Gå til innhold

Inspirasjonstråd --> Hva binder du?


Rune Stokkebekk

Anbefalte innlegg

Kult at dere likte det. Det beste med å lage slike snutter er at det er mye mindre jobb enn å skrive en artikkel  ;D Problemet vil bli når jeg får laget nok slike. Det tærer godt på serverplassen og genererer myyye båndvidde. Det er ingen som sitter å gnir på en server her vel? Som i tillegg kan tenke seg å "hoste" noen flimklipp?

 

Jeg tror det kunne vært bra med et utvalg av diverse bindeteknikker, en fin kilde for de som står i startgropa. Og hvorfor ikke lage filmer på forespørsel?

 

Jeg tror dette er en seriøs videohost site (tror den er gratis også) - muligheter for legge op HD filmer og linke/embeded  filmen hit - du bør kan skje undersøke mulighetene her : http://www.vimeo.com/join

(jeg kjenner ingen og får ikke penger/cred/kodus etc. for å anbefale denne siden -  ;D, jeg bare tror den kan være bra)

Nå har jeg testet Vimeo og det funker som bare det! Nå må jeg bare finne ut hvordan jeg skal få de embeded "kodene" til å fungere på artikkelsidene  ;D Her ligger snuttene mine nå: http://www.vimeo.com/user384694
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg testet Vimeo og det funker som bare det! Nå må jeg bare finne ut hvordan jeg skal få de embeded "kodene" til å fungere på artikkelsidene  ;D Her ligger snuttene mine nå: http://www.vimeo.com/user384694

 

*Bookmarked*  :D

 

Litt OT men hvilken chenille er det du bruker på vulgataen? Har noe micro-chenille men er usikker på om den blir for tynn ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse videoene er gull både for nybegynnere og dem som har bundet en stund. Takker for eminent opplæring Rune. I og med at du har lagt dem ut på Vimeo så burde kanskje teksten i videoene også være på engelsk ???  Her snakker vi om å lære verden å binde fluer  ;D ;D ;D ;D . Look to Norway!!

 

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg testet Vimeo og det funker som bare det! Nå må jeg bare finne ut hvordan jeg skal få de embeded "kodene" til å fungere på artikkelsidene  ;D Her ligger snuttene mine nå: http://www.vimeo.com/user384694

 

*Bookmarked*  :D

 

Litt OT men hvilken chenille er det du bruker på vulgataen? Har noe micro-chenille men er usikker på om den blir for tynn ???

Jeg bruker polychenille fra Benecchi (heter floatant chenille) og Staffan. Vanlig micro har nok ikke helt de samme egenskapene. Tynn ja og flyter på langt nær så godt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er dagens helt for meg; den sikra årets første brunørret! Det finnes vann på Sørlandet som er isfrie...

 

Flua er forøvrig en gammel traver som alltid er effektiv tidlig på våren. Ikke noen lekker kreasjon, men den virker!

 

Øystein

 

PS:beklager noe sjaber bildekvalitet, er på eksperimentstadiet enda...

post-2078-13949854339608_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her kommer noen myggklekkere, noen velprøvde, andre eksperimenter.

 

Forumet her er forresten helt glimrende, virkelig inspirerende! Utrolig mange dyktige fluebindere her også, har mye å strekke meg etter foreløpig  :)

 

Øystein

post-2078-13949854341388_thumb.jpg

post-2078-13949854341839_thumb.jpg

post-2078-13949854342348_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja. Banditten i full steam nå! ;D Unga lagt seg nå.. He he sitter selv ved stikka, bandt opp noen eksemplarer av FBL 'en din etter jeg prata med deg sist(de lingnet faktisk ganske mye, selv om du bare beskrev dem over telefon. Er i full produksjons modus av diverse klekkere her nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AndreBrun

Litt OT men hvilken chenille er det du bruker på vulgataen? Har noe micro-chenille men er usikker på om den blir for tynn ???

 

Gi og med at en fra Nordic oppgir sitt merke her  ;) så kan vel jeg også si at;

Ulv du kan jo bruke AB's Polychenille som fås hos Tundra Outdoor.  ;D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Usual

 

Litt kraftig dresset? jeg spør fordi jeg har brukt mye tynnere kropp (og litt tynnere hale), slik at bindetråd skinner i gjennom, men vet ikke om dette er bedre?

 

Ellers er det jo gøy å se trynene på fiskere når de ser hvor godt denne navlelo flua funker (for eksempel mr Griffits Gnat) ;D.

 

P.S. lekre bilder, og flott klekker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt kraftig dresset?

 

Kraftig dresset???!  >:( He he. Da sku du f.. meg sett de andre jeg har bundet. Spøk til side. Jo, jeg er enig i det.  :-[ Men så har jeg ikke bundet mye av denne bustflua før. Hensikten var muligens å få en slik kommentar som dette. Hårene spriker jo til alle kanter ;D Hvilke partier av harepus bruker du til halefibre? Håret mellom tærne er jo langt rettere enn de på leggen.

 

Ellers takk for tilbakemelding. Skal jobbe litt med the Usual før vi treffes ved bredden av Litza i sommer.  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg registrerer at flyalf psyker deg fullstendig ut nok en gang, FlyBandit ;D

 

Jeg glemmer aldri kommentaren: "Er det ikke litt slark i den nye snella di, Trond?". Sjelden har jeg sett en utstyrsfreak så heftig i forsvarsposisjon (nesten aggressiv), og samtidig så usikker, stressa og utpsyka... ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

De der likte jeg, Andrè. ;D ;D

Kjempe stiiiilig :D

I likhet med Dan ble jeg også nysgjerrig på hva slags materiale som er brukt til forlenget kropp :D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et spørsmål til Rune og hans medhjelpere, nå begynner denne tråden å bli så lang og inneholder så mye informasjon, ikke minst mange fine og interessante bindebeskrivelser, men det begnner å bli vanskelig å finne tilbake til spesielle fluer eller tema. Er det noen planer om å legge inn noen av beskrivelsene under kategorien Fluebinding? Som t.eks. din Caddis Emerger o.a., Tilfeldigvis har jeg tatt utskrift og vet at den er å finne på side 97, men har man ikke navn eller husker dato, er det vanskelig å finne fram.

 

Hilsen Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...