Jump to content
Tom Tomassen

inspirasjonstråd: Landinnsekter

Recommended Posts

On ‎2‎/‎4‎/‎2020 at 11:32 AM, Rune Stokkebekk said:

Floss så finner jeg ingen som har cinnamon, nærmeste jeg kommer er uni stretch i camel som nok er mørkere. Det materialet btw er det beste til å lage slike kropper. Det er ikke så lett å finne rett farge for man skal teste å se hvor mye mørkere det blir også med uv lim på.

For å finne de rette fargene på bakkroppen så er det ofte mye testing med ulike tråder, tusj, rib, lim.... Fant ut her at f.eks Beige uni stretch som jeg drar orange tmc tusj over gir en veldig fin sånn rødbrun pissmaur... ;D

Det kan hende jeg har kommet over noe som kan fungere som kropp til cinnamon maur. Hva tenker du om denne, @Rune Stokkebekk?

Det er floss fra Textreme, fargen er Ocra. Til sammenligning la jeg ved fargen som heter Cinnamon. Kode #D2691E. Etter litt googling kom jeg frem til en farge som heter Ochre, det er noe indiske greier, men det betyr; "an earthy pigment containing ferric oxide, typically with clay, varying from light yellow to brown or red.". Det virker som det er samme greia som Ocra skal være.

At det går an å bli så gira på farger...

Edited by Roaas

Roaas skrev (1 time siden):

Det kan hende jeg har kommet over noe som kan fungere som kropp til cinnamon maur. Hva tenker du om denne, @Rune Stokkebekk?

Det er floss fra Textreme, fargen er Ocra. Til sammenligning la jeg ved fargen som heter Cinnamon. Kode #D2691E. Etter litt googling kom jeg frem til en farge som heter Ochre, det er noe indiske greier, men det betyr; "an earthy pigment containing ferric oxide, typically with clay, varying from light yellow to brown or red.". Det virker som det er samme greia som Ocra skal være.

At det går an å bli så gira på farger...

MM mulig den kan bli fin den til mye maur, blir nok ganske mye mørkere når du får sausa den inn med UV. Legg inn bilde a når du har testa

Fikk pakka med stæsj i dag. De hadde sendt med feil farge, nemlig oransje, så det ble ett forsøk med den istedenfor. Den var ikke så skarp oransje, slik jeg først trodde. Hva tenker du, @Rune Stokkebekk? Til sammenligning av farge heter den dubbingen der cinnamon caddis. 

Krokstørrelse 18 på den her. Makan til mysing for å få kroppen jevn har jeg neppe bedrevet før tror jeg.

Suverent. Nå var de jeg bestilte fra meget streite på kundeservice, så de sender meg den spolen med Ocra gratis, jeg bare betaler for den. Så da blir jeg sittende med to stk. poster bilde av den andre når jeg får den.

• Create New...