Gå til innhold

En skam for Norge! Nordmenn skyter fredet fugl i NZ, og filmer det...


Tore M. Nilsen

Anbefalte innlegg

Jaja ut av dette kom i alle fall en ting. Og det er at man ikke kan oppføre seg nøyaktig som man vil og tro ingen reagerer!

Er bra for faunaen vår og miljøet at vi har folk som gir beskjed når de ser noe galt.

Godt vi har noen "vaktbikkjer"!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 178
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

syns denne saken har blitt hauset meget opp, ikke misforstå meg, det er særdeles ikke bra og skyte trua arter. og ja de har jaktet ulovelig

og til og med i et annet land. men det er jo rene lynsje stemmnigen på diverse forum.

kikket på noe fra NZ, og der klarte de til og med og dra inn hval jakt som noe groteskt ;D

heilt klart disse må få en straff, men følger dette er noe som er blitt litt av en menneskejakt!!

de vet hvem det er, gi de en bot og betinget dom eller noe, det er desverre ikke og gjøre med de fuglene som ble skutt, men det har jo kommet noe godt ut av det, fuglene har jo ialfall blitt lagt merke til over der, og alle vet nå om den (godt mulig alle viste det fra før??) ikke vet jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykeste opplegget! For noen jævla innavla cowboyer. Yees takk for at dere setter Norge i et supert lys og får oss til å framstå som noen suppegjøker av noen cowboyer som har null respekt for ville dyr, forvaltning og truede arter.

Håper disse gutta får den straffen som måtte komme og gjerne enda mer !

>:( >:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare skrive litt mer jeg ass... Sitter å prøver å se på filmen de har lagt ut, og jeg blir bare mer og mer forbanna. De skyter vilt rundt seg, De eier faen meg ikke respekt for verken viltet, lokale lover og er rett og slett bare en gjeng bedritne fyllefanter uten noe som helst form for sunn fornuft i den lille apeskallen de måtte eventuelt ha der inne i huet! Det hele minner om et utdrikkningslag eller 14 årige smågutter som har fått seg rifle til bursdag og skal ut å prøve rifla. Jeg er i tilegg til fluefisker også jeger og dette her er bare rett og slett helt bak mål og blir bare helt tom for ord når jeg ser filmen. I tilegg driver de jo bare å hoier å skriker.

Måtte gutta få så mye straff som mulig, spesielt siden de er klar over hva de driver med og ikke viser noe som helst respekt eller skam for den saks skyld. Det er da ikke sånn man bare gjør med en gang man er i internasjonalt farvann? Er dette den fremtidige jeger/fisker? Isåfall lykke til med diverse bestander av villt og ryktet oss nordmenn vil få. HERREGUD! >:(???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=595219

Naturvernministeren i New Zealand, Kate Wilkinson, har til TV3 New Zealand signalisert at hun ønsker nordmennene straffet - og det hardt. Hun mener at fengsel og bot ikke er streng nok straff.

Hva er egentlig en streng nok straff da?en god bot og en solid unskylding burde holde plenty men dødstraff synes jeg er litt drøyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=595219

Naturvernministeren i New Zealand, Kate Wilkinson, har til TV3 New Zealand signalisert at hun ønsker nordmennene straffet - og det hardt. Hun mener at fengsel og bot ikke er streng nok straff.

Hva er egentlig en streng nok straff da?en god bot og en solid unskylding burde holde plenty men dødstraff synes jeg er litt drøyt.

Det sitatet til VG mangler: de burde bli stengt ute av NZ i livstid. Det er det hun mener med strengere straff.

Edit: VG har forandret utsagnet etter at jeg leste artikkelen, Sorry!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare lest halvparten av innleggene her. Men sett videoen.

Selv om noen her prøver å forsvare disse folkene, med unnskyldninger som "Måtte ha mat", "Greit å skrike og hyle", "Skjøt bare et par fredete duer", "Er en hyggelig type", etc(Kan være feilsitert dette), så sitter jeg uansett igjen med en guffen følelse.

Inntrykket er at dette er folk som digger å drepe. Uansett hva det er av dyr. Misforstå meg rett, men det er inntrykket.

At noen av disse skulle være drevne fluefiskere får meg virkelig til å lure...

Virker mere som å stå i en kulp og røkke(Nei, ikke den Røkke!) med en stor treblekrok.

De ler seg halvt ihjel av løpende vilt, på en noe sadistisk måte, samtidig som alle fyrer av...

Mneeeei, dette er folk jeg overhode ikke kunne tenke meg å dra på tur med.

Virker rett og slett som drittsekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inntrykket er at dette er folk som digger å drepe. Uansett hva det er av dyr. Misforstå meg rett, men det er inntrykket.

At noen av disse skulle være drevne fluefiskere får meg virkelig til å lure...

Kan du forklare meg den store forskjellen på jaktglede og fiskeglede? Og er vi (fluefiskere) virkelig så utrolig høyverdige og siviliserte når vi haler på land ørret (etter ørret) for så å slippe dem ut igjen? Handler ikke begge deler egentlig om å nedlegge et bytte? Hvorfor skulle det ellers være så viktig å få fisken helt inn i håven...

Jeg må innrømme for meg selv at jeg kjenner stor glede når jeg fanger fisk. Om jeg hoier, hyler og skriker eller holder det inni meg spiller egentlig ingen rolle, og aller minst tror jeg fisken bryr seg. Den liker det ikke uansett. Og jeg må også innrømme at det har hendt at jeg har halt opp mange flere fisker enn strengt tatt nødvendig.

Poenget mitt er at vi fluefiskere har ikke så utrolig mye å skryte av, vi er der ute for å tilfredsstille den samme "blodtørsten" som jallagjengen, vi er bare litt mer behersket...

Når det gjelder Norge og hvor utrolig alvorlig vi tar faunakriminalitet er dette et par gullkorn:

http://www.dn.no/forsiden/naringsliv/article1869038.ece

http://www.dn.no/forsiden/politikkSamfunn/article1814498.ece

Wowbagger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Can you explain to me the big difference between hunting and fishing joy joy? And we (fly fishing) really so incredibly superior and civilized when we dragged the country trout (for trout) and then let them out again? Handler not both actually about to shut down a switch? Why would it otherwise be so important to get the fish right into the landing net ...

I have to admit to myself that I feel great joy when I catch fish. If I louder, yelling and screaming, or keep it inside me does not really matter, and least of all, I think the fish care. The do not like it anyway. And I must also admit that it has happened that I have hauled up a lot more fish than strictly necessary.

My point is that we fly fishers do not have so much to boast of, we are out there to satisfy the same "blood thirst" as Jalla gang, we are only slightly more restrained ...

When it comes to [in] Norway [/ i] and where [the] very seriously [/ i] we take fauna crime, this is a couple of nuggets:

http://www.dn.no/forsiden/naringsliv/article1869038.ece

http://www.dn.no/forsiden/politikkSamfunn/article1814498.ece

Wowbagger

[/ quote]

Do you respect the your prey ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt hvor du vil hen Wowbagger. Mener du at vi IKKE tar faunakriminalitet alvorlig nok og bør skjerpe oss? Eller mener du at faunakriminalitet ikke BØR tas alvorlig?

Jeg er tilbøyelig til å tro på førstnevnte alternativ. I så fall hvorfor kritiserer du når man endelig er i ferd med å ta tak i en konkret sak??  ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har inntrykk av at Wowbaggers mener at NZ saken er blåst helt ut av proposjoner, mens vi har mye større svin på skogen som det må reageres mot.

Hvem av medlemmene her kunne tenke seg å "lynsje" Lisbeth "Capone" Berg-Hansen like mye som idiotene på ferie på NZ?

-Ser bare en mulighet, og det er å gi fiskeriministeren fengsel for livstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har inntrykk av at Wowbaggers mener at NZ saken er blåst helt ut av proposjoner, mens vi har mye større svin på skogen som det må reageres mot.

Så får noen sørge for at de sakene får like stor oppmerksomhet da. Problemet, slik jeg ser det, er ikke at noen saker for for MYE oppmerksomhet. Snarere at tilsvarende, og enda alvorligere saker for liten oppmerksomhet.

Som dere ser av reaksjonene, og antallet reaksjoner så vil jeg si at NZ saken har fått akkurat passe oppmerksomhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har inntrykk av at Wowbaggers mener at NZ saken er blåst helt ut av proposjoner, mens vi har mye større svin på skogen som det må reageres mot.

Hvem av medlemmene her kunne tenke seg å "lynsje" Lisbeth "Capone" Berg-Hansen like mye som idiotene på ferie på NZ?

-Ser bare en mulighet, og det er å gi fiskeriministeren fengsel for livstid.

Der er jeg enig. Men er alltid slik at de største syndebukkene slipper fri.

Det betyr derimot ikke at man ikke skal få sin straff når man skyter utrydnignstruede fuglearter. Her er det viktig også å statuere et eksempel. Det skal hverken være akseptabelt for nordmenn å gjøre hverken i Norge eller i utlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis VG skriver riktig har nå både myndigheter på NZ og Norge fullt navn på de 5 personene. De som blir dømt i Norge risikerer inntil 6 års fengsel. Men hvorfor sende de som ev er i NZ ut. Trenger dere ikke noen med fotlenker som kan plukke meloner, tomater, kiwi etc de neste 10 årene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror at de bør fengselstraff i NZ, hvis de får det. fordi norsk fengsel er ferie, rett og slett. nå er jeg usikker på NZ fengsler, men regner med at tmags kan sikker fortelle oss hvordan de er, da han har bodd i NZ masse

Hehe, har ennå tilgode å tilbringe tid i fengsel  ;D.

Det var en undersøkelse her nede ang hva slags straff de burde få. ca 20% (me thinks) mente de burde utføre straffarbeid for DOC. Bygge minkgjerder, sette rottefeller, tømme dasser på hytter, etc. Det tror jeg hadde vært passende. Deretter utviselse og utestengelse på livstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med straffarbeid for den vernende instans?

Da får guttaboys en sjanse til å lære nye livsverdier. Istedetfor at de skal sitte å henge med andre som har fallt utenfor samfunnet som har kunnskaper vi kanskje ikke vil at gutta skal tilegne seg... Er alt for mange "lovlydige" som har gått i fengsel, og kommet ut igjen kriminelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...