Gå til innhold

DEN STORE GLASSFIBER TRÅDEN.........


Gjest Terje Refsahl

Anbefalte innlegg

Gjest Terje Refsahl

Jada, i dag dumpet stang nummer to fra Mr. Leiderman ned i posten. Steffenbrothers 8'3'' klasse 3/4. Taperingen virker herlig smooth og lovende! Her er noen bilder av paret - a perfect match, og en passende snelle. Joda, forfengelig skal man være  ;D

Det var jaggu bærre lækkert :D

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Jeg skjønner det bare ikke. Både stang og snelle er jo nydelig hver for seg, men ikke sammen da gitt. Blir kulturkræsj for meg det. Men som sagt, hver for seg er det bærre lækkert som puristen sa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner det bare ikke. Både stang og snelle er jo nydelig hver for seg, men ikke sammen da gitt. Blir kulturkræsj for meg det. Men som sagt, hver for seg er det bærre lækkert som puristen sa.

Ja det er jo klart, snella er tross alt tidlig nittitalls så den passer ikke så godt på en moderne stang  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag har också en beställning hos Tom Morgan sedan i maj...  :(

Det snackas ju om hur NOGRANN han är och yada yada yada. Min teori är att han lever gott på att bygga bambuspön, och inte stressar ihjäl sig för detta. Då hade ju klingorna varit klara för länge sen? Han är ju inte direkt gratis!

Men den som väntar på nåt gott...  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nu har jag provkastat mitt Fiberhammer. Jag har inte så mycket att jämföra med i switchväg, men jag har nyligen kastat en del med ett Winston 11', 7wt som väl är det närmaste man kommer i klass och längd, fast i grafit. Scottspöt kastar kanske inte lika långt, men man laddar det snabbare och det rollkastar bättre. Den långa klingan böjer sig hela vägen ner i korken när man tar i lite. En väldigt dynamisk känsla.

Den första kontakten var en liten besvikelse. Livfullt, visst, men lite topptungt, svajigt. När spöt väl hade fått en lina och jag började leka med det så inser jag vilken kraft som finns i det, och hur liten ansträngning som behövs för att få det att leverera. Man kan vispa iväg "half a chicken" bara genom att titta på det här spöt. För enhandsbruk var det inte lika kul. Det blir lite instabilt att kasta ett såpass långt spö med en hand, men det gäller väl alla switchspön antar jag.

Detta är ett underbart glasfiberspö. I nuläget är priset lågt om man köper från USA, men även Flyfishing Masters i Malmö har rimligt pris på det. Passa på nu, för det kommer inte tillverkas så länge till. Tvåhandsspön i glasfiber finns i princip inte nuförtiden. Förutom det här...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Tommy...

Du menar hans bambuspön? Glasfiberspöna tror jag det är Kerry Burkheimer som rullar.

Här kommer mitt senaste inköp, Scott Fiberhammer.

Sikle sikle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tommy...

Nu har jag provkastat mitt Fiberhammer. Jag har inte så mycket att jämföra med i switchväg, men jag har nyligen kastat en del med ett Winston 11', 7wt som väl är det närmaste man kommer i klass och längd, fast i grafit. Scottspöt kastar kanske inte lika långt, men man laddar det snabbare och det rollkastar bättre. Den långa klingan böjer sig hela vägen ner i korken när man tar i lite. En väldigt dynamisk känsla.

Den första kontakten var en liten besvikelse. Livfullt, visst, men lite topptungt, svajigt. När spöt väl hade fått en lina och jag började leka med det så inser jag vilken kraft som finns i det, och hur liten ansträngning som behövs för att få det att leverera. Man kan vispa iväg "half a chicken" bara genom att titta på det här spöt. För enhandsbruk var det inte lika kul. Det blir lite instabilt att kasta ett såpass långt spö med en hand, men det gäller väl alla switchspön antar jag.

Detta är ett underbart glasfiberspö. I nuläget är priset lågt om man köper från USA, men även Flyfishing Masters i Malmö har rimligt pris på det. Passa på nu, för det kommer inte tillverkas så länge till. Tvåhandsspön i glasfiber finns i princip inte nuförtiden. Förutom det här...

Hei Christian... Hvilken av linene syntes du funka best på "Hammer'n"

Jeg har hatt lyst på denne stanga og skulle gjerne hatt muligheten til å prøve'n først...

Tommy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...