Erlendo Posted March 27 Report Share Posted March 27 @Roaas Jeg har fisket en del fra packraft og det fungerer helt fint. Med et lite anker så har man også grei kontroll på å ligge i ro på en gitt plass. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarle TL Posted March 27 Report Share Posted March 27 Roaas skrev (21 timer siden): Har du prøvd å fiske fra en slik? Nope. Forstår at det går fint, men det krever vindstille vær eller anker. For mitt bruk handler det mest om å kunne padle over til andre siden. Der vaker det alltid mye mer 😅 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roaas Posted March 28 Report Share Posted March 28 On 3/27/2024 at 8:41 PM, Jarle TL said: Nope. Forstår at det går fint, men det krever vindstille vær eller anker. For mitt bruk handler det mest om å kunne padle over til andre siden. Der vaker det alltid mye mer 😅 Jeg har prøvd å fiske fra en slik nemlig. Var så på flatbanka kjønnshåret nær ved å kjøpe en, men leide en istedenfor og testet ut. Det er vel bortimot det mest tungvinte greiene jeg har drevet med. Skal du bruke den til ren transport derimot så er den helt konge. Både i enkelhet og praktisk. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarle TL Posted March 29 Report Share Posted March 29 Roaas skrev (18 timer siden): Var så på flatbanka kjønnshåret nær ved å kjøpe en Oi, det var nærme! Spøk til side, takk for erfaringer fra dine opplevelser med fiske fra packraft. Jeg regner med at jeg kommer til å opplever akkurat det samme. Men jeg gleder meg som en unge til første sjøsetting uansett! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roaas Posted March 29 Report Share Posted March 29 3 hours ago, Jarle TL said: Oi, det var nærme! Spøk til side, takk for erfaringer fra dine opplevelser med fiske fra packraft. Jeg regner med at jeg kommer til å opplever akkurat det samme. Men jeg gleder meg som en unge til første sjøsetting uansett! Ser nå at det ikke bar spesielt oppløftende innlegg fra meg 😅 Du har all grunn til å glede deg. Det er en suverent farkost. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ola T. Berntsen Posted April 2 Report Share Posted April 2 Jarle TL skrev (På 29.3.2024 den 17.52): Oi, det var nærme! Spøk til side, takk for erfaringer fra dine opplevelser med fiske fra packraft. Jeg regner med at jeg kommer til å opplever akkurat det samme. Men jeg gleder meg som en unge til første sjøsetting uansett! Hei, jeg har fisket en del fra packraft på vannene det er lov i marka. Opplever det som en stor fordel, spesielt på vulgata spinnerfall som ofte skjer utenfor kastehold fra land. En erfaring jeg har gjort er å alltid kjøre fisken på snella, da løsline i packraften har en tendens til å henge seg opp når den ligger rundt i båten. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Runar Dankel Posted April 2 Report Share Posted April 2 Må slå et slag for packraft med drivanker: https://www.westsystem.no/produkt/drivanker-mini-80-cm/?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjw2a6wBhCVARIsABPeH1vDRw7tQfPnpAzY07gprgGJkke8dETio3AHiOJQ8NU6kEsx0-LzQeMaAkTmEALw_wcB Da ligger man rolig nok til å fiske tørt. Evt så tar man det med på dager med mye vind og bedriver buzzerfiske med drivende båt. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarle TL Posted April 3 Report Share Posted April 3 Runar Dankel skrev (12 timer siden): drivanker Takk for tipset! Hvor langt tau bruker du fra packraft til drivanker? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Runar Dankel Posted April 5 Report Share Posted April 5 Jarle TL skrev (På 3.4.2024 den 11.40): Takk for tipset! Hvor langt tau bruker du fra packraft til drivanker? 1-2 meter 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kenny Nguyen Posted September 2 Report Share Posted September 2 Det er lenge siden jeg har gledet meg til en snelle som kommer på markedet. Denne har jeg faktisk venta lenge på, og det ble ikke noe nøling med innkjøp! 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarle TL Posted September 4 Report Share Posted September 4 Nydelig snelle! Gratulerer! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bounce Posted September 5 Report Share Posted September 5 Abel 4N. Retro rulez. 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts