Gå til innhold

Far og sønn.


Ruffen

Anbefalte innlegg

Forige helg gjorde jeg noe jeg dessverre ikke er flink nok til. Jo jeg tok med meg guttungen på overnatting i skogen.

Vi tok kanoen denne gang, da kan man ha det litt "greit" og det er morro for de små å paddle litt.

Vi lot jentene være hjemme og dro avted i østeuroperen på en real guttetur 8)

Det er lett å glemme hvor fint man kan ha det nærområdet i stedet for å kjøre langt pokker i vold.

Så vi pakket allyen bak i bilen og dro til Oggevann.

[attachimg=1]

Poden begynner å bli stor nok nå til å ta i et tak og at var litt stolt av å mestre, dette var meget synlig. ;)

[attachimg=2]

Etter å ha paddlet en stund ankomm vi ei øy midt i en sverm av dansene marginataer. Forklarte guttungen om døgnfluas liv og det fasinerte kunne jeg registrere. Så var det bare og ta fatt på rigging av leirplass.

Lot han få styre så mye som mulig.

[attachimg=3]

[attachimg=4]

Etter en god paddletur og rigging av leir blir man sulten, og hva passer da bedre en pannekaker?

Kan godt styre meg for nugatti på men dette var vistnok helt supert. Jaja det er vel dette som er så supert med med guttetur. Vi gjør som vi vil uten noe mas i mor :rolleyes:

[attachimg=5]

[attachimg=6]

[attachimg=7]

Etter å ha tygget litt måtte vi prøve fiskelykken litt. Det var ikke det helt store og det blåste noe grufult. Herregud som jeg måtte paddle. Vi fikk da noe. Prøvde noen bustefluer i vinden og det skal jeg si virket..

Men jeg la det vekk for jeg ville ikke at jeg skulle få masse fisk og han skulle sitte og se på uten å få så mye.

Forsetter...

post-2611-13949887906308_thumb.jpg

post-2611-13949887906542_thumb.jpg

post-2611-13949887907022_thumb.jpg

post-2611-13949887907511_thumb.jpg

post-2611-13949887907993_thumb.jpg

post-2611-13949887908482_thumb.jpg

post-2611-13949887908842_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får prøve en gang til.

Etter litt mat var det tid fisking igjen. Vi fikk litt men det blåste noe grufult. Skal si jeg måtte paddle...

[attachimg=1]

Fisket var så som så men vi fikk da noe. Etter å fisket en stund så blir man sulten igjen og hva er da bedre en pinnebrød med pølse? Og da må man ha bål. Med litt veiledning så ordnet han dette så greit atte.

En fyrstikk og ingen hjelpemiddler som papir og slikt. Kjempeflink synes jeg.

[attachimg=2]

[attachimg=3]

[attachimg=4]

Plutselig så han noen vak og løp avsted med stanga. Det varmet hjerte til gammlingen :)

Endelig fikk han en del fisk. Dro inn den ene etter den andre. Det var gøy.

[attachimg=5]

[attachimg=6]

Etter en stund med godt fiske var det tid for kveldskosen. Det er tross alt lørdag. Chips og cola på begge 8)

[attachimg=7]

Vi kokte noen poteter på bålet på kvelden så vi hadde til frokost. Hva er bedre en stekte poteter-egg og bacon på en guffen regnfull morgen? Godt vi hadde lavo.

[attachimg=8]

Gikk dessverre tom for strøm på kameraet så resten av turen har vi bare i spekulatoren.

Det er noe som skjer når man kommer så tett på dem. Det er synd å innrømme det men det er det. Man ser de liksom skikkelig. Jeg jobber utenombys for tiden og er kun hjemme fra torsdag kveld til mandags morgen. Og da ser jeg stort sett ungene på vei inn og ut på ett eller annet. Gutten er 10 og jenta er 13 så det skjer jo noe hele tiden.

Jeg knep meg selv og i å sitte å studere gutten. Så stor han er blitt tenkte jeg....

Det og gjøre slike ting litt oftere skal i alle fall jeg bli flinkere til. Så får det heller bare klekke og vake....

post-2611-13949887909121_thumb.jpg

post-2611-13949887909363_thumb.jpg

post-2611-13949887909722_thumb.jpg

post-2611-13949887910203_thumb.jpg

post-2611-13949887910563_thumb.jpg

post-2611-13949887910823_thumb.jpg

post-2611-13949887911173_thumb.jpg

post-2611-13949887911463_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut som dere har hatt en flott guttetur i et veldig fint område :)

Ogge har også blitt mitt favorittvann når jeg hiver kanoen på taket og drar på guttetur sammen med min 4 år gamle sønn Jonathan.

Det er utrolig mange fine små holmer i Ogge, og våre to favorittsteder har både badestrand og gode fiskemuligheter.

Vi har enda ikke vært på overnattingstur der i år, men i løpet av sommeren blir det nok (som i fjor) flere netter sammen i teltet. Jeg gleder meg allerede! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for fine tilbakemeldinger dere :) Håper jeg klarte å formiddle litt av kosen og gleden med slike turer.

Hva kommer jeg (og han) til å huske best om 10 år? Turen helga før når jeg fikk kilosfisk på en intens vespertinaklekking eller dette? Svare er vel innlysende. Jeg er heldig som har to flotte barn, må bare huske det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare hive meg på her. Veldig koselig rapport :D. Han er heldig som har en far som gjør slikt.

Dette blir ikke bare gode minner for din sønn, du kommer til å tenke tilbake på slike koseturer du også, og da har du glemt alt med vind og regn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette var flotte greier. Stemningen du formidler er akkurat det jeg er på jakt etter med mine turer med sneipen (snart 12 år). For vår del blir det mange småturer til de nærmeste plassene - ettermiddagsturer med brus og kjeks. Er ikke så flink til å dra med oss teltet, men dette inspirerer til å bli flinkere med det!! Flott!

Eirik

Sneipen hilser:

[attachimg=1]

post-2735-13949887919558_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er så bra!

Og jeg lover dere!:

Jeg tror jeg kan mane frem bilder, lukter, inntrykk, fra nesten alle fisketurene Fatter og jeg hadde da jeg var liten sneip. Det rare er at disse minnene var litt borte da den tåpelige ungdomstida satt inn, og jenter, øl, og de kule kameratene var viktigst.

Men, plutselig dro det til med en merkelig dragning mot skau, fjell, vann, og bålbrenning igjen...

-Hvem har skylda for slikt?

Jo, nettopp sånne fedre som trådstarter og flere her inne viser seg å være.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...