Gå til innhold

RÅ/VAKRE/UVANLIG SNELLER TRÅDEN!


fluedengern

Anbefalte innlegg

litt off topic. Er ny på fluefiske. kjøpte min første stang og snelle i fjord, men hva er poenget med å ha mange sneller? Er det bare for hobbyens skyld og at det er kjekt å ha forskjellig, eller er det en grunn til å ha forskjellige ? Snella er vel ikke så viktig på ørretfiske ?

Og noen av oss samler sneller som andre samler frimerker eller mynter :) en del av hobbyen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Vindi. Ja, må innrømme at jeg lette litt rundt for å finne det jeg ville ha. Gå inn på http://www.mcsteenflyreels.com. Koster jo litt, men inkl frakt og alt det der så endte det på rundt 4 store. Selvsagt ikke av de letteste snellene som er å oppdrive, men det var ogslå litt det jeg var ute etter denne gangen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt off topic. Er ny på fluefiske. kjøpte min første stang og snelle i fjord, men hva er poenget med å ha mange sneller? Er det bare for hobbyens skyld og at det er kjekt å ha forskjellig, eller er det en grunn til å ha forskjellige ? Snella er vel ikke så viktig på ørretfiske ?

Vel, har man fluestenger fra klasse 3-7 så er nok behovet der for flere sneller, også.

Selv fisker jeg nesten utelukkende med stenger i klasse 4-5, og kunne i så måte klart meg med ei snelle med et par ekstraspoler.

Jeg vil gjerne ha med meg snører med forskjellige egenskaper når jeg reiser på lengre fisketurer, så det hadde blitt snaut med bare ei snelle  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den här rullen har jag ritat själv, och Anders Schagerström har byggt den åt mig.

Storleken är avsedd för klass 3/4/5. Det är en click & pawl rulle med en bromsmekanism i acetal som ger ett behagligt plastknarr, runt ett enkelt självsmörjande glidlager i JM7. Fast broms som går trögare utåt än vid invevning, och som lätt kan vändas. Rullfoten är Ingvar Nilssons design tillverkad i JM7,  stativet är i anodiserad 6082-T6 aluminium, och spolen är tillverkad av konstruktionsplasten PEI. Rullen väger 96g, med en spoldiameter på 72mm och spolbredd på 17mm.

VAKKER!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den svarte dryfly'en er fin den bortsett fra de førbanna skruene dem ikke har svart hode på. Dem skruene har irritert meg lenge. Bagataller men endog.. ;D Og jaggu har dem ikke kommet med siste nytt..hele førbanna snella er nå å få tak i i den jævla skruefargen...flott!! aaapplaus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Nyydelig Robban!

He he takk Knut, godt noen ser fornuft i andres galskap ;D ;D

Må bare få bytta ut lina, forøvrig en gammel kappa Rio Outbound med ridgeline skyteline som langt har overskredet sin normale levetid, asp line <<l

Er på leit etter ei line som matcher snelle stang sånn fargemessig, viktig for fanging av fisk serru he he he he he he he ;D<<l

Yes yes yes  ppcrazyeyes ppcrazyeyes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var dritlekker Robert !  Men å se fornuft i din galskap klarer jeg ikke, men konstanterer at du er smittet av den samme galskapen som meg. Og vi har tilpasset oss å lært å leve med vår sykdom uavhengig om hva andre måtte mene. De fleste ville vel sperret oss inne og kun luftet oss en gang om dagen med følge av hvite frakker.

Men hvit stang og rød snelle med navnet ditt og et annet "mannfolk" fra island er litt homo. Men jeg må bare inrømme det, jeg likte det veldig godt (egentlig litt skummelt).

Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...