Jump to content

Hva har du kjøpt i dag?

Victor P
 Share

Recommended Posts

1 hour ago, Ørjan Pretorius said:

Hvis ikke jeg tar feil så har vel Scott hatt 3 versjoner av G serien.

Scott G, Scott G2 og Scott G-Series som er den siste.

Takk for oppklaring, men såpass har jeg fått med meg altså. Jeg misforstod hva Jarle mente. Min oppfatning av ordet original var feil, men jeg skjønner hva han mente, han hadde riktig. 

Jeg har bevisst gått etter den siste utgaven av flere årsaker, tross tilbud om byttehandel av tidligere nevnte stang. Ikke at jeg skal forsvare hvorfor jeg har valgt en stang. Det er dust. Dog, jeg hadde mer tro på den siste utgaven, samt at man får med livstidsgaranti i motsetning til kjøp av "brukte" stenger. Det er en ganske digg bonus. 

Edited by Roaas
  • Like 1

Det skjer jo også litt innen utviklingen av stenger, spesielit innen resiner osv som vil gi stenger som kan føles litt annerledes enn hva de gjorde før.

Noen 'eldre stenger' har fått frem en unik følelse som man ikke klarer å matche helt, men mitt inntrykk er at det nå er lettere å tune frem de egenskapene man vil ha i ei stang så man får mer spesialiserte egenskaper, og mer bredde i utvalget.

• Like 1

1 hour ago, Truls said:

Det skjer jo også litt innen utviklingen av stenger, spesielit innen resiner osv som vil gi stenger som kan føles litt annerledes enn hva de gjorde før.

Noen 'eldre stenger' har fått frem en unik følelse som man ikke klarer å matche helt, men mitt inntrykk er at det nå er lettere å tune frem de egenskapene man vil ha i ei stang så man får mer spesialiserte egenskaper, og mer bredde i utvalget.

Det er det jeg har fått inntrykk av etter å ha lest en del også. Jeg har dessverre såpass kort fartstid i fluefiske at jeg har lite å sammenligne med, må derfor ty til den informasjonen som er å finne der ute. 

1 hour ago, Ørjan Pretorius said:

Det skal sies at Scott G-series (den siste utgaven) er helt rå å kaste med. Har kastet med 8,4ft #5 i den første utgaven og 8,4ft #5 i G-Serien. Begge er veldig fine å kaste med men det skal sies at den siste versjonen er helt rå.

Jeg har som nevnt her lite fartstid, men må si at kaste ferdighetene til den stangen kjentes helt nydelige ut. Den siste versjonen skal visstnok være mer stabil blant en del annet. Og når  majoriteten i tillegg sier at det først er når man kjører fisk på stangen at den virkelig skinner. Vel, da er det bare å tørke tårene over at det fremdeles er vinger og glede seg til isen går, si. 

• Like 2

Roaas skrev (28 minutter siden):

Jeg har som nevnt her lite fartstid, men må si at kaste ferdighetene til den stangen kjentes helt nydelige ut. Den siste versjonen skal visstnok være mer stabil blant en del annet. Og når  majoriteten i tillegg sier at det først er når man kjører fisk på stangen at den virkelig skinner. Vel, da er det bare å tørke tårene over at det fremdeles er vinger og glede seg til isen går, si. 

Du har fått deg ei stang som kommer til å gi deg mange gode opplevelser i mange år. For meg er det å kjenne bevegelsen i stanga under fluekasting og ved kjøring av fisk helt essensielt. Hadde det ikke vært for at jeg sverger til glassfiber stenger så ville G-Serien vært mitt foretrukede redskap.

Edited by Ørjan Pretorius

Måtte bare kjøpe ei ny snelle til glasstreer fra CTS jeg  bygger.  Kjapp ukes tur til USA i morgen og da falt valget på ei snelle jeg har ønsket lenge. Galvan Brookie i litt frisk farver som glassstanga.

e

Edited by Terje Bendiksby
  • Like 3

• 2 weeks later...

Da ble det ny fluevest, siden den gode og veldig gamle Walton-vesten er utslitt. Simms Headwaters Pro. Som jeg skrev i en annen tråd, jeg vurderte også Orvis Ultralight, som har vertikale lommer, men til dobbel pris.

Førsteinntrykk: Middels. Litt som jeg fryktet, så kommer høythengende horisontale lommer litt i veien (på gamlevesten hang de store boksene lenger ned). Men satser på at det blir en vanesak, og at jeg blir fornøyd. Ellers virker vesten bra, og jeg gleder meg til å bruke den på tur.

Edited by Kim Roger
  • Like 6

• 1 month later...
Bounce skrev (5 minutter siden):

Red Truck Diesel 905/4 blanks

Veldig kurrante disse. Jeg har de i klasse #6, men regner med at femmeren er god også. Litt på den stive, og toppede siden.

• Thanks 1

• 2 weeks later...

Min årlige fisketur i elv havner nesten alltid den uka det regner mest hver sommer. Handla en SIMMS G4 rumpetaske som jeg tenkte skulle holde sakene tørre, men den gang ei. Jeg er ganske lei av gjennomvåt amadou, fuktige fluer og massiv tørkeprosess hver kveld for å være klar for kommende dag. Nå brukte jeg gavekortet jeg vant på forrige måneds quiss her på ffs og fleska til med en slik:

Håper denne holder vann 😁

• Like 2

• 2 months later...