Gå til innhold

parachutes


Random

Anbefalte innlegg

Kan bruke hva som helst, men det bør ha lav egenvekt, la seg lett impregnere evt. være selvflytende (cdc).

Antron og organza har en svært fin glans og slipper mye lys gjennom, men blir fort våt og tung. Personlig foretrekker jeg poly, elk-/deerhair, hacklefibre  eller cdc. Tiemco og guideline skal ha et  flott vingemateriele (samme produkt prod. av tiemco). Sikkert noen som kan gi deg navnet på dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo forsøke deg på denne varianten i spent spinner: http://ukflydressing.proboards47.com/index.cgi?board=sbs&action=display&thread=2367

 

Forøvrig anbefaler jeg deg å prøve Aero Dry Wing til parachute døgnfluer, det er et svært godt materiale etter mitt skjønn.

 

Terje!

 

Bandt noen slike for noen måneder siden, men enda ikke fått prøvd dem...venter på sol og sommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ærlig talt. Her må jeg si meg enig med sjefen. Polygarn er vel kanskje mest brukt som vinge på parachutes, og er absolutt helt greit. Billig er det, og det kan brukes i alt slags vær. Dry wing er samme greia men med finere fibre og flyter bedre, men er grisedyrt. På små fluer og hvis du skal splitte vinger blir det kanskje litt penere resultat enn poly. Cdc, antron og organza blir fint det som bare det, men poly er veldig anvendelig, billig og er lett å bruke. Lett å bruke formuer på unødvendige materialer i fluebinding gitt...

 

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kom igjen a ;D antron er noe møkk til døgnfluevinger eller? Blir jo så fort krusete og mister fasongen.... flua blir jo seendes ut som en blaut spurv. Og organza... ja, pent er det men suger vann som f... klapper sammen til ei smal stripe og holder vannet slik at flua velter. Hehe... er litt på krigsstien 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo forsøke deg på denne varianten i spent spinner: http://ukflydressing.proboards47.com/index.cgi?board=sbs&action=display&thread=2367

 

Forøvrig anbefaler jeg deg å prøve Aero Dry Wing til parachute døgnfluer, det er et svært godt materiale etter mitt skjønn.

 

Terje!

 

Helt enig, godt materiale, bedre enn det meste andre som nevnes her. Antron mister fort formen hvis du er litt uheldig med mengden, ser fort ut som en dott av et eller annet slag. Dry wing er nok dyrt, men du har til sinnsykt mange fluer da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naturlige materialer tåler ikke slitasje.. Har en myggklekker som tåler ekstremt med juling (da mener jeg ekstremt).. dubbing + polyvest og holo-ribb... surres sammen med fishing glue

varianter00002.jpg

 

Jeg har tilgode å ødelegge disse fluene.. :rolleyes:

Kan brukes rett etter kroket fisk.. skylles litt i vann for så en dykkert i risteboksen.. god som ny! ikke tegn til slitasje :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synest heller ikke at Polygarn er nmo bra i lengden. Floker seg og krøller seg, og er vanskelig å holde pen. Har nett begynt md drywing, så har egentlig ikke så gode erfaringer å fare med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...