Gå til innhold

Ny Bindestikke?


Aleksander

Anbefalte innlegg

Trenger snart en ny bindestikke, siden den gamle nå snart er helt utslitt... (ja, det var en billig en) Ønsker en fin stikke som er grei og jobbe med og som ikke blir slitt ut med det første. Binder bare imitasjoner str. 6-20 hvis det har noe å si... (Ingen Laksefluemonstre her i huset :twisted: ) Hvor mye må jeg ut med tror dere, får man noe OK til tusenlappen? Håper noen kan komme med noen forslag 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har desverre ingen forslag til hva du kan kjøpe, men heller hva du ikke bør kjøpe. Jeg er den "lykkelige" eier av en fly-mate stikke og den holder ikke mål. Stålet i kjeften er greit nok, men alt annet henger å slenger. Krokholdet begyner også å bli dårlig (etter ca 1500 fluer) og stikka er tung å håndtere.

 

Tror jeg skal kikke nærmere på HMH sine neste gang, eller kanskje Renzetti. Den anvil stikka der så jo også fin ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv brukt Anvil stikka noen hundre fluer, men opplever at kjeften ikke holder mål. Dessuten er ikke utformingen optimal (men det hjelper litt å snu stammen motsatt vei)

 

Har tittet litt på HMH stikkene' date=' ser fine ut. Noen forhandlere som har disse i Oslo området? [/quote']

 

Både Nordisk i Oslo og Jarle&Bjørnar fluefiske i Lillestrøm fører HMH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne har jeg lyst på!

 

Synd at den er så dyr' date=' og at jeg binder alt for lite fluer til å forsvare et slikt innkjøp........[/quote']

 

Noen kostnader må man bare ta her i livet :-) Jeg har dette C&F Marco Polo settet og jeg sitter å smiler hver gang jeg binder fluer i felt :D

C&F har i kjent stil kjørt på med masse fikse smådetaljer som det er lett å bli imponert over. Som eksempel så er kjeften på stikka magnetisk innvendig, slik at du bare setter kroken i kjeften og slipper, så står den riktig. Bare å skru til i ro og mak. Genialt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skal anbefalle noen bindestikker ville jeg nok sagt hmh stikkene som tundra leverer samt renzetti stikkene ( abel stikker har også fått mye god kritikk, men prisen er ikke holdbart. Har sett abel stikker til 12000 kroner) hvem kjøper sånt, blir fluene du binder bedre? nei absolutt ikke, det er galskap spør du meg :evil:, ville nok gått for hmh/renzetti anvil apex er også en god stikke, kroken festes som lim..

 

Men dette er gode alle sammen ( stikker er stikker :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Er på trappen til å kjøpe meg en ny stikke og etter alt skrytet om Anvil apex blir det nok en sånn.Det er jo mange her som har gode erfaringer med den så hvorfor ikke . Er litt opptatt av at det ikke er så innmari dyrt og en tusing er jo å leve med. Gleder meg til å prøve noe nytt. Sitter å sliter med en nybegynnerstikke som er helt utslitt. Må snart sveise fast kroken for å få den å sitte.

 

Livstidsgaranti lokker jo også litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tittet litt på HMH stikkene' date=' ser fine ut. Noen forhandlere som har disse i Oslo området?

 

http://www.hmhvises.com/silhouette.html

http://www.hmhvises.com/spartan.html[/quote']

Var selv på utkikk etter Apex'n hos Jarle og Bjørnar for en stund tilbake, men endte opp med en HMH Silhouette siden de hadde slutta å selge Anvil Apex'n. Så langt meget fornøyd. Alt er bedre enn den drittstikka (fra nybgynnersett) jeg hadde fra før. Kosta rundt tusen mener jeg å huske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

apropos utenlandske produsenter og levrandører hadde jeg denne uka en positiv opplevelse med Lakeland der jeg kjøpte en dyna king i fjor, fluer begynte så glippe endel pga slitt serratering/mønster i kjeven og jeg skrev en liten mail å klagde min nød, tre dager etter kom det uten videre en NY kjeve rett i posten kostnadsfritt fra Lakeland :D:D

Jeg hadde i mellomtiden kontaktet AF da jeg regnet med at det kunne bli vanskelig med garantisak ifht england, de skulle ha serienr på stikke, typebetegnelse , kjeven tilsendt bla bla bla....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en slik Anvil Apex stikke' date=' den er ikke noe å skryte av. Etter kun noen ukers bruk begynte det å gå skall av kjefen. Har også forsøkt å benytte meg av "livstidsgarantien", men det ikke en gang produsenten i USA svarer på e-post.[/quote']

 

 

Kjøpte du den i Norge ? Hva sier n-fisk om garantien da ? Litt viktig det synes jeg.

Venter litt med innvesteringen tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er anvil`n på plass. Har prøvd den litt og det er jo en utmerket stikke synes jeg. Er ikke bortskjemt angående bindestikke. Skal nok ha det mye morro med den.

Garantien er helt i orden den. Ikke noe å utsette på noe av det.

Føler jeg har gjordt et godt kjøp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
×
×
  • Opprett ny...