Gå til innhold

Sjøørretfiske i sjøen


Toggi

Anbefalte innlegg

49 registrerte fisk på over 300 fiskere er ikke veldig bra. var med selv og ikke et eneste napp >:( >:(>:(

 

Kun 49 registrerte betyr kanskje at veldig mange slapp ut igjen fisk som ikke var store nok, blanke nok, eller feite nok.. Hvis dette stemmer, så er jo det en kjempeforbedring ifht tidligere år!!  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv hadde jeg 7 fisk på land, men kun en ble med hjem. Jeg fikk en fisk som veide ca 1,2 kilo som jeg satte ut da den etter min mening  var for tynn. Vi kan jo håpe at flere har satt ut tynn fisk og gått for de riktig store premiefiskene i år. En annen grunn til at det ikke ble innmeldt mange fisk kan jo være at det blåste noe helt forj.... både lørdag og søndag. Det gjorde ihvertfall at jeg ikke fikk fisket på noen av favorittplassene mine. Jeg synes uansett det er moro med en konkurasse og muligheten til møtte andre fiskere fra østlandet. Det ligger mye arbeid bak konkuransen og jeg er ihvertfall takknemelig for at noen gidder å stable den på beina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi tok også en del fisk, men siden vi ble oppdatert med sms og telefoner om hvor stor fisk som ble tatt, og ingen av våre var store nok ble alt sluppet ut igjen.

 

Jeg hadde en kjempe fiskedag på Søndag selv om det var mye små tasser. Fikk vel tilslutt opp 11 stk + 1 på lørdag.

 

2 -3 stk som hadde ok størrelse.

 

En ide for arangøren neste år er å notere seg telefonnummer til deltagere og sende ut hyppige sms om største veide fisk i de forskjellige klassene, da vil enda flere fisk bli satt ut igjen.

 

Kristian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Fikk akkurat en hyggelig sms fra Lars Erik M på forumet her. Det er flere av medlemmene her som er på Bornholm ;) Litt misunnelig ja!

 

De har tatt flere fisk, noen på 2,8 kilo. Runar Kabbe har tatt den største til nå :)

 

Kan tenke meg det kommer en fyldig rapport når gutta kommer hjem.

Det som er unikt med stedet er at man sjelden får sjøørret som er "små". Som man ofte opplever her hjemme. En hyggelig sms fra Lars Erik som vanlig ;)

 

Nå er det gone fishing rest of the day! ;D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Fikk akkurat en hyggelig sms fra Lars Erik M på forumet her. Det er flere av medlemmene her som er på Bornholm ;) Litt misunnelig ja!

 

De har tatt flere fisk, noen på 2,8 kilo. Runar Kabbe har tatt den største til nå :)

 

Kan tenke meg det kommer en fyldig rapport når gutta kommer hjem.

Det som er unikt med stedet er at man sjelden får sjøørret som er "små". Som man ofte opplever her hjemme. En hyggelig sms fra Lars Erik som vanlig ;)

 

Nå er det gone fishing rest of the day! ;D

 

Hei!!!

inne på nordisk sin  skriver hver kveld. hjemmeside, er der en blog ang bornholmertuten. Runar  skriver der hver kveld.

hilsen lasse

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil takke for en kjempefin side med mye informasjon, har gått igjennom alle 96 sidene  ;D, har lært veldig mye, men har et spm

hva slags epoxy brukes når dere lager reker f.eks, må det være "spesial" epoxy eller går det ann å bruke hva som helst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil takke for en kjempefin side med mye informasjon, har gått igjennom alle 96 sidene  Gliser, har lært veldig mye, men har et spm

hva slags epoxy brukes når dere lager reker f.eks, må det være "spesial" epoxy eller går det ann å bruke hva som helst?

 

Greit å bruke en epoxy som tørker relativt fort synes nå jeg.. Kjipt å sitte å vente eller dreie fluene i evigheter. Mener at den som heter Devcon-epoxy tørker på 5minutter. Er iallefall hurtigtørkende den jeg bruker. Det selges mange steder. Claes olsson bl. a. i tillegg til mange fiskesjapper og på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Test ut en liten bit bare. En "test" bit av fortommen og se hvordan den blir. Enkelt og greit! ;D

 

Var ute idag, mistet en fin en på Runars deceiver i chartruse. Den så flott ut gitt. Mister ofte de største og fineste ;D

 

Det var meget lav vannstand og veldig "farget" vann.

 

Dro deretter videre til et lovende sted, flere kilometer å fiske av. Fisken sip vaket som vi har vært inne på flere ganger her. Per "suveren" kastet med vanlige steramere. Null.

 

Jeg tok frem flyt, to ganger stanglengde fortom og 020mm spiss. På med mini loppe(virkelig mini) og hand twist.

Det her er virkelig tålmodighets fiske. Det ga resultater, flere luggg og blank fisk på land ;)

 

Tangloppe fiske er utrolig gøy når det funker! De siste ukene har vært "tangloppe" uker.

Takker Bjorni her for usedvanlige fine SØ fluer. Jeg er imponert! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dro deretter videre til et lovende sted, flere kilometer å fiske av. Fisken sip vaket som vi har vært inne på flere ganger her. Per "suveren" kastet med vanlige steramere. Null.

 

Jeg mistenker at mye av den sip-vakingen som beskrives er små-sei, og ikke SØ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lillevann

 

Der kan du ha rett, men de jeg har fått når det skjer er sjøørret. I mørket har det hendt det faktisk er små torsk. Ble forundret da. Men i de fleste tilfeller har dette faktisk vært sjøørret.

 

Har også opplevd dette som du sier med sei ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er kokken ferdig. Fortommene er servert ;D

 

Jeg har opplevd sjøørret sipvake sent på kvelden på sommeren. Da var det både mygg og maur i lufta, og i sjøen. Var null vind og mye varme, og fisken begynte å sipvake én time før solen gikk ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistenker at mye av den sip-vakingen som beskrives er små-sei, og ikke SØ.

 

Da kan jeg herved, bombastisk som alltid, avkrefte mistanken ;)

 

I de aller fleste tilfeller dreier det seg om sjøørret. Ihvertfall her på Sørlandet. Jeg har utallige ganger sett store stimer med sjøørret gå rundt inne i buktene å sippvake på noe smått i overflaten (sannsynligvis tanglopper).

 

Hadde jeg observert denne sippvakingen i nord-norge, så ville selvfølgelig jeg også hadde store mistanker om småsei. But that`s a different story.

 

Det var forresten en nydelig sjøørret du hadde hentet deg Lillevann :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jeg har sett som sipvaker har i allefall vært sjøørret da jeg har klart å lure dem med en form for små glassål eller hva en skal kalle det. Kroker surret med fiskesene rundt og en liten blank hale.

Har fått mellom 5 og 10 sjøørret på hver tur nå.

Var veldig misunnelig på Toggi på antall fisk tidligere i år, men det har tatt seg opp i østfold.

Skal til Sverige/bohuslan i helga og der håper vi på bra med fisk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jeg har sett som sipvaker har i allefall vært sjøørret da jeg har klart å lure dem med en form for små glassål eller hva en skal kalle det. Kroker surret med fiskesene rundt og en liten blank hale.

Har fått mellom 5 og 10 sjøørret på hver tur nå.

Var veldig misunnelig på Toggi på antall fisk tidligere i år, men det har tatt seg opp i østfold.

Skal til Sverige/bohuslan i helga og der håper vi på bra med fisk. :)

 

Hva bruker du til hale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Da kan jeg herved, bombastisk som alltid, avkrefte mistanken ;)

 

I de aller fleste tilfeller dreier det seg om sjøørret. Ihvertfall her på Sørlandet. Jeg har utallige ganger sett store stimer med sjøørret gå rundt inne i buktene å sippvake på noe smått i overflaten (sannsynligvis tanglopper).

 

 

Bombastikken din står for fall Karlsen ;) Har som de fleste her på sørlandet sett mye "sipvaking". Flere av gangene har dette resultert i o fisk for meg, imidlertid har jeg også fått. Sist jeg fiske på slike sipvak fikk jeg 5 fisk. 2 sjøørretter og 3 småsei.

 

Ka du tru Karlsen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistenker at mye av den sip-vakingen som beskrives er små-sei, og ikke SØ.

 

Da kan jeg herved, bombastisk som alltid, avkrefte mistanken ;)

 

I de aller fleste tilfeller dreier det seg om sjøørret. Ihvertfall her på Sørlandet. Jeg har utallige ganger sett store stimer med sjøørret gå rundt inne i buktene å sippvake på noe smått i overflaten (sannsynligvis tanglopper).

 

Hadde jeg observert denne sippvakingen i nord-norge, så ville selvfølgelig jeg også hadde store mistanker om småsei. But that`s a different story.

 

Det var forresten en nydelig sjøørret du hadde hentet deg Lillevann :)

 

hadde noen kast i dag på "sippvaking", og dro i land et par knøttsmå sei...

 

Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...