilde, for det er jo ikke sånn virkeligheten fortoner seg. Tror ikke det ville vært mange brukere på ffs hvis det var slik, og gud hjelpe så lite konstruktivt det ville vært.

PS. Er det lov å si i en tråd, som andre spør om råd, akkurat hva man mener: Eksempel, I en pågående tråd diskuterer man hvilke krok som er best til klinkhammer. Der blir det foreslått en Mustadkrok som er fullstendig UEGNET.. Ja, den er uegnet.. Hva hvis jeg skriver det- Er jeg da et arrogant rasshøl, eller er jeg hyggelig som forteller en sannhet?????

Personlig setter jeg stor pris på slike tilbakemeldinger fra en som virkelig vet hva han snakker om, og enda bedre om han forteller hvorfor den er uegnet også  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare her på FFS at dette teamat diskuteres, det er en gjenganger på flere forum i forskjellige kategorier. Ofte er problemet det at man ikke ser ansiktet til den som ytrer en mening, fleip eller hva det skulle være. Når kroppspråket ikke vises i meldingen blir faren for å missoppfatte budskapet større.

Jeg er ihvertfall utrolig glad for at dere med lang erfaring gidder å svare på alt mulig folk lurer på. Ikke uten grunn at jeg er avhengig av FFS, hyggelige folk med en fantastisk felles flueinteresse!! applaus :)

Dette er vel noe av kjernen i problemet. Som Claus nevnte: hadde vi sitti rundt et bål og diskutert istedet....

PS. Er det lov å si i en tråd, som andre spør om råd, akkurat hva man mener: Eksempel, I en pågående tråd diskuterer man hvilke krok som er best til klinkhammer. Der blir det foreslått en Mustadkrok som er fullstendig UEGNET.. Ja, den er uegnet.. Hva hvis jeg skriver det- Er jeg da et arrogant rasshøl, eller er jeg hyggelig som forteller en sannhet?????

Jeg liker heller ikke den kroken til Klinkhammer ....

Men OM, jeg likte å bruke den kroken, OG hadde hatt hell og lykke med den....

Er JEG da et arrogant rasshøl? Eller hyggelig som forteller MIN sannhet...?

Det finnes mange veier til Rom, og den letteste er ikke alltid den beste! Det at vi har forskjellige meninger om ting, må vi bare akseptere. Vi må kunne respektere andres meninger og erfaringer på lik linje som våre egne!

Når det gjelder å sende sure "stikk", er vel ikke akkurat SVN noen engel sjøl heller, det hender titt og ofte at han deler ut noen sjøl også! Jeg har ikke fulgt med i den tråden dere refererer til, så om han har blitt mobbet eller uthengt veit jeg ikke.

Han er utvilsomt en kar med mye kunnskap, og er jo selfølgelig en ressurs, og det er synd om han "gir" seg nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig rart at jeg i det hele tatt får fisk...  ;D

Neida Erik. ;)

Det er for det første tuftet på tilfeldigheter.....

Også,antakelig,at du er litt smartere enn den fisken som står å spiser og aner fred og ingen fare. ;D

Også har du vel ei godt og utspekulert bundet flue som du serverer på en nesten perfelt måte. applaus

Dette er vel noe av kjernen i problemet. Som Claus nevnte: hadde vi sitti rundt et bål og diskutert istedet....

PS. Er det lov å si i en tråd, som andre spør om råd, akkurat hva man mener: Eksempel, I en pågående tråd diskuterer man hvilke krok som er best til klinkhammer. Der blir det foreslått en Mustadkrok som er fullstendig UEGNET.. Ja, den er uegnet.. Hva hvis jeg skriver det- Er jeg da et arrogant rasshøl, eller er jeg hyggelig som forteller en sannhet?????

Et bål hadde vært bra,eller hvis det passer å komme til Koppang til høsten. ;)

Og uegnede kroker fra Mustad har det vært nok av opp igjennom årene(noen bra også selvfølgelig),men hvis dine og andres råd kan få,særlig nybegynnere,til å unngå ergrelsene ved dårlige materiealer,så er dette gode råd,ingen tvil.

Og Bjørnar,syns ikke du sår så mye splid,så du trenger ikke holde tankene dine tilbake,de er stort sett velfunderte,selv om du noen ganger må ta runde nr. 2. ;D

Og når det gjelder The Stig har ikke jeg fått med meg at han har blitt "mobbet" bort herfra,mest fordi jeg ikke leser så mye i utstyrstrådene,men det ville i såfall være synd.

Han brenner for sitt fluefiske,har stor kompetanse som han gjerne deler med andre.At han er opptatt av utstyr er vel ikke til å stikke under en stol,men det lille jeg har fått med meg er det ikke bare ett merke som gjelder,heller utvalgte og utprøvde produkter .

Og husk at han ikke er opptatt av dette for å bli en bedre fisker,han er dyktig nok som han er,enten det gjelder  det fiskemessige eller det kastemessige,han kan litt mer enn å fiske "kort",for å si det sånn. Det er vel mer hva det omtalte utstyret tilfører fisket han er mer opptatt av.

Så det er synd hvis han er borte for godt(håper ikke det),så nå må(må og må,kan jo ønske  ;) ) Erik og Pål og andre med kunnskap ta litt ansvar i kortlinetråden,for vi andre har ikke den kompetansen som The Stig og dere. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mange diskusjoner er balansen mellom følelser og fornuft/fakta skjev. Klarer man å snu den så blir diskusjonene mer fruktbare.

Slik taler en ekte teknokrat! La oss skrelle bort det menneskelige og fokusere på harde fakta. Heretter. Alltid.  395.gif  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mange diskusjoner er balansen mellom følelser og fornuft/fakta skjev. Klarer man å snu den så blir diskusjonene mer fruktbare.

Slik taler en ekte teknokrat! La oss skrelle bort det menneskelige og fokusere på harde fakta. Heretter. Alltid.  395.gif  

Vel,når Staffan og Pål svarer på sitt korteste,er det ikke sikkert det er så lett for en nybegynner å henge med,kanskje en forklaring hadde hjulpet. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mange diskusjoner er balansen mellom følelser og fornuft/fakta skjev. Klarer man å snu den så blir diskusjonene mer fruktbare.

Slik taler en ekte teknokrat! La oss skrelle bort det menneskelige og fokusere på harde fakta. Heretter. Alltid.  395.gif  

Vel,når Staffan og Pål svarer på sitt korteste,er det ikke sikkert det er så lett for en nybegynner å henge med,kanskje en forklaring hadde hjulpet. ;)

Ja, jeg er ikke uenig i det. Synes det er mange tråder som har et veldig høyt presisjonsnivå, og på et forum kan man også spørre om man ikke skjønner noe. Men jeg deltar på noen andre forum, og det som skiller ffs er at det menneskelig er litt mer fremtredende. Men, men jeg skriver altfor mange tulleinnlegg så jeg skal heretter bli bedre på å holde kjeft. Bortsett fra når temaet er hatter, uni-tråder og mustad-kroker - mine lidenskaper.  :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mange diskusjoner er balansen mellom følelser og fornuft/fakta skjev. Klarer man å snu den så blir diskusjonene mer fruktbare.

Slik taler en ekte teknokrat! La oss skrelle bort det menneskelige og fokusere på harde fakta. Heretter. Alltid.  395.gif  

Haha... Et snev av det hadde nok vært bra innimellom  ;D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mange diskusjoner er balansen mellom følelser og fornuft/fakta skjev. Klarer man å snu den så blir diskusjonene mer fruktbare.

Slik taler en ekte teknokrat! La oss skrelle bort det menneskelige og fokusere på harde fakta. Heretter. Alltid.  395.gif  

Vel,når Staffan og Pål svarer på sitt korteste,er det ikke sikkert det er så lett for en nybegynner å henge med,kanskje en forklaring hadde hjulpet. ;)

Ja, jeg er ikke uenig i det. Synes det er mange tråder som har et veldig høyt presisjonsnivå, og på et forum kan man også spørre om man ikke skjønner noe. Men jeg deltar på noen andre forum, og det som skiller ffs er at det menneskelig er litt mer fremtredende. Men, men jeg skriver altfor mange tulleinnlegg så jeg skal heretter bli bedre på å holde kjeft. Bortsett fra når temaet er hatter, uni-tråder og mustad-kroker - mine lidenskaper.  :-\

I mange diskusjoner er balansen mellom følelser og fornuft/fakta skjev. Klarer man å snu den så blir diskusjonene mer fruktbare.

Slik taler en ekte teknokrat! La oss skrelle bort det menneskelige og fokusere på harde fakta. Heretter. Alltid.  395.gif 

Haha... Et snev av det hadde nok vært bra innimellom  ;D

Også elsker vi tulleinnleggene til JB,og alt kan ikke skrives under OffTopic. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden var ikke opprettet for å skape splid. Men heller et spørsmål om det var noen som følte seg mobbet.

At de som stikker hodet lengst fram også får mest pepper er ikke noe nytt. Det gjelder også meg selv.

Noen ganger ber man om det.

Jeg har mange års erfaring fra div foreningsvirksomhet, og jeg har også der sett at ildsjeler går tom, møter veggen fordi de naturligvis har meninger som kanskje ikke bestandig applauderes igjennom av styret etc.

Jeg er veldig glad i dette forumet, og setter pris på det meste som det skrives om her. Og jeg føler at det er rom for alle.

Jeg synes, som en del andre, at enerådende harmoni ikke er spesielt givende, men at diskusjoner da kan foregå på en saklig måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Ressurspersoner" er de som bruker mest tid her inne eller? I så fall tror jeg én av grunnene er det som står i fjerde linje ved siden av avataren øverst til venstre - "Total tid pålogget". Den infoen er nok til å skremme vannet av mange.  :o

Ellers så synes jeg det er trivelig her inne. Har ikke mye å utsette på forumet egentlig. Det er nok helt typiske forumfenomen vi bevitner av og til. Hvis noen finner ut at det er nok så er det greit med en kort eller lang pause. Det har jeg erfart selv også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spisser blyanten, og prøver meg på et seriøst innlegg. Utfordringen er ganske enkel: En del seriøse tråder blir besudlet med mye kameratsnakk og tullekommentarer. Tar selvkritikk på det - jeg er jo en av de verste. Og så er det en uting til, og det er å torpedere diskusjoner - fordi man mener diskusjonene er uvesentlige eller bare "tullete". Også her tar jeg selvkritikk. Helt fra mine første innlegg i 2007 har jeg hatt det litt gøy med utstyrsjåleri og utstyrsdetaljer som er på et helt avsindig nivå - etter min mening. Men jeg kan ikke tvinge mine meninger på alle andre, og det har heller aldri vært intensjonen. Har vel snarere forsøkt å skape en balanse - fortelle at det ikke er nødvendig å følge med på alt nytt og bruke tusenvis av kroner hver måned for å ha det gøy med fluefiske - mine ambisjoner er heller ikke så mye høyere enn nettopp det. At andre har høyere ambisjoner, er engasjert i utstyr for utstyrsengasjementets skyld, og/eller av profesjonelle årsaker er like naturlig. Går man inn på en utstyrstråd på et så sært forum som FFS, så bør man ikke forvente noen annet enn diskusjoner om karbonmatter og aksjonsberegninger. Lar man seg provosere av slikt eller føler trang til å latterliggjøre det, bør man holde seg unna (ad notam!  ;) ) Når det gjelder SVN så hadde jeg noen innlegg hvor jeg påpekte at omtalen av Eikre-Fly-stengene ble litt vel panegyrisk, og at dette var litt over streken i forhold til den generelt nøkterne holdningen når det gjelder markedsføring av utstyr. Det ble litt klamt rett og slett. Står inne for at jeg påpekte det, men hensikten var ikke å mobbe Stig eller henge ut Eikre-Fly (har ikke peiling på objektive vurderinger av stenger, så der er jeg helt uten troverdighet uansett), men å opprette en slags balanse i omtalen av utstyr og måten det kan gjøres på uten å bli for "reklamete". Om noen har misforstått dette så skjønner jeg det, og beklager det. Håper alle gode ressurser trekker med videre! Så får vi tåle en og anne feide uten at man skal melde seg ut i ett sett. Noen er fæle på dette området, og jeg er vel en av de verste der også.  ;)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spisser blyanten, og prøver meg på et seriøst innlegg. Utfordringen er ganske enkel: En del seriøse tråder blir besudlet med mye kameratsnakk og tullekommentarer. Tar selvkritikk på det - jeg er jo en av de verste. Og så er det en uting til, og det er å torpedere diskusjoner - fordi man mener diskusjonene er uvesentlige eller bare "tullete". Også her tar jeg selvkritikk. Helt fra mine første innlegg i 2007 har jeg hatt det litt gøy med utstyrsjåleri og utstyrsdetaljer som er på et helt avsindig nivå - etter min mening. Men jeg kan ikke tvinge mine meninger på alle andre, og det har heller aldri vært intensjonen. Har vel snarere forsøkt å skape en balanse - fortelle at det ikke er nødvendig å følge med på alt nytt og bruke tusenvis av kroner hver måned for å ha det gøy med fluefiske - mine ambisjoner er heller ikke så mye høyere enn nettopp det. At andre har høyere ambisjoner, er engasjert i utstyr for utstyrsengasjementets skyld, og/eller av profesjonelle årsaker er like naturlig. Går man inn på en utstyrstråd på et så sært forum som FFS, så bør man ikke forvente noen annet enn diskusjoner om karbonmatter og aksjonsberegninger. Lar man seg provosere av slikt eller føler trang til å latterliggjøre det, bør man holde seg unna (ad notam!  ;) ) Når det gjelder SVN så hadde jeg noen innlegg hvor jeg påpekte at omtalen av Eikre-Fly-stengene ble litt vel panegyrisk, og at dette var litt over streken i forhold til den generelt nøkterne holdningen når det gjelder markedsføring av utstyr. Det ble litt klamt rett og slett. Står inne for at jeg påpekte det, men hensikten var ikke å mobbe Stig eller henge ut Eikre-Fly (har ikke peiling på objektive vurderinger av stenger, så der er jeg helt uten troverdighet uansett), men å opprette en slags balanse i omtalen av utstyr og måten det kan gjøres på uten å bli for "reklamete". Om noen har misforstått dette så skjønner jeg det, og beklager det. Håper alle gode ressurser trekker med videre! Så får vi tåle en og anne feide uten at man skal melde seg ut i ett sett. Noen er fæle på dette området, og jeg er vel en av de verste der også.  ;)  

Du trenger ikke beklage noe som helst Jørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg veldig enig med både Tore og Jørn.

Tror de fleste av oss opplever at motivasjonen for å bruke tid på noe så "meningsløst" som et fluefiskeforum svinger litt. Selv merker jeg veldig godt i perioder at jeg ikke gidder å engasjere meg i diskusjoner som dukker opp for N'te gang. Andre ganger synes jeg det er ok å gjenta meg selv :-\

Som "profesjonell" aktør i markedet må jeg også ta til meg det Jørn sier. Det kan ikke stikkes under en stol at det er flere av oss som har direkte økonomiske interesser av å bli profilert på nettsider som dette. Vi må være veldig klar over at vi hele tiden balanserer på en knivegg i forhold til forumets regler. På den ene siden er vi "profesjonelle", og på den andre ivrige fluefiskere. Blanding av jobb og hobby har aldri vært enkelt...

I lys av dette må vi selvsagt også tåle kritikk. Både når det gjelder våre produkter, og måten de blir fremstilt på.

At trådene i forumet også inneholder sidesprang, avsporinger og tildels usakligheter er vel en naturlig konsekvens av at dette egentlig er ganske uformelt.

Problemet, slik jeg ser det, er et hvert forums natur. Nemlig det at ting skjer kjapt, uten kroppsspråk, og noen hver av oss må vel innrømme at vi enkelte ganger burde gått til sengs fremfor å svare på innlegg? For å si det på en annen måte. Hadde FFS vært "Outllook" på arbeidsplassen hadde det blitt mye problemer i arbeidslivet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Jeg kan snakke for meg selv. Jeg er lei av å ikke kunne bidra fullt ut. Jeg må trå så forsiktig at det er best å ikke tråkke i det hele tatt. Ikke kan enkelte av mine venner heller. Ikke uten å havne i negative diskusjoner ser det ut til. Jeg er lei av å se at fluefiskere som har brukt år på å tilegne seg noe de legger ut helt gratis for alle her på forumet må sitte og forsvare seg i lange baner fordi de fisker på en måte som ikke er akseptert av alle. Og enda verre er det om de uheldigvis kommer i skade for å nevne hvilket utstyr de selv mener egner seg best til formålet. Ta B.R. Dere aner ikke hvor inn i granskogen dyktig han er! Han er altså nå borte. Fordi han ble lei. Samme hva han bidro med så følte han at han måtte forsvare seg. Forsvare at man er god??? Folkens, han er jævlig god og burde fått blomster for å dele med oss! At Stig er av samme ulla har nok de fleste skjønt. At han også er bergenser (egentlig ikke - Askøyværing) skinner kanskje igjennom i enkelte innlegg. Store ord og rett på. Ikke fordi han vil reklamere, men for å understreke hva han mener. Og han mener mye om mangt. Kanskje ikke så rart når han sitter på en kunnskapskasse om fluefiske som langt overgår de aller aller fleste. Jepp, han er også jævlig god! Det er det mange andre som er også. Derfor blir jeg lei når jeg ser at en del av disse mistenkeliggjøres så fort de bidrar med noe som på en eller annen finurlig måte kan ha en sammenheng med et eller annet...

Og hva kan jeg f.eks. si om hvilke kroker som egner seg best og verst til klinkhammer? Det er jo noe jeg faktisk har en del erfaringer med. Men sier jeg noe så må jeg være forberedt på mistenkeliggjøring av agenda og det som verre er. Dessuten er det uprofesjonelt.

Men nå kan jeg sikkert bli beskyldt for å ha høye tanker om meg selv og regner min egen person som en ressurs ettersom jeg svarer på hvorfor jeg har "forlatt" forumet. Vel, jeg mener altså at alle er ressurser.

Panegyrisk...

Jeg måtte bare skrive noen ord i denne tråden igjen :D

I dag var dagen kommet for testing av mitt bestillingverk fra Vidar Steimler.

Jeg gav Vidar følgende oppdrag for en god stund siden:

Bygg meg caneverdenes svar på Diamondback Classic Trout.

Vidar tok utfordringen på strak arm og sa noe sånt som det her:

" ah.... det var interessant, da tror jeg at jeg vet hvilken tapering vi snakker om"

Utgangspunktet var da en Don Anderson tapering som han allrede hadde laget i 3 versjoner. Rask, medium og dyp.

Den siste fikk jeg da låne med meg hjem til testing, men med følgende beskjed fra VIdar:

"den er litt for veik i bånn og har litt for mye vibrasjon i toppen, så den må modifiseres en god del".

Ved prøvekasting var det lett å skjønne hva han mente. I følge Vidar ville målet være å stramme den opp litt i bånn samt å gjøre den mer vibrasjonsfri.

Med andre ord modifisere taperingen for å få den slik jeg ville i følge bestillingen.

I dag var altså dagen kommet for å prøvekjøre prototypen, og GUD BEDRE for en opplevelse det ble :D

Jeg finner nesten ikke ord for hvor deilig denne stangen har blitt. Jeg hadde ikke i min villeste fantasi trodd at en Canestang kunne få en så til de grader carbonfølelse

som denne stangen har fått. Her må det presiseres at Vidar mener det er omvendt ;D ;D

Det var nesten uvirkelig å kaste med den her stanga. En av de letteste #5 canestenger jeg har kastet med, og med en aksjon så jevn og presis at jeg nærmest trodde jeg drømte :D ......... var dette virkelig mulig ? ? ?

Hadde jeg hatt bind foran øya så hadde jeg trodd at det var en carbonstang jeg holdt i hånda.

Stanga er ikke lenger en Don Anderson tapering, men vi kaller den nå en Vidar Steimler tapering da modifiseringen bygger på Vidars egne utregninger og filosofi.

Jeg kan nesten ikke vente på at stanga skal få surringer og snellefeste som matcher ari t hart F2 Bighorn green/champagne.

Stanga har forresten ikke metallholker men har fått holk av glassfiber som blir lakket i canefarge slik at det vil se ut som om stangen går i ett og ikke er i to deler.

Dette er utvilsomt den beste canestanga jeg noensinne har kastet med, og jeg har etterhvert kasta med en del ulike cane taperinger, og den kommer garantert til å bli med på mang en fisketur i sommer.

Jeg må nå roe meg litt ned igjen for nå er jeg skikkelig gira, for dette overgikk mine forhåpninger så til de grader.

Jeg avslutter derfor med å si at du har truffet innertier så det suser i følge bestillingen, jeg tar av meg hatten for deg Vidar :D :D

For en stang og for en tapering. FANTASTISK!!!!!!!!

Terje!

Jeg blir bare i veldig godt humør jeg av å lese slikt. Tenker overhode ikke reklame, men en svært fornøyd Terje og en sikkert like glad Vidar. Hvilket jo burde være positivt, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har fått mye skryt opp igjennom årene Erik, både når det gjelder kunnskap, produkter og service. Husker selv jeg skrev i en rose-tråd om måten du hadder fikset en Streamstix-snelle for en kompis- uten å ta betaling for verken frakt eller jobb. Så nå synes jeg ærlig talt at du legger deg på en litt sytete tone. Håper din kone er enig med meg.  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir bare i veldig godt humør jeg av å lese slikt. Tenker overhode ikke reklame, men en svært fornøyd Terje og en sikkert like glad Vidar. Hvilket jo burde være positivt, ikke sant?

Hørtes jo ut som stanga var bra da :) Ville vært litt rarere om Vidar selv stod for innlegget ;)

Hvis jeg som er nybegynner ønsker råd om stang og snelle og slikt, synes jeg det er helt greit at representanter for spesifikke merker kommer med sine anbefalinger. Står det under avateren at de representerer merket, så skjønner jeg jo at de er litt innhabil, men fortsatt kommer de nok ikke med ubrukelige råd (kanskje de anbefaler en modell i sitt merke over en annen for mitt bruk, og slikt). Hvis en person har en viss tilknytning til et merke uten å opplyse om det, synes jeg det er litt "verre", men fortsatt kan det da komme gode råd. Til slutt er det jo jeg som skal bestemme, og hvemsomhelst kan jo selge inn hvasomhelst til meg uten at de nødendigvis er tilknyttet noe merke. Claus, feks, kunne jo vært en ekstrem Sage-fanboy og hele tiden kommet med anbefalinger om Sage siden han bare har dette merket selv. Hans råd er jo da ikke noe bedre enn dine, Erik, selv om han ikke jobber for et merke mens du gjør det. Du kunne jo kommet med kjempeinformasjon om at Eikre-fly kommer med en ny stangserie som heter Smurfius til våren som blir bedre enn Fluvius som er ute nå, og at du anbefaler meg å vente. Feks.

Synes man skal få lov til å komme med sine råd så lenge det er åpenbart om hvorfor man feks har en forkjærlighet til spesifikke merker.

Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Du har fått mye skryt opp igjennom årene Erik, både når det gjelder kunnskap, produkter og service. Husker selv jeg skrev i en rose-tråd om måten du hadder fikset en Streamstix-snelle for en kompis- uten å ta betaling for verken frakt eller jobb. Så nå synes jeg ærlig talt at du legger deg på en litt sytete tone. Håper din kone er enig med meg.  ;)

Jeg syns du virker noe faderlig i dette innlegget jeg JB. Min kone er enig med meg.

Er ikke meningen å være sytete. Jeg forklarer bare hvorfor jeg er lei. Det må jeg vel ha lov til uten at det også må analyseres til noe negativt som kanskje kan klare å fyre meg opp. Det er nesten så man bare kan vente på neste lille "sytete", "selvhøytidlig" osv. bemerkning. Det virker som det har gått sport i å kommentere hva slags inntrykk man har av andres (sinns)tilstand...

Men blås. Nå gjør jeg som deg JB og melder meg ut for en god stund. Det kan nemlig aldri gå bra å delta i dette forumet. Man kan som bransjetilknyttet ikke unngå å havne i en eller annen finurlig utlagt felle. Og det syns jeg er det aller største "drawbacket" til forumet. Jeg skulle gjerne lært mer av folk som pga. sin store kunnskap er tilknyttet bransjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...