Gå til innhold

For en lang vinter da gitt :)


thomas79

Anbefalte innlegg

Ikke depp nå karer  :)

Jeg synes både en lang vinter og en lang sommer er bra jeg  :)

- Lang vinter gir mye tid til fluebinding, skriving, ordning av utstyr og slik. Dessuten har jeg begynt å springe 2-3 ganger i uka denne vinteren.

- Lang sommer gir mye tid til fiske og fine villmarksopplevelser.

Som jeg av og til sier: Kunsten er å bite i den søteste delen av det sure eplet  ;)

Lang vinter, javel, men det finnes fordeler med det også - og snart er den uansett over  :)

André

Enig med deg i det Andrè :D

Kunsten er å gjøre det beste ut av vinteren.

Denne vinteren har gått så sjukt fort, har jo ikke blitt ferdig med all "vinterarbeidet" enda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 92
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Vintern er jo over?? Iallfall for oss her på østlandet. Det blomstrer i solveggen, trekkfugla synger, om et par-tre uker går isen på de første vanna.. Det er ei nydelig tid.  :D

;D Joa, men jeg mente 'vinter' litt i overført betydning også. Ikke bare at det de facto ikke nå lengre er hvitt utenfor husveggen, og dama påstår blomstene har begynt å spire i husveggen, så egentlig helt enig med deg jeg  :)

Vebjørn sier det jo egentlig veldig godt - gjør det beste ut av det - hver årstid.

Som fluefiskere har vi godt av vinteren også kanskje - paradoksalt nok  :) Tror man det hadde blitt en lykkeligere tid om vi fisket 24/7 365? Tja...kanskje ikke? Nettopp, så det er kanskje ikke der det ligger da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke faen!! Enten er det sessong ellers så er det helvete og inferno!

Hater vinter med snø-is og drit!

Jo, faen!!! for å bruke ett mer utropstegn enn deg  ;D Kunsten er faktisk å bite i den søteste delen av det sure eplet.

Hva er i så fall alternativet?

Å bite i den sureste delen av det sure eplet og synes synd på seg selv? ;D Dynke seg ned i depresjon og mørke tanker?

Nei, takk  :) Det tror jeg neimen ikke engang det blir noe fluebinding av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne ha vært aprilsnøen foruten, men av erfaring så tror jeg nok at vi får en baksmell eller to i løpet av april. Klarer liksom ikke helt å tro at vi er helt ferdig med vinteren her på Østlandet; Sør og Vestlandet kan nok unngå mere snø. Men vi får se. Og optimist er jeg forsatt. Har jo ikke merket stort til etterjulsvinteren heldigvis.

Magne Fjellstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aiaiai :P min sviger far ringte i går, måtte bare innfinne meg i børgefjell, har en hel skuter henger med utstyr proviant å snacks som skal kjøres opp med skuter til sesongen, han mente nå at det begynte bli så lite snø at vi måtte ta dette ganske fort.

Mange elver der oppe har åpnet seg, og vårflommen er i full gang, håpet om at årets første GO tur der oppe kan komme i slutten av mai lever fortsatt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på været den siste tiden, og meldingene fremover, så ligger det faktisk an til å bli sesongåpning på lavereliggende Nordmarkavann i april.  :) Det har ikke skjedd så mange ganger de senere årene. Ser utrolig frem til å slenge sekken på ryggen og gå innover i marka. Sesongkortet fra OFA ligger til forfall fredag f.k. - lønningsdag.  ;)  

     

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her på toten har sommeren vart så lenge allerede, at jeg knapt kan huske hvordan det var med vinter.

Den første kråka så jeg allerede for flere uker siden, og i løpet av helga fikk jeg flere ørret på mygg enn jeg normalt gjør i løpet av hele mai  :D

Begynner faktisk å bli lei sommeren allerede, så nå ser jeg frem til høst og grov harr i gudbrandsdalslågen  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her på toten har sommeren vart så lenge allerede, at jeg knapt kan huske hvordan det var med vinter.

Den første kråka så jeg allerede for flere uker siden, og i løpet av helga fikk jeg flere ørret på mygg enn jeg normalt gjør i løpet av hele mai  :D

Begynner faktisk å bli lei sommeren allerede, så nå ser jeg frem til høst og grov harr i gudbrandsdalslågen  :)

Da er våren tidlig Lars,når man begynner å glede seg til Høsttreffet før midten av April ! ;D

Jaja,det går fort til jul.  dark-smiley

;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

×
×
  • Opprett ny...